Hockenheim: Cijfer voor de race

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 16:18:18

« vorige - volgende »

Wat vond je ervan?

10
1 (4.8%)
9
2 (9.5%)
8
13 (61.9%)
7
5 (23.8%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Tuesday

Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
het oude spa ken ik niet, 14 km lijkt me ook weer teveel van het goede. Spa is racetechnisch misschien ook niet het mooiste circuit, maar het mooie is juist dat het is ingepast in de natuur, hoogteverschillen, bossen. Als ze er nu 2,5 km vanaf halen en er een kaal, bochtig Tilke circuit overblijft dan ben ik daar niet blij mee nee. Zelfs niet als het mooiere races opleverd. En om nog even op een vorige post terug te komen, het heeft niks met een afkeer van Tilke te maken, die heeft prima circuits afgeleverd. Maar voor de afwisseling vind ik circuits met historie en/of ingepast zijn in de natuur ook erg mooi. Ik kijk ook elk jaar weer (het meest) uit naar de combi Spa/Monza en vind het ook mooi dat er nu een moderne klassieker als Singapore achteraan komt. Baantjes zoals het huidige hockenheim zijn er wat mij betreft genoeg. En het ergste van alles is dat er maar 1 reden is voor het verkrachten van oude circuits en dat is commercie! Dan heb ik bij voorbaat al moeite met verandering.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?

Ik vind het nieuwe Hockenheim ook prima. De oude ook overigens. Er staan veel mooie circuits op de huidige kalender. Wat ik echter wel mis is wat meer variatie in eigenschappen van de circuits. Je weet wel: high downforce versus low downforce (Monaco versus Monza), veel bochten versus weinig bochten (Singapore versus Red Bull Ring). Variatie is er wel (toon ik net aan), maar het mag wel iets meer. Dan krijg je misschien dat de ene coureur/auto het beter doet op circuit 1 maar twee races later niet voorin te vinden is.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 11:29:49
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?

Ik vind het nieuwe Hockenheim ook prima. De oude ook overigens. Er staan veel mooie circuits op de huidige kalender. Wat ik echter wel mis is wat meer variatie in eigenschappen van de circuits. Je weet wel: high downforce versus low downforce (Monaco versus Monza), veel bochten versus weinig bochten (Singapore versus Red Bull Ring). Variatie is er wel (toon ik net aan), maar het mag wel iets meer. Dan krijg je misschien dat de ene coureur/auto het beter doet op circuit 1 maar twee races later niet voorin te vinden is.
nou, daarom is het idd ook zo jammer dat het oude Hockenheim weg is. Je hebt nu alleen Monza nog als echt low downforce circuit. En het mooie van Hockenheim (hoorde ik deze week iemand zeggen) was dat stadiongedeelte, waar je eigenlijk veel downforce nodig hebt, maar wat vanwege de lange rechte stukken niet mogelijk was.

FolkertE

Ik moet zeggen dat ik zowel de oude als de nieuwe baan erg leuk vind. Beiden hebben leuke trekjes en beiden hebben genoeg gelegenheid om in te halen. Maar ik ben het met Jeroen eens dat de oude baan gewoon een stukje history heeft, maar ook enorm veel character. Ontzettend gaaf die auto's op het lange rechte stuk de bossen in te zien verdwijnen. En ja, crashes waren dan vaak wel heviger door de hoge snelheden, maar met de auto's van tegenwoordig zullen er niet meer zulke dramatische gevolgen zijn voor de rijder.

robbert

Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?

nee, je bent zeker niet de enige. Ik ben zelf van hetzelfde gedacht

FolkertE

Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Dat is inderdaad wel wat aan de lange kant. Dan heb je maar 20 rondjes. Hoewel ik het sfeervol zou vinden, heb ik dan liever dit huidige circuit.

0634

Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?

Weer zo'n flauwe van je. Nog even en je haalt de Nordschleife erbij. Of Montjuich. Kom op he, dat zijn banen die niet meer kunnen ivm veiligheid en dat soort dingen.

Heeft bar weinig te maken met of je de oude baan of juist de nieuwe baan meer waardeert. Heeft meer te maken met een punt van een ander wat in het idiote trekken.

Ik vind de oude baan mooier, beter, echter. De nieuwe baan vind ik kleurloos en karakterloos. Jij vindt van niet. Prima. Smaak. Mening. Let it be.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 21 juli 2014 - 10:04:18
ik vond het vooral gaaf om die auto de bossen in te zien gaan en er dan ruim een minuut later weer uit te zien komen, door het autodrome en weer de bossen in. Dat hoef ik niet elke week te zien, maar het was echt een unieke baan. Nu is het gewoon een kartbaan XL. Jammer dat Fietser zelf redenen voor ons gaat verzinnen, soms is het ook gewoon een kwestie van smaak.


En met jouw goed gekozen woorden laat ik het bij...

Sabai

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 10:19:46
Daarbij komt dat ik die hogesnelheidsduels (of zoals Fietser zegt: het ellenlange slipstreamen) juist geweldig vond om te zien. De snelheid spatte er vanaf. Dus inderdaad: smaak is de bepalende factor.

Maar door DRS is dat helaas niet meer mogelijk. Konden we gisteren ook weer duidelijk zien.

0634

Ja, maar ver voor DRS was Hockenheim reeds aangepast.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 12:52:00
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?

Weer zo'n flauwe van je. Nog even en je haalt de Nordschleife erbij. Of Montjuich. Kom op he, dat zijn banen die niet meer kunnen ivm veiligheid en dat soort dingen.

Heeft bar weinig te maken met of je de oude baan of juist de nieuwe baan meer waardeert. Heeft meer te maken met een punt van een ander wat in het idiote trekken.

Ik vind de oude baan mooier, beter, echter. De nieuwe baan vind ik kleurloos en karakterloos. Jij vindt van niet. Prima. Smaak. Mening. Let it be.

Vind je het oude Hockenheim dan wel kunnen i.v.m. veiligheid en dat soort dingen?

Je vindt wel gauw iets flauw he. Dat mag, het is een kwestie van smaak of gevoel voor ironie. Je kunt het ook gepeperd noemen.
Wat smaak betreft: ik heb een afkeer van die conservatieve en sentimentele hang naar vroeger toen alles zo kleurrijk was en vol karakter. Zogenaamd dan.
Gezien mijn leeftijd kan ik overigens beter oordelen over vroeger dan de meesten op dit forum. (Voor wie Nicky Lauda al de oertijd was.)
Trouwens weet je wat IK flauw vind: dat als een gerenommeerd architectenbureau na een uitgebreide studie de opdracht krijgt om met in acht neming van een heel eisen- en voorschriftenpakket een lay out van een circuit te ontwerpen en - mits het wordt goedgekeurd door allerlei commissies en instanties - het te realiseren, dat anderen uit de losse pols kritiek leveren omdat het een duf XL-kartbaantje is, en zo sfeerloos, dat de kaartjes zo duur zijn, dat je zo ver van het asfalt afzit, dat het in een derde wereldland is gebouwd, dat er te veel of juist te weinig grindbakken zijn, et cetera. Er valt altijd wel iets te mekkeren. En dat is ook precies wat de meesten op fora als deze doen. En als ik de huidige F1 een beetje probeer te verdedigen dat dan de beer los is. En hier laat ik het bij v.w.b. dit onderwerp.

Wings

Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?

Ik begrijp die aversie niet jegens de mensen die een onderdeel van het racen uit een (recent) verleden mooier vinden dan nu. Het is sowieso smaakgebonden en er zullen toch ook wel veranderingen zijn die minder goed uitpakken of minder spectaculair zijn? Waar komt toch die drang vandaan om dat structureel tegen te spreken? Waarom mogen mensen het racen nu, of een onderdeel daarvan, niet minder waarderen? En is er niks dat jij vroeger leuker vond? Even los van 'het feit' dat mensen met de tijd mee 'moeten' en alles nu eenmaal verandert in de loop der jaren. Dat begrijp ik prima. Het structureel 'tegenspreken' weer niet (overigens bedoel ik dat vooral informatief. Niet snerend of denigrerend, je mag tenslotte vinden wat je wilt, maar kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die geen enkel onderdeel van het racen van vroeger leuker vinden dan nu).

Tuesday

Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 17:39:44
Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 12:52:00
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?

Weer zo'n flauwe van je. Nog even en je haalt de Nordschleife erbij. Of Montjuich. Kom op he, dat zijn banen die niet meer kunnen ivm veiligheid en dat soort dingen.

Heeft bar weinig te maken met of je de oude baan of juist de nieuwe baan meer waardeert. Heeft meer te maken met een punt van een ander wat in het idiote trekken.

Ik vind de oude baan mooier, beter, echter. De nieuwe baan vind ik kleurloos en karakterloos. Jij vindt van niet. Prima. Smaak. Mening. Let it be.

Vind je het oude Hockenheim dan wel kunnen i.v.m. veiligheid en dat soort dingen?

Je vindt wel gauw iets flauw he. Dat mag, het is een kwestie van smaak of gevoel voor ironie. Je kunt het ook gepeperd noemen.
Wat smaak betreft: ik heb een afkeer van die conservatieve en sentimentele hang naar vroeger toen alles zo kleurrijk was en vol karakter. Zogenaamd dan.
Gezien mijn leeftijd kan ik overigens beter oordelen over vroeger dan de meesten op dit forum. (Voor wie Nicky Lauda al de oertijd was.)
Trouwens weet je wat IK flauw vind: dat als een gerenommeerd architectenbureau na een uitgebreide studie de opdracht krijgt om met in acht neming van een heel eisen- en voorschriftenpakket een lay out van een circuit te ontwerpen en - mits het wordt goedgekeurd door allerlei commissies en instanties - het te realiseren, dat anderen uit de losse pols kritiek leveren omdat het een duf XL-kartbaantje is, en zo sfeerloos, dat de kaartjes zo duur zijn, dat je zo ver van het asfalt afzit, dat het in een derde wereldland is gebouwd, dat er te veel of juist te weinig grindbakken zijn, et cetera. Er valt altijd wel iets te mekkeren. En dat is ook precies wat de meesten op fora als deze doen. En als ik de huidige F1 een beetje probeer te verdedigen dat dan de beer los is. En hier laat ik het bij v.w.b. dit onderwerp.
dat ik het oude Hockenheim mooier vind dan het nieuwe vind jij mekkeren? je moet de beredering wel lezen he en niet zelf gaan invullen. Kartbaan XL is helemaal niet negatief bedoeld, ik wil er alleen mee zeggen dat het een open veld is met een stuk asfalt en wat tribunes. Maar het is toch heel simpel, of je vind het oude mooier, of het nieuwe, of misschien beide even mooi. Zoals met alles. De ene keer pakt een vernieuwing goed uit (in mijn ogen) de andere keer niet. Doorgaans ben ik wel voor vernieuwing hoor, maar helaas wordt het er niet altijd beter op (vraag maar aan Marijke Helwegen)

Kootje

Ik ben bang dat Marijke het daar niet mee eens is. :P

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:51:51
Ik ben bang dat Marijke het daar niet mee eens is. :P
diep in haar hart wel denk ik.  Maar idd, ik zei het niet helemaal goed, het zou moeten zijn; kijk maar naar Marijke Helwegen. Maar goed, bij nader inzien misschien toch niet zo n goed voorbeeld ;)