Hockenheim: man van de race?

Gestart door Sabai, 20 juli 2014 - 16:23:39

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Hamilton
Rosberg
Bottas
Alonso
Vettel
Ricciardo
Iemand anders namelijk. ...,

Breaktest

Ergens las ik dat Alonso vond dat het zijn beste race van het seizoen was, terwijl ie niet of nauwelijks in deze discussie wordt genoemd. Kortom, van buiten ziet het er kennelijk vaak anders uit dan van binnenuit...

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 10:13:53
Dat is mede het verschil in stijl. Daarom snap ik de Mansell-vergelijking niet. Die is precies verkeerd: Hamilton valt aan als Nigel, Ricciardo helemaal niet.

Verder zag ik Lewis op alle mogelijke manieren inhalen en niet alleen maar op topsnelheid. Ricciardo maakte handig gebruik van de superieure grip van de RBR met inhalen op de plekken  waar zijn wagen de beste was. Dat deed hij geweldig hoor, maar het was niet zo dat hij op manieren inhaalde die eigenlijk niet kon. Ook hij maakte optimaal gebruik van zijn materiaal. Hij haalde ook geen enkele wagen in die in potentie beter of gelijk is aan de RBR. Lewis moest hij ook gewoon laten gaan net als Alonso. Allss wat achter hem eindigde hoort is ook e cht een klap langzamer.

Dat bedoel ik niet negatief overigens. Ik heb van beiden genoten en ik ben een Ricciardo fan van het eerste uur (veel meef dan een Hamilton fan trouwens) maar als je bij Lewis de auto als factor neemt moet dat bij Ricciardo ook. En  in verhouding zie ik niet veel verschil.  Beiden waren uitstekend.
tja, je kunt het op verschillende manieren bekijken. Ik heb Hamilton vrijwel alleen bij de hairpin zien inhalen, en een keer in de bocht daarna. Maar zoals ik eerder al zei, ik vond Ricciardo rondrijden alsof hij de 4-voudig WK was, Hamilton vond ik te wild ondanks zn superieure materiaal en de ruimte om in te halen. P3 had ik van tevoren wel verwacht en daarbij had ik (uiteraard) geen eens rekening gehouden met het wegvallen van P3 en P4 (Massa en Magnussen).

0634

Citaat van: Breaktest op 22 juli 2014 - 10:32:17
Ergens las ik dat Alonso vond dat het zijn beste race van het seizoen was, terwijl ie niet of nauwelijks in deze discussie wordt genoemd. Kortom, van buiten ziet het er kennelijk vaak anders uit dan van binnenuit...

ik vond Alonso ook groots. Haalde iets minder in dus viel minder op, maar reed zoals gebruikelijk weer geweldig.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 10:40:55
Citaat van: Breaktest op 22 juli 2014 - 10:32:17
Ergens las ik dat Alonso vond dat het zijn beste race van het seizoen was, terwijl ie niet of nauwelijks in deze discussie wordt genoemd. Kortom, van buiten ziet het er kennelijk vaak anders uit dan van binnenuit...

ik vond Alonso ook groots. Haalde iets minder in dus viel minder op, maar reed zoals gebruikelijk weer geweldig.
het is inmiddels zo vanzelfsprekend, dat het amper nog opvalt ;)

Breaktest

Ja Alonso heeft naar mijn mening de beste balans tussen head and heart (terwijl Rosberg en Hamilton allebei een beetje te veel van het een of ander hebben). Hij kan agressief en intuïtief rijden en een klootzak zijn als het moet (zie bv zijn kunstje op Massa China 2010, vlak voor de pitstraat), maar ook heel erg perfectionistisch en met zijn verstand, a la Schumacher. Zijn risico's lijken intuïtief genomen maar toch berekende risico's. Hij kijkt ook verder dan zijn kuipje en kan als geen ander de wedstrijd lezen en weet op welk moment toe te slaan. Hij weet ook haarfijn wanneer hij een snellere tegenstander moet laten gaan, en geeft daarbij precies de afgepaste ruimte die de ander nodig heeft, maar geen centimeter meer, en wanneer hij het gevecht kan aangaan, en doet dat zonder zijn wagen over de top te jagen. 
Eigenlijk is Alonso nog steeds de benchmark  voor iedere coureur.

Net wat Jeroen zegt, hij is zo constant dat het niet meer opvalt. Mede daardoor en zijn lange staat van dienst was ik een beetje uitgekeken op hem. Maar bij het uitblijven van een kampioenswagen lijkt hij in het verslaan, pardon vermorzelen van Raikkonen een nieuwe uitdaging te hebben gevonden. 

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 10:42:42
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 10:40:55
Citaat van: Breaktest op 22 juli 2014 - 10:32:17
Ergens las ik dat Alonso vond dat het zijn beste race van het seizoen was, terwijl ie niet of nauwelijks in deze discussie wordt genoemd. Kortom, van buiten ziet het er kennelijk vaak anders uit dan van binnenuit...

ik vond Alonso ook groots. Haalde iets minder in dus viel minder op, maar reed zoals gebruikelijk weer geweldig.
het is inmiddels zo vanzelfsprekend, dat het amper nog opvalt ;)
Spijker op zijn kop. Als Gutierrez een dergelijke race zou rijden zou hij 100% van de votes krijgen.

Kootje

Wat deed Alonso dan precies dat zoooooo geweldig was? ???

Enige wapenfeit wat ik me van hem herinner is z'n rondenlange gevecht met Ricciardo. Maar ja ... om 'm daar nu om te gaan prijzen. Hij had op dat moment de snellere auto met het versere rubber, dus .... kwestie van tijd en daar nam die imo teveel van. Absoluut geen MotR dus.

Sabai

Hij reed gewoon een hele sterke race alleen zijn laatste stop was veel te laat.

Wings

Inderdaad. Scherp en slim in gevechten, goed aanvallend en gewoon weer kijkend naar een podium waar zijn teamgenoot geen eens een punt weet te scoren. Dat is een compliment waard!