Hockenheim: man van de race?

Gestart door Sabai, 20 juli 2014 - 16:23:39

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Hamilton
Rosberg
Bottas
Alonso
Vettel
Ricciardo
Iemand anders namelijk. ...,

Sabai

Voor mij een makkelijke keuze deze keer. Hamilton!

Franky R.

Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 16:23:39
Voor mij een makkelijke keuze deze keer. Hamilton met kop en schouders.


Idem...alleen wel een zure kop op het podium. Een handje voor de crew was hem teveel moeite?

Arthur

Easy, dubbel en dwars Hamilton. Dikke pluim! Puik gereden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Ricciardo. Werd buiten zijn schuld naar achter toe gedwongen en vocht zich uitstekend terug.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Hamilton               overduidelijk en met afstand

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Ik twijfel tussen Hamilton en Alonso. Alonso rijdt toch weer voorin met een inferieure auto en wat een genot om hem te zien strijden. Alonso doet gewoon alles goed alleen wilt die barrel gewoon niet vooruit. Hamilton heeft mij het meeste vermaakt maar hij heeft dan ook ver weg de allersnelste auto van het veld. Dus een heldendaad ook weer niet. En Hamilton schoot zo nu en dan ook wel door (wel binnen de lijnen van het racen, dus interpreteer het niet als kritiek). Tenslotte vond ik Ricciardo ook wel goed in zijn gevecht met Alonso. Hij lijkt gretiger dan Vettel en de auto iets beter te beheersen. Maar wat was het op de rand, geweldig! Ik kom er nog op terug wie ik een punt toebedeel.

0634

Hamilton. Maar ik had ook op Bottas of Ricciardo kunnen stemmen. Waren ook uitstekend. Alonso niets fout gedaan. Rosberg uiteraard. Maar Lewis reed geweldig. Van mij mag hij wekelijks van achteren vertrekken.

Tuesday

voor mij Ricciardo, met daarachter wel Hamilton. Dat Hamilton makkelijk de top 5 in ging rijden was voor mij gisteren al duidelijk. Maar goed, hij heeft het wel gedaan, maar ik heb vandaag vooral genoten van Ricciardo. k had aan het begin van het jaar nog wel wat twijfels, maar hij rijdt echt rond alsof hij de 4 voudig WK is.

0634

Geweldig duel met Alonso ook nog. TErwijl die betere banden had. Echt een topper in spe, die Ricciardo.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:30:26
Geweldig duel met Alonso ook nog. TErwijl die betere banden had. Echt een topper in spe, die Ricciardo.
idd, dat ie snelheid had wisten we al, maar dat ie in de race ook zo goed is had ik niet gedacht. Idd geweldig gevecht, maar daarvan had ie er meer deze race. En allemaal fair, zonder schade en overtuigend

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 16:37:15
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:30:26
Geweldig duel met Alonso ook nog. TErwijl die betere banden had. Echt een topper in spe, die Ricciardo.
idd, dat ie snelheid had wisten we al, maar dat ie in de race ook zo goed is had ik niet gedacht. Idd geweldig gevecht, maar daarvan had ie er meer deze race. En allemaal fair, zonder schade en overtuigend
+ het feit dat hij toch nog wel wat probleempjes had gedurende de race.
Geweldig gevecht tussen hem en Alonso. Waar ik dacht, nu heeft Alonso hem, kwam hij toch heel strak terug rijden. Reed ook overtuigende race nadat hij buiten zijn schuld om werd terug geworpen naar p12.
Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2014 - 16:27:56
Rosberg. P1 en Pole.

Met alle respect voor je keuze natuurlijk, maar Rosberg deed wat iedereen al dacht dat hij deed. Met problemen van Hamilton pole trainen en dan winnen vind ik in dit geval niks bijzonders. Goede race hoor, maar dat hij vandaag ging winnen was gister na Q1 al bekend.

Wings

Rosberg deed ook niks verkeerds. Strakke race zonder fouten. Top weekend, 25 punten, goed gedaan. Kan hoor. Ikzelf kies ook niet gauw de winnaar die met dominant materiaal vanaf pole wint maar ergens begrijp ik het wel. En laten we niet vergeten dat Hamilton kan excelleren omdat die Mercedes klappen sneller is dan de rest. Dus zo zou je de opmars van Hamilton ook kunnen relateren aan zijn materiaal. Dat gezegd hebbende ga ik voor Ricciardo. Natuurlijk vond ik de race van Alonso opnieuw indrukwekkend maar Ricciardo profileert zijn keer op keer weer tussen de mannen met een behoorlijk palmares. Bovendien een fair and square racer die genoeg ruimte sportieve ruimte biedt  ondanks dat hij tot het uiterste kan gaan. Geweldig om te zien! Ik kan ontzettend genieten van Ricciardo. 

Gerard

#13
Ricciardo... Eervolle vermelding voor Bottas,Rosberg,   en Alonso... Alleen een puike race gereden.. Lewis had onnodige foutjes nodig... Jammer dat zijn gedrag in negatieve zin opvpiel

0634

Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 16:24:50
Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 16:23:39
Voor mij een makkelijke keuze deze keer. Hamilton met kop en schouders.


Idem...alleen wel een zure kop op het podium. Een handje voor de crew was hem teveel moeite?

Ik ben daar nu wel achter.

Het is net als dat zonnebrillending waar we het een tijdje terug over hadden: Hamilton is als Cristiano Ronaldo: een ster. En dan niet eentje die -alleen- een ster is omdat hij een geweldige sporter is (wat hij ook echt is), maar hij is een ster omdat hij vindt dat hij een ster moet zijn.

En dan krijg je dus ook alle bijverschijnselen. De uiterlijkheden. De gebaartjes. De humeurtjes. De interviewtjes. Lewis Hamilton is een ster en gedraagt zich wekelijks dan ook als een ster.

Hij moet alleen wel beseffen dat een échte ster onder de omstandigheden waarin hij verkeerd wereldkampioen móet worden. De beste auto en een teamgenoot die nog nooit kampioen werd en lager ingeschaald wordt dan wonderboy Hamilton. Alles minder dan een titel dit jaar is voor Lewis feitelijk een schande.

Dat geeft extra druk. Maar goed, sterren kunnen met druk omgaan. Hij mag het laten zien.