Hongarije banaan van de race?

Gestart door Sabai, 27 juli 2014 - 16:57:31

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Perez
Bianchi
Grosjean
Vettel
Hamilton
Rosberg
McLaren
Ericsson
Hulkenberg
iemand anders namelijk. ...

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 08:58:06
Terug naar 2014 wat mij betreft. Valt me op dat niemand op Maldonado heeft gestemd, wellicht omdat er anderen dommer waren. Je rijdt op slicks, je tegenstander rijdt op de droogweerlijn en zelf rij je op een natte lijn. Hoe haal je het dan in je hoofd om te proberen de ander uit te remmen eind rechte stuk? Wat een druif...
Nou, een Maldonado crash is een standaard race verloop, dus ik denk dat de meeste leden hier niet eens meer in de gaten hadden dat hij weer tegen iemand aan reed.
Er waren veel incidenten en ik wil zelfs Hamilton een (on)eervolle melding geven voor zijn foutje in de 2de bocht. Ik denk niet dat het veel uitmaakte voor zijn uiteindelijke race, maar het had heel snel af gelopen kunnen zijn.

Matthijs

Mag ik trouwens het team van McLaren ook een nominatie geven? Beide coureurs uitsturen op intermediates terwijl de rest van het veld op slicks staat. Ik snap dat ze verwacht hadden dat het weer zou regenen (en dan zou het een meesterzet zijn), maar ze hebben toch dezelfde weather forcast als die van alle andere teams?

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 09:37:09
Mag ik trouwens het team van McLaren ook een nominatie geven? Beide coureurs uitsturen op intermediates terwijl de rest van het veld op slicks staat. Ik snap dat ze verwacht hadden dat het weer zou regenen (en dan zou het een meesterzet zijn), maar ze hebben toch dezelfde weather forcast als die van alle andere teams?
Elk team heeft zijn eigen station die ze gebruiken geloof ik. Maar volgens mij waren ze net na de SC de snelste en vlak daarna reden snel de pit in. Maar ik denk dat Mclaren Button als weather forcast gebruikt, soms lijkt het als of hij een grote teen heeft met weervoorspellingseigenschappen.
Maar ik denk dat dit een van de eerste keren is dat Button er naast zat met zijn keuze of gevoel. Maar stuurde ze Button er uit op inters, of bleven ze op Intersrijden?

Kootje


FolkertE

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 09:48:46
Ze bleven op Inters rijden.
Ja dat dacht ik ook, maar omdat Matthijs zei dat ze op inters werden gezet tijdens de pitstop begon ik te twijfelen.

Kootje

Snap ik, maar dat heeft Mathijs dan dus fout gezien of verwoord., maar beide McLarens bleven echt buiten daar waar de rest naar binnen ging. Gegokt en verloren noemt men dat.

Matthijs

#51
Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 10:00:51
Snap ik, maar dat heeft Mathijs dan dus fout gezien of verwoord., maar beide McLarens bleven echt buiten daar waar de rest naar binnen ging. Gegokt en verloren noemt men dat.
Nee zeker niet. Button kwam met de andere rijders binnen, maar waar de rest overstapte op slicks, kregen Button en Magnussen nieuwe intermediates ondergeschroefd.

Edit: we hebben allebei half gelijk zo te zien. Ik was ervan overtuigd dat zowel Magnussen als Button nieuwe intermediates kreeg, maar volgens F1Fanatic blijkbaar alleen Button.
http://www.f1fanatic.co.uk/2014/07/27/2014-hungarian-grand-prix-tyre-strategies-pit-stops/

Achteraf is natuurlijk het makkelijk praten, maar als je 1 coureur op intermediates laat rijden, is het wellicht verstandig om je andere coureur dan nieuwe slicks te geven.

Maikel0230

Ik heb op Grosjean gestemd maar ik zocht de optie: radar man van McLaren ;D

Die steken de schuld voor die verkeerde bandenkeuze op de radar maar elk F1 Team krijgt van de FIA dezelfde radar informatie door dus waarom hadden de andere 20 wagens het dan wel juist?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Hahaha, ik ga denk ik zo de race nog eens rustig terug kijken.

Fietser

Banaan v.d. race is - en dat heb ik vaker geschreven - een vervelende en populistische titel. Maar onder de noemer 'verliezer v.d. race' plaats ik toch Vettel. Ik zie dat nml. in ruim verband. Dat hij opzichtig in de fout ging is tot daar aan toe. (Wel slordig hoor. Vettel kwam steeds erg 'ruim' het rechte stuk op, wat riskant was met die nattigheid. Toen Perez daar een klapper maakte, zat ik er dan ook op te wachten - niet te hopen - dat het Vettel ook zou overkomen, wat prompt gebeurde.) Maar er is meer. Want de Hongaarse GP heeft definitief flink wat glans van Vettels 4 wereldtitels afgehaald. En dat komt natuurlijk door zijn teamgenoot. Waar de wereldkampioen moddert in verkeer en slechts 7e wordt waarbij hij ternauwernood Bottas achter zich hield, rijdt zijn teamgenoot (geholpen doos de SC) fier naar de leiding, pakt diverse snelste rondes, haalt 'mannelijk' in en zegeviert uiteindelijk. Maar het zit 'm ook in kleinere zaken. Bijv. hoe Vettel over de boordradio meldt dat hij de race op safe gaat uitrijden omdat het hem de meeste kans heeft om naar voren te komen. En ook hoe voorzichtig hij de eerste ronde doorkwam waardoor hij plekken verloor aan Bottas en (eventjes) Alonso. Er sprak onzekerheid uit.
Ik zou het graag anders zien, maar ik zag gisteren, op de Hungaroring, Vettels carrière echt inzakken. Niet zo lang geleden dacht ik dat voor de nog steeds jonge Heppenheimer een plekje tussen de Fangio's, Clarks, Senna's en Schumachers van deze wereld mogelijk was. Na Hongarije 2014 niet meer. Dat maakte hem m.i. de grootste verliezer.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 28 juli 2014 - 10:25:47
Banaan v.d. race is - en dat heb ik vaker geschreven - een vervelende en populistische titel. Maar onder de noemer 'verliezer v.d. race' plaats ik toch Vettel. Ik zie dat nml. in ruim verband. Dat hij opzichtig in de fout ging is tot daar aan toe. (Wel slordig hoor. Vettel kwam steeds erg 'ruim' het rechte stuk op, wat riskant was met die nattigheid. Toen Perez daar een klapper maakte, zat ik er dan ook op te wachten - niet te hopen - dat het Vettel ook zou overkomen, wat prompt gebeurde.) Maar er is meer. Want de Hongaarse GP heeft definitief flink wat glans van Vettels 4 wereldtitels afgehaald. En dat komt natuurlijk door zijn teamgenoot. Waar de wereldkampioen moddert in verkeer en slechts 7e wordt waarbij hij ternauwernood Bottas achter zich hield, rijdt zijn teamgenoot (geholpen doos de SC) fier naar de leiding, pakt diverse snelste rondes, haalt 'mannelijk' in en zegeviert uiteindelijk. Maar het zit 'm ook in kleinere zaken. Bijv. hoe Vettel over de boordradio meldt dat hij de race op safe gaat uitrijden omdat het hem de meeste kans heeft om naar voren te komen. En ook hoe voorzichtig hij de eerste ronde doorkwam waardoor hij plekken verloor aan Bottas en (eventjes) Alonso. Er sprak onzekerheid uit.
Ik zou het graag anders zien, maar ik zag gisteren, op de Hungaroring, Vettels carrière echt inzakken. Niet zo lang geleden dacht ik dat voor de nog steeds jonge Heppenheimer een plekje tussen de Fangio's, Clarks, Senna's en Schumachers van deze wereld mogelijk was. Na Hongarije 2014 niet meer. Dat maakte hem m.i. de grootste verliezer.

Je kunt gelijk hebben hoor, dat Vettel niet zo goed is als gedacht. Maar het hele betoog dat je hebt ingetypt kan je ook lezen als de zoveelste bevestiging dat de auto hem niet ligt en dat hij geen feeling en vertrouwen heeft in de auto. Natuurlijk is het aanpassen aan de auto ook een vorm van talent, maar als je niet met de auto om kan gaan betekent dit niet dat hij 'het niet meer kan'.

FolkertE

Afbraak aan de titels wil ik nog niet zeggen, maar er rijd dit jaar compleet andere Vettel rond dan voorgaand jaren.
Maar is hij eigenlijk al vader geworden? Ik heb alleen een keer wat over de zwangerschap van zijn vriendin gehoord. Zou ook wel een beetje kunnen mee spelen in het hoofd van een coureur.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 10:46:56
Citaat van: Fietser op 28 juli 2014 - 10:25:47
Banaan v.d. race is - en dat heb ik vaker geschreven - een vervelende en populistische titel. Maar onder de noemer 'verliezer v.d. race' plaats ik toch Vettel. Ik zie dat nml. in ruim verband. Dat hij opzichtig in de fout ging is tot daar aan toe. (Wel slordig hoor. Vettel kwam steeds erg 'ruim' het rechte stuk op, wat riskant was met die nattigheid. Toen Perez daar een klapper maakte, zat ik er dan ook op te wachten - niet te hopen - dat het Vettel ook zou overkomen, wat prompt gebeurde.) Maar er is meer. Want de Hongaarse GP heeft definitief flink wat glans van Vettels 4 wereldtitels afgehaald. En dat komt natuurlijk door zijn teamgenoot. Waar de wereldkampioen moddert in verkeer en slechts 7e wordt waarbij hij ternauwernood Bottas achter zich hield, rijdt zijn teamgenoot (geholpen doos de SC) fier naar de leiding, pakt diverse snelste rondes, haalt 'mannelijk' in en zegeviert uiteindelijk. Maar het zit 'm ook in kleinere zaken. Bijv. hoe Vettel over de boordradio meldt dat hij de race op safe gaat uitrijden omdat het hem de meeste kans heeft om naar voren te komen. En ook hoe voorzichtig hij de eerste ronde doorkwam waardoor hij plekken verloor aan Bottas en (eventjes) Alonso. Er sprak onzekerheid uit.
Ik zou het graag anders zien, maar ik zag gisteren, op de Hungaroring, Vettels carrière echt inzakken. Niet zo lang geleden dacht ik dat voor de nog steeds jonge Heppenheimer een plekje tussen de Fangio's, Clarks, Senna's en Schumachers van deze wereld mogelijk was. Na Hongarije 2014 niet meer. Dat maakte hem m.i. de grootste verliezer.

Je kunt gelijk hebben hoor, dat Vettel niet zo goed is als gedacht. Maar het hele betoog dat je hebt ingetypt kan je ook lezen als de zoveelste bevestiging dat de auto hem niet ligt en dat hij geen feeling en vertrouwen heeft in de auto. Natuurlijk is het aanpassen aan de auto ook een vorm van talent, maar als je niet met de auto om kan gaan betekent dit niet dat hij 'het niet meer kan'.

In 'het hele betoog dat ik heb ingetypt' heb ik nergens beweerd dat hij 'het niet meer kan'. Ik schreef kort gezegd dat Hongarije de glans van Vettels titels afnam omdat duidelijk werd dat anderen beter zijn dan de 4-voudig wereldkampioen. En dat maakte hem voor mij tot de verliezer van deze race.

Gerard

Grosjean! Al komt Maldo ook weer in de buurt voor deze titel.
Het leek wel of hij naar de Marussia toe stuurde bij de touchè :(

Matthijs

#59
Fietser: prima, dan pak je alleen die woorden eruit. Wat ik bedoel is dat het feit dat Vettel het onderspit delft tegen zijn teamgenoot net zo goed het resultaat kan zijn van niet kunnen omgaan met het materiaal dan het 'duidelijk is dat er anderen beter zijn'.

In 2011 legde Lewis Hamilton het af tegen zijn teamgenoot Jenson Button. Toch denk ik dat er maar weinig op dit forum zijn die zeggen dat Button beter is dan Hamilton. Soms heb je nu eenmaal een off-season.

Waarmee ik niet zeg dat Ricciardo niet beter dan Vettel kan zijn, maar ik vind dit seizoen vooralsnog niet het bewijs ervan.