Hockenheim: Cijfer voor de race

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 16:18:18

« vorige - volgende »

Wat vond je ervan?

10
1 (4.8%)
9
2 (9.5%)
8
13 (61.9%)
7
5 (23.8%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Sabai

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 19:54:05
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 18:46:57
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.


*slikt zijn woordjes toch maar in* :D


;)

Sorry, maar ik volg je niet. Wellicht ben ik niet mainstream genoeg, huil ik niet genoeg mee met de wolven, volg ik te veel mijn eigen inzichten.
Tja.
Ik vond het oude Hockenheim gewoon geef fluit aan. Er waren hooguit wat domme slipstreamgevechten, het was oneindig lang (dus minder ronden) en vanwege de hoge snelheden waren er ook gruwelijke ongelukken. Dat is nu gelukkig, met Hockenheim 2.0, wel even anders. En jawel, de mooiste acties deden zich deze zondag dan ook vooral voor op de vernieuwde stukken zoals Parabolica, Hairpin en Mercedes curve. Op de oude delen was het boring as ever.


Ik vind het huidige Hockenheim ook 10x beter dan het oude.

Tuesday

racetechnisch gezien is het helemaal geen verkeerde baan, misschien wel beter dan het oude, al kan ik me daar niet zoveel van herinneren eerlijk gezegd. Maar het speciale karakter is er wel een beetje af. Je kunt op Monza ook wel een mooi bochtig Tilke circuit neerleggen waar je misschien wel veel mooiere races krijgt, maar toch zou ik altijd het huidige circuit verkiezen.

Sabai

Ik kan me er 1 race herinneren.  En dat was toen Barrichello er zijn eerste overwinning pakte op een half natte baan. Dat was wel een leuke race.

0634


0634

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 20:38:38
racetechnisch gezien is het helemaal geen verkeerde baan, misschien wel beter dan het oude, al kan ik me daar niet zoveel van herinneren eerlijk gezegd. Maar het speciale karakter is er wel een beetje af. Je kunt op Monza ook wel een mooi bochtig Tilke circuit neerleggen waar je misschien wel veel mooiere races krijgt, maar toch zou ik altijd het huidige circuit verkiezen.

Dit is dus sowieso waar. Althans, voor mij dan.

rafael25


Maikel0230

Een 8 van mij, heb uitgesteld moeten kijken maar dat maakte de race niet minder leuk, genoten, en dat is al vaker dit seizoen gebeurt dan in 2013 :D

Over hockenheim kan ik alleen maar de mening van Jeroen delen, deze herwerkte versie mist wat karakter. Wat niet wil zeggen dat ik het geen leuke baan vindt, vond het oude alleen stukken fijner en gewaagder.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 19:54:05
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 18:46:57
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.


*slikt zijn woordjes toch maar in* :D


;)

Sorry, maar ik volg je niet. Wellicht ben ik niet mainstream genoeg, huil ik niet genoeg mee met de wolven, volg ik te veel mijn eigen inzichten.
Tja.
Ik vond het oude Hockenheim gewoon geef fluit aan. Er waren hooguit wat domme slipstreamgevechten, het was oneindig lang (dus minder ronden) en vanwege de hoge snelheden waren er ook gruwelijke ongelukken. Dat is nu gelukkig, met Hockenheim 2.0, wel even anders. En jawel, de mooiste acties deden zich deze zondag dan ook vooral voor op de vernieuwde stukken zoals Parabolica, Hairpin en Mercedes curve. Op de oude delen was het boring as ever.


Het was dan ook een humorvolle reactie... ::)
Daar zijn smileys doorgaans voor bedoeld. Tevens bekijk ik de oude baan als rijder, daar ik zelf op die oude track had gereden.

robbert

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.

amai, leuk dat er nog iemand is die het positieve inziet van de baan. Akkoord het is ergens wel jammer dat de rechte stukken verdwenen zijn, maar ik vind deze baan ook leuk. Lekker modern ;)

robbert

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 19:54:05
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 18:46:57
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
ja, en anders was het gewoon, op de rechte stukken, passeren en was het ook weer niet goed :)


*slikt zijn woordjes toch maar in* :D


;)

Sorry, maar ik volg je niet. Wellicht ben ik niet mainstream genoeg, huil ik niet genoeg mee met de wolven, volg ik te veel mijn eigen inzichten.
Tja.
Ik vond het oude Hockenheim gewoon geef fluit aan. Er waren hooguit wat domme slipstreamgevechten, het was oneindig lang (dus minder ronden) en vanwege de hoge snelheden waren er ook gruwelijke ongelukken. Dat is nu gelukkig, met Hockenheim 2.0, wel even anders. En jawel, de mooiste acties deden zich deze zondag dan ook vooral voor op de vernieuwde stukken zoals Parabolica, Hairpin en Mercedes curve. Op de oude delen was het boring as ever.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 20:38:38
racetechnisch gezien is het helemaal geen verkeerde baan, misschien wel beter dan het oude, al kan ik me daar niet zoveel van herinneren eerlijk gezegd. Maar het speciale karakter is er wel een beetje af. Je kunt op Monza ook wel een mooi bochtig Tilke circuit neerleggen waar je misschien wel veel mooiere races krijgt, maar toch zou ik altijd het huidige circuit verkiezen.

Voor zeer veel fans zijn oude banen, als Hockenheim, Silverstone, Monza, Francorchamps en Monaco, heilig. Heeft met conservatisme, sfeer en met het 'oude Europa' te maken. En ook met een vreemde aversie tegen Tilke, een naam die altijd weer opduikt.
Ik zie dat anders. Wat goed is mag blijven, wat minder goed is mag verbeterd worden, wat slecht is mag verdwijnen. Hockenheim valt voor mij in de 2e categorie. Het is gelukkig aangepakt. Nu Monza nog. Zandvoort is inmiddels volledig ongeschikt voor stevig formulewerk. Monaco eigenlijk ook, maar is wel een verhaal apart. Indien daar geen huizen omheen stonden, was het ook behoorlijk op de schop gegaan. Rondom het oude Hockenheimcircuit stonden vooral bomen, dus logisch dat men dat oude (test)circuit heeft aangepakt. En dus konden we gisteren genieten van inhaalacties in de Parabolica, de hairpin en de Mercedescurve. (I.p.v. dat ellenlange slipstreamen in het verleden.)
Mijn huiskamer ziet er trouwens ook anders uit dan in de jaren '80. Het heeft een totaal ander karakter, meer passend bij deze tijd. Datzelfde geldt voor de drie grote musea in Amsterdam.

0634

Dat is wat flauw. Ik vond die baan van toen veel beter dan die van nu. Dat heeft niks te maken met leven in het verleden of een hang naar nostalgie. Soms zijn dingen ook gewoon mooier dan dat ze worden. In het geval van het Rijksmuseum is dat m.i. niet zo. In het geval van Hockenheim wel.

Tuesday

ik vond het vooral gaaf om die auto de bossen in te zien gaan en er dan ruim een minuut later weer uit te zien komen, door het autodrome en weer de bossen in. Dat hoef ik niet elke week te zien, maar het was echt een unieke baan. Nu is het gewoon een kartbaan XL. Jammer dat Fietser zelf redenen voor ons gaat verzinnen, soms is het ook gewoon een kwestie van smaak.

0634

Daarbij komt dat ik die hogesnelheidsduels (of zoals Fietser zegt: het ellenlange slipstreamen) juist geweldig vond om te zien. De snelheid spatte er vanaf. Dus inderdaad: smaak is de bepalende factor.

Fietser

Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?