GP Rusland: wat doe jij?

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 11:45:47

« vorige - volgende »

Ga jij kijken naar de GP van Rusland?

Ik zal gewoon kijken
8 (61.5%)
No way
1 (7.7%)
...kweetniet...
4 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Fabian

Dus Bernie en F1 hebben niks met politiek te maken? Waarom zouden de Russen zoveel geld betalen voor een race? Daar zit de politiek en Putain achter.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 21 juli 2014 - 23:21:47
Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 23:06:20
Dat Bernie vindt dat politiek niets met F1 te maken heeft. Er wordt opgemerkt dat de slachtoffers dat ook niet waren. Soms raak je dus blijkbaar ineens ergens bij betrokken en kan je niet altijd maar vanaf de zijlijn blijven roepen dat het jouw zaak niet is.
ja, dat begrijp ik, maar vooralsnog is het ook absoluut Bernie zn zaak niet. Ik vind dit wel een hele goedkope manier om bij mensen een emotionele snaar te raken en vind het ongepast dat deze foto's daarvoor gebruikt worden. En ook de manier waarop Bernie wordt weggezet vind ik niet ok.


Goedkope manier om een emotionele snaar te raken? Zeg dat maar eens recht in het gezicht van de nabestaanden van MH17...Ik had een paar post eerder de Apartheid in Zuid-Afrika als voorbeeld gegeven....Ook een 'goedkope emotionele snaar'?

Tuesday

Citaat van: Fabian op 22 juli 2014 - 01:19:48
Dus Bernie en F1 hebben niks met politiek te maken? Waarom zouden de Russen zoveel geld betalen voor een race? Daar zit de politiek en Putain achter.
Draai eerst zelf je gaskraan maar dicht en laat eerst de Nederlandse overheid en de VN met maatregelen komen. Waarom zou Bernie de eerste moeten zijn? Boycotten kan altijd nog.

0634

Niemand zegt dat ie de eerste moet zijn. Maar met een eenvoudig 'sport heeft niets met politiek te maken' blijf je niet eeuwig wegkomen. Vooral omdat het slechts tot op zekere hoogte waar is. Wanneer je met foute dictators deals gaat sluiten, heeft het er wel mee te maken. Ik zeg niet dat de F1 verantwoordelijk is voor het wereldleed, verre van zelfs, maar je kan wel eens heroverwegen of je als sport commercieel en financieel geassocieerd wil worden met dit soort misstanden.

Zie dit eens: http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/07/amerika_gaat_economie_rusland.html. Stel dat het Westen inderdaad Rusland economisch gaat isoleren en zelfs gaat slopen, wat dan? Is de F1 zo arrogant te menen dat zij tegen alle wereldleiders van het Westen in moet gaan en wél gewoon door moet gaan met handelen met Rusland omdat de F1 niets met politiek heeft? Het organiseren van een race doordat Poetin met roebels schuift kan alleen maar uitgelegd worden als steun aan Rusland dat zo'n evenement zowel commericeel als economisch gezien uitstekend denkt te kunnen gebruiken. Kan dat riedeltje van 'ik heb er niks mee te maken' dan nog steeds standhouden?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 09:22:09
Niemand zegt dat ie de eerste moet zijn. Maar met een eenvoudig 'sport heeft niets met politiek te maken' blijf je niet eeuwig wegkomen. Vooral omdat het slechts tot op zekere hoogte waar is. Wanneer je met foute dictators deals gaat sluiten, heeft het er wel mee te maken. Ik zeg niet dat de F1 verantwoordelijk is voor het wereldleed, verre van zelfs, maar je kan wel eens heroverwegen of je als sport commercieel en financieel geassocieerd wil worden met dit soort misstanden.

Zie dit eens: http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/07/amerika_gaat_economie_rusland.html. Stel dat het Westen inderdaad Rusland economisch gaat isoleren en zelfs gaat slopen, wat dan? Is de F1 zo arrogant te menen dat zij tegen alle wereldleiders van het Westen in moet gaan en wél gewoon door moet gaan met handelen met Rusland omdat de F1 niets met politiek heeft? Het organiseren van een race doordat Poetin met roebels schuift kan alleen maar uitgelegd worden als steun aan Rusland dat zo'n evenement zowel commericeel als economisch gezien uitstekend denkt te kunnen gebruiken. Kan dat riedeltje van 'ik heb er niks mee te maken' dan nog steeds standhouden?
dat zeg ik, boycotten/aflasten kan altijd nog. Ik ben het verder helemaal (op een paar details na) eens, maar Bernie is leider van een miljoenenbedrijf en moet het in principe gewoon zakelijk houden, er zijn contracten getekend etc. Ik vind die tweet iig heel erg kortzichtig en het gebruik van die fotos ongepast. Bernie heeft er vooralsnog niks mee te maken, achter de schermen misschien al  wel, maar in de media niet.

0634

Bernie wordt ook niet verweten iets met de doden van doen te hebben. Er wordt hem alleen verweten dat hij zich schuil lijkt te houden achter een argument waar je je niet eeuwig achter kan blijven verschuilen. Meer moet je er - denk ik - niet achter zien. En met die suggestie ben ik het volmondig eens.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 09:47:24
Bernie wordt ook niet verweten iets met de doden van doen te hebben. Er wordt hem alleen verweten dat hij zich schuil lijkt te houden achter een argument waar je je niet eeuwig achter kan blijven verschuilen. Meer moet je er - denk ik - niet achter zien. En met die suggestie ben ik het volmondig eens.
nee, dat weet ik wel, maar het punt kan ook prima gemaakt worden zonder daarvoor (zonder toestemming) die kinderfoto's te gebruiken. Geef dan gewoon inhoudelijk aan wat Bernie fout doet, dit is zoals ik zei wel heel makkelijk inspelen op de emotie's van mensen. Tenminste, dat is hoe ik het zie en ik daar hou ik echt totaal niet van. In principe heeft Bernie gewoon een goed punt en dat is in het verleden ook al vaak genoeg gebleken, maar er kan idd een moment komen dat ie er toch aan moet geloven (zoals bv in Bahrein), maar dat moment is er nu nog niet. Logisch dat er door de media naar gevraagd wordt, maar ook een logisch en voorspelbaar antwoord.

NielsD

Goed, nadat Rusland een aantal dingen heeft geblokt (groenten en fruit) vanuit de landen die het eens zijn met de opgelegde sancties, ben ik er helemaal voor om deze wedstrijd af te blazen. Het zou mijns inziens nu echt een schande zijn om heen te gaan, gezien de situatie. Want die lamzak van een Poetin, doet er geen klap aan..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Bernie kijkt alleen naar het geld.

Maar ik denk dat de discussie in de aanloop nog naar de GP nog fors zal oplaaien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 09 augustus 2014 - 12:47:20
Bernie kijkt alleen naar het geld.

Maar ik denk dat de discussie in de aanloop nog naar de GP nog fors zal oplaaien.

Ja, maar het gaat ook om het imago van de Formule 1 en ik denk dat het de sport een slechte naam gaat geven als ze er toch naar toe gaan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Dat denk ik ook.
Maar als je naar Rusland gaat dan moet je ook niet naar Azerbeidzjan gaan.
Ook een enorm controversieel land.

Bernie ging enkele terug ook naar Bahrein waar toen een opstand was, en in de jaren '80 ook naar Zuid Afrika toen er de apartheid er nog was.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 09 augustus 2014 - 13:00:35
Dat denk ik ook.
Maar als je naar Rusland gaat dan moet je ook niet naar Azerbeidzjan gaan.
Ook een enorm controversieel land.

Bernie ging enkele terug ook naar Bahrein waar toen een opstand was, en in de jaren '80 ook naar Zuid Afrika toen er de apartheid er nog was.

Ja, oke. Maar - ondanks dat die andere dingen ook erg zijn - ligt dit natuurlijk wel extreem gevoelig vandaag de dag. Poetin zet zich een beetje af van de rest van de landen, maar blijft wel lekker dit soort dingen ontvangen. Een schande wat mij betreft. Hij wil boycot ons, dan doen wij hetzelfde terug.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Citaat van: NielsD op 09 augustus 2014 - 13:30:15
Hij wil boycot ons, dan doen wij hetzelfde terug.

Het is net andersom. Wij (VN) legden hem juist sancties op waarop hij antwoorde.

NielsD

Citaat van: Kootje op 09 augustus 2014 - 14:09:10
Citaat van: NielsD op 09 augustus 2014 - 13:30:15
Hij wil boycot ons, dan doen wij hetzelfde terug.

Het is net andersom. Wij (VN) legden hem juist sancties op waarop hij antwoorde.

Omdat hij niet wil mee werken aan het onderzoek naar de vliegramp van MH17.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Dat zal allemaal best, maar dat veranderd niets aan het feit dat wij hem juist sancties oplegde en niet andersom. Van 'n: "Hij wil ons boycotten, dus boycotten we hem." kan dan ook nooit sprake zijn. En dat is waar ik op reageerde.