GP Rusland: wat doe jij?

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 11:45:47

« vorige - volgende »

Ga jij kijken naar de GP van Rusland?

Ik zal gewoon kijken
8 (61.5%)
No way
1 (7.7%)
...kweetniet...
4 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Maikel0230

#90
Sterker zelfs, als ik even mijn gevoelens over Rusland en de situatie rond MH17 naast me neerlegt dan kan ik alleen maar zeggen dat Rusland heeft aangetoond wel maatregelen te kunnen nemen die pijn doen.

De maatregelen van de EU stelden niet veel voor, veel rommel in de marge, de EU-commisarisen doen net alsof we de Russische economie hebben lamgelegd, de waarheid is gewoon dat we nog niet eens een barstje veroorzaken. Een move van Rusland en in heel de EU schreeuwen heel wat sectoren nu al moord en brand, in Belgie wordt nu al gedacht aan een eis tot schadevergoeding van de EU omdat de perensector helemaal lijkt lam te gaan liggen.

Als het over de GP gaat dan wil ik niets liever dat die niet wordt gereden, puur uit respect voor de slachtoffers van de buitenlandse politiek van Rusland maar we kennen Bernie, de F1 gaat gewoon naar Rusland en niets zal hem tegenhouden, misschien als EU-burgers tegen die tijd Rusland niet meer binnen mogen maar die kans lijkt me klein.

We weten allemaal hoeveel bewondering Bernie heeft voor Poetin dus hij gaat echt geen actie ondernemen, F1 doet niet aan politiek en daar eindigt voor hem de discussie. Het enige waar F1 wel aan doet is Bernie zijn bankrekening spijzen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Door dat hele gezever met olie blijft Rusland een machtspositie houden, hoeveel dingen je ook gaat boycotten.

Ik zal de race ongetwijfeld door een of ander gebeuren gaan missen waarvan ik het bestaan nu nog niet weet.

Sabai

Ik vermoed dat vooral de Russische bevolking de gevolgen gaan merken en dat wij hier in de EU er niet zoveel last van zullen hebben. Ben benieuwd hoe allemaal uitpakt.

Jozef

Citaat van: NielsD op 09 augustus 2014 - 14:16:59
Citaat van: Kootje op 09 augustus 2014 - 14:09:10
Citaat van: NielsD op 09 augustus 2014 - 13:30:15
Hij wil boycot ons, dan doen wij hetzelfde terug.

Het is net andersom. Wij (VN) legden hem juist sancties op waarop hij antwoorde.

Omdat hij niet wil mee werken aan het onderzoek naar de vliegramp van MH17.

En waar baseer je deze uitspraak op? Zeker op Westerse mainstream media die systematisch misinformeren? Het waren de Oekraïners die na de crash vrolijk het gebied gingen belegeren waardoor er niet op een veilige manier onderzoek gedaan kon worden...

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 09 augustus 2014 - 20:45:27
Sterker zelfs, als ik even mijn gevoelens over Rusland en de situatie rond MH17 naast me neerlegt dan kan ik alleen maar zeggen dat Rusland heeft aangetoond wel maatregelen te kunnen nemen die pijn doen.

De maatregelen van de EU stelden niet veel voor, veel rommel in de marge, de EU-commisarisen doen net alsof we de Russische economie hebben lamgelegd, de waarheid is gewoon dat we nog niet eens een barstje veroorzaken. Een move van Rusland en in heel de EU schreeuwen heel wat sectoren nu al moord en brand, in Belgie wordt nu al gedacht aan een eis tot schadevergoeding van de EU omdat de perensector helemaal lijkt lam te gaan liggen.

Dit is gewoon compleet niet waar, de EU-sancties vertegenwoordigen 4.8% van het BBP van Rusland en dan tel je dus nog niet de sancties mee die de VS, Canada, Noorwegen en Australië hebben genomen. Hoeveel procent van het Belgisch BBP denk je dat een paar bakken peren vertegenwoordigt? (ik heb het antwoord al: de totale export van Belgische land- en tuinbouwproducten naar Rusland vertegenwoordigt momenteel 230 miljoen euro of 0.07% van het BBP).

In Rusland weten ze niet wat hun overkomt, het kapitaal stroomt het land uit, de rekken in de supermarkten zijn binnenkort voor de helft leeg omdat er allemaal geïmporteerde producten lagen. Het Oekraïense leger wint plots slag na slag op de separatisten/terroristen, hoe denk je dat dat komt?

Boeren staan erom bekend dat ze hard kunnen roepen in de media, maar daarom moet je niet geloven dat onze economie hierdoor een nieuwe crisis tegemoet gaat.

Maar goed, dit is allemaal off-topic, excuses. Ik zal er verder maar over zwijgen. :-[

Miguel

Citaat van: Jozef op 11 augustus 2014 - 15:36:13En waar baseer je deze uitspraak op? Zeker op Westerse mainstream media die systematisch misinformeren? Het waren de Oekraïners die na de crash vrolijk het gebied gingen belegeren waardoor er niet op een veilige manier onderzoek gedaan kon worden...

Hoe durven ze, een Oekraïens leger dat zich op Oekraïens grondgebied beweegt!

Altijd die onzin over dat "de westerse media" misinformatie verspreidt... Dát is pas Russische propagada! :') Al Jazeera dat geen belangen heeft om over enige partij rooskleuriger te berichten dan over de andere, brengt precies dezelfde berichten als de rest van de wereld minus Rusland. Russische onafhankelijke media berichten hetzelfde nieuws. Vice, dat nog nooit verslag gedaan heeft om een bepaalde groep te bevredigen, brengt eveneens hetzelfde nieuws. Al Jazeera, Reuters en Vice (en ongetwijfeld ook onafhankelijke Russische media) hebben eigen mensen op de grond die allemaal hetzelfde nieuws brengen. Maar blijkbaar is het allemaal één groot complot? Net zo waar als dat de maanlanding in scene is gezet.

Wat de GP van Rusland betreft: ik ga precies dat doen wat ik het hele jaar al doe wanneer F1 op tv is.
Peace out yo.

Jozef

Citaat van: Miguel op 13 augustus 2014 - 15:44:55
Citaat van: Jozef op 11 augustus 2014 - 15:36:13En waar baseer je deze uitspraak op? Zeker op Westerse mainstream media die systematisch misinformeren? Het waren de Oekraïners die na de crash vrolijk het gebied gingen belegeren waardoor er niet op een veilige manier onderzoek gedaan kon worden...
Hoe durven ze, een Oekraïens leger dat zich op Oekraïens grondgebied beweegt!
In strijd met een resolutie van de VN-Veiligheidsraad.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 11 augustus 2014 - 15:36:13
Citaat van: NielsD op 09 augustus 2014 - 14:16:59
Citaat van: Kootje op 09 augustus 2014 - 14:09:10
Citaat van: NielsD op 09 augustus 2014 - 13:30:15
Hij wil boycot ons, dan doen wij hetzelfde terug.

Het is net andersom. Wij (VN) legden hem juist sancties op waarop hij antwoorde.

Omdat hij niet wil mee werken aan het onderzoek naar de vliegramp van MH17.

En waar baseer je deze uitspraak op? Zeker op Westerse mainstream media die systematisch misinformeren? Het waren de Oekraïners die na de crash vrolijk het gebied gingen belegeren waardoor er niet op een veilige manier onderzoek gedaan kon worden...

Om het te veroveren op de seperatisten, je weet wel, dat volk dat met Russisch geleend materiaal MH17 neerhaalde, daarna de lijken beroofde van alles wat waarde had, degenen die er alles aan deden om de zwarte dozen maar in handen te krijgen om ze aan de russen te geven.

Als Oekraine de site in handen krijgt, dan pas kunnen onderzoekers pas echt van start gaan met een fatsoenlijk onderzoek.

Ja zo ontzettend gruwelijk die Oekraïners!!!

Maar goed ieder heeft recht op zijn eigen mening en jij dus ook. Als jij de Westerse media niet vertrouwt dan is dat jouw keuze.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ik snap ook nooit zo waarom mensen Rusland gaan verdedigen.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 13 augustus 2014 - 18:17:56
Ik snap ook nooit zo waarom mensen Rusland gaan verdedigen.

Misschien wel als je Rus zou zijn of Russisch 'denkt'. De mensen daar zijn echt niet zo veel anders dan wij. Persoonlijk denk ik dat het Westen net zo'n groot aandeel heeft in de Oekraïense situatie als Rusland. De verdeeldheid in dat zwaar getroffen land komt ook door Westerse geflirt met Kiev. En de berichtgeving bij ons is misschien wel net zo gekleurd als achter de Wolga.
En o ja, ik ga zeker kijken naar die F1-race in Moskou.

0634

De berichtgeving bij ons is niet zo gekleurd als bij ons. Wij hebben namelijk een vrij internet. Je kan overal je info vandaan halen als je wil. Zelfs van Russische websites. Andersom kan dat niet.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 13 augustus 2014 - 19:41:10
De berichtgeving bij ons is niet zo gekleurd als bij ons. Wij hebben namelijk een vrij internet. Je kan overal je info vandaan halen als je wil. Zelfs van Russische websites. Andersom kan dat niet.

En dan moet je informatie nog juist weten te beoordelen en een juiste mening weten te vormen...

Kijk nu vandaag weer eens met dan konvooi met die hulptroepen.. Dekmantel of oprechtheid? Zeg het maar...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ja, maar dat is altijd. We zijn er niet bij, dus moeten een bron kiezen die we geloven. Maar dat geldt voor iedere site, iedere krant, ieder boek, ieder programma. Maar wij hebben wel meer keuzes in bronnen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 augustus 2014 - 18:17:56
Ik snap ook nooit zo waarom mensen Rusland gaan verdedigen.
omdat er ongefundeerd heel veel dingen geroepen worden.

Arthur

Ik ben meer van de feiten... Hoe moeilijk dat ook is. Wat is waar en welke bron is betrouwbaar? Vaak verlies ik de interesse door de bulk aan informatie en tegenstrijdige informatie. Politiek, politiek en spelen met mensenlevens. Die schijnen er helemaal niet toe te doen. Vreselijk gewoonweg..... >:(
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel