Hongarije: Cijfer voor de race

Gestart door 0634, 27 juli 2014 - 16:01:01

« vorige - volgende »

Vond je ervan

10
6 (28.6%)
9
11 (52.4%)
8
2 (9.5%)
7
2 (9.5%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

FolkertE

#30
Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 20:11:03
9/10 fantastische race gewoon, eentje om niet snel te vergeten.
Maar deze race is ook niet makkelijk om te vergeten, als de tanden van Daniel een permanent plaatje op je netvlies hebben gebrand. ;D

Maar de race had bijna alles wel en nijg er naar om een 10 te geven omdat de race een geweldige winnaar kende en ik een 9 net te laag vind. Dus 10 bij deze.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 08:59:32
Tja, wat is de definitie van een 10?

Voor mij is 'n race 'n 10 waard als ik van start tot finish op het puntje van m'n stoel zit. Was gisteren niet het geval, hoe spannend het bij vlagen ook was.

Wallie

Schitterende race! Een 9 dus.

Veel actie op de baan, Alonso die bijna wint. Ricciardo die Hamilton en Alonso op magistrale wijze inhaalt en ervandoor gaat met de overwinning.
Na het gezeur dat de Formule 1 aantrekkelijker moet worden (strafgewicht, Briatore etc) antwoord de F1 weer net als in Bahrein en Canada.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Jehoentelaar

8. Heel leuk, alleen jammer van Ricciardo aan het einde. :P

robbert

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 08:59:32
Tja, wat is de definitie van een 10? Is dat voor de allerbeste race die er ooit is geweest? Dan was deze race geen 10. Of is een 10 het cijfer voor een race dat alle bepalende ingrediënten had? Dan was deze race zeker een 10.

Ik geef een 9,5. Weet nog niet zo goed welke kant ik op afrond, ik denk naar beneden.

ja dat is een cijfer dat jij wilt geven voor een race. Je kan dus wel meerdere races een 10 geven é, dus denk niet dat dat zo moeilijk is

Matthijs

Dat klopt Robbert. Nu maakt het ook niet uit, een 9 of een 10: het was een toprace!

Sphinx

Mwuhahaha, dat was zo'n beetje mijn reactie na deze race. Heerlijk dat juist zo'n Mickey Mouse baantje als de Hungaroring zo'n geweldige race oplevert. Ik vraag me werkelijk af of het zo leuk was geworden onder de droge omstandigheden die we er normaal gewend zijn. Een 10 (emotionele keuze, maar ik kan me de mindere momenten even niet meer voor de geest halen)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 28 juli 2014 - 12:29:12
Mwuhahaha, dat was zo'n beetje mijn reactie na deze race. Heerlijk dat juist zo'n Mickey Mouse baantje als de Hungaroring zo'n geweldige race oplevert. Ik vraag me werkelijk af of het zo leuk was geworden onder de droge omstandigheden die we er normaal gewend zijn. Een 10 (emotionele keuze, maar ik kan me de mindere momenten even niet meer voor de geest halen)

Nouja, het valt me wel op dat veel start-stop baantjes met veel trage bochten (waaronder Hungaroring en Bahrein) doorgaans erg saai zijn maar dit jaar niet. Het zou kunnen dat dit komt door de turbomotoren met het hoge koppel, maar natuurlijk zijn er nog te weinig races gereden om een conclusie te trekken. Hopelijk klopt het, want in de tweede helft van het seizoen staan ons nog veel Tilke-dromes te wachten met trage bochten.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 15:03:10
Citaat van: Sphinx op 28 juli 2014 - 12:29:12
Mwuhahaha, dat was zo'n beetje mijn reactie na deze race. Heerlijk dat juist zo'n Mickey Mouse baantje als de Hungaroring zo'n geweldige race oplevert. Ik vraag me werkelijk af of het zo leuk was geworden onder de droge omstandigheden die we er normaal gewend zijn. Een 10 (emotionele keuze, maar ik kan me de mindere momenten even niet meer voor de geest halen)

Nouja, het valt me wel op dat veel start-stop baantjes met veel trage bochten (waaronder Hungaroring en Bahrein) doorgaans erg saai zijn maar dit jaar niet. Het zou kunnen dat dit komt door de turbomotoren met het hoge koppel, maar natuurlijk zijn er nog te weinig races gereden om een conclusie te trekken. Hopelijk klopt het, want in de tweede helft van het seizoen staan ons nog veel Tilke-dromes te wachten met trage bochten.
Ik las van t weekend nog dat de bochtensnelheid in Hongarije juist wel hoog is, t probleem is alleen dat het alleen maar bochten zijn. Regen, SC, pech voor Mercedes en verschillende strategiën is volgens mij meer wat het zo leuk maakte gisteren.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2014 - 15:14:57Ik las van t weekend nog dat de bochtensnelheid in Hongarije juist wel hoog is, t probleem is alleen dat het alleen maar bochten zijn.

Klopt, dat merk je ook als je het circuit rijdt op de PC/Playstation. In F1 2012 kom je zelden onder de derde versnelling op Boedapest. Het is ook echt een leuke baan om te rijden, dat vinden de echte coureurs ook. Maar het gebrek aan een echt lang recht stuk is een groot nadeel.

Bahrein is een totaal ander circuit, dat is inderdaad echt start/stop zoals Matthijs zegt, met lange rechte stukken en bochten die je alleen maar ofwel volgas neemt ofwel heel langzaam.

Maar goed, dit is off-topic. Conclusie van dit topic is dat de Hungaroring weer maar eens een leuke race heeft afgeleverd. Ik denk dat het geen toeval meer is (al is het klimaat, met vaak serieuze buien in de zomer, een belangrijke factor).

Tuesday

het is sowieso een unieke baan, vlak bij een grote stad, met altijd veel toeschouwers (oa heel veel finnen), dus wat mij betreft een welkome afwisseling op de kalender. k zou er zelf nog wel een keer naar toe willen eigenlijk, dus hopelijk blijft ie nog even.

Jozef

Idem. Net 5 dagen op vakantie geweest in Boedapest en het is echt een topstad voor jong en oud (cultuur, uitgaansleven, ontspanning, ...), alles is er spotgoedkoop, volgens mij is het er veiliger dan Amsterdam en ik ga er dan maar even vanuit dat de GP-tickets ook niet erg duur zijn. Ja, echt een ideale vakantie lijkt me dat: GP-bezoek combineren met citytrip. Het is dat m'n vriendin 0,0 heeft met F1. ;D

Enzo

Heb zelf in 2001 een jaartje gewerkt in Budapest en kan dit helemaal beamen, echt een heerlijke stad en voor ieder wat wils.
Alleen wel uitkijken voor oplichters zo links en rechts, maar als je een beetje streetwise bent komt dat wel goed.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 16:08:47
Idem. Net 5 dagen op vakantie geweest in Boedapest en het is echt een topstad voor jong en oud (cultuur, uitgaansleven, ontspanning, ...), alles is er spotgoedkoop, volgens mij is het er veiliger dan Amsterdam en ik ga er dan maar even vanuit dat de GP-tickets ook niet erg duur zijn. Ja, echt een ideale vakantie lijkt me dat: GP-bezoek combineren met citytrip. Het is dat m'n vriendin 0,0 heeft met F1. ;D
vriendinnen kun je inruilen ;) of mee onderhandelen. Maar idd, city trip, Balatonmeer misschien en de F1 meepikken, dat lijkt me wel wat. Boedapest was ooit mn eerste echte buitenlandse bestemming (schoolkamp), dat blijft toch altijd speciaal.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 28 juli 2014 - 16:19:14
Heb zelf in 2001 een jaartje gewerkt in Budapest en kan dit helemaal beamen, echt een heerlijke stad en voor ieder wat wils.
Alleen wel uitkijken voor oplichters zo links en rechts, maar als je een beetje streetwise bent komt dat wel goed.
ook naar de F1 geweest? volgens wikipedia behaalde jouw grote held dat jaar in Hongarije de wereldtitel!