GP Rusland: wat doe jij?

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 11:45:47

« vorige - volgende »

Ga jij kijken naar de GP van Rusland?

Ik zal gewoon kijken
8 (61.5%)
No way
1 (7.7%)
...kweetniet...
4 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

0634

300 mensen dood. Waarvan bijna 200 Nederlanders. Ik heb het niet helemaal kunnen volgen maar ik heb begrepen dat er een aantal mensen tegen de doorgang van de Russische GP zijn.  Ik ook: ergens houdt het op.

Maar mocht het toch doorgaan (Bernie, Poetin = geld) moeten we als tv-kijkend publiek dan niet gewoon de race compleet negeren? Of kijken we gewoon toe hoe Vlad goede sier maakt met de door ons zo bewierookte sport?

NielsD

Ik hoop van harte dat de Grand Prix in Rusland wordt afgeblazen, mocht dat niet gebeuren, tja dan ben ik hypocriet genoeg om gewoon te kijken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fietser

Wellicht moeten we dan ook niet naar de GP van Amerika kijken, 3 weken later. In 1988 schoten zij namelijk per ongeluk, vanaf een Amerikaans marineschip, een Iraans verkeersvliegtuig uit de lucht, dat nog wel in eigen luchtruim vloog. Bijna 300 doden, allen onschuldige Iraniërs.
Ik zeg: laten we alsjeblieft niet te correct worden.

Kootje

#3
Los van vlucht MH17, zolang Rusland en Oekraïne in oorlog zijn zou dit evenement sowieso geen doorgang mogen vinden. Lijkt me op zich niet zo moeilijk. Ik zou er iig geen nacht minder van slapen als deze GP geschrapt wordt, maar toch ... vind het wel plaats, dan kijk ik ook gewoon. Net als dat ik ook geprobeerd heb te kijken naar de F3 die vorige week in Rusland werd verreden. Daarvoor is mijn verslaving, hoewel tanende, gewoon nog te groot en mijn politieke dadendrang (of hoe je 't ook noemen wilt) te klein.  ::)


@Fietser,

Per ongeluk of expres is nogal 'n verschil nietwaar? Maar zelfs als we dat onderscheid al niet meer maken, dan hadden we de GP van Amerika in '88 moeten boycotten. Of wacht ... die was toen al geweest. :P

Wings

Vandaag ook maar niet kijken dan!! Want wat de Duitsers hebben gedaan lijkt mij velen malen erger op een véél grotere schaal.

0634

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 11:54:01
Wellicht moeten we dan ook niet naar de GP van Amerika kijken, 3 weken later. In 1988 schoten zij namelijk per ongeluk, vanaf een Amerikaans marineschip, een Iraans verkeersvliegtuig uit de lucht, dat nog wel in eigen luchtruim vloog. Bijna 300 doden, allen onschuldige Iraniërs.
Ik zeg: laten we alsjeblieft niet te correct worden.

1988? Ik heb ook wel eens gehoord dat Duitsers wel eens dingen uit hebben gespookt die niet helemaal koosjer zijn. Iets met 6 miljoen dode joden. Weet niet precies. Was ergens medio vorige eeuw geloof ik. Ook bannen?

We hebben het over het nu. Hier en nu. Er wordt hier en nu een massamoord van 300 gepleegd, met heel veel van onze landgenoten daarin. Vervolgens worden er soldaten gepost die lachend met kinderknuffels poseren.

Een paar maanden later gaan we meewerken aan Poetin's charmeoffensief en klappen we onze handen klam.Ik weet het: we kijken ook naar china en hebben ook de spelen gevolgd. Maar houdt het niet ergens op?

(het is een vraag he, ik suggereer niet dat we dat moeten doen)

Fietser

Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 11:58:20
@Fietser,

Per ongeluk of expres is nogal 'n verschil nietwaar? Maar zelfs als we dat onderscheid al niet meer maken, dan hadden we de GP van Amerika in '88 moeten boycotten. Of wacht ... die was toen al geweest. :P

In beide geval was het per ongeluk! De Oekrainse rebellen dachten dat ze een Antonov van de reguliere Oekrainse luchtmacht hadden neergeschoten. De Amerikanen dachten dat ze een Iraanse F14 hadden neergeschoten. In beide gevallen was het dus niet de opzet om een verkeersvliegtuig neer te halen. Er is in dat opzicht dus geen enkel verschil! Seperatisten en Amerikaanse marine schoten op militaire doelen maar raakten in beide gevallen een nietsvermoedend verkeersvliegtuig met bijna 300 passagiers. Maar daar hoor je de Amerikanen (en dus het Westen) nu niet over.

Arthur

Laat ik voorop stellen dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is. Maar als we Rusland schrappen waarom schrappen we dan China ook niet? En zo zijn er onwaarschijnlijk meer die een bedenkelijke niveau krijgen. En waarom zijn de OS dan niet geschrapt?

Ik kijk gewoon.



Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

En als ie geschrapt heb ik daar ook vrede mee. Ik ga er dan overigens van uit dat alle grote sportevenementen ook geschrapt worden...!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Het is een verschrikkelijk tragedie wat daar gebeurd is, maar dat is helemaal buiten de race om. Bovendien wat anderen al aangaven, dan moet je ook maar even een paar andere races gaan schrappen. Duitsland, China, VS etc. Je moet ergens een lijn trekken. Dit jaar tijdens de Olympische Winterspelen werden de sporters ook gebruikt om over hun rug politiek te voeren, dat moet je echt niet willen. Bovendien nogmaals we komen al jaren in China, waar ook duizenden mensen verdwijnen omdat ze tegen te regering zijn ofzo.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 12:14:07
De Oekrainse rebellen dachten dat ze een Antonov van de reguliere Oekrainse luchtmacht hadden neergeschoten.

Oh ja?
Nu volg ik niet al het nieuws, dus kan het mis hebben, maar naar mijn weten ontkennen de rebellen nog steeds. ???

Maar goed, dat veranderd niets aan het punt dat we dan in '88 de USGP hadden moeten boycotten, niet nu. Gaan we alle landen boycotten die ooit fout zijn geweest, dan blijven er weinig landen over om GP's te houden. ;)


Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 12:15:56
En waarom zijn de OS dan niet geschrapt?

Euh ... omdat Rusland en Oekraïne toen nog niet in oorlog waren? Vlucht MH17 en al die andere vliegtuigen nog veilig over de Krim kon vliegen?

Fietser

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 12:07:59
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 11:54:01
Wellicht moeten we dan ook niet naar de GP van Amerika kijken, 3 weken later. In 1988 schoten zij namelijk per ongeluk, vanaf een Amerikaans marineschip, een Iraans verkeersvliegtuig uit de lucht, dat nog wel in eigen luchtruim vloog. Bijna 300 doden, allen onschuldige Iraniërs.
Ik zeg: laten we alsjeblieft niet te correct worden.

1988? Ik heb ook wel eens gehoord dat Duitsers wel eens dingen uit hebben gespookt die niet helemaal koosjer zijn. Iets met 6 miljoen dode joden. Weet niet precies. Was ergens medio vorige eeuw geloof ik. Ook bannen?

We hebben het over het nu. Hier en nu. Er wordt hier en nu een massamoord van 300 gepleegd, met heel veel van onze landgenoten daarin. Vervolgens worden er soldaten gepost die lachend met kinderknuffels poseren.

Je begrijpt me niet goed. Ik wil juist niets bannen.
En de overeenkomst tussen 1988 en de periode 1940-1945, waar jij op doelt, ontgaat me geheel. Ik haalde beide vliegtuigrampen aan (1988 en afgelopen donderdag) omdat er zeer grote paralellen zijn. Dat kun je niet zeggen van de vernietiging van 6 miljoen joden. 
Voor de goede (o zo correcte) orde, ik vind deze ramp in Oost-Oekraine en de beelden van de site ook verschrikkelijk. Enne, ik dacht toch echt dat ik een soldaat een kruisteken zag maken bij een kinderknuffel. Ik wil maar zeggen: daar lopen ook gewone mensen rond. Misschien hebben ze andere politieke idealen, maar ze zijn niet veel anders dan jij en ik. Misschien kijken ze straks wel naar de Duitse GP...

0634

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 12:27:47
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 12:07:59
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 11:54:01
Wellicht moeten we dan ook niet naar de GP van Amerika kijken, 3 weken later. In 1988 schoten zij namelijk per ongeluk, vanaf een Amerikaans marineschip, een Iraans verkeersvliegtuig uit de lucht, dat nog wel in eigen luchtruim vloog. Bijna 300 doden, allen onschuldige Iraniërs.
Ik zeg: laten we alsjeblieft niet te correct worden.

1988? Ik heb ook wel eens gehoord dat Duitsers wel eens dingen uit hebben gespookt die niet helemaal koosjer zijn. Iets met 6 miljoen dode joden. Weet niet precies. Was ergens medio vorige eeuw geloof ik. Ook bannen?

We hebben het over het nu. Hier en nu. Er wordt hier en nu een massamoord van 300 gepleegd, met heel veel van onze landgenoten daarin. Vervolgens worden er soldaten gepost die lachend met kinderknuffels poseren.

Je begrijpt me niet goed. Ik wil juist niets bannen.
En de overeenkomst tussen 1988 en de periode 1940-1945, waar jij op doelt, ontgaat me geheel. Ik haalde beide vliegtuigrampen aan (1988 en afgelopen donderdag) omdat er zeer grote paralellen zijn. Dat kun je niet zeggen van de vernietiging van 6 miljoen joden. 
Voor de goede (o zo correcte) orde, ik vind deze ramp in Oost-Oekraine en de beelden van de site ook verschrikkelijk. Enne, ik dacht toch echt dat ik een soldaat een kruisteken zag maken bij een kinderknuffel. Ik wil maar zeggen: daar lopen ook gewone mensen rond. Misschien hebben ze andere politieke idealen, maar ze zijn niet veel anders dan jij en ik. Misschien kijken ze straks wel naar de Duitse GP...

Ik geef aan dat er op ieder land wel wat aan te merken is, maar dit is actueel. Een land bannen omdat er 30 jaar geleden iets gebeurde lijkt mij niet terecht. Duitsland bannen omdat ze twee wereldoorlogen gestart zijn lijkt mij ook niet terecht.

Natuurlijk zit er hypocresie aanvast. Of je nu kijkt of wanneer je nu niet kijkt. Maar houdt het niet ergens op? Na de OS is er weer een nieuw dieptepunt bereikt en wij kijken vrolijk naar Poetin's charme-offensief.

Nogmaals, ik stel alleen een vraag, snap argumenten van beide kanten, maar ik heb wel het idee dat er ergens een grens is. En die grens is niet 1988, maar die grens is de actualiteit.

0634

Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 12:15:56
Laat ik voorop stellen dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is. Maar als we Rusland schrappen waarom schrappen we dan China ook niet? En zo zijn er onwaarschijnlijk meer die een bedenkelijke niveau krijgen. En waarom zijn de OS dan niet geschrapt?

Ik kijk gewoon.

Ten tijden van de OS was er niet net een vliegtuig neer gehaald. China heeft dat recent ook niet gedaan.

We kunnen talloze voorbeelden aanreiken, ze zijn allemaal terecht en flirten met hypocresie, maar de vraag die je moet stellen is: is er een grens tot wanneer wij kijken? Kan er eeuwig bloed vergoten worden en zetten wij gewoon onze tv aan óf eindigt het ergens?

En waar dan? Bij 300 doden? Bij een derde wereldoorlog pas? Of eindigt het nooit en blijven we altijd maar kijken?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 12:34:56
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 12:15:56
Laat ik voorop stellen dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is. Maar als we Rusland schrappen waarom schrappen we dan China ook niet? En zo zijn er onwaarschijnlijk meer die een bedenkelijke niveau krijgen. En waarom zijn de OS dan niet geschrapt?

Ik kijk gewoon.

Ten tijden van de OS was er niet net een vliegtuig neer gehaald. China heeft dat recent ook niet gedaan.

We kunnen talloze voorbeelden aanreiken, ze zijn allemaal terecht en flirten met hypocresie, maar de vraag die je moet stellen is: is er een grens tot wanneer wij kijken? Kan er eeuwig bloed vergoten worden en zetten wij gewoon onze tv aan óf eindigt het ergens?

En waar dan? Bij 300 doden? Bij een derde wereldoorlog pas? Of eindigt het nooit en blijven we altijd maar kijken?
als de race doorgaat, dan kijken we gewoon. Niet kijken bereik je niks mee. Of de race door kan gaan, zal de komende weken moeten blijken. Vooralsnog lijkt het neerhalen van het vliegtuig een zeer ongelukkige vergissing. Maar wel 1 die grote gevolgen kan hebben. Het is nu aan Rusland om zn goede wil te tonen en het conflict aan te pakken. Gebeurd dat niet, dan denk ik dat het westen rigoreuze maatregelen gaat nemen en dat de GP ook afgelast gaat worden.