Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:36:11
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 15:16:45
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:10:22
Kijk mannen, dit is dus wat ik bedoel, Lewis blijft ondanks de call buiten omdat het goed gaat en overruled daarmee de strategie. Slim want ik vroeg me al af waarom Mercedes hem nu (al) naar binnen roept. Was de snelste op dat moment.
ach das om het even. En wat vergeet je nu? dat het team gewoon direct luistert, dat deed Ferrari gisteren dus niet. Verder ook totaal niet vergelijkbaar.

Ik doel meer op het feit dat rijders wel degelijk kunnen overrulen en niet zoals jij riep dat er mensen zijn die er voor zijn aangenomen en een rijder heeft te doen wat hun besluiten. Leuke is dat je riep dat ik niet weet hoe een team opereert terwijl we nu zien dat een rijder wel degelijk invloed op strategie kan uitoefenen en de activiteiten verder gaan dan aan een stuur draaien alleen. Wat Kimi betreft, hier heb ik al lang en breed toegegeven dat ik te zwaar heb ingezet (uit frustratie, teleurstelling) dus ben benieuwd of jij nu ook toegeeft dat jij je hebt vergist hierin.

Al rijdende kun je ook iets zelf beslissen en aktie ondernemen. Sta je zonder banden in de pits dan kun je niets doen natuurlijk. Beetje kromme redenering Wings...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.

0634

Prachtig circuit in Hongarije. Jammer dat Spa nu volgt.

Wings

@Arthur: Dat snap ik. Maar de discussie gaat over strategische beslissingen. Dus die van Ferrari zaterdag en die van Mercedes vandaag. Dat een rijder niet onafhankelijk is van zijn team en monteurs snap ik en betwist ik ook nergens.

Arthur

Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:08:17
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:04:07
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:02:01
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:59:06
Wat is die Alonso toch een briljante rijder. Mijn diepste respect!! En wat te denken van Ricciardo? Fantastisch. Wat is die man goed! En hoe zuur het ook is voor Vettel en zijn fans maar hij overklast Vettel vandaag. Passend de eerste seizoenshelft afgesloten.

Hij overklast Vettel niet . Het team heeft gewoon de juiste strategie gemaakt vandaag en hij kopt hem in evenals Alonso.

Nee hoor, dit is gewoon overklassen. Van verder weg op de grid, geweldig gereden, fantastisch twee man ingehaald met een auto waarvan men zegt dat die niet lekker inhaalt. Ik heb het Vettel allemaal niet zien doen. Die gaat spinnen als Lewis achter hem opduikt. Dit is puur overklassen.

Omdat de mannen voor hem op versleten banden reden kon hij er zo makkelijk langs. Tuurlijk heeft hij goed gereden. Maar de overwinning dankt hij aan het team dat hem op het juiste moment naar binnen haalde.

JUIST!! Die verse banden maakte die inhaalakties mogelijk. Net zoals de achterstand die Rosberg kon doen verdwijnen!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Als je zo redeneert kun je een rijder nooit complimenteren om zijn succes. Want het is altijd of de auto of de situatie die gunstig gezind zijn. Lijkt me vrij ongeloofwaardig.

Sabai

Citaat van: Arthur op 27 juli 2014 - 16:29:31
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:08:17
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:04:07
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:02:01
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:59:06
Wat is die Alonso toch een briljante rijder. Mijn diepste respect!! En wat te denken van Ricciardo? Fantastisch. Wat is die man goed! En hoe zuur het ook is voor Vettel en zijn fans maar hij overklast Vettel vandaag. Passend de eerste seizoenshelft afgesloten.

Hij overklast Vettel niet . Het team heeft gewoon de juiste strategie gemaakt vandaag en hij kopt hem in evenals Alonso.

Nee hoor, dit is gewoon overklassen. Van verder weg op de grid, geweldig gereden, fantastisch twee man ingehaald met een auto waarvan men zegt dat die niet lekker inhaalt. Ik heb het Vettel allemaal niet zien doen. Die gaat spinnen als Lewis achter hem opduikt. Dit is puur overklassen.

Omdat de mannen voor hem op versleten banden reden kon hij er zo makkelijk langs. Tuurlijk heeft hij goed gereden. Maar de overwinning dankt hij aan het team dat hem op het juiste moment naar binnen haalde.

JUIST!! Die verse banden maakte die inhaalakties mogelijk. Net zoals de achterstand die Rosberg kon doen verdwijnen!!

Jij snapt het tenminste

Sabai

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:30:45
Als je zo redeneert kun je een rijder nooit complimenteren om zijn succes. Want het is altijd of de auto of de situatie die gunstig gezind zijn. Lijkt me vrij ongeloofwaardig.

Dat word bij Vettel anders al wel 4 jaar gedaan. Het succes toeschrijven aan het matriaal de banden en het team.

Wings

Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:32:47
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:30:45
Als je zo redeneert kun je een rijder nooit complimenteren om zijn succes. Want het is altijd of de auto of de situatie die gunstig gezind zijn. Lijkt me vrij ongeloofwaardig.

Dat word bij Vettel anders al wel 4 jaar gedaan. Het succes toeschrijven aan het matriaal de banden en het team.

En sprak jij dat niet uit volle borst tegen? Dus snap niet dat je nu het zelfde doet wat je eerder zo verafschuwde.

0634

Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:27:49
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.

Ik heb ook niet gezegd 'gigantisch' overklast en ik heb ook niet gezegd 'vernederd'. Ik heb alleen gezegd 'overklast' en dat is in mijn ogen ook zo.

Wat heeft een strategie daarmee te maken? Mensen die slechte strategieen toepassen winnen nooit iets. Schumacher won ontzettend vaak op strategie. Is dat dan ook allemaal maar overschat? Was ie eigenlijk helemaal niet zo goed dan?

Ricciardo had een prima strategie maar reed ook gewoon top. Dit itt Vettel die zijn eigen glazen ingooit. Dan is dat toch overklassen? Ricciardo doet alles goed en Vettel niet. Dan is het duidelijk.

Geen waardeoordeel over hen als rijder, alleen een waardeoordeel over vandaag.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:04:07
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:02:01
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:59:06
Wat is die Alonso toch een briljante rijder. Mijn diepste respect!! En wat te denken van Ricciardo? Fantastisch. Wat is die man goed! En hoe zuur het ook is voor Vettel en zijn fans maar hij overklast Vettel vandaag. Passend de eerste seizoenshelft afgesloten.

Hij overklast Vettel niet . Het team heeft gewoon de juiste strategie gemaakt vandaag en hij kopt hem in evenals Alonso.

Nee hoor, dit is gewoon overklassen. Van verder weg op de grid, geweldig gereden, fantastisch twee man ingehaald met een auto waarvan men zegt dat die niet lekker inhaalt. Ik heb het Vettel allemaal niet zien doen. Die gaat spinnen als Lewis achter hem opduikt. Dit is puur overklassen.
Lewis zat al rondenlang aan zn staart, verdedigen is ook een kunst, net als inhalen. Die spin was idd erg dom, verder was ie het hele weekend sneller als Ricciardo, die natuurlijk enorm veel geluk had met de SC. Maar goed, verder alle credits naar Ricciardo, die lijkt net ff met wat meer vertrouwen rond te rijden. Ben iig blij om te zien dat Vettel qua pace iig er weer bij zit. Hoor trouwens net ook dat Vettel bij een herstart geen elektrische aandrijving had. t zit m dit jaar gewoon niet echt mee en da s helemaal niet erg, die komt wel weer bovendrijven.

Arthur

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:30:45
Als je zo redeneert kun je een rijder nooit complimenteren om zijn succes. Want het is altijd of de auto of de situatie die gunstig gezind zijn. Lijkt me vrij ongeloofwaardig.

Natuurlijk was zijn race geweldig. Maar juist die inhaalakties waren mogelijk door die hele verse banden. Dat is ook de reden dat Hamilton niet voorbij kon aan Alonso. En voor Alonso wat het easy. Die ging voor P2 en hoefde zich enkel breed te maken op de oh zo brede Hungaroring. Had Hamilton dezelfde banden gehad als Ricciardo dan had hij met zijn Merc Alonso allang opgevreten.

Maar mooie overwinning voor Ricciardo hoor! En Vettel... tja, driver error en dan is het snel klaar. Maar omdat nu overklassen te noemen door Ricciardo? Dat gaat me echt te ver.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 27 juli 2014 - 16:11:33
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:06:41
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:02:01
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 15:59:06
Wat is die Alonso toch een briljante rijder. Mijn diepste respect!! En wat te denken van Ricciardo? Fantastisch. Wat is die man goed! En hoe zuur het ook is voor Vettel en zijn fans maar hij overklast Vettel vandaag. Passend de eerste seizoenshelft afgesloten.

Hij overklast Vettel niet . Het team heeft gewoon de juiste strategie gemaakt vandaag en hij kopt hem in evenals Alonso.

Ho even, natuurlijk had hij de wind in de zeilen maar vind Ricciardo gretiger in de aanval en reed hij foutloos waar Vettel -op een haar na- de muur in tetterde. Dan ga ik niet doen alsof Ricciardo hier een mazzeltje had omdat zijn strategie beter uitpakt. Dat vind ik een halve waarheid.
Precies, Vettel reed voor Ricciardo en toen maakte hij een fout wat zijn race had kunnen kosten. Vettel heeft zijn eigen kansen vergooid.
hij zat er voor, maar met een stop minder, in feite reed Ricciardo toen al voor Vettel hoor. Ricciardo had zonder SC deze race never nooit gewonnen. Vettel heeft zelf ook n fout gemaakt, maar meer als 5e had er niet ingezeten.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:35:36
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:27:49
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:23:45
Citaat van: Sabai op 27 juli 2014 - 16:18:17
Zinloze discussie dit .Laten ik het er maar op houden dat hij iedereen overklast heeft vandaag.
Ik weet niet wat er zinloos aan is.

Normaal gesproken hebben racewinnaars het eenvoudiger dan Daniel het vandaag had. De man heeft werkelijk alles goed gedaan, was snel, ging heerlijke duels aan, was volkomen foutloos onder lastige omstandigheden, en zijn teamgenoot deed het vandaag een klasse minder. Gooit een goed resultaat ook zelf voor een deel weg.

Maar dan vind jij dat ze evensterk waren maar dat Ricciardo een goede tactiek had en Vettel niet? Dat vind ik gewoon merkwaardig.

Je kan ook zeggen: ze hadden allemaal geluk. Want als die eerste SC niet op dat moment naar buiten kwam. had Rosberg met twee vingers in de neus gewonnen.

Waar heb ik dat gezegd dan? Ik vind alleen niet dat hij hem gigantisch overklast heeft. Hij was beter vandaag maar heeft hem niet vernederd imo.En Ricciardo had gewoon de beste strategie van iedereen vandaag en dat zegt hij en het team zelf ook.

Dat vind ik van Alonso vs Kimi dan weer wel.

Ik heb ook niet gezegd 'gigantisch' overklast en ik heb ook niet gezegd 'vernederd'. Ik heb alleen gezegd 'overklast' en dat is in mijn ogen ook zo.

Wat heeft een strategie daarmee te maken? Mensen die slechte strategieen toepassen winnen nooit iets. Schumacher won ontzettend vaak op strategie. Is dat dan ook allemaal maar overschat? Was ie eigenlijk helemaal niet zo goed dan?

Ricciardo had een prima strategie maar reed ook gewoon top. Dit itt Vettel die zijn eigen glazen ingooit. Dan is dat toch overklassen? Ricciardo doet alles goed en Vettel niet. Dan is het duidelijk.

Geen waardeoordeel over hen als rijder, alleen een waardeoordeel over vandaag.


Er zijn idd mensen die dat ook over Schumacher beweren idd.
En idd Ricciardo heeft iedereen overklast vandaag niet alleen Vettel .Of deden er geen andere mee?

Arthur

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:29:06
@Arthur: Dat snap ik. Maar de discussie gaat over strategische beslissingen. Dus die van Ferrari zaterdag en die van Mercedes vandaag. Dat een rijder niet onafhankelijk is van zijn team en monteurs snap ik en betwist ik ook nergens.

Blijft toch hetzelfde? Hamilton vraagt om nog door te rijden [denkt pro-actief] en Raikkonen vraagt of ze niet nog een keer naar buiten hoeven. [denk ook pro-actief]. In beide gevallen probeertde coureur invloed uit te oefenen. Alleen bij Ferrari beslist het team anders dan de coureur oppert en pakt het vervolgens negatief uit.

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel