Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:36:15
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.

Weten kunnen we dat niet maar wat we wel kunnen is kijken en vertalen wat we zien. Als één rijder een iets agressievere rijstijl heeft dan de ander en je ziet dat dingen daar vaker stuk gaan is het niet ondenkbaar dat je vermoed dat de rijstijl van een rijder de slijtage beïnvloed. Het kan ook berusten op toeval of louter pech zijn maar het gebeurd wel na de race van Duitsland waar Hamilton een vrij 'wilde rit' had.

Volgens mij heeft Haug nooit gezegd dat rijstijl de slijtage niet beïnvloedt maar had dat betrekking tot de versnellingsbak. Deze kan (of kon) niet stuk gaan doordat een rijder zich verschakeld. Klinkt ook wel aannemelijk bij een semi-automaat. Pas vanaf een x-aantal toeren zal terugschakelen mogelijk zijn om te voorkomen dat terug wordt geschakeld bij een hoog toerenbereik.

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 00:34:42
Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:36:15
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.

Weten kunnen we dat niet maar wat we wel kunnen is kijken en vertalen wat we zien. Als één rijder een iets agressievere rijstijl heeft dan de ander en je ziet dat dingen daar vaker stuk gaan is het niet ondenkbaar dat je vermoed dat de rijstijl van een rijder de slijtage beïnvloed. Het kan ook berusten op toeval of louter pech zijn maar het gebeurd wel na de race van Duitsland waar Hamilton een vrij 'wilde rit' had.

Volgens mij heeft Haug nooit gezegd dat rijstijl de slijtage niet beïnvloedt maar had dat betrekking tot de versnellingsbak. Deze kan (of kon) niet stuk gaan doordat een rijder zich verschakeld. Klinkt ook wel aannemelijk bij een semi-automaat. Pas vanaf een x-aantal toeren zal terugschakelen mogelijk zijn om te voorkomen dat terug wordt geschakeld bij een hoog toerenbereik.
dat het in de outlap van Q1 gebeurde en de aard van het probleem wijst toch echt wel op een menselijke fout (van een monteur, niet van Hamilton natuurlijk)

Gerard

Wordt er morgen regen vtwacht tijdens de race?
Puike qualy trouwens  helaas wel weer met Kimi als slachtoffer...

Maikel0230

Citaat van: Gerard op 27 juli 2014 - 00:37:10
Wordt er morgen regen vtwacht tijdens de race?
Puike qualy trouwens  helaas wel weer met Kimi als slachtoffer...

Normaal niet maar ik zie nu toch regen rond de start op de meteo...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:30:40
Je hebt wel een punt Wings, toont eigenlijk aan dat ze bij Ferrari weinig belang hechten aan de mening van de coureurs, behalve als die coureur Fernando Alonso heet.

Neemt niet weg dat dit de zoveelste blunder is van Fry dit seizoen, ook in de races laat de strategie en timing van de pitstops soms de wensen over.

Als Ross Brawn aan boord was geweest gebeurde die veel minde frequent, daar mag niet aan twijfelen denk ik.

Hoe de gesprekken zijn verlopen weet ik natuurlijk niet maar denk wel dat als Kimi zegt 'dikke lul, drie bier, ik ga de baan op want 1:26.7 is gewoon te langzaam en als dat niet het geval is bespreken we het wel na de race' denk ik niet dat Ferrari hem vastbindt aan de gereedschapskist van de monteurs. Maar dat Ferrari hier beter had moeten luisteren naar Kimi blijkt nu wel.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:39:38
Citaat van: Gerard op 27 juli 2014 - 00:37:10
Wordt er morgen regen vtwacht tijdens de race?
Puike qualy trouwens  helaas wel weer met Kimi als slachtoffer...

Normaal niet maar ik zie nu toch regen rond de start op de meteo...
alle sites die ik heb gezien geven redelijke kans op regen. Vettel zei vanmiddag dat er buien rond het circuit gaan hangen en dat het alleen de vraag is of ze het circuit gaan bereiken of niet. Nou is Vettel natuurlijk geen weerman, maar hij heeft wel natuurlijk wel gedetailleerde info.

robbert

eerst zien dan geloven. Ik zie het niet regenen tijdens de race, zou te mooi zijn é

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Tsja, dat is logisch. Het is ook niet de eerste keer dat ze zoiets doen. Volgens mij is dit destijds in 2009 ook een aantal keer gebeurd toen Raikkonen nog bij Ferrari reed. En ook toen zat Ferrari niet lekker in het vel. Gewoon typisch Ferrari dus.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 27 juli 2014 - 12:25:04
Tsja, dat is logisch. Het is ook niet de eerste keer dat ze zoiets doen. Volgens mij is dit destijds in 2009 ook een aantal keer gebeurd toen Raikkonen nog bij Ferrari reed. En ook toen zat Ferrari niet lekker in het vel. Gewoon typisch Ferrari dus.
Volgens mij nog recenter, Spanje dit jaar was hij ook niet tevreden over de strategie. Alonso kreeg een 3 stop(Volgens mij op eigen aangeven) en vond Kimi dat hij niet genoeg op de hoogte werd gehouden van mogelijke voordelen van een 3 stop.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Volgens mij hebben we regen?
Als het regent nu, maar niet heel hard, maar genoeg voor inters, moeten coureurs op de kwalificatie band starten en naar de pit gaan? Of moeten ze op inters starten?

SDG


rafael25


Enzo

Dikke vette druppels....
Met deze hoeveelheid water gaan ze niet eens starten denk ik... :(