Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Wings

Ben het volledig eens. Zo zie je dat materiaal falen niet louter pech hoeft te zijn. Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld waarin de toedracht er zowat afspatte. Maar toch.

Tuesday

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 23:48:04
Ben het volledig eens. Zo zie je dat materiaal falen niet louter pech hoeft te zijn. Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld waarin de toedracht er zowat afspatte. Maar toch.
dit soort dingen kan iedereen zelf ook wel bedenken, met dit soort voorbeelden help je je punt niet echt vind ik.

0634

Helaas kon Mansell het niet zelf bedenken. Ik was nog een jochie en was in tranen...  :'(

Wings

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 23:20:54
Met de kanttekening dat je met snel zijn alleen geen wereldtitels wint ben ik het volledig eens. Zoals eerder geschreven het Mansell-syndroom. Overigens, nu komt-ie (zie er alsjeblieft de humor van in), Mansell's klapband in 1986 (Adelaide): pech of materiaal falen door rijstijl/eigenwijs zijn? :P

Ik ga Hans afkijken en slapen. Laters!

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 00:01:12
Helaas kon Mansell het niet zelf bedenken. Ik was nog een jochie en was in tranen...  :'(
je zegt zelf in je vorige post ook dat het duidelijk was en dat Mansell een enorme oen was. Extreem voorbeeld, die niks toevoegd aan de discussie.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 00:02:10
Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 23:20:54
Met de kanttekening dat je met snel zijn alleen geen wereldtitels wint ben ik het volledig eens. Zoals eerder geschreven het Mansell-syndroom. Overigens, nu komt-ie (zie er alsjeblieft de humor van in), Mansell's klapband in 1986 (Adelaide): pech of materiaal falen door rijstijl/eigenwijs zijn? :P

Ik ga Hans afkijken en slapen. Laters!
tja, dat zinnetje had ik gemist (alcohol), maar jullie gingen er zelf juist op door ;)

0634

Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 00:06:06
Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 00:01:12
Helaas kon Mansell het niet zelf bedenken. Ik was nog een jochie en was in tranen...  :'(
je zegt zelf in je vorige post ook dat het duidelijk was en dat Mansell een enorme oen was. Extreem voorbeeld, die niks toevoegd aan de discussie.

Tevens was het niet mijn voorbeeld, ik gaf slechts antwoord op een vraag. Dus richt je niet op mij.

Perton

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 23:20:54

Met de kanttekening dat je met snel zijn alleen geen wereldtitels wint ben ik het volledig eens. Zoals eerder geschreven het Mansell-syndroom. Overigens, nu komt-ie (zie er alsjeblieft de humor van in), Mansell's klapband in 1986 (Adelaide): pech of materiaal falen door rijstijl/eigenwijs zijn? :P
Klopt, maar daarom heb ik het idee achter het medaillesysteem ook nooit zo verkeerd gevonden. Het systeem zelf vond ik verschrikkelijk, maar de filosofie ben ik het erg mee eens. Ik wil juist wel dat je met snel zijn een grote kans op de titel hebt. Al moet het natuurlijk ook niet zo zijn dat je de helft van de races wint en de helft van de races Maldonado nadoet.

@Tuesday, dat het vorig jaar close was, kwam naar mijn idee meer door een flinke dip die Hamilton halverwege het seizoen kreeg. Daarvoor was hij naar mijn gevoel wel degene die de overhand had, al waren er natuurlijk positieve uitschieters van Rosberg. Maar goed, daar draait uiteindelijk deze hele discussie om, dat Hamilton het dus niet over een heel seizoen waar weet te maken. Dus in dat opzicht ben ik het met je eens dat het close was, maar nogmaals - en daar begon de discussie uiteindelijk natuurlijk mee - dat komt naar mijn idee meer door het 'falen' om even dat woord te gebruiken van Hamilton dan dat Rosberg nou zo erg boven zichzelf uitsteeg. Dat gevoel krijg ik dit jaar wel bij Rosberg.

0634

ik heb bij Hamilton gewoon altijd het idee dat hij niet het commitment heeft die anderen wel hebben. Niet die gedrevenheid, die focus. Dat er toch altijd randzaken spelen die hij ook leuk vind. Ik weet het niet zeker hoor, maar dat gevoel heb ik altijd bij hem.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 00:11:13
Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 23:20:54

Met de kanttekening dat je met snel zijn alleen geen wereldtitels wint ben ik het volledig eens. Zoals eerder geschreven het Mansell-syndroom. Overigens, nu komt-ie (zie er alsjeblieft de humor van in), Mansell's klapband in 1986 (Adelaide): pech of materiaal falen door rijstijl/eigenwijs zijn? :P
Klopt, maar daarom heb ik het idee achter het medaillesysteem ook nooit zo verkeerd gevonden. Het systeem zelf vond ik verschrikkelijk, maar de filosofie ben ik het erg mee eens. Ik wil juist wel dat je met snel zijn een grote kans op de titel hebt. Al moet het natuurlijk ook niet zo zijn dat je de helft van de races wint en de helft van de races Maldonado nadoet.

@Tuesday, dat het vorig jaar close was, kwam naar mijn idee meer door een flinke dip die Hamilton halverwege het seizoen kreeg. Daarvoor was hij naar mijn gevoel wel degene die de overhand had, al waren er natuurlijk positieve uitschieters van Rosberg. Maar goed, daar draait uiteindelijk deze hele discussie om, dat Hamilton het dus niet over een heel seizoen waar weet te maken. Dus in dat opzicht ben ik het met je eens dat het close was, maar nogmaals - en daar begon de discussie uiteindelijk natuurlijk mee - dat komt naar mijn idee meer door het 'falen' om even dat woord te gebruiken van Hamilton dan dat Rosberg nou zo erg boven zichzelf uitsteeg. Dat gevoel krijg ik dit jaar wel bij Rosberg.
ik vond Hamilton over het hele seizoen gewaagd aan Rosberg, wel beiden minder consistent dan dit seizoen. Ik vind wel dat Rosberg in de loop van dit seizoen gegroeid is en vanaf Monaco (net aan) de betere van de 2. Of dat doorzet, dat zal moeten blijken.

0634

Ik vind hem ook gegroeid, dat zeker. Vaak vond ik Rosberg soms heel goed, soms ook gewoon een weekend lang heel zwak. Dat heb ik dit jaar nog niet van hem gezien.

Kootje

Citaat van: Perton op 23 augustus 2014 - 17:03:44
ik snap Kootje zijn opmerking wel dat Hamilton vooral zichzelf in de weg heeft gereden. Maakt ie geen fouten, dan staat ie normaal gesproken in Spa voor Rosberg. Maar hij maakte wel fouten en dus heeft Rosberg het beter gedaan.

Tuurlijk heeft Nico het beter gedaan. Hij staat ervoor, dus ..... Maar je moet ook kijken waarom hij ervoor staat en dat is toch echt omdat Hamilton zijn hotlaps verprutste en dan vind ik niet dat je van "Nico's verdiensten" kunt spreken.


Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 16:44:29
Hamilton heeft iedere keer pech als hij niet eerste wordt. Er komt een moment dat het niet meer geloofwaardig is. Ik woon niet meer in een boom hé. ;)

Das onzin natuurlijk, Er zijn dit seizoen genoeg momenten geweest dat het wel Nico's verdienste was. Echter word daar dan verder geen aandacht aan besteed, dus lijkt dat misschien zo. Maar al die keren dat pech bij Lewis 'n rol speelt word dat logischerwijs wel meegenomen. Het beïnvloed nu eenmaal het resultaat, dus daar ontkom je niet aan.


Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 17:12:34
Mijn werk is niet rondrijden op een circuit.  Mijn werk heeft te maken m er t mensen en situaties die constant veranderen. Rosberg rijdt al jaren F1 op Spa. Een auto daar goed afstellen zal hem vast goed afgaan. Dat is echt niet ieder jaar radicaal anders. Laten we F1 niet moeilijker maken dan het is.

En in de F1 veranderen de situaties niet per jaar? Vorig jaar kwam de regen ook met bakken naar beneden, reden ze in exact dezelfde auto en het rubber had dezelfde samenstelling? Een verandering aan afstelling die op de 2013 auto werkte, kan op de 2014 bolide heel anders uitpakken.


Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 22:03:16
Sterker, ik ben van mening dat als Lewis Hamilton dit jaar geen wereldkampioen wordt hij simpelweg kei- en keihard faalt. Want zijn status verplicht hem zijn teamgenoot over een jaar gewoon te verslaan, en feitelijk nog redelijk royaal ook (ook al is Rosberg natuurlijk absoluut geen koekenbakker).

Ligt eraan met hoeveel punten hij de titel misloopt. Is het verschil miniem, zeg zoals het er nu voor staat, dan vind ik niet dat Hamilton gefaald heeft. Want ja ... daar is die weer, dat verschil is ruimschoots weg te schrijven aan pech. Zonder die pech had hij Nico nu op 'n ruime achterstand staan.

Wordt hij echter ruimschoots verslagen, en dan bedoel ik met 25 punten of meer, dan heeft hij inderdaad gefaald. Tenzij dat verschil veroorzaakt wordt door pech in de laatste race en Nico daar wint natuurlijk. Met andere woorden: Je moet wel kijken naar hoe dat puntenverschil dan tot stand is gekomen. En dan kun je er op dit moment gewoon niet omheen dat pech 'n grote rol speelt en kun je imo niet van falen spreken. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat hij feilloos is, want in Oostenrijk, Engeland en nu ook België heeft hij toch echt zelf z'n Q verpest.

0634

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 08:47:14
Tuurlijk heeft Nico het beter gedaan. Hij staat ervoor, dus ..... Maar je moet ook kijken waarom hij ervoor staat en dat is toch echt omdat Hamilton zijn hotlaps verprutste en dan vind ik niet dat je van "Nico's verdiensten" kunt spreken.

Apart. Foutloos rijden is in mijn ogen gewoon een verdienste en een kwaliteit. Het is ook niet zo dat de snelste kampioen wordt, maar de beste. 

Kootje

Dat hij foutloos reed is idd zijn verdienste, maar dat hij daarmee Lewis op 2 tiende zette niet. Dat kwam toch echt door Lewis zelf.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 09:43:33
Dat hij foutloos reed is idd zijn verdienste, maar dat hij daarmee Lewis op 2 tiende zette niet. Dat kwam toch echt door Lewis zelf.
En nu weet ik eigenlijk niet of Lewis nou echt een probleem had met de remmen of niet. Lowe zegt dat Lewis al hele tijd problemen had om ze op temperatuur te krijgen en dat hij ook wel een probleem met de remmen had, maar of het een apart probleem was werd me niet helemaal duidelijk. Volgens Lewis zelf verloor hij veel in de eerste sector door "Glazed" remmen.