Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 16:21:31
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:18:53
@Tuesday: Jij legt uit hoe het wel werkt. Oké dan! Wist niet dat jij bij Ferrari werkt en exact weet hoe zo'n team opereert maar het in mij een eer dat jij hier de feiten uit de doeken doet. Mijn dank is dan ook oneindig.
dat weet je zelf net zo goed, maar omdat het om Kmi gaat vergeet je dat gewoon compleet. Als het Massa of Alonso was geweest, was je t roerend met me eens geweest. En ja, het is hen beiden ook wel eens overkomen.

En we zijn er weer: het is weer eens persoonlijk! Over hoe jij denkt dat ik denk en over hoe oneerlijk (of inconsequent) ik, volgens jou, wel ben. Mag ik gewoon mijn eigen 'kijk op' de sport hebben zonder dat ik het persoonlijk moet ontgelden? Triestig hoor.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:29:47
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 16:21:31
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:18:53
@Tuesday: Jij legt uit hoe het wel werkt. Oké dan! Wist niet dat jij bij Ferrari werkt en exact weet hoe zo'n team opereert maar het in mij een eer dat jij hier de feiten uit de doeken doet. Mijn dank is dan ook oneindig.
dat weet je zelf net zo goed, maar omdat het om Kmi gaat vergeet je dat gewoon compleet. Als het Massa of Alonso was geweest, was je t roerend met me eens geweest. En ja, het is hen beiden ook wel eens overkomen.

En we zijn er weer: het is weer eens persoonlijk! Over hoe jij denkt dat ik denk en over hoe oneerlijk (of inconsequent) ik, volgens jou, wel ben. Mag ik gewoon mijn eigen 'kijk op' de sport hebben zonder dat ik het persoonlijk moet ontgelden? Triestig hoor.
en daar is de slachtofferrol weer. Je doet zelf exact hetzelfde. Ik stel alleen vast dat je bij verschillende coureurs een totaal verschillende benadering hebt. Inconsequent noemen ze dat, en dat stel ik puur vast op basis van je posts. Dat mag gewoon, dat doen ze in een politiek debat ook zo vaak.

0634

Ik denk dat Vettel morgen wel goed voor de dag zal komen om eerlijk te zijn. Die Red Bull moet daar flink gas kunnen geven. Dat Bottas zich op P3 heeft gekwalificeerd had ik dan weer niet verwacht overigens. Het is niet alleen de Merc blijkbaar, het chassis is ook wel echt heel aardig daar.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:42:01
Ik denk dat Vettel morgen wel goed voor de dag zal komen om eerlijk te zijn. Die Red Bull moet daar flink gas kunnen geven. Dat Bottas zich op P3 heeft gekwalificeerd had ik dan weer niet verwacht overigens. Het is niet alleen de Merc blijkbaar, het chassis is ook wel echt heel aardig daar.

Yep, ik hoop op een goede race voor Vettel.
Daar is hij wel weer aan toe na alle malaise.

Ook ergens wel leuk dat de snelste auto achteraan start, ongetwijfeld spektakel

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:25:35
Het is ook geen kwestie van schuld geven. Lewis heeft een ruwe en agressieve rijstijl, dat hebben er wel meer. Soms werkt dat in je voordeel, zoals tijdens die inhaalrace vorige week, maar waarschijnlijk kan hij ook soms nét iets meer uit een auto halen. Maar er kleven ook nadelen aan.

Als de techniek gevoelig is wel. Teveel kleine aanrakingen komen deze niet ten goede. Het is natuurlijk gissen in hoeverre dat ook mee heeft gewogen in de problemen vandaag maar ik kan me er wat bij voorstellen.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 26 juli 2014 - 16:50:03
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:42:01
Ik denk dat Vettel morgen wel goed voor de dag zal komen om eerlijk te zijn. Die Red Bull moet daar flink gas kunnen geven. Dat Bottas zich op P3 heeft gekwalificeerd had ik dan weer niet verwacht overigens. Het is niet alleen de Merc blijkbaar, het chassis is ook wel echt heel aardig daar.

Yep, ik hoop op een goede race voor Vettel.
Daar is hij wel weer aan toe na alle malaise.

Ook ergens wel leuk dat de snelste auto achteraan start, ongetwijfeld spektakel
of misschien wel de pitstraat. Hamilton zal heel veel geduld moeten hebben morgen. Meer als P5 zit er denk ik niet in bij een droge race en weinig uitvallers.

Wings

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 16:38:20
en daar is de slachtofferrol weer. Je doet zelf exact hetzelfde. Ik stel alleen vast dat je bij verschillende coureurs een totaal verschillende benadering hebt. Inconsequent noemen ze dat, en dat stel ik puur vast op basis van je posts. Dat mag gewoon, dat doen ze in een politiek debat ook zo vaak.

Hahaha.

Wings

Citaat van: Enzo op 26 juli 2014 - 16:50:03
Yep, ik hoop op een goede race voor Vettel.
Daar is hij wel weer aan toe na alle malaise.

Ook ergens wel leuk dat de snelste auto achteraan start, ongetwijfeld spektakel

Volgens mij is regen voorspeld. Dus het kan nog alle kanten uit.

0634


Wings

Zei Rosberg niet zoiets tijdens de persco? Ik heb niet nagekeken.

0634

Geen idee. Niet gezien. De persco kijk ik nog maar zelden.

Hij zal in ieder geval gezegd hebben dat morgen de punten was worden verdeeld. En dat het vandaag toch wel heel tricky was en dat Seb heel snel was en zo. Plus dat het team weer fantastisch werk verrichtte en het publiek zo enthousiast was.

Dat zal hij allemaal wel gezegd hebben. Want dat zeggen ze altijd.

Tuesday

Extra probleem voor Hamilton is dat alles vervangen moet worden. Hij had van alle componenten (waar je er 5 van mag gebruiken) er 3 gebruikt, dat wordt nu dus 4. Dat kon ook nog wel eens invloed gaan hebben op de titelstrijd. En met die dubbele punten op het eind zou een gridstraf nog eens extra vervelend zijn.

De FIA post trouwens elke donderdag een overzicht met gebruikte componenten per coureur:
http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2014/f1-2014-11/Formula%20One%20Hungarian%20Grand%20Prix%202014%20Document%20-%204.pdf

Arthur

Zonder regen mag Hamilton blij zijn met P5! Mocht het regenen... tja, dan weet je maar nooit. Feit is wel dat ik dan plezier heb ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 20:42:39
Jawel, F1fan2987 zei dit:

Er is trouwens 85% kans op regen voorspelt op zaterdag, om 2 uur. Zullen we dan eindelijk een regen race krijgen?

Zie de vorige pagina. Hij vergiste zich in de racedag en daarna gingen wij natuurlijk flauwe geintjes maken daarover. Zo zijn we dan ook wel weer ;D.

Hahah, ja wrijf het het er nog maar ff in :P

Maarre buienrader zei 2 dagen geleden 98 % kans op regen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.