GP Rusland: wat doe jij?

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 11:45:47

« vorige - volgende »

Ga jij kijken naar de GP van Rusland?

Ik zal gewoon kijken
8 (61.5%)
No way
1 (7.7%)
...kweetniet...
4 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

0634

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 19:16:25
Moeilijk of ik ten tijde van de apartheid zou racen in Zuid-Africa. Wat heb je er aan om weg te blijven? En mag er dan ook niet meer gevoetbald worden? En getennist? En gehockeyd? Of hun helemaal verbannen van de sportwereld? Is dat ook niet een vorm van discrimineren? Begrijp me niet verkeerd, ik heb er nooit bij stilgestaan, dus echt een standpunt hierin heb ik (nog) niet. Wat dat aangaat vind ik het -ondanks dat ik het wat zeurderig vind overkomen- een goed topic. Maar laten we bij het begin beginnen: wat heeft het voor een doel om de race, later dit jaar, in Rusland, niet te kijken? Wat is het doel?

Het topic is wellicht verkeerd geopend, geen idee eigenlijk, maar in ieder geval niet zeurderig bedoelt.

Ik snap jouw mening namelijk heel goed. Die heb ik nl ook heel lang gehad. Ik ben alleen ook van mening dat er ergens wel een grens is en dat we ons niet kunnen blijven verschuilen achter 'maar dat andere land is ook niet goed en daar racen we ook'.

Ergens moet toch zeker een grens liggen. Althans, dat denk ik dan toch.

Wings

Dat ben ik ook wel eens met je maar wat denk je te bereiken als jij de TV uitlaat en de Grand Prix van Rusland niet kijkt?

0634

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 20:03:02
Dat ben ik ook wel eens met je maar wat denk je te bereiken als jij de TV uitlaat en de Grand Prix van Rusland niet kijkt?
Als racefans massaal de race boycotten? Dan is de commerciële waarde nul en zien we volgend jaar een race in Frankrijk of Jamaica.

Wings

Ga je je dan niet als racefan opwerpen als moraalridder waarin je een monopoly op de waarheid probeert af te dwingen? Ik denk niet dat de autosport zich daarvoor leent. En het moet ook niet het uithangbord worden voor politieke problemen. Ik vind het prima om bij stil te staan maar krijg er niet echt gevoel bij.

0634

Nee. Vind ik niet. Los van het feit dat ik het verleden niet heb om als moraalridder mezelf op de borst te kloppen, weet ik niet of er sowieso een waarheid is die afgedwongen kán worden. Ik zie hem in ieder geval niet en ik ga ver mee in de argumentatie beide kanten op. Al neig ik naar boycotten die hap.

Sabai

Voor mij staat dit incident los van de race. Ik geloof ook niet dat ze bewust een burger vliegtuig uit de lucht gaan schieten en dat het helaas een treurige vergissing is geweest. Ik snap ook niet wat dat vliegtuig daar deed op die route in een oorlogs gebied waar de afgelopen maanden 10 vliegtuigen zijn neergehaald. Het is droevig allemaal en echt een geval op het verkeerde moment op de verkeerde plek. En zoals er door andere ook al is aangehaald in andere landen waar er geraced word zijn er ook regelmatig mistanden en dergelijken en daar gaan we ook nog heen.

0634

Dat laatste klopt. Maar hoelang gaan we dat argument nog gebruiken?

Sabai

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 20:56:29
Dat laatste klopt. Maar hoelang gaan we dat argument nog gebruiken?

Dat zal van de organisatie afhangen waar voor hun de grens ligt.

0634

Maar zij beslissen dus? Ook voor jou, voor mij, voor iedereen? Hun grens is onze grens.

(is gewoon een vraag, niet suggestief bedoeld).

Sabai

#54
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 21:03:12
Maar zij beslissen dus? Ook voor jou, voor mij, voor iedereen? Hun grens is onze grens.

(is gewoon een vraag, niet suggestief bedoeld).

Voor het evenement bepalen hun de grens. Voor mijzelf bepaal ik hemzelf net als ieder ander dit kan voor zichzelf. En in het geval van de gp van Rusland is dit voor mij niet de grens. Stel dat uitkomt dat deze gebeurtenis een bewuste actie is geweest dan is de grens voor mij bereikt en zal ik niet gaan kijken.Al is dat ook hypocriet van mij want ik heb genoten van een wk dat in een land werd gehouden waar misstanden ook aan de orde van de dag is. De wereld is verrot kijk naar Syrië waar honderden doden per dag vallen, Israël die de Palastijnen afslachten enz enz..

Kootje

Ja en nee.

Zij beslissen idd of het nodig is om het evenement te cancelen of niet. Daar hebben wij geen invloed op. Enige wat wij beslissen is of we bij doorgang van de Russische GP ook gaan kijken of niet. Ik ga dat wel doen iig.

0634


Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 20:24:46
Nee. Vind ik niet. Los van het feit dat ik het verleden niet heb om als moraalridder mezelf op de borst te kloppen, weet ik niet of er sowieso een waarheid is die afgedwongen kán worden. Ik zie hem in ieder geval niet en ik ga ver mee in de argumentatie beide kanten op. Al neig ik naar boycotten die hap.

Als de meerderheid wilt boycotten zal dat zeker gegrond zijn. Boycotten doe je niet alleen. Mocht het zover komen vind ik er dan wel wat van. Voor nu vind ik het moeilijk al neig ik mee te gaan met het standpunt van Sabai. Als blijkt dat de mensen vermoord zijn (dus bewust/met voorbedachte rade) weet ik niet of ik het goed moet vinden dat de Formule 1 zijn naam aan Rusland linkt. Dus je hebt absoluut een punt.

0634

Of er voorbedachte rade was zullen we nooit weten (vrees ik). De plaats delict is sowieso al ernstig beschadigd bovendien zal niet iedereen zitten te wachten op de waarheid.

Franky R.

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 19:16:25
Moeilijk of ik ten tijde van de apartheid zou racen in Zuid-Africa. Wat heb je er aan om weg te blijven? En mag er dan ook niet meer gevoetbald worden? En getennist? En gehockeyd? Of hun helemaal verbannen van de sportwereld? Is dat ook niet een vorm van discrimineren? Begrijp me niet verkeerd, ik heb er nooit bij stilgestaan, dus echt een standpunt hierin heb ik (nog) niet. Wat dat aangaat vind ik het -ondanks dat ik het wat zeurderig vind overkomen- een goed topic. Maar laten we bij het begin beginnen: wat heeft het voor een doel om de race, later dit jaar, in Rusland, niet te kijken? Wat is het doel?


Wat men eraan heeft? Het hielp wel om een statement te maken. Op alle gebieden werd Zuid-Afrika uitgesloten van deelname. OS, voetbal, tennis inderdaad.


Ik weet niet hoe oud jij bent, maar in die tijd werd je wekelijks geconfronteerd met alweer doden, die niets anders deden dan protesteren tegen hun erbarmelijke omstandigheden.

Met als dieptepunt het doodschieten van schoolkinderen die beter lesmateriaal wilden.

Zelf achteraf vond ik het uitsluiten van ZA een goed idee. Een regime dat een grote groep autochtonen [!] onderdrukt en uitsluit moet je niet willen tolereren.