Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 15:31:48
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 14:28:22
Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2014 - 14:27:02
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 14:20:56
GEWELDIG Bianchi, geweldig!! Wat een sukkel is die Kimi toch. OEN! Verslagen door Jules Bianchi. Held!

Waarom zou het Kimi zijn fout zijn? Het zijn de teams die bepalen wanneer een coureur de baan op gaat en bij Ferrari is dat Pat Fry, dezelfde oen die in Silverstone ervoor zorgde dat beide auto's Q2 niet haalde.

Kudos voor Bianchi maar ik zie niet in waarom de schuld bij Kimi zou liggen.

O, sorry, natuurlijk Ferrari ook!
100% de fout van Ferrari, Kimi heeft zelf een paar keer gevraagd of ie nog niet naar buiten moest, maar het team vond het niet nodig

Je moet niet vragen maar overrulen. De baan op met die kar! Dat is nu verschil maken als rijder. Blijven zitten als een zoutzak kan ik ook. En hoe die pizzaplukkers erbij kwamen dat die 1:26.7 genoeg zou zijn vraag ik mij sowieso af. Had 'gehoopt' op een technisch falen om deze dommigheid te verklaren. Maar helaas.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 15:41:04
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 15:31:48
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 14:28:22
Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2014 - 14:27:02
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 14:20:56
GEWELDIG Bianchi, geweldig!! Wat een sukkel is die Kimi toch. OEN! Verslagen door Jules Bianchi. Held!

Waarom zou het Kimi zijn fout zijn? Het zijn de teams die bepalen wanneer een coureur de baan op gaat en bij Ferrari is dat Pat Fry, dezelfde oen die in Silverstone ervoor zorgde dat beide auto's Q2 niet haalde.

Kudos voor Bianchi maar ik zie niet in waarom de schuld bij Kimi zou liggen.

O, sorry, natuurlijk Ferrari ook!
100% de fout van Ferrari, Kimi heeft zelf een paar keer gevraagd of ie nog niet naar buiten moest, maar het team vond het niet nodig

Je moet niet vragen maar overrulen. De baan op met die kar! Dat is nu verschil maken als rijder. Blijven zitten als een zoutzak kan ik ook. En hoe die pizzaplukkers erbij kwamen dat die 1:26.7 genoeg zou zijn vraag ik mij sowieso af. Had 'gehoopt' op een technisch falen om deze dommigheid te verklaren. Maar helaas.
tuurlijk Wings. Hij had zelf de banden eronder moeten schroeven, de motor aan moeten draaien etc. Je begrijpt  geloof ik niet helemaal hoe een F1 team werkt he? sommige dingen laat je over aan mensen die daar verstand van zouden moeten hebben.

Enzo

Beste een vermakelijke quali, met eindelijke weer een Vettel zoals we hem kennen.
De pole had voor hem mogen zijn wat mij betreft,....

Over Kimi, daar kan hij natuurlijk niks aan doen en een erg knullige fout van Ferrari. Daar gaat zeker nog over gesproken worden de komende dag.

Jammer voor Hamilton, dikke vette pech. Mensen die geloven is opzet vanuit Mercedes zijn niet goed bij hun hoofd.


0634

Uiteraard is het geen opzet.

Volgens mij had Rosberg overigens ook in de jaren naast Schumacher minder vaak pech dan zijn teamgenoot. Aan de andere kant: dit is pas zaterdag. Iedereen heeft nog 0 punten. Die Merc is niet de betrouwbaarste, dus Rosberg zal er niet gerust op zijn en Lewis rijdt morgen natuurlijk gewoon dik en dik in de punten (als ie niet nog een keer pech krijgt uiteraard).

Verder had ik het Vettel wel gegund, maar helaas. Rosberg liet natuurlijk in die slotronde wel zien dat als die Merc heel blijft, niemand morgen een kans heeft op de zege. En hij heeft nog minder banden verspilt ook.

Wings

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 15:44:32
tuurlijk Wings. Hij had zelf de banden eronder moeten schroeven, de motor aan moeten draaien etc. Je begrijpt  geloof ik niet helemaal hoe een F1 team werkt he? sommige dingen laat je over aan mensen die daar verstand van zouden moeten hebben.

Zoals Force India communiceert met Hülkenberg (en Hülkenberg met Force India) kan Kimi ook communiceren met Ferrari en het oneens zijn met een besluit. Een tactiek. Wat de auto prepareren daar mee te maken heeft ontgaat me. Verder zal ik maar doen of ik die onzinnige, onnodige en vooral onbeschofte one-liner, dat ik niet begrijp hoe een Formule 1 werkt, niet heb gelezen. Het reageren niet waard.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 15:57:18
Uiteraard is het geen opzet.

Volgens mij had Rosberg overigens ook in de jaren naast Schumacher minder vaak pech dan zijn teamgenoot. Aan de andere kant: dit is pas zaterdag. Iedereen heeft nog 0 punten. Die Merc is niet de betrouwbaarste, dus Rosberg zal er niet gerust op zijn en Lewis rijdt morgen natuurlijk gewoon dik en dik in de punten (als ie niet nog een keer pech krijgt uiteraard).


Dat klopt wel wat je zegt, het zijn op een aantal na dezelfde mannen die aan Schumacher's auto werkte.
Dat is duidelijk minder goed presterende helft gebleken de afgelopen jaren...

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 15:57:18
Uiteraard is het geen opzet.

Volgens mij had Rosberg overigens ook in de jaren naast Schumacher minder vaak pech dan zijn teamgenoot. Aan de andere kant: dit is pas zaterdag. Iedereen heeft nog 0 punten. Die Merc is niet de betrouwbaarste, dus Rosberg zal er niet gerust op zijn en Lewis rijdt morgen natuurlijk gewoon dik en dik in de punten (als ie niet nog een keer pech krijgt uiteraard).

Verder had ik het Vettel wel gegund, maar helaas. Rosberg liet natuurlijk in die slotronde wel zien dat als die Merc heel blijft, niemand morgen een kans heeft op de zege. En hij heeft nog minder banden verspilt ook.

Er wordt wel vaker beweerd dat structureel materiaal falen, bij één rijder, meer is dan louter pech, als de ander vrij blijft hiervan. Wat ik zie is dat Rosberg een behoudendere rijstijl heeft dan Hamilton. Ook (en of dat er wat mee te maken heeft weet ik niet, dus gok ik nu. Blind!) heeft de Mercedes van Hamilton flink wat tikken gehad in Duitsland. Gezien de techniek langer mee moet tegenwoordig kan dat allemaal doorwegen naar 'volgende Grand Prix'. Of het zo is weet ik niet maar als de Mercedes erg gevoelig blijkt te zijn voor technische falen kan het nog leuk worden als blijkt dat Rosberg beter met zijn materiaal omspringt. En had Kimi niet exact het zelfde probleem bij McLaren? Kan me nog herinneren dat Whitmarsh riep dat hij hoopte dat Ferrari een tank voor hem zou bouwen toen hij -de eerste keer- naar Ferrari vertrok.

Pancake Shield

Mercedes gaat echt niet doelbewust de auto van een van de coureurs saboteren etc. Dat zou ze op langere termijn uiteindelijk zelfs nog veel punten kunnen kosten, dus nee, lijkt me niet.

En wat betreft Raikkonen. Tsja, domme domme tactische beslissing van de Italianen. Op het moment dat ze zagen dat hij naar beneden gleed op de tijdenlijst, hadden ze hem naar buiten kunnen jassen. Zal weer een lastige race worden voor Raikkonen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:02:00
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 15:44:32
tuurlijk Wings. Hij had zelf de banden eronder moeten schroeven, de motor aan moeten draaien etc. Je begrijpt  geloof ik niet helemaal hoe een F1 team werkt he? sommige dingen laat je over aan mensen die daar verstand van zouden moeten hebben.

Zoals Force India communiceert met Hülkenberg (en Hülkenberg met Force India) kan Kimi ook communiceren met Ferrari en het oneens zijn met een besluit. Een tactiek. Wat de auto prepareren daar mee te maken heeft ontgaat me. Verder zal ik maar doen of ik die onzinnige, onnodige en vooral onbeschofte one-liner, dat ik niet begrijp hoe een Formule 1 werkt, niet heb gelezen. Het reageren niet waard.
puur gebaseerd op je vorige bericht en ik geef je daarna keurig uitleg hoe het wel werkt. Is niet onbeschoft, maar juist erg nobel.

0634

@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
als ik het meende zou het arrogant zijn idd

Wings

@Tuesday: Jij legt uit hoe het wel werkt. Oké dan! Wist niet dat jij bij Ferrari werkt en exact weet hoe zo'n team opereert maar het in mij een eer dat jij hier de feiten uit de doeken doet. Mijn dank is dan ook oneindig.

@Jeroen: ik denk dat het wel gewicht in de schaal legt ja. Niet om Lewis de schuld te geven hé (voordat ik dadelijk een horde op losgeslagen Lewis fans met brandende fakkels achter mij aan heb rennen :D) maar ik geloof niet in toeval alleen. Dat geldt ook voor de startproblemen bij Webber. Ergens doet ook hij wat minder goed dan Vettel. Dat geldt ook voor Hamilton.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:18:53
@Tuesday: Jij legt uit hoe het wel werkt. Oké dan! Wist niet dat jij bij Ferrari werkt en exact weet hoe zo'n team opereert maar het in mij een eer dat jij hier de feiten uit de doeken doet. Mijn dank is dan ook oneindig.
dat weet je zelf net zo goed, maar omdat het om Kmi gaat vergeet je dat gewoon compleet. Als het Massa of Alonso was geweest, was je t roerend met me eens geweest. En ja, het is hen beiden ook wel eens overkomen.

0634

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 16:18:53
@Jeroen: ik denk dat het wel gewicht in de schaal legt ja. Niet om Lewis de schuld te geven hé (voordat ik dadelijk een horde op losgeslagen Lewis fans met brandende fakkels achter mij aan heb rennen :D) maar ik geloof niet in toeval alleen. Dat geldt ook voor de startproblemen bij Webber. Ergens doet ook hij wat minder goed dan Vettel. Dat geldt ook voor Hamilton.

Het is ook geen kwestie van schuld geven. Lewis heeft een ruwe en agressieve rijstijl, dat hebben er wel meer. Soms werkt dat in je voordeel, zoals tijdens die inhaalrace vorige week, maar waarschijnlijk kan hij ook soms nét iets meer uit een auto halen. Maar er kleven ook nadelen aan.

@Tuesday: Okee. Helder.

Pancake Shield

Oei, een geheime foto van de Mercedes-pitmuur bewijst toch iets anders:

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock