Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Wings

Rosberg zou gezegd hebben dat hij het had kunnen voorkomen. En dat klopt ook.

0634

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 19:26:59
Als Rosberg expres tegen Hamilton aanrijdt, verdient ie wel straf. Als het een kwestie is van "laten staan", dan uiteraard niet. Uit Hamilton zijn woorden kan ik niet afleiden welke van de twee het is, dus ga ik er vanuit dat het optie 2 is. Niet zoveel aan de hand dus. Voor de rest.. Hamilton zal (terecht of onterecht, maar dat maakt voor zijn belevingswereld niet zoveel uit) vinden dat Rosberg met veel dingen wegkomt (Monaco-kwalificatie uiteraard ook nog) en als Mercedes nu niet ingrijpt (nogmaals, van mij hoeft dat niet), dan kan het behoorlijk gaan escaleren in de komende races.

En daar heb ik maar één ding over te zeggen: Nice. 8)

Mja, ik vind het persoonlijk nog altijd bizar dat Lewis teamorders mag negeren en dat hij na afloop te horen krijgt dat dat terecht was. Daar snap ik dus niks van. Teamorder zijn teamorders. En los van of deze terecht was of niet, als je die openlijk negeert, sta je dus te kakken als team en zegt je rijder dus gewoon tegen je dat hij schijt heeft aan wat jij zegt.

Dat zou het punt kunnen zijn dat Rosberg volgens Lewis meende te moeten maken. Maar dat weet ik verder niet.

0634

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 20:04:32
Rosberg zou gezegd hebben dat hij het had kunnen voorkomen. En dat klopt ook.

Zo begreep ik het ook.

Dat vind ik overigens niet hetzelfde als moedwillig een ongeluk veroorzaken. Mocht Rosberg daadwerkelijk hebben gezegd met opzet tegen Lewis te zijn opgereden denk ik dat de FIA in zal grijpen en hem zal (en moet) schorsen.

Maar nogmaals, het lijkt mij sterk dat hij dát gezegd heeft.

0634

Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 19:31:42
Ik ben trouwens wel benieuwd wat Wolff hiermee bedoelt: "If Lewis has said that it's going to be a slap on the wrist, and that there's going to be no consequence, then he's not aware of what consequences we can implement."

Wat willen ze doen waar Rosberg daadwerkelijk last van heeft? Salaris inhouden zal hem geen reet schelen als hij vervolgens gewoon kampioen wordt. Dus alleen hem een race aan de kant houden zou een serieuze interne straf zijn, maar dat zou weer compleet nergens op slaan om te doen. Ik ben benieuwd. Ik baal nu enorm dat ik de volgende race alweer moet missen!

Kan niet veel meer bedenken dan een boete. Hem aan de kant houden zullen ze niet doen, omdat het team daar uiteindelijk mee geschaad wordt. Zowel de coureurs- als de constructeurstitelstrijd zal daar niet mee geholpen worden.

Tuesday

het enige wat echt zinvol zou zijn is beide coureurs een dikke boete geven. Dit zijn gewoon kleuters die Sennaatje-Prost spelen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 20:11:41


Mja, ik vind het persoonlijk nog altijd bizar dat Lewis teamorders mag negeren en dat hij na afloop te horen krijgt dat dat terecht was. Daar snap ik dus niks van. Teamorder zijn teamorders. En los van of deze terecht was of niet, als je die openlijk negeert, sta je dus te kakken als team en zegt je rijder dus gewoon tegen je dat hij schijt heeft aan wat jij zegt.

Dat zou het punt kunnen zijn dat Rosberg volgens Lewis meende te moeten maken. Maar dat weet ik verder niet.
Hongarije was dat toch? Heb die race gemist vanwege vakantie, dus concreet kan ik er niet op ingaan. Ik vind het alleen raar als een team een heel seizoen roept geen teamorders te doen en dat vervolgens wel doet, net als dat ik dat van Red Bull destijds raar vond. Voor de rest kan ik er weinig over zeggen omdat ik de race dus niet heb gezien.

Maar goed, dat is verder ook niet belangrijk. Waar het mij om gaat is het volgende: het draagt bij aan de belevingswereld van Hamilton dat Rosberg een beetje beschermd wordt. De kwalificatie in Monaco, onterechte teamorders (in zijn ogen dan), deze botsing. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het eens ben met Hamilton of dat Mercedes Rosberg moet bestraffen, integendeel juist, maar ik snap wel dat het enorm kan escaleren als Mercedes nu niet ingrijpt.

Perton

Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 20:17:42
het enige wat echt zinvol zou zijn is beide coureurs een dikke boete geven. Dit zijn gewoon kleuters die Sennaatje-Prost spelen.
Maar hoe gaat dat helpen? Zoals Jeroen al een paar keer heeft aangegeven: Rosberg lacht zich kapot, want die heeft 29 punten voorsprong, en als hij de titel kan pakken zal hij (lijkt mij) zonder twijfel een jaarsalaris inleveren. Dus ik zie persoonlijk niet hoe een boete daadwerkelijk zin heeft.

Voor de rest ben ik het met je eens hoor, ik denk alleen niet dat een boete Rosberg nou echt raakt.

0634

Lewis zei dat we bij Toto konden navragen dat Rosberg bekend had, maar dat is dus niet zo. Toto zegt dit op Autosport:

CitaatMercedes Formula 1 team boss Toto Wolff believes Nico Rosberg's comments about his Belgian Grand Prix collision with Lewis Hamilton have been misconstrued.

The 2014 F1 title battle erupted into a new controversy at Spa when Hamilton alleged that Rosberg had admitted to deliberately triggering their lap-two tangle to "prove a point".

But while confirming that Hamilton's account of Rosberg's phrasing was correct, Wolff said the German was suggesting he had simply not backed down when they were wheel-to-wheel, rather than confessing to deliberately hitting his team-mate and championship rival.

"Nico felt he needed to hold his line. He needed to make a point, and for Lewis, it was clearly not him who needed to be aware of Nico," said Wolff.

"[Rosberg] didn't give in. He thought it was for Lewis to leave him space, and that Lewis didn't leave him space.

"So they agreed to disagree in a very heated discussion amongst ourselves, but it wasn't deliberately crashing. That is nonsense."

Although he dismissed the allegation that Rosberg had hit Hamilton on purpose, Wolff said that did not mean his fury towards his driver had subsided.

"It doesn't change the scenario at all because the incident, as I see it, is not acceptable for us," he said.

"What we saw there was that Nico was not prepared to take the exit, and that caused the collision.

"That is not something we want to happen.

"We had a collision that could have been avoided, a second-lap collision, it was Nico who attacked and he shouldn't have done it.

"It was also to show he was not prepared to give in.

"With hindsight, if he could turn back time, Nico would probably not do it again in the way he did."


Pancake Shield

Het enige wat Rosberg echt zou raken, zou een race schorsing zijn. Maar het lijkt mij niet dat Mercedes dat doet. Zeker met het zicht op de kampioenschappen en dat zou juist de reden zijn voor het ingrijpen: omdat Rosberg's actie veel punten gekost heeft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

En uit een ander Autosport-artikel:

AUTOSPORT understands that the race stewards did discuss the incident during the race, but decided that there was no sign of the collision having been caused deliberately.

Dus dat de stewards niets hebben gedaan, mag ook naar het rijk der fabelen.

0634

Rosberg's punt was dus vermoedelijk: 'Wat ik aan het begin van het jaar nog wel deed, gas terugnemen om een aanrijding te voorkomen, doe ik nu niet meer.'

Op zich snap ik dat wel. De leider in het WK heeft nou eenmaal minder te verliezen bij een gezamenlijke crash dan de nummer twee.

Arthur

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:37:01
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:36:26
Waarom wordt Rosberg nou weer uitgejouwd?

Volgens Mol waren het Engelsen. Verdere uitleg lijkt me onnodig. ;)

Dat uitjouwen werd volledig uitgelokt door Eddie Jordan [Hamilton fan] om vervolgens de boel weer te sussen. Vreselijk figuur eigenlijk!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2014 - 15:55:42
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2014 - 15:53:01
Citaat van: Tuesday op 24 augustus 2014 - 15:51:10
Mercedes legt de schuld duidelijk bij Rosberg. Vanuit het team gezien lijkt me dat volledig normaal. Buiten dat was het een race incident waarbij Rosberg eigenlijk niks fout doet.

Ik draai 'm om, je moet niet in ronde 2 met het mes tussen je tanden verdedigen. ;)

Allebei misschien. Maar vanuit beide oogpunten snap ik het ook wel.

Bovendien is het kul van Merc: Nico was gewoon sneller en deed een legitieme poging. Waarom mag dat niet in ronde 2? Als het een Ferrari was geweest, hadden ze het normaal gevonden. Nico had het momentum, dan probeer je die te verzilveren.

Die jongens rijden niet voor Mercedes, die rijden om zelf kampioen te worden. En dat neem ik ze niet kwalijk.

Als Alonso [of wie dan ook] Lewis geraakt had zouden ze bij Mercedes moord en brand geschreeuwd hebben bij Charlie Whiting!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Zeker. Ieder team is hypocriet. Mercedes ook. Maar wat bedoel je ermee?

Wings

Citaat van: Arthur op 24 augustus 2014 - 20:37:10
Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 15:37:01
Citaat van: Perton op 24 augustus 2014 - 15:36:26
Waarom wordt Rosberg nou weer uitgejouwd?

Volgens Mol waren het Engelsen. Verdere uitleg lijkt me onnodig. ;)

Dat uitjouwen werd volledig uitgelokt door Eddie Jordan [Hamilton fan] om vervolgens de boel weer te sussen. Vreselijk figuur eigenlijk!

O ja? Dat heb ik gemist.