Hockenheim: man van de race?

Gestart door Sabai, 20 juli 2014 - 16:23:39

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Hamilton
Rosberg
Bottas
Alonso
Vettel
Ricciardo
Iemand anders namelijk. ...,

Wings

Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 13:10:44
Bij RTL+ kwam hij gedurende de race in beeld dmv picture in picture, en toen zei hij al dat het de schuld van Magnussen was en deed hij ook die GP2 jongens uitspraak al. Het kan zijn dat hij dit 2 uur na de race nogmaals herhaalde, maar ook gedurende de race waren dat al zijn gedachten.

Ik las dat Bottas dit juist riep.

-edit-

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/313943/massa-geeft-magnussen-schuld-van-koprol/

CitaatOok Massa's teamgenoot Valtteri Bottas bevond zich in de buurt van het tweetal. Massa: "Ik ging een beetje van mijn gas af om niet zij aan zij met mijn teammaat de bocht in te gaan. Het is niet de eerste keer dat een jongen die afkomstig is uit de GP2 een ongeval veroorzaakt. En daarmee zeg ik niet dat zij niet goed genoeg zijn voor de F1. Hij is een groot talent, maar soms is het nodig te beseffen dat je een race niet in de eerste bocht wint."

Fabian


Terminator

Snap de keuze voor Hamilton niet zo goed. Goed, voor F1-leken leek het allemaal fantastisch en superieur hoe hij van 20 naar 3 reed, maar als je goed kijkt dan valt het allemaal wel mee. De Mercedes is gewoon zoveel sneller als de rest, dat ik vooraf al verwacht had dat hij met twee vingers in de neus naar de tweede plek zal rijden. Zeker op een baan als Hockenheim waar inhalen erg makkelijk is. De inhaalacties kwamen allemaal vanzelf. Gewoon DRS open zetten, en met een superieure krachtbron en grip is het erg makkelijk om Renaults en Ferrari's in te halen. Er zaten weinig spectaculaire acties in. Ja, hij haalt er een keer twee tegelijk in, maar dat is ook puur te danken aan de krachtbron en de snelheid van de Mercedes. Dan is het makkelijk rijden hoor. Maar de enige die echt tegenstand bood op het eind, daar kwam hij niet voorbij. Dus heeft hij een tweede plek verloren, en niet een derde plek gewonnen.

Nee, die enige die ik echt geweldig vond rijden was Ricciardo. Een erg sterke race, met erg fraaie gevechten. Met name in de slotfase met Alonso. En dat was zonder DRS! Briljante race, en zoals Horner het noemde : Mansell-actige klasse.

0634

Grappig want het was juist Hamilton die een perfecte imitatie van Mansell tentoonspreidde en niet Ricciardo. Hamilton houdt er namelijk precies dezelfde impulsieve en agressieve (positief bedoelt) ellebogenracestyle op na, terwijl Ricciardo veel meer een denkende racer is in de auto.

Maar goed, ik stemde op Hamilton, dus ik ben maar een F1-leek.

Wings

Citaat van: Terminator op 21 juli 2014 - 19:13:48
Snap de keuze voor Hamilton niet zo goed. Goed, voor F1-leken leek het allemaal fantastisch en superieur hoe hij van 20 naar 3 reed, maar als je goed kijkt dan valt het allemaal wel mee. De Mercedes is gewoon zoveel sneller als de rest, dat ik vooraf al verwacht had dat hij met twee vingers in de neus naar de tweede plek zal rijden. Zeker op een baan als Hockenheim waar inhalen erg makkelijk is. De inhaalacties kwamen allemaal vanzelf. Gewoon DRS open zetten, en met een superieure krachtbron en grip is het erg makkelijk om Renaults en Ferrari's in te halen. Er zaten weinig spectaculaire acties in. Ja, hij haalt er een keer twee tegelijk in, maar dat is ook puur te danken aan de krachtbron en de snelheid van de Mercedes. Dan is het makkelijk rijden hoor. Maar de enige die echt tegenstand bood op het eind, daar kwam hij niet voorbij. Dus heeft hij een tweede plek verloren, en niet een derde plek gewonnen.

Nee, die enige die ik echt geweldig vond rijden was Ricciardo. Een erg sterke race, met erg fraaie gevechten. Met name in de slotfase met Alonso. En dat was zonder DRS! Briljante race, en zoals Horner het noemde : Mansell-actige klasse.

Kan ik me wel mee verenigen. Doch wil ik Hamilton's prestaties niet geheel onder het tapijt vegen. Natuurlijk is het geen hogere wiskunde voor de Engelsman maar je moet het toch even doen. En dat deed Hamilton meer dan naar behoren met zo nu en dan wat randgevallen van inhaalacties. Een teken aan de wand dat hij maximaal ging! Maar ben het met je eens dat zijn materiaal dat ook mogelijk maakt en de credits ook moeten worden verdeeld. Dan was de race van Ricciardo inderdaad een toefje interessanter!

FolkertE

Citaat van: Terminator op 21 juli 2014 - 19:13:48
Snap de keuze voor Hamilton niet zo goed. Goed, voor F1-leken leek het allemaal fantastisch en superieur hoe hij van 20 naar 3 reed, maar als je goed kijkt dan valt het allemaal wel mee. De Mercedes is gewoon zoveel sneller als de rest, dat ik vooraf al verwacht had dat hij met twee vingers in de neus naar de tweede plek zal rijden. Zeker op een baan als Hockenheim waar inhalen erg makkelijk is. De inhaalacties kwamen allemaal vanzelf. Gewoon DRS open zetten, en met een superieure krachtbron en grip is het erg makkelijk om Renaults en Ferrari's in te halen. Er zaten weinig spectaculaire acties in. Ja, hij haalt er een keer twee tegelijk in, maar dat is ook puur te danken aan de krachtbron en de snelheid van de Mercedes. Dan is het makkelijk rijden hoor. Maar de enige die echt tegenstand bood op het eind, daar kwam hij niet voorbij. Dus heeft hij een tweede plek verloren, en niet een derde plek gewonnen.

Nee, die enige die ik echt geweldig vond rijden was Ricciardo. Een erg sterke race, met erg fraaie gevechten. Met name in de slotfase met Alonso. En dat was zonder DRS! Briljante race, en zoals Horner het noemde : Mansell-actige klasse.
Uiteindelijk heb ik ook niet voor hem gekozen, maar dat mensen hier Hamilton kiezen is meer dan terecht. Wat had hij nog meer moeten doen om verkozen te kunnen worden? Ja de auto heeft heel veel geholpen, maar je moet het nog wel doen. Ookal had hij de snellere auto, de acties waren nog steeds mooi om te zien. Hij had een goede kans om te winnen een dag er voor al verloren en om te zeggen dat hij nu p2 heeft verloren door..wat eigenlijk? Ja misschien de miscommunicatie met Button, maar Button heeft ook al gezegd dat Hamilton daar vrij weinig aan kon doen en het hem niet kwalijk neemt.

Ik zou eerder zeggen alleen een F1 leek neemt Hamilton niet mee als mogelijke Man van de race. Maar nu gooi ik misschien iets te veel olie op het vuur.

0634

Ik zie het verschil tussen Hamilton en Ricciardo niet echt.

Natuurlijk, Lewis heeft een betere wagen. Maar hij ging dan ook van 20 naar 3 en Ricciardo van ergens rond plek 15 naar 6. In de tussentijd haalde hij steevast wagens in die minder zijn dan de Red Bull.

Daarom snap ik het Lewis-rijdt-in-een-goede-auto niet zo. Ricciardo rijdt dat ook. Iets minder goed weliswaar, maar daar was het resultaat dan ook naar.

Niet dat ik hiermee zeg dat Ricciardo niet goed reed, hij reed top, maar dat deed Lewis ook. Maar als je dat zegt ben je blijkbaar ineens een leek. En dat vind ik merkwaardig.

Franky R.

Citaat van: Terminator op 21 juli 2014 - 19:13:48
Snap de keuze voor Hamilton niet zo goed. Goed, voor F1-leken leek het allemaal fantastisch en superieur hoe hij van 20 naar 3 reed, maar als je goed kijkt dan valt het allemaal wel mee. De Mercedes is gewoon zoveel sneller als de rest, dat ik vooraf al verwacht had dat hij met twee vingers in de neus naar de tweede plek zal rijden. Zeker op een baan als Hockenheim waar inhalen erg makkelijk is. De inhaalacties kwamen allemaal vanzelf. Gewoon DRS open zetten, en met een superieure krachtbron en grip is het erg makkelijk om Renaults en Ferrari's in te halen. Er zaten weinig spectaculaire acties in. Ja, hij haalt er een keer twee tegelijk in, maar dat is ook puur te danken aan de krachtbron en de snelheid van de Mercedes. Dan is het makkelijk rijden hoor. Maar de enige die echt tegenstand bood op het eind, daar kwam hij niet voorbij. Dus heeft hij een tweede plek verloren, en niet een derde plek gewonnen.

Nee, die enige die ik echt geweldig vond rijden was Ricciardo. Een erg sterke race, met erg fraaie gevechten. Met name in de slotfase met Alonso. En dat was zonder DRS! Briljante race, en zoals Horner het noemde : Mansell-actige klasse.


Met jouw openingszin verklaar jij jezelf meteen maar tot 'expert'... ::)
Een discussie kun je ook op een andere manier voeren, bijvoorbeeld door de keuze van de ander te accepteren.

Tuesday

ik lees de post van Terminator toch heel anders als jullie blijkbaar. Volgens mij accepteert ie de keuze best hoor en volgens mij zegt ie ook niet dat je een leek bent als je op Hamilton hebt gestemd.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 07:58:55
ik lees de post van Terminator toch heel anders als jullie blijkbaar. Volgens mij accepteert ie de keuze best hoor en volgens mij zegt ie ook niet dat je een leek bent als je op Hamilton hebt gestemd.
Niet letterlijk nee, maar hij zegt dat het voor F1 leken allemaal geweldig en superieur leek, maar dat als je goed kijkt de prestatie van Hamilton helemaal niet zo goed was en dat hij zelfs p2 verloor ipv p3 heeft gewonnen. Hij bagatelliseert de keuze van Hamilton enorm.
Dit is overigens de eerste keer dat ik echt een post van Terminator zie (of het me herinner) dus het kan zijn dat ik zijn manier van posten nog niet ken en jij dat misschien beter kent. 

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 08:25:40
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 07:58:55
ik lees de post van Terminator toch heel anders als jullie blijkbaar. Volgens mij accepteert ie de keuze best hoor en volgens mij zegt ie ook niet dat je een leek bent als je op Hamilton hebt gestemd.
Niet letterlijk nee, maar hij zegt dat het voor F1 leken allemaal geweldig en superieur leek, maar dat als je goed kijkt de prestatie van Hamilton helemaal niet zo goed was en dat hij zelfs p2 verloor ipv p3 heeft gewonnen. Hij bagatelliseert de keuze van Hamilton enorm.
tja, dat is zijn mening. Ik denk ook dat 9 van de 10 mensen die nieuw zijn met F1 Hamilton als man van de wedstrijd zouden kiezen. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die op Hamilton heeft gestemd perse een leek is. Als Ricciardo er niet was geweest had ik ook op Hamilton gestemd.
Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 08:25:40
Dit is overigens de eerste keer dat ik echt een post van Terminator zie (of het me herinner) dus het kan zijn dat ik zijn manier van posten nog niet ken en jij dat misschien beter kent.
dit vind ik een verdacht zinnetje ;)

0634

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 07:58:55
ik lees de post van Terminator toch heel anders als jullie blijkbaar. Volgens mij accepteert ie de keuze best hoor en volgens mij zegt ie ook niet dat je een leek bent als je op Hamilton hebt gestemd.

Je klinkt als een jurist omdat er niet letterlijk staat 'iedereen die op Hamilton stemde is een F1-leek'. Het impliceren was duidelijk. Overigens zal Terminator het verder waarschijnlijk niet rot bedoeld hebben hoor. Soms komt iets lulliger over dan dat je iets bedoelt.

Maar ik zie niet zo heel veel verschil tussen de prestatie van Lewis en die van Ricciardo in alle eerlijkheid. Beiden eindigen wat je op basis van hen als rijder en hun beschikbare materiaal redelijk in verhouding tot wat je mag verwachten. Ja, de Merc is beter dan de RBR, maar Hamilton's resultaat was dan ook beter dan dat van Ricciardo. Ik snap die argumentatie dan ook niet zo.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 08:51:24
Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 08:25:40
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 07:58:55
ik lees de post van Terminator toch heel anders als jullie blijkbaar. Volgens mij accepteert ie de keuze best hoor en volgens mij zegt ie ook niet dat je een leek bent als je op Hamilton hebt gestemd.
Niet letterlijk nee, maar hij zegt dat het voor F1 leken allemaal geweldig en superieur leek, maar dat als je goed kijkt de prestatie van Hamilton helemaal niet zo goed was en dat hij zelfs p2 verloor ipv p3 heeft gewonnen. Hij bagatelliseert de keuze van Hamilton enorm.
tja, dat is zijn mening. Ik denk ook dat 9 van de 10 mensen die nieuw zijn met F1 Hamilton als man van de wedstrijd zouden kiezen. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die op Hamilton heeft gestemd perse een leek is. Als Ricciardo er niet was geweest had ik ook op Hamilton gestemd.
Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 08:25:40
Dit is overigens de eerste keer dat ik echt een post van Terminator zie (of het me herinner) dus het kan zijn dat ik zijn manier van posten nog niet ken en jij dat misschien beter kent.
dit vind ik een verdacht zinnetje ;)
Wat is daar verdacht aan dan? Maar goed, je mag alles wel verdacht of apart of wat dan ook vinden, ik heb hem hier in de tijd dat ik hier ben nog niet gezien. Of ik kan het me niet herinneren. Maar goed, ik lees ook niet alles.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 09:31:37
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 07:58:55
ik lees de post van Terminator toch heel anders als jullie blijkbaar. Volgens mij accepteert ie de keuze best hoor en volgens mij zegt ie ook niet dat je een leek bent als je op Hamilton hebt gestemd.

Je klinkt als een jurist omdat er niet letterlijk staat 'iedereen die op Hamilton stemde is een F1-leek'. Het impliceren was duidelijk. Overigens zal Terminator het verder waarschijnlijk niet rot bedoeld hebben hoor. Soms komt iets lulliger over dan dat je iets bedoelt.

Maar ik zie niet zo heel veel verschil tussen de prestatie van Lewis en die van Ricciardo in alle eerlijkheid. Beiden eindigen wat je op basis van hen als rijder en hun beschikbare materiaal redelijk in verhouding tot wat je mag verwachten. Ja, de Merc is beter dan de RBR, maar Hamilton's resultaat was dan ook beter dan dat van Ricciardo. Ik snap die argumentatie dan ook niet zo.
tja, misschien moet ie zelf maar uitleggen wat ie exact bedoeld of impliceert, maar ik denk ook niet dat het vervelend of beledigend bedoeld is. Meer een reactie uit een soort van verbazing denk ik.
Het verschil tussen beide is eigenlijk wat Terminator al aanhaalt. De inhaalactie's van een Hamilton waren grotendeels een koud kunstje, Ricciardo moest er echt voor knokken. Afgezien van het verschil in rondetijd, maakt het ook nogal een verschil of je met een Mercedes motor een Renault moet inhalen, of met een Renault een Mercedes of Ferrari. Daarnaast vond ik Ricciardo ondanks minder materiaal (en ervaring) veel beheerster (is dat goed Nederlands?) dan Hamilton. Tuurlijk reed Hamilton verder een uitstekende race, maar ik vond toch echt dat ik nu niet om Ricciardo heen kon. Om het in cijfers uit te drukken, Hamilton een 8,5, Ricciardo een 9,5.

0634

Dat is mede het verschil in stijl. Daarom snap ik de Mansell-vergelijking niet. Die is precies verkeerd: Hamilton valt aan als Nigel, Ricciardo helemaal niet.

Verder zag ik Lewis op alle mogelijke manieren inhalen en niet alleen maar op topsnelheid. Ricciardo maakte handig gebruik van de superieure grip van de RBR met inhalen op de plekken  waar zijn wagen de beste was. Dat deed hij geweldig hoor, maar het was niet zo dat hij op manieren inhaalde die eigenlijk niet kon. Ook hij maakte optimaal gebruik van zijn materiaal. Hij haalde ook geen enkele wagen in die in potentie beter of gelijk is aan de RBR. Lewis moest hij ook gewoon laten gaan net als Alonso. Allss wat achter hem eindigde hoort is ook e cht een klap langzamer.

Dat bedoel ik niet negatief overigens. Ik heb van beiden genoten en ik ben een Ricciardo fan van het eerste uur (veel meef dan een Hamilton fan trouwens) maar als je bij Lewis de auto als factor neemt moet dat bij Ricciardo ook. En  in verhouding zie ik niet veel verschil.  Beiden waren uitstekend.