Tussentijds rapport topic

Gestart door Maikel0230, 30 juli 2014 - 22:52:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 21 augustus 2014 - 21:58:21
Weer die dwerg...ben je verliefd of zo? ;D ;D ;D
;)

Neen, maar ik ben wel fan van desbetreffende acteur, een genie als je hem in GOT gezien hebt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 21 augustus 2014 - 19:20:02
Waarom zou zn titel Button in de weg zitten?  Ik kan niks bedenken. Het heeft hem wereldroem en gebracht en heel veel financiële wijsheid.
Omdat een wereldtitel ook sportieve verwachtingen met zich meebrengt, iets waaraan hij steeds minder kan voldoen. En dan heb ik het over buitengewone prestaties op de baan, allure, inspiratie voor het team. Maar de realiteit is dat  vrijwel niemand gelooft dat Button ooit nog een tweede titel zal binnenslepen, ik vermoed ook binnen het team niet. Mclaren zelf straalt in niets uit dat ze een kampioen binnen de gelederen hebben.
Ik vind Button ook de gene die het meest te lijden heeft onder kampioensinflatie. Vroeger keek je niet alleen naar de uitslag zelf, maar ook speciaal even wat de kampioen had gedaan, al een soort rijdende benchmark.  Maar omdat er tegenwoordig wel een vuist vol rondrijdt is die urgentie er wel af. 
Ik ben ook van mening dat als je eenmaal kampioen bent, en je kunt het trucje niet binnen 2 a 3 jaar herhalen, je aanwezigheid steeds meer pointless wordt. Je hebt de top bereikt, wat nu? De rol van sportieve mededinger wordt langzaam vervangen door die van commercieel interessant object. Alleen het geworstel van Alonso is nog enigszins geloofwaardig, maar die is de uitzondering op de regel.

Jozef

Hamiltons titel is ook alweer 6 jaar geleden maar die doet ook volop mee. ;)

0634

Citaat van: Breaktest op 22 augustus 2014 - 01:03:01
Citaat van: Jeroen op 21 augustus 2014 - 19:20:02
Waarom zou zn titel Button in de weg zitten?  Ik kan niks bedenken. Het heeft hem wereldroem en gebracht en heel veel financiële wijsheid.
Omdat een wereldtitel ook sportieve verwachtingen met zich meebrengt, iets waaraan hij steeds minder kan voldoen. En dan heb ik het over buitengewone prestaties op de baan, allure, inspiratie voor het team. Maar de realiteit is dat  vrijwel niemand gelooft dat Button ooit nog een tweede titel zal binnenslepen, ik vermoed ook binnen het team niet. Mclaren zelf straalt in niets uit dat ze een kampioen binnen de gelederen hebben.
Ik vind Button ook de gene die het meest te lijden heeft onder kampioensinflatie. Vroeger keek je niet alleen naar de uitslag zelf, maar ook speciaal even wat de kampioen had gedaan, al een soort rijdende benchmark.  Maar omdat er tegenwoordig wel een vuist vol rondrijdt is die urgentie er wel af. 
Ik ben ook van mening dat als je eenmaal kampioen bent, en je kunt het trucje niet binnen 2 a 3 jaar herhalen, je aanwezigheid steeds meer pointless wordt. Je hebt de top bereikt, wat nu? De rol van sportieve mededinger wordt langzaam vervangen door die van commercieel interessant object. Alleen het geworstel van Alonso is nog enigszins geloofwaardig, maar die is de uitzondering op de regel.

Wereldkampioen of niet, hij rijdt in een  slechte wagen. Dan straal je nooit uit dat je wint. Als hij nooit kampioen was geworden dan had hij nu niet anders rond gereden lijkt mij.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2014 - 06:19:24
Citaat van: Breaktest op 22 augustus 2014 - 01:03:01
Citaat van: Jeroen op 21 augustus 2014 - 19:20:02
Waarom zou zn titel Button in de weg zitten?  Ik kan niks bedenken. Het heeft hem wereldroem en gebracht en heel veel financiële wijsheid.
Omdat een wereldtitel ook sportieve verwachtingen met zich meebrengt, iets waaraan hij steeds minder kan voldoen. En dan heb ik het over buitengewone prestaties op de baan, allure, inspiratie voor het team. Maar de realiteit is dat  vrijwel niemand gelooft dat Button ooit nog een tweede titel zal binnenslepen, ik vermoed ook binnen het team niet. Mclaren zelf straalt in niets uit dat ze een kampioen binnen de gelederen hebben.
Ik vind Button ook de gene die het meest te lijden heeft onder kampioensinflatie. Vroeger keek je niet alleen naar de uitslag zelf, maar ook speciaal even wat de kampioen had gedaan, al een soort rijdende benchmark.  Maar omdat er tegenwoordig wel een vuist vol rondrijdt is die urgentie er wel af. 
Ik ben ook van mening dat als je eenmaal kampioen bent, en je kunt het trucje niet binnen 2 a 3 jaar herhalen, je aanwezigheid steeds meer pointless wordt. Je hebt de top bereikt, wat nu? De rol van sportieve mededinger wordt langzaam vervangen door die van commercieel interessant object. Alleen het geworstel van Alonso is nog enigszins geloofwaardig, maar die is de uitzondering op de regel.

Wereldkampioen of niet, hij rijdt in een  slechte wagen. Dan straal je nooit uit dat je wint. Als hij nooit kampioen was geworden dan had hij nu niet anders rond gereden lijkt mij.
dan had hij nu niet bij McLaren gezeten ;) ik vind trouwens dat Button het dit jaar helemaal niet zo verkeerd doet, maar toch kan ik me redelijk vinden in het verhaal van Breaktest (in t geval van Button, niet in zn algemeenheid). Button is niet de man die McLaren terug naar de top gaat brengen, daarvoor mist hij gewoon bepaalde kwaliteiten (oa pure snelheid), maar McLaren heeft blijkbaar wel moeite om afstand van hem te doen, al denk ik niet dat dat direct met zn titel te maken heeft.

0634

Vind maar ns iemand die beter presteert en het team verder naar voren helpt. Ik wens je succes.

Het is net als met Ferrari: je kan de beste rijder van de wereld aantrekken maar als die wagen niet goed is heb je er niks aan. Het grote probleem van McLaren is niet de rijder ( s).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2014 - 20:27:11
Vind maar ns iemand die beter presteert en het team verder naar voren helpt. Ik wens je succes.

Het is net als met Ferrari: je kan de beste rijder van de wereld aantrekken maar als die wagen niet goed is heb je er niks aan. Het grote probleem van McLaren is niet de rijder ( s).
tja, dan kom je uit bij de bekende top 3. Ze hadden Hamilton nooit moeten laten gaan.
Ik denk wel dat 1 van de grote problemen bij McLaren het rijdersduo is. Maar uiteraard niet het enige.

Kootje

Ik denk niet dat Lewis het heel veel beter had gedaan hoor. Die McLaren is gewoon niet goed en zelfs de beste coureurs van het veld zouden daar geen potten mee breken.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2014 - 21:35:58
Ik denk niet dat Lewis het heel veel beter had gedaan hoor. Die McLaren is gewoon niet goed en zelfs de beste coureurs van het veld zouden daar geen potten mee breken.
dat denk ik ook niet, misschien iets beter, maar niet veel beter. Ik vind dat Button het vrij goed doet, ik vind het alleen geen 1e coureur voor een topteam, zeker niet op de leeftijd waar hij nu is. Tja, hoe moet je dat verder uitleggen?


0634

Citaat van: Tuesday op 22 augustus 2014 - 20:31:21
Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2014 - 20:27:11
Vind maar ns iemand die beter presteert en het team verder naar voren helpt. Ik wens je succes.

Het is net als met Ferrari: je kan de beste rijder van de wereld aantrekken maar als die wagen niet goed is heb je er niks aan. Het grote probleem van McLaren is niet de rijder ( s).
tja, dan kom je uit bij de bekende top 3. Ze hadden Hamilton nooit moeten laten gaan.
Ik denk wel dat 1 van de grote problemen bij McLaren het rijdersduo is. Maar uiteraard niet het enige.

Had het uitgemaakt? Op basis van wat denk jij dat dan? Want in de drie jaar dat Button en Lewis samen reden hielden ze gelijke tred. Waarom zou Lewis dan nu ineens het verschil kunnen maken?


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2014 - 22:26:17
Citaat van: Tuesday op 22 augustus 2014 - 20:31:21
Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2014 - 20:27:11
Vind maar ns iemand die beter presteert en het team verder naar voren helpt. Ik wens je succes.

Het is net als met Ferrari: je kan de beste rijder van de wereld aantrekken maar als die wagen niet goed is heb je er niks aan. Het grote probleem van McLaren is niet de rijder ( s).
tja, dan kom je uit bij de bekende top 3. Ze hadden Hamilton nooit moeten laten gaan.
Ik denk wel dat 1 van de grote problemen bij McLaren het rijdersduo is. Maar uiteraard niet het enige.

Had het uitgemaakt? Op basis van wat denk jij dat dan? Want in de drie jaar dat Button en Lewis samen reden hielden ze gelijke tred. Waarom zou Lewis dan nu ineens het verschil kunnen maken?
tja, gevoel hè... ondanks dat ze gelijke tred hielden (wat vooral door 2011 kwam) zal toch vrijwel iedereen hamilton als de betere coureur aanwijzen. Of het voor de afgelopen 2 jaar had uitgemaakt weet ik niet, denk het niet, want er is meer aan de hand, maar als McLaren weer naar de echte top toewil dan moeten ze in alle linies voor de absolute top gaan en dan hebben ze dus ook een absolute topcoureur nodig. Button zou best nog als 2e coureur kunnen blijven overigens.

Kootje

Er zit echter een manco aan jouw logica, jij gaat er nu vanuit dat de betere coureur ook de betere ontwikkelaar is. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, dus misschien is Button wel precies wat McLaren nodig heeft om de weg naar boven weer te vinden. ???

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2014 - 22:47:29
Er zit echter een manco aan jouw logica, jij gaat er nu vanuit dat de betere coureur ook de betere ontwikkelaar is. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, dus misschien is Button wel precies wat McLaren nodig heeft om de weg naar boven weer te vinden. ???
dan heb je mn laatste zin gemist ;)

0634

#59
Wat Kootje zegt. Plus, niet alleen in 2011, Tuesday. Alledrie die jaren was het verschil minimaal, alleen in 2011 minimaal de andere kant op. Het ontliep elkaar gewoon niet veel. En misschien zal Lewis best intrinsiek beter zijn - dat geloof ik ook wel - maar in resultaat zag je dat niet (nauwelijks) terug. Net als nu met Rosberg trouwens.

Waarom moet ik dan geloven dat Hamilton de oplossing zou zijn? Waarom moet ik dan geloven dat hij in een rijtje met Vettel of Alonso thuishoort (niet dat jij dat beweert, maar volgens je begint wel over een top 3). Hamilton is blijkbaar een underachiever, maar hij zal toch echt eens moeten laten zien - in resultaat dus - dat hij ook écht beter is dan Button of Rosberg.