Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:30:23
Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 16:59:39
Meestal laat iemand de auto staan door miscommunicatie, niet om een punt te maken. Dus nee, dat hoeft helemaal niet.

Nogmaals, niet dat dit incident bestraft moet worden (tenzij Rosberg moedwillig Hamilton wilde uitschakelen, maar daar is geen sprake van volgens mij), maar het is niet zo dat omdat hier een straf voor zou komen, dat bij elke botsing zou moeten komen. Da's gewoon pure onzin.

Wat is het verschil dan? Rosberg zou gemeend hebben dat Lewis moest wijken. Lewis vond van niet. Zo gebeuren 9 van de 10 aanrijdingen.
Het verschil is dat hij heeft gezegd "een punt wilde maken", dat doe je niet bij 9 vd 10 aanrijdingen. En dat is een uitspraak die gewoon is bevestigd door de woordvoerder van Mercedes (en ook eentje waar ik achtersta, even ter herhaling). 9 vd 10 aanrijdingen vinden plaats omdat je denkt dat de ander wel zal wijken. Hier niet. Rosberg wist dat Hamilton niet zou wijken. Dat is het verschil.

0634

Ja, maar ja, jij en ik wisten ook dat hij niet zou wijken. Iedereen die hem inhaalt kent hem.

Perton

Klopt. Daarom is er ook vrij weinig aan de hand behalve wat gekrenkte ego's en een intern relletje.

Jozef

En alweer een serieuze knauw in de titelkansen van Lewis. (als ze in die volgorde 1-2 over de streep kwamen dan stond hij nu op 4 punten ipv 29)

0634

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 20:12:40
Klopt. Daarom is er ook vrij weinig aan de hand behalve wat gekrenkte ego's en een intern relletje.

Maar waarom vullen wij deze pagina's dan? ;)

Natuurlijk is er race-technisch niks aan de hand. Het was een ongeval van helemaal niks. Dat zal iedereen wel eens zijn. Waren het Button en Perez geweest had niemand het geboeid. Maar nu waren het teamgenoten, die aan de leiding reden, en ook nog eens in het WK verwikkeld zijn. Bovendien waren er eerder dit jaar al wat kleine plaagstootjes.

En ja, Rosberg en Lewis hebben ego's als flatgebouwen en zullen elkaar telkens meer het succes misgunnen. De strijd zal vooraan dus alleen maar zuurder worden. Overigens was dit allemaal te verwachten. Als twee rijders redelijk gelijke tred houden en in de snelste wagens rijden, dan gebeurt het telkens weer. Talloze voorbeelden inmiddels.

Wat dat betreft kan ik Ferrari altijd wel begrijpen wanneer ze gewoon een kopman en een tweede man aanwijzen. Zo gaan we het doen, en als je daar niet mee kan leven, is daar het gat van de deur. Die mentaliteit had Alonso en McLaren ongetwijfeld een titel opgeleverd in 2007 en Williams in 86 ook met Piquet.

Tuesday

Alonso reed in de laatste ronde zijn voorvleugel kapot op Vettel ;) laten we het daar eens over gaan hebben

0634

Het schijnt dat hij daar later over zei dat hij dat deed om een punt te maken...

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 20:56:04
Het schijnt dat hij daar later over zei dat hij dat deed om een punt te maken...
maar dat schijnt verkeerd geinterpreteerd te zijn. Alonso zou hebben bedoeld dat ie nog een extra punt wou PAKKEN. Make en take, dat lijkt natuurlijk best veel op elkaar.

Maikel0230

Citaat van: robbert op 25 augustus 2014 - 18:28:45
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

dus wil je zeggen dat het incident dan wel moet onderzocht worden omdat hamilton zoiets zegt? Dan kan iedereen afkomen dat de ene piloot gezegd heeft dat hij het express gedaan heeft.

Als Hamilton na de race gewoon had zitten lullen dan misschien niet maar het ging hier over een debriefing tussen het team en coureurs na de race, toch een heel verschil lijkt me.

Nogmaals, als het al waar is want zowel Toto als Nico ontkennen dat het zo bedoeld was.

Ik zeg ook niet dat er per se ten alle kosten een onderzoek moet komen, ik stel alleen dat indien het echt zo was dit Nico daar moedwillig een crash weigerde te vermijden er het toch wel zuur zou zijn als daar geen gevolg zou aan gegeven worden. Ik twijfel trouwens ten zeerst dat het waar is, Lewis probeert gewoon Nico terug te pakken, punt aan de lijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:27:50
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 12:09:31
Ik hoop van niet maar dit is toch iets wat ze moeten gaan onderzoeken, kan niet anders.

Als het waar is kan en mag Rosberg hier niet mee wegkomen.

Maar je zal wel gelijk hebben als Rosberg schuldig wordt bevonden zal de FIA weer paniekvoetbal spelen en opnieuw elke scheet onderzoeken.

Edit: ik zie dat Toto Wolff het brandje al probeer te blussen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115558

Waarom geloof je Hamiltons uitleg en niet die van Toto?

Persoonlijk kan ik me nl niet voorstellen dat Rosberg ooit zou toegeven opzettelijk te hebben gebotst.

Als je het topic verder had gelezen dan wist je dat ik geen kant kies.

Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Maar nogmaals dit zijn de woorden van Hamilton en Wolff dekt die nu al af, dus het kan ook gewoon dat Hamilton Rosberg probeert terug te pakken, weten wij veel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Helder. En nogmaals, ik geloof nooit dat Rosberg zou zeggen dat hij expres een aanrijding zou veroorzaken. Dat zou uberdom zijn, want heftige consequenties met zich meebrengen, en uberdom is hij niet. Hij is doorgaans welbespraakt, in controle en iemand die doorgaans weloverwogen spreekt.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 21:37:54
Citaat van: robbert op 25 augustus 2014 - 18:28:45
Citaat van: Maikel0230 op 25 augustus 2014 - 15:16:27
Op zich hoort het incident niet onderzocht te worden maar wat voor mij wel de aanzet tot een onderzoek kan zijn, zijn de woorden van Hamilton, ook al probeert Wolff ze nu met de mantel der liefde te bedekken.

dus wil je zeggen dat het incident dan wel moet onderzocht worden omdat hamilton zoiets zegt? Dan kan iedereen afkomen dat de ene piloot gezegd heeft dat hij het express gedaan heeft.

Als Hamilton na de race gewoon had zitten lullen dan misschien niet maar het ging hier over een debriefing tussen het team en coureurs na de race, toch een heel verschil lijkt me.

Nogmaals, als het al waar is want zowel Toto als Nico ontkennen dat het zo bedoeld was.

Ik zeg ook niet dat er per se ten alle kosten een onderzoek moet komen, ik stel alleen dat indien het echt zo was dit Nico daar moedwillig een crash weigerde te vermijden er het toch wel zuur zou zijn als daar geen gevolg zou aan gegeven worden. Ik twijfel trouwens ten zeerst dat het waar is, Lewis probeert gewoon Nico terug te pakken, punt aan de lijn.

jammer dat hamilton liegt over de aanrijding

NielsD

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:08:11
Helder. En nogmaals, ik geloof nooit dat Rosberg zou zeggen dat hij expres een aanrijding zou veroorzaken. Dat zou uberdom zijn, want heftige consequenties met zich meebrengen, en uberdom is hij niet. Hij is doorgaans welbespraakt, in controle en iemand die doorgaans weloverwogen spreekt.

Maar iedereen heeft zijn momentjes dat je even rare dingen doet. Dat heb ik Alonso zien doen na de race in 2010 tegen Petrov in Abu Dhabi, dat heb ik Vettel zien doen in Maleisië en dat hebben we Senna in Suzuka zien doen. Oké, bij Alonso en Vettel had het geen heftige consequenties, maar waren wel momentjes die ik eigenlijk niet verwacht had..

Oké, van Vettel misschien wel een klein beetje..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Nou ja, Alonso heeft bij vlagen wel zijn momenten. Hij is een heel stuk volwassener geworden na dat gedonder in dat seizoen wat ik uit mijn geheugen heb getracht te wissen, maar we zagen nu ook weer een handje wapperen in België.

Overigens, wat ik me nu ineens afvraag en wat compleet buiten het onderwerp valt (maar wel on-topic is): wanneer is Bruxelles hernoemd naar Rivage?

0634

Citaat van: robbert op 25 augustus 2014 - 22:37:13

jammer dat hamilton liegt over de aanrijding

Dat zou ik ook gedaan hebben. Give the guy a break. Hij is natuurlijk ontzettend pissig en dat begrijp ik ook wel.

De druk is ook groot. Hij is wéér punten kwijt. En laten we eerlijk wezen: de meesten van ons dachten toch wel dat hij Rosberg wel zou verslaan om de titel. Dat kan nog, zeker, maar zo 'makkelijk' als verwacht gaat het niet.