Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:27:49
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.
Grote verschil: Vettel maakte een fout wat hem 5? plaatsen koste, Ricciardo niet. Dus in zekere zin was Ricciardo foutloos en reed naar de zege en maakte Vettel een hele dure fout en werd 7de.

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:50:26
Dat kostte hem een goed resultaat. Moeten we dan een liedje voor hem zingen of zo?

Nee. Niet wij. Jij wel. Mag ik een verzoeknummer aanvragen of zing je freestyle? :P

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 19:13:02
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:27:49
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.
Grote verschil: Vettel maakte een fout wat hem 5? plaatsen koste, Ricciardo niet. Dus in zekere zin was Ricciardo foutloos en reed naar de zege en maakte Vettel een hele dure fout en werd 7de.
eerder 5 seconden. Meer als 5e zat er echt niet in hoor. Samen met Vergne heeft ie iig wel de zege van Ricciardo mogelijk gemaakt, door respectievelijk Hamilton en Rosberg 18 ronden lang op te houden.

0634

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 17:52:38
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:35:23
Dat is wel heel makkelijk 'misschien had hij anders die fout niet gemaakt'. Hij maakte hem wel. En het was een rookiefout ook.

Nogmaals, hij zakt echt niet in aanzien daardoor hoor, maar vandaag was hij simpelweg eigenhandig niet goed genoeg en Ricciardo was een volle klasse beter. Dat is voor mij overklassen (een klasse beter).
ok, dat kan. Ik ben niet zo bekend met het klassensysteem, ik vind beter meer dan genoeg.

Dat mag ook. Het is maar een woordkeuze.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 19:32:08
Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 19:13:02
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:27:49
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.
Grote verschil: Vettel maakte een fout wat hem 5? plaatsen koste, Ricciardo niet. Dus in zekere zin was Ricciardo foutloos en reed naar de zege en maakte Vettel een hele dure fout en werd 7de.
eerder 5 seconden. Meer als 5e zat er echt niet in hoor. Samen met Vergne heeft ie iig wel de zege van Ricciardo mogelijk gemaakt, door respectievelijk Hamilton en Rosberg 18 ronden lang op te houden.
Hoezo? Dat is wel heel apart om dat te zeggen, meer dan 5de zat er niet in? Waarom wint Ricciardo dan? Misschien heeft dat ook zijn eigen overwinning gekost, misschien als hij Rosberg voorbij was gegaan had hij kunnen winnen. Wel erg makkelijk gezegd dat er niet meer in zat dan 5de plaats. Dat is als zeggen: er zat niet meer in voor Ricciardo dan 7de, want hij reed achter Vettel. Maar toch won Ricciardo.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 19:49:19
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 19:32:08
Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 19:13:02
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:27:49
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.
Grote verschil: Vettel maakte een fout wat hem 5? plaatsen koste, Ricciardo niet. Dus in zekere zin was Ricciardo foutloos en reed naar de zege en maakte Vettel een hele dure fout en werd 7de.
eerder 5 seconden. Meer als 5e zat er echt niet in hoor. Samen met Vergne heeft ie iig wel de zege van Ricciardo mogelijk gemaakt, door respectievelijk Hamilton en Rosberg 18 ronden lang op te houden.
Hoezo? Dat is wel heel apart om dat te zeggen, meer dan 5de zat er niet in? Waarom wint Ricciardo dan? Misschien heeft dat ook zijn eigen overwinning gekost, misschien als hij Rosberg voorbij was gegaan had hij kunnen winnen. Wel erg makkelijk gezegd dat er niet meer in zat dan 5de plaats. Dat is als zeggen: er zat niet meer in voor Ricciardo dan 7de, want hij reed achter Vettel. Maar toch won Ricciardo.
Raikkonen reed op een gegeven moment ook voor Alonso. Verschillende strategien noemen ze dat.

0634

Nou nee, Vettel reed gewoon eigenhandig voor Ricciardo. Raikkonen kwam voor Alonso op basis van een stop die Alonso zojuist maakte. Daar zit wel verschil in.

0634

Overigns hoor ik nu niet zoveel over de SC als vorige week. Vind ik opvallend. Want vorige week was er ophef omdat deze niet kwam en er voor koos om zich vooral niet te mengen in de uitslag van de race.

Vandaag brak hij het veld doormidden en verneukte de races van Bottas, Rosberg en nog iemand (weet niet meer wie). Dat vind ik dus velen malen kwalijker. Want zeg nou zelf: bij normaal ingrijpen was de kans wel erg groot geweest dat Rosberg gewoon zou hebben gewonnen.

Wings

Rosberg heeft weinig vrienden lijkt wel. Dus duikt een Hamilton-aanhang er maar al te graag overheen als ook maar het idee kan worden gewekt dat Rosberg bevoordeeld wordt.

0634

Over dit weekend bekeken heeft Rosberg uiteindelijk net zoveel pech gehad als Hamilton. Dat kan toch niet ontkend worden lijkt me.


0634

Misschien wel. Ik las op F1Fanatic dat ze ivm de gridposities Lewis op 2 stops en Rosberg op 3 lieten gaan. Nadat akkefietje met de SC, was Rosbergs strategie ook meteen niet meer de beste.

Wings

Oké, dat wist ik niet. Maar goed, ook al zit het zaterdag wat tegen als dat omslaat naar geluk door omstandigheden heb je eigenlijk mazzel gehad dat je tegenslag had. Want daardoor kon hij de race rijden die hij reed. Bovendien (en daarom ben ik wat minder euforisch over Hamilton's race) heeft hij in de beginfase flink verloren door zijn spin. Daardoor ging ook tijd verloren, Misschien net de tijd die hij nodig had om in de laatste fase van de race voor Alonso te belanden en voldoende voorsprong op te bouwen om Ricciardo voor te blijven.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 20:05:44
Over dit weekend bekeken heeft Rosberg uiteindelijk net zoveel pech gehad als Hamilton. Dat kan toch niet ontkend worden lijkt me.

Je directe concurrent op pole en jij vanuit de pits beginnen....???? ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Om vervolgens weer gelijk uit te komen door de SC die op een verkeerd moment de drie leiders opvangt... Daarmee was dat nadeel weer volkomen weg. Kwam nog eens een verkeerde tactiek overheen. Dus de pech op zaterdag van Lewis kan je rustig wegstrepen tegen de pech van Rosberg vandaag.

MAar daar hoor je niemand over. Maar als er vorige week terecht geen SC komt, dan komt de Hamilton-army in actie... Merkwaardig, want diezelfd SC verneukt hier een bijna zekere zege van Rosberg.