Round 11: Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Maikel0230, 22 juli 2014 - 16:45:29

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 14:20:56
GEWELDIG Bianchi, geweldig!! Wat een sukkel is die Kimi toch. OEN! Verslagen door Jules Bianchi. Held!
Ik vind toch dat je weer veel te hard bent voor Kimi. Zoals Tuesday al zei, het was Ferrari's beslissing om hem binnen te houden en hoe inhemelsnaam moet je de garage uit als het team je niet laat?

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:36:15
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.
in Canada kun je daar nog over twisten, vorige week kon je nog een kleine link leggen met de keus van Hamilton, maar dit was net als in Australie pure pech. Geluk bij een ongeluk is dat het in kwalificatie is, dus hij kan wederom de schade beperkt houden.

NielsD

Beetje laat, maar vette kwalificatie. Was zelfs nog even blij toen Vettel op de eerste plek stond in Q3. Had echt even gehoopt, dat hij vanaf die plek mocht vertrekken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

En natuurlijk treft Kimi geen blaam. Hij kan wel 100 keer roepen dat hij wil gaan maar als er geen banden onder komen en de teamleiding beslist dat hij moet wachten.... Tja, beetje kortzichtig om dan Kimi de schuld te geven!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:53:57
Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:36:15
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.
in Canada kun je daar nog over twisten, vorige week kon je nog een kleine link leggen met de keus van Hamilton, maar dit was net als in Australie pure pech. Geluk bij een ongeluk is dat het in kwalificatie is, dus hij kan wederom de schade beperkt houden.
Canada en Duitsland kan ik de discussie wel begrijpen, maar ik vraag me altijd af of het echt zo is. Hadden we dan niet vaker van engineers en zo gehoord?

Arthur

Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 22:55:21
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:53:57
Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:36:15
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.
in Canada kun je daar nog over twisten, vorige week kon je nog een kleine link leggen met de keus van Hamilton, maar dit was net als in Australie pure pech. Geluk bij een ongeluk is dat het in kwalificatie is, dus hij kan wederom de schade beperkt houden.
Canada en Duitsland kan ik de discussie wel begrijpen, maar ik vraag me altijd af of het echt zo is. Hadden we dan niet vaker van engineers en zo gehoord?

En je punt is?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:36:15
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.

Even ter verduidelijking: ik beweer absoluut niet dat het stuk gaan van de andere Mercedes dan die van Rosberg (want Schumacher had er ook last van) uitsluitend aan rijstijl ligt. Ik suggereer (of probeer dat te doen, wellicht was ik eerder niet duidelijk) dat een ruwere rijstijl een factor kán zijn.


Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 23:23:01
Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:36:15
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 16:16:07
@Wings: Ja, ik denk ook dat rijstijl ermee te maken heeft. Jongens als Rosberg en Button zijn wellicht iets vergevingsgezinder voor hun materiaal dan Hamilton.

(Sowieso zijn ze zuiniger voor het materiaal dan Maldonado, maar die is dan weer net zo ruw voor het materiaal van een ander dan dat van hem)

@Enzo: Zou kunnen, dat buiten rijstijl ook het team er inderdaad mee te maken heeft. Maar goed, er zal vast ook een factor pech bij zitten, want zó slecht zullen de teamleden toch niet zijn?

@Tuesday: Arrogant noemen ze dat hier.
Dat zou nog steeds niet verklaren dat de remmen en wat er vandaag mis ging, afspeelt na halve ronden. Ik vraag me altijd af of wij wel kunnen weten wie te hard pusht of te veel vraagt van de auto. Als het gebeurt in ronde 50 dan zou ik zeggen: ja het is dankzij zijn agressieve style, maar niet in Q1.

Daarnaast herinner ik me nog keer een persbericht van Haug geloof ik, dat het vrijwel onmogelijk is een versnellingsbak, motor of iets dergelijks echt kapot te rijden. Maar goed dat was 2010 ofzo.

Even ter verduidelijking: ik beweer absoluut niet dat het stuk gaan van de andere Mercedes dan die van Rosberg (want Schumacher had er ook last van) uitsluitend aan rijstijl ligt. Ik suggereer (of probeer dat te doen, wellicht was ik eerder niet duidelijk) dat een ruwere rijstijl een factor kán zijn.

Daar komen we [voorlopig] niet achter...?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Arthur op 26 juli 2014 - 23:02:48


En je punt is?
Hoe veel een coureur er aan kan doen als het materiaal de geest laat. Is het echt Hamilton die te ruig is voor zijn materiaal.

Maikel0230

Dat Hami nu meer last heeft van de pech wil niets zeggen eigenlijk want al sinds Canada gaat er telkens wel iets stuk aan die zilverpijlen. Het zou me niks verbazen moest Nico nu bijvoobeeld twee races na elkaar problemen hebben.

Ze hebben hun zaakjes qua betrouwbaarheid niet meer in orde.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 23:46:39
Citaat van: Arthur op 26 juli 2014 - 23:02:48


En je punt is?
Hoe veel een coureur er aan kan doen als het materiaal de geest laat. Is het echt Hamilton die te ruig is voor zijn materiaal.
normaal valt dat heel erg mee denk ik, maar zoals in Canada als waar ze allebei op de grens zitten kan het wel net een verschil maken. Maar vaak is dat ook iets wat het team wel in de gaten kan houden. Afgelopen vrijdag werd Rosberg bv ook verteld dat ie een versnelling hoger moest schakelen in bocht 1 omdat anders zn motor er mogelijk aan zou gaan.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2014 - 23:53:54
Dat Hami nu meer last heeft van de pech wil niets zeggen eigenlijk want al sinds Canada gaat er telkens wel iets stuk aan die zilverpijlen. Het zou me niks verbazen moest Nico nu bijvoobeeld twee races na elkaar problemen hebben.

Ze hebben hun zaakjes qua betrouwbaarheid niet meer in orde.

helemaal waar. Nico kan zich ook beter nog niet rijk rekenen.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:41:14
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 14:20:56
GEWELDIG Bianchi, geweldig!! Wat een sukkel is die Kimi toch. OEN! Verslagen door Jules Bianchi. Held!
Ik vind toch dat je weer veel te hard bent voor Kimi. Zoals Tuesday al zei, het was Ferrari's beslissing om hem binnen te houden en hoe inhemelsnaam moet je de garage uit als het team je niet laat?

Ach misschien wel en het mag ook wel eens onterecht zijn (want Kimi schijnt aangedrongen te hebben en heeft het inmiddels weggezet als strategische blunder van Ferrari) maar het neemt niet weg dat je als coureur een strategie kunt overrulen als het om dit soort dingen gaat. Maar de inzet was in dit geval te zwaar (voortkomend uit frustratie en teleurstelling).

Maikel0230

Je hebt wel een punt Wings, toont eigenlijk aan dat ze bij Ferrari weinig belang hechten aan de mening van de coureurs, behalve als die coureur Fernando Alonso heet.

Neemt niet weg dat dit de zoveelste blunder is van Fry dit seizoen, ook in de races laat de strategie en timing van de pitstops soms de wensen over.

Als Ross Brawn aan boord was geweest gebeurde die veel minde frequent, daar mag niet aan twijfelen denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 00:21:48
Citaat van: F1fan2987 op 26 juli 2014 - 21:41:14
Citaat van: Wings op 26 juli 2014 - 14:20:56
GEWELDIG Bianchi, geweldig!! Wat een sukkel is die Kimi toch. OEN! Verslagen door Jules Bianchi. Held!
Ik vind toch dat je weer veel te hard bent voor Kimi. Zoals Tuesday al zei, het was Ferrari's beslissing om hem binnen te houden en hoe inhemelsnaam moet je de garage uit als het team je niet laat?

Ach misschien wel en het mag ook wel eens onterecht zijn (want Kimi schijnt aangedrongen te hebben en heeft het inmiddels weggezet als strategische blunder van Ferrari) maar het neemt niet weg dat je als coureur een strategie kunt overrulen als het om dit soort dingen gaat. Maar de inzet was in dit geval te zwaar (voortkomend uit frustratie en teleurstelling).
in theorie kan dat, dat gaf Kimi ook nog aan in een interview, maar dit ging puur om het berekenen wat andere teams en coureurs nog kunnen doen en dat is niet waar Kimi voor in is gehuurd. In zo n geval moet je gewoon luisteren, anders is het einde zoek denk ik. Wat je Kimi wel kunt verwijten is dat ie zelf geen goed rondje neer heeft gezet, daar waar Alonso wel gewoon in 1x klaar was. Jammer, want gezien zn pace op soft in de vrije trainingen had er een dikke top 10 klassering ingezeten.