Ecclestone op zoek naar populariteit.....hmmmmm...

Gestart door Erwin-82, 28 juli 2014 - 20:11:39

« vorige - volgende »

Figge

Pff wat moet je hier nu over zeggen. In het topic over F1 in de toekomst is er genoeg over gezegd. Ik geloof dat Jehoentelaar heeft al eens geopperd dat er met verschillende weekend schema's gewerkt zou kunnen worden. 2 races bijvoorbeeld. Het kan en is zeker de moeite waard om eens uit te werken. Grand Slam achtige races waar voor meer posities punten worden uitgedeeld zodat de kleinere teams ook meer kans op punten hebben. Dat zijn zaken die de show kunnen verbeteren.
Men vergeet een ding bij de FOM en dat is volgens mij dat de wereld economie verandert (is). Sharing is de nieuwe norm en daar doet de FOM niet aan. Belangrijk kenmerk daarvan is uiteraard, het moet makkelijk toegankelijk zijn, én gratis.
De commerciële kant van F1 moet meer sharen. Dat is dus niet het gebruik van de social media op zichzelf, maar de manier en filosofie waarop je sport bij de mensen op tv, tablet en telefoon krijgt. Daarvoor gebruik je uiteraard de social media kanalen.
Voorbeeldje: Ik kreeg vorig jaar vlak voor het seizoen een mailtje van een GP Managergame. Zij moesten de gratis site direct uit de lucht halen. De reden zat in een bijlage meegeleverd. Een Jpeg, met brief van de FOM waarin zij vriendelijk, doch, dwingend verzocht werden de site direct uit de lucht te halen op straffe van een claim van ongeveer € 500.000 ivm oneigenlijk beeld een naamgebruik van deelnemers aan het WK Formule 1. Punt.
Dit zou je als FOM anders moeten aanpakken. Namelijk, zet er juist het stempel op, FOM approved. Sterker nog, zorg ervoor dat je de winnaar een verzorgde VIP reis naar een GP aanbied. Gevolg, dit soort competities gaan viraal (zo noemen ze dat tegenwoordig toch?) De exposure wordt er erg groot van. Je kunt er op termijn een eurocup van maken, en ook op andere continenten. Je kunt er zelfs tijd aan laten besteden tijdens voor en nabeschouwingen. Hoe cool is het als je vanuit het officiële WK F1 als kenner je naam inbeeld krijgt, en je op eoa manier naar je mening gevraagd wordt, welke wereldwijd bediscussieerd wordt.
Dit kan uiteraard ook met vele andere toepassingen gedaan worden. Het gaat om de interactie die de FOM op het onderwerp F1 kan creëren. Men moet zich realiseren dat juist dat geld verdienen in 2014 is. Zo'n site heeft dan regionaal en wereldwijd aantrekkingskracht op sponsoren. Dat brengt geld in het laatje. Dat vult de zakken van iedereen die geld aan de F1 wil overhouden en vergroot de toegankelijkheid van naar de fans. Wat dacht je van online meet and greets met rijders, teambazen, engineers ed. Ik zie bakken met potentieel voor F1 om eenvoudig veel exposure te creëren.

@Franky, staat die vacature nog open bij je?

Erwin-82

"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Franky R.

Citaat van: Figge op 29 juli 2014 - 13:32:56


@Franky, staat die vacature nog open bij je?


Als je nog gemotiveerd bent, altijd Figge! ;)
Het zal een zware klus worden om de F1 weer 'on spot' te krijgen. Berne zie ik het niet voor elkaar krijgen, IMHO.


0634

Ik vind het gewoon allemaal erg makkelijk: je verlaagt even dit en dan doe je even dat en alles is weer goed.

Dat gaat erbij mij niet in. Het is wel wat complexer dan dat anders hadden ze het wel gedaan. Daarom is die stuurgroep ook goed. Zien we een onderbouwing van de mogelijkheden.

Natuurlijk kijk ik ook liever zonder decoder. Maar is dat de reden? Waarom zitten er wereldwijd dan zoveel sporten achter de decoder? Holt iedere sport achteruit? Waar zijn de cijfers?

Je kan geen sport runnen op basis van gut-feeling en dat doen wij hier.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2014 - 18:10:41
Ik vind het gewoon allemaal erg makkelijk: je verlaagt even dit en dan doe je even dat en alles is weer goed.

Dat gaat erbij mij niet in. Het is wel wat complexer dan dat anders hadden ze het wel gedaan. Daarom is die stuurgroep ook goed. Zien we een onderbouwing van de mogelijkheden.

Natuurlijk kijk ik ook liever zonder decoder. Maar is dat de reden? Waarom zitten er wereldwijd dan zoveel sporten achter de decoder? Holt iedere sport achteruit? Waar zijn de cijfers?

Je kan geen sport runnen op basis van gut-feeling en dat doen wij hier.

Tuurlijk zit het allemaal complex in elkaar en verander je dingen niet zo 1-2-3. Maar waar ik mij vooral aan irriteer zijn bepaalde regels die worden ingevoerd. Bijv. dubbele punten in de laatste race, iedereen (zelfs de coureurs) is tegen deze regel en toch drukt de FIA hem door. Het doet in bepaalde gevallen gewoon wat ze zelf willen, sorry, maar een sport hou je grotendeels draaiende met je fans en als je daar niet naar luistert.... dan loopt het weg. DRS en ERS mag van mij afgeschaft worden, kunstmatig inhalen gaat er bij mij niet in. En zo zijn er nog wel meer dingen..

Ik had Ricciardo zondag zonder DRS weleens willen zien, dan heb je haast geen voordeel op de rechte stukken..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

#21
Dat is ook niet waar. De FIA had die dubbele punten regel er nooit doorheen kunnen drukken zonder steun van de teams. Dus was er wel steun.

Wat de coureurs verder willen vind ik overigens veel minder spannend. De fans zijn vele malen belangrijker voor de voortgang van de sport dan Hamilton of Massa.

Tot slot: ik ben het wel met je eens als je bedoelt dat er teveel verandert en vaak ook nog eens te makkelijk. Ze moeten gewoon eens een paar regels kiezen en daar jaren mee voortgaan, met hooguit af en toe eens een detail hier of daar. Nu is het dit jaar dit en volgend jaar weer dat. Zelfs voor ons fanaten is het lastig bij te houden.

Verder is mijn punt vooral dat we allerlei dingen kunnen verzinnen, maar dat zo'n werkgroep al die argumenten nou eens kan gaan onderzoeken. Ik vind dat heel positief en kan er slecht bij dat mensen roepen dat het onzin is 'want de decoders moeten gewoon weg' en 'we moeten weer vonken hebben onder de auto' of meer van dat soort argumenten.

Het is allemaal nergens op gebaseerd, behalve op persoonlijke voorkeur. Maar een multinational als F1 kan niet op basis van persoonlijke voorkeur gerund worden maar op basis van een gedegen strategie en plan dat gestoeld is op onderzoek. Ik vind het superpositief deze werkgroep. Ben er echt heel blij mee.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2014 - 19:34:31
Verder is mijn punt vooral dat we allerlei dingen kunnen verzinnen, maar dat zo'n werkgroep al die argumenten nou eens kan gaan onderzoeken. Ik vind dat heel positief en kan er slecht bij dat mensen roepen dat het onzin is 'want de decoders moeten gewoon weg' en 'we moeten weer vonken hebben onder de auto' of meer van dat soort argumenten.

Het is allemaal nergens op gebaseerd, behalve op persoonlijke voorkeur. Maar een multinational als F1 kan niet op basis van persoonlijke voorkeur gerund worden maar op basis van een gedegen strategie en plan dat gestoeld is op onderzoek. Ik vind het superpositief deze werkgroep. Ben er echt heel blij mee.

Dit ben ik 100 procent met je eens. Sommige mensen begrijpen niet waarom het achter de decoder moet en denken dat alles maar gratis uitgezonden kan worden. Ik best bereid om er voor te balen. Dat er nu een werkgroep in het leven is geroepen is alleen maar mooier, ik hoop vooral dat er jonge gasten worden aangenomen, die hebben een frisse blik en weten meer wat de mensen willen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Leg jij ons onwetenden dan eens uit waarom het achter de decoder moet. Behalve financieel gewin kan ik namelijk geen reden bedenken.

NielsD

Citaat van: Kootje op 29 juli 2014 - 19:40:50
Leg jij ons onwetenden dan eens uit waarom het achter de decoder moet. Behalve financieel gewin kan ik namelijk geen reden bedenken.

Omdat de TV-rechten zo duur worden gemaakt door de FOM, dat gewone commerciële zenders het niet meer kunnen betalen en uiteraard onderzoeken wat het ze oplevert als ze de rechten wel kopen. Veel mensen denken dat het allemaal wel meevalt met de kosten, maar ook de NOS laat misschien de CL-rechten vallen omdat ze het gewoon niet meer kunnen/willen betalen.

Dit zijn altijd financiële zaken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Maar dat is nog steeds geen reden waarom het achter de decoder moet, slechts de reden waarom het erachter zit. Zou Bernie minder exorbitant hoge bedragen vragen voor de uitzendrechten, dan hadden "normale" tv-zenders ze nog steeds kunnen betalen. Behalve financieel gewin is er geen enkele reden waarom die uitzendrechten zo duur moeten zijn, en dus hoeft het ook niet achter de decoder te verdwijnen.

Jehoentelaar

Het is ook niets anders dan financieel gewin; de rechten gaan naar de hoogste bieder. Zo raakt de NOS inderdaad de Champions League kwijt, en verliest Sport1 ineens allerlei topcompetities aan FOX.

Sabai

Dus door hun eigen graai gedrag kijken er steeds minder mensen naar de sport. Met de F1 zelf is niks mis. Kijk maar naar de cijfer voor de race topic's . Ik heb in jaren niet zoveel hoge cijfers gezien. Ben alleen bang dat de werkgroep iets anders zal zeggen.

0634

Daar zullen ze dan wel een betere onderbouwing voor hebben dan wat ik hier hoor (want ik hoor hier geen onderbouwing).

De rechten voor de CL of Wimbledon zullen ook exorbitant duur zijn. En gaan wereldwijd ook steeds meer achter de decoder. Dus zou de populariteit van de CL en Wimbledon ook af moeten nemen. Anders is dit dus allemaal gewoon niet waar, toch?

Kootje

#29
En wie zegt jou dan dat de kijkcijfers voor CL en Wimbledon niet afgenomen zijn in de landen waar deze achter de decoder zijn verdwenen? Hoe dan ook ... feit blijft dat de kijkcijfers in de F1 steeds meer af zijn gaan nemen nadat de sport in meer landen achter de decoder verdween. Zou uiteraard puur toeval kunnen zijn, maar dat lijkt me toch niet.