Hockenheim: man van de race?

Gestart door Sabai, 20 juli 2014 - 16:23:39

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Hamilton
Rosberg
Bottas
Alonso
Vettel
Ricciardo
Iemand anders namelijk. ...,

Fietser

Rosberg fier aan kop, Bottas weer zeer sterk en Hamilton een prachtige inhaalrace. Maar dit keer ga ik toch voor Ricciardo. Hij vond als enige een speciaal plekje om in te halen. Alonso weet precies waar. Het leverde de mooiste momenten van de race op.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 19:52:37
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 16:24:50
Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 16:23:39
Voor mij een makkelijke keuze deze keer. Hamilton met kop en schouders.


Idem...alleen wel een zure kop op het podium. Een handje voor de crew was hem teveel moeite?

Ik ben daar nu wel achter.

Het is net als dat zonnebrillending waar we het een tijdje terug over hadden: Hamilton is als Cristiano Ronaldo: een ster. En dan niet eentje die -alleen- een ster is omdat hij een geweldige sporter is (wat hij ook echt is), maar hij is een ster omdat hij vindt dat hij een ster moet zijn.

En dan krijg je dus ook alle bijverschijnselen. De uiterlijkheden. De gebaartjes. De humeurtjes. De interviewtjes. Lewis Hamilton is een ster en gedraagt zich wekelijks dan ook als een ster.

Hij moet alleen wel beseffen dat een échte ster onder de omstandigheden waarin hij verkeerd wereldkampioen móet worden. De beste auto en een teamgenoot die nog nooit kampioen werd en lager ingeschaald wordt dan wonderboy Hamilton. Alles minder dan een titel dit jaar is voor Lewis feitelijk een schande.

Dat geeft extra druk. Maar goed, sterren kunnen met druk omgaan. Hij mag het laten zien.

Zeer mee eens. Goed verwoord!

Breaktest

In ieder geval gaat de banaan van de race naar Massa, en wel om zijn stomvervelende gedrag om de schuld buiten zichzelf te zoeken. Hij mag blij zijn dat race control het als een race incident zag. Om Magnussen weg te zetten als "het zijn altijd dezelfde GP2 jongens" is niet alleen oncollegiaal maar slaat ook nog eens de plank mis.

0634

Zo waar.  Bovendien heeft Massa altijd de schuld bij anderen gezocht en nooit bij zichzelf.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 19:52:37
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 16:24:50
Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 16:23:39
Voor mij een makkelijke keuze deze keer. Hamilton met kop en schouders.


Idem...alleen wel een zure kop op het podium. Een handje voor de crew was hem teveel moeite?

Ik ben daar nu wel achter.

Het is net als dat zonnebrillending waar we het een tijdje terug over hadden: Hamilton is als Cristiano Ronaldo: een ster. En dan niet eentje die -alleen- een ster is omdat hij een geweldige sporter is (wat hij ook echt is), maar hij is een ster omdat hij vindt dat hij een ster moet zijn.

En dan krijg je dus ook alle bijverschijnselen. De uiterlijkheden. De gebaartjes. De humeurtjes. De interviewtjes. Lewis Hamilton is een ster en gedraagt zich wekelijks dan ook als een ster.

Hij moet alleen wel beseffen dat een échte ster onder de omstandigheden waarin hij verkeerd wereldkampioen móet worden. De beste auto en een teamgenoot die nog nooit kampioen werd en lager ingeschaald wordt dan wonderboy Hamilton. Alles minder dan een titel dit jaar is voor Lewis feitelijk een schande.

Dat geeft extra druk. Maar goed, sterren kunnen met druk omgaan. Hij mag het laten zien.


Vermoeiend dat sterrengedoe...en zeer goed verwoordt Jeroen...

0634

Misschien soms vermoeiend maar niet saai en lekker spraakmakend.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 20 juli 2014 - 22:15:10
In ieder geval gaat de banaan van de race naar Massa, en wel om zijn stomvervelende gedrag om de schuld buiten zichzelf te zoeken. Hij mag blij zijn dat race control het als een race incident zag. Om Magnussen weg te zetten als "het zijn altijd dezelfde GP2 jongens" is niet alleen oncollegiaal maar slaat ook nog eens de plank mis.
tja, hij rijdt zichzelf uit de wedstrijd, een gridstraf daar bovenop lijkt me dan vrij zinloos. Het is in feite ook een race incident, maar de schuld lag wel volledig bij Massa.

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 21 juli 2014 - 00:15:47
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 19:52:37
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 16:24:50
Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 16:23:39
Voor mij een makkelijke keuze deze keer. Hamilton met kop en schouders.


Idem...alleen wel een zure kop op het podium. Een handje voor de crew was hem teveel moeite?

Ik ben daar nu wel achter.

Het is net als dat zonnebrillending waar we het een tijdje terug over hadden: Hamilton is als Cristiano Ronaldo: een ster. En dan niet eentje die -alleen- een ster is omdat hij een geweldige sporter is (wat hij ook echt is), maar hij is een ster omdat hij vindt dat hij een ster moet zijn.

En dan krijg je dus ook alle bijverschijnselen. De uiterlijkheden. De gebaartjes. De humeurtjes. De interviewtjes. Lewis Hamilton is een ster en gedraagt zich wekelijks dan ook als een ster.

Hij moet alleen wel beseffen dat een échte ster onder de omstandigheden waarin hij verkeerd wereldkampioen móet worden. De beste auto en een teamgenoot die nog nooit kampioen werd en lager ingeschaald wordt dan wonderboy Hamilton. Alles minder dan een titel dit jaar is voor Lewis feitelijk een schande.

Dat geeft extra druk. Maar goed, sterren kunnen met druk omgaan. Hij mag het laten zien.


Vermoeiend dat sterrengedoe...en zeer goed verwoordt Jeroen...
Mee eens, al moet ik zeggen dat de Media ook flink veel overdrijft. Coureurs zijn allemaal een beetje eigen zinnig.

Ik vraag me ook altijd af hoe een rijder reageert op de positieve en negatieve reacties van ons fans. Vettel, Hamilton, Alonso, Button en vele andere krijgen voortdurend kritiek over zich heen.

Matthijs

Mjah, topsporters zijn nu eenmaal mensen die (bijna per definitie) slecht tegen hun verlies kunnen. Iemand afbranden op zijn gedrag tijdens of direct na de race, terwijl teleurstelling en/of adrenaline meespeelt, vind ik niet fair. Wel heb ik er een hekel aan als rijders later, als de emoties bekoeld zouden moet zijn, nog klagen of verwijten maken.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 11:23:30
Mjah, topsporters zijn nu eenmaal mensen die (bijna per definitie) slecht tegen hun verlies kunnen. Iemand afbranden op zijn gedrag tijdens of direct na de race, terwijl teleurstelling en/of adrenaline meespeelt, vind ik niet fair. Wel heb ik er een hekel aan als rijders later, als de emoties bekoeld zouden moet zijn, nog klagen of verwijten maken.
Zoals Massa nu heeft uitgehaald naar Magnussen. Dit is al de 3de keer of zo dat hij de fout weer bij iemand anders legt. Ik vind trouwens ook dat de wedstrijdleiding aardig coulant is geweest want in mijn ogen was het wel de fout van Massa. Zo bruusk in sturen in de eerste bocht en dan bij de start? En ik gun het Massa echt om een podium te rijden, maar tot nu toe maakt hij zelf te veel fouten om dat te kunnen halen. Oostenrijk pole, word 4de, Silverstone kon hij dan niks aan doen, net zoals Australië, maar gister was hij toch wel te gretig. Jammer dat hij dan naar anderen moet wijzen. In dat opzicht vind ik dat Vettel, Alonso en Hamilton veel vaker naar zich zelf kijken dan de fout bij anderen te leggen.

Matthijs

Citaat van: F1fan2987 op 21 juli 2014 - 11:32:36
Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 11:23:30
Mjah, topsporters zijn nu eenmaal mensen die (bijna per definitie) slecht tegen hun verlies kunnen. Iemand afbranden op zijn gedrag tijdens of direct na de race, terwijl teleurstelling en/of adrenaline meespeelt, vind ik niet fair. Wel heb ik er een hekel aan als rijders later, als de emoties bekoeld zouden moet zijn, nog klagen of verwijten maken.
Zoals Massa nu heeft uitgehaald naar Magnussen. Dit is al de 3de keer of zo dat hij de fout weer bij iemand anders legt. Ik vind trouwens ook dat de wedstrijdleiding aardig coulant is geweest want in mijn ogen was het wel de fout van Massa. Zo bruusk in sturen in de eerste bocht en dan bij de start? En ik gun het Massa echt om een podium te rijden, maar tot nu toe maakt hij zelf te veel fouten om dat te kunnen halen. Oostenrijk pole, word 4de, Silverstone kon hij dan niks aan doen, net zoals Australië, maar gister was hij toch wel te gretig. Jammer dat hij dan naar anderen moet wijzen. In dat opzicht vind ik dat Vettel, Alonso en Hamilton veel vaker naar zich zelf kijken dan de fout bij anderen te leggen.

Ook ik vind het overwegend de fout van Massa en ook ik vind het belachelijk dat hij zo hard uithaalt naar Magnussen. Maar volgens mij waren dit de eerste reacties direct na de aanrijding, dus dan ben ik wel bereid om het te vergeten. Als Massa nu nog bij zijn woorden blijft dan vind ik dat zeer kwalijk.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 11:39:50
Citaat van: F1fan2987 op 21 juli 2014 - 11:32:36
Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 11:23:30
Mjah, topsporters zijn nu eenmaal mensen die (bijna per definitie) slecht tegen hun verlies kunnen. Iemand afbranden op zijn gedrag tijdens of direct na de race, terwijl teleurstelling en/of adrenaline meespeelt, vind ik niet fair. Wel heb ik er een hekel aan als rijders later, als de emoties bekoeld zouden moet zijn, nog klagen of verwijten maken.
Zoals Massa nu heeft uitgehaald naar Magnussen. Dit is al de 3de keer of zo dat hij de fout weer bij iemand anders legt. Ik vind trouwens ook dat de wedstrijdleiding aardig coulant is geweest want in mijn ogen was het wel de fout van Massa. Zo bruusk in sturen in de eerste bocht en dan bij de start? En ik gun het Massa echt om een podium te rijden, maar tot nu toe maakt hij zelf te veel fouten om dat te kunnen halen. Oostenrijk pole, word 4de, Silverstone kon hij dan niks aan doen, net zoals Australië, maar gister was hij toch wel te gretig. Jammer dat hij dan naar anderen moet wijzen. In dat opzicht vind ik dat Vettel, Alonso en Hamilton veel vaker naar zich zelf kijken dan de fout bij anderen te leggen.

Ook ik vind het overwegend de fout van Massa en ook ik vind het belachelijk dat hij zo hard uithaalt naar Magnussen. Maar volgens mij waren dit de eerste reacties direct na de aanrijding, dus dan ben ik wel bereid om het te vergeten. Als Massa nu nog bij zijn woorden blijft dan vind ik dat zeer kwalijk.
Wat ik begrepen had, is dat hij dit een uurtje na de race zou hebben gezegd. Dus zo'n dikke 2 uur na zijn crash. En dan mag ik toch wel hopen dat grootste gedeelte van de adrenaline al uit zijn lichaam is verdwenen.

Las trouwens ergens op een andere site over een malloot die Massa na deze uitspraak een 2de veer tegen zijn kop wenste....

Kootje

Bij RTL+ kwam hij gedurende de race in beeld dmv picture in picture, en toen zei hij al dat het de schuld van Magnussen was en deed hij ook die GP2 jongens uitspraak al. Het kan zijn dat hij dit 2 uur na de race nogmaals herhaalde, maar ook gedurende de race waren dat al zijn gedachten.

0634

Hij vindt begrijp ik sowieso dat de jongelingen te agressief zijn en meer fouten maken dan hij, Alonso, Button of Kimi destijds. Dat zegt ie althans op Autosport. Hij wil ze eventueel wel advies geven. Gaat er volkomen aan voorbij dat híj hoofdschuldige is van het ongeval. Blijkbaar moet Magnussen bloeden voor de incidenten van Perez en Grosjean in hun beginjaren en Maldonado nog steeds.

Matthijs

Natuurlijk maken jonge gasten fouten. Maar is Felipe de Massa van 2002 vergeten? Grappig dat Magnussen nooit GP2 gereden heeft ;)