Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:30:45
Als je zo redeneert kun je een rijder nooit complimenteren om zijn succes. Want het is altijd of de auto of de situatie die gunstig gezind zijn. Lijkt me vrij ongeloofwaardig.

Natuurlijk wel. Maar het gaat om een teamsport en de omstandigheden moeten ook goed uitpakken. Dat is nu exact wat er vandaag gebeurde. Het totaalpakket en daar maken die uitstekende strategie en verse banden ook bij!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:41:32
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:35:36
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:27:49
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.

Ik heb ook niet gezegd 'gigantisch' overklast en ik heb ook niet gezegd 'vernederd'. Ik heb alleen gezegd 'overklast' en dat is in mijn ogen ook zo.

Wat heeft een strategie daarmee te maken? Mensen die slechte strategieen toepassen winnen nooit iets. Schumacher won ontzettend vaak op strategie. Is dat dan ook allemaal maar overschat? Was ie eigenlijk helemaal niet zo goed dan?

Ricciardo had een prima strategie maar reed ook gewoon top. Dit itt Vettel die zijn eigen glazen ingooit. Dan is dat toch overklassen? Ricciardo doet alles goed en Vettel niet. Dan is het duidelijk.

Geen waardeoordeel over hen als rijder, alleen een waardeoordeel over vandaag.


Er zijn idd mensen die dat ook over Schumacher beweren idd.
En idd Ricciardo heeft iedereen overklast vandaag niet alleen Vettel .Of deden er geen andere mee?

Dat is wat ik zei inderdaad.

0634

Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 16:45:56
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:30:45
Als je zo redeneert kun je een rijder nooit complimenteren om zijn succes. Want het is altijd of de auto of de situatie die gunstig gezind zijn. Lijkt me vrij ongeloofwaardig.

Natuurlijk wel. Maar het gaat om een teamsport en de omstandigheden moeten ook goed uitpakken. Dat is nu exact wat er vandaag gebeurde. Het totaalpakket en daar maken die uitstekende strategie en verse banden ook bij!

En een coureur die alles goed doet. En niet eentje die bij uitkomen van de laatste bocht een dansje voor de pitwall doet.

0634

Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 16:36:11
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:04:07
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:02:01
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:59:06
Wat is die Alonso toch een briljante rijder. Mijn diepste respect!! En wat te denken van Ricciardo? Fantastisch. Wat is die man goed! En hoe zuur het ook is voor Vettel en zijn fans maar hij overklast Vettel vandaag. Passend de eerste seizoenshelft afgesloten.

Hij overklast Vettel niet . Het team heeft gewoon de juiste strategie gemaakt vandaag en hij kopt hem in evenals Alonso.

Nee hoor, dit is gewoon overklassen. Van verder weg op de grid, geweldig gereden, fantastisch twee man ingehaald met een auto waarvan men zegt dat die niet lekker inhaalt. Ik heb het Vettel allemaal niet zien doen. Die gaat spinnen als Lewis achter hem opduikt. Dit is puur overklassen.
Lewis zat al rondenlang aan zn staart, verdedigen is ook een kunst, net als inhalen. Die spin was idd erg dom, verder was ie het hele weekend sneller als Ricciardo, die natuurlijk enorm veel geluk had met de SC. Maar goed, verder alle credits naar Ricciardo, die lijkt net ff met wat meer vertrouwen rond te rijden. Ben iig blij om te zien dat Vettel qua pace iig er weer bij zit. Hoor trouwens net ook dat Vettel bij een herstart geen elektrische aandrijving had. t zit m dit jaar gewoon niet echt mee en da s helemaal niet erg, die komt wel weer bovendrijven.

Ik brand Vettel ook helemaal niet af. Ik geef credits aan Ricciardo. Waar ik vorig jaar veel credits gaf aan Vettel. Maar dan komt de hele Vettel-politie in actie want er zal eens wat over hem geroepen worden zeg... Tja, hij maakte een fout ja. Dat kostte hem een goed resultaat. Moeten we dan een liedje voor hem zingen of zo? Nee, Ricciardo was vandaag gewoon beter. Prima. Dat mag best gezegd worden.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:50:26
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 16:36:11
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:04:07
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:02:01
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:59:06
Wat is die Alonso toch een briljante rijder. Mijn diepste respect!! En wat te denken van Ricciardo? Fantastisch. Wat is die man goed! En hoe zuur het ook is voor Vettel en zijn fans maar hij overklast Vettel vandaag. Passend de eerste seizoenshelft afgesloten.

Hij overklast Vettel niet . Het team heeft gewoon de juiste strategie gemaakt vandaag en hij kopt hem in evenals Alonso.

Nee hoor, dit is gewoon overklassen. Van verder weg op de grid, geweldig gereden, fantastisch twee man ingehaald met een auto waarvan men zegt dat die niet lekker inhaalt. Ik heb het Vettel allemaal niet zien doen. Die gaat spinnen als Lewis achter hem opduikt. Dit is puur overklassen.
Lewis zat al rondenlang aan zn staart, verdedigen is ook een kunst, net als inhalen. Die spin was idd erg dom, verder was ie het hele weekend sneller als Ricciardo, die natuurlijk enorm veel geluk had met de SC. Maar goed, verder alle credits naar Ricciardo, die lijkt net ff met wat meer vertrouwen rond te rijden. Ben iig blij om te zien dat Vettel qua pace iig er weer bij zit. Hoor trouwens net ook dat Vettel bij een herstart geen elektrische aandrijving had. t zit m dit jaar gewoon niet echt mee en da s helemaal niet erg, die komt wel weer bovendrijven.

Ik brand Vettel ook helemaal niet af. Ik geef credits aan Ricciardo. Waar ik vorig jaar veel credits gaf aan Vettel. Maar dan komt de hele Vettel-politie in actie want er zal eens wat over hem geroepen worden zeg... Tja, hij maakte een fout ja. Dat kostte hem een goed resultaat. Moeten we dan een liedje voor hem zingen of zo? Nee, Ricciardo was vandaag gewoon beter. Prima. Dat mag best gezegd worden.

Die fout van Vettel kan dan net weer het verschil maken... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634


Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:55:23
Precies ja. Dus was hij vandaag niet goed genoeg.

Mee eens! Niet goed genoeg dus voor het podium.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

rafael25

Ricciardo is een held. Hamilton is een held. En Alonso is een uberheld. Rosberg is een held aan het worden.

robbert

man man , wat een race. En zeggen dat we hongarije van de kalender willen omdat het een saai circuit is.... ;D

Wings

Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 16:45:56
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:30:45
Als je zo redeneert kun je een rijder nooit complimenteren om zijn succes. Want het is altijd of de auto of de situatie die gunstig gezind zijn. Lijkt me vrij ongeloofwaardig.

Natuurlijk wel. Maar het gaat om een teamsport en de omstandigheden moeten ook goed uitpakken. Dat is nu exact wat er vandaag gebeurde. Het totaalpakket en daar maken die uitstekende strategie en verse banden ook bij!

Ja oké, maar een rijder is altijd afhankelijk van zijn auto en de situatie. Vandaag, vorige week, vorig jaar, tien jaar geleden. Geen enkele rijder wint als niet of de situatie of het materiaal dat mogelijk maakt.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:50:26
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 16:36:11
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:04:07
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:02:01
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:59:06
Wat is die Alonso toch een briljante rijder. Mijn diepste respect!! En wat te denken van Ricciardo? Fantastisch. Wat is die man goed! En hoe zuur het ook is voor Vettel en zijn fans maar hij overklast Vettel vandaag. Passend de eerste seizoenshelft afgesloten.

Hij overklast Vettel niet . Het team heeft gewoon de juiste strategie gemaakt vandaag en hij kopt hem in evenals Alonso.

Nee hoor, dit is gewoon overklassen. Van verder weg op de grid, geweldig gereden, fantastisch twee man ingehaald met een auto waarvan men zegt dat die niet lekker inhaalt. Ik heb het Vettel allemaal niet zien doen. Die gaat spinnen als Lewis achter hem opduikt. Dit is puur overklassen.
Lewis zat al rondenlang aan zn staart, verdedigen is ook een kunst, net als inhalen. Die spin was idd erg dom, verder was ie het hele weekend sneller als Ricciardo, die natuurlijk enorm veel geluk had met de SC. Maar goed, verder alle credits naar Ricciardo, die lijkt net ff met wat meer vertrouwen rond te rijden. Ben iig blij om te zien dat Vettel qua pace iig er weer bij zit. Hoor trouwens net ook dat Vettel bij een herstart geen elektrische aandrijving had. t zit m dit jaar gewoon niet echt mee en da s helemaal niet erg, die komt wel weer bovendrijven.

Ik brand Vettel ook helemaal niet af. Ik geef credits aan Ricciardo. Waar ik vorig jaar veel credits gaf aan Vettel. Maar dan komt de hele Vettel-politie in actie want er zal eens wat over hem geroepen worden zeg... Tja, hij maakte een fout ja. Dat kostte hem een goed resultaat. Moeten we dan een liedje voor hem zingen of zo? Nee, Ricciardo was vandaag gewoon beter. Prima. Dat mag best gezegd worden.
dat mag ook gezegd worden, dat zou ik zelf ook zeggen, maar overklassen vind ik dan weer wat overdreven. Als het ff meezit wint Vettel de race misschien wel, hij zat bij aanvang van de SC iig voor Alonso, maar viel terug door het wegvallen van elektrische power, waardoor hij ten tweede male een tegenvaller te verwerken krijgt. Die fout had hij in een andere situatie mogelijk niet gemaakt. Qua pace is er momenteel amper verschil, maar t valt gewoon allemaal ff Ricciardo zn kant op. Afgelopen jaren viel het vaak Vettel zn kant op, dus je zult me er verder niet over horen klagen hoor ;)

0634

Dat is wel heel makkelijk 'misschien had hij anders die fout niet gemaakt'. Hij maakte hem wel. En het was een rookiefout ook.

Nogmaals, hij zakt echt niet in aanzien daardoor hoor, maar vandaag was hij simpelweg eigenhandig niet goed genoeg en Ricciardo was een volle klasse beter. Dat is voor mij overklassen (een klasse beter).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:35:23
Dat is wel heel makkelijk 'misschien had hij anders die fout niet gemaakt'. Hij maakte hem wel. En het was een rookiefout ook.

Nogmaals, hij zakt echt niet in aanzien daardoor hoor, maar vandaag was hij simpelweg eigenhandig niet goed genoeg en Ricciardo was een volle klasse beter. Dat is voor mij overklassen (een klasse beter).
ok, dat kan. Ik ben niet zo bekend met het klassensysteem, ik vind beter meer dan genoeg.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 17:35:23
Dat is wel heel makkelijk 'misschien had hij anders die fout niet gemaakt'. Hij maakte hem wel. En het was een rookiefout ook.

Nogmaals, hij zakt echt niet in aanzien daardoor hoor, maar vandaag was hij simpelweg eigenhandig niet goed genoeg en Ricciardo was een volle klasse beter. Dat is voor mij overklassen (een klasse beter).

Gezien de omstandigheden wil ik dit zeker geen overklassen vinden. Vettel maakt een fout, okay. Overklassen is als je beiden geen fouten maakt [eigenlijk zelfs nog dezelfde strategie hebt] en dan beduidend beter bent. Onder gelijke omstandigheden dus.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:24:18
@ F1fan2987: Wrong quote? ;D
Ja, volgens mij wel. Raar, hoe dat is gebeurd. Denk dat ik even afgeleid was.