GP Rusland: wat doe jij?

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 11:45:47

« vorige - volgende »

Ga jij kijken naar de GP van Rusland?

Ik zal gewoon kijken
8 (61.5%)
No way
1 (7.7%)
...kweetniet...
4 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

SDG

Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 22:12:00
Wat men eraan heeft? Het hielp wel om een statement te maken. Op alle gebieden werd Zuid-Afrika uitgesloten van deelname. OS, voetbal, tennis inderdaad.


Ik weet niet hoe oud jij bent, maar in die tijd werd je wekelijks geconfronteerd met alweer doden, die niets anders deden dan protesteren tegen hun erbarmelijke omstandigheden.

Met als dieptepunt het doodschieten van schoolkinderen die beter lesmateriaal wilden.

Zelf achteraf vond ik het uitsluiten van ZA een goed idee. Een regime dat een grote groep autochtonen [!] onderdrukt en uitsluit moet je niet willen tolereren.

Hier in België is momenteel een gelijkaardige discussie gaande om de eerstvolgende voetbalinterland Israël-België te boycotten.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 22:00:25
Of er voorbedachte rade was zullen we nooit weten (vrees ik). De plaats delict is sowieso al ernstig beschadigd bovendien zal niet iedereen zitten te wachten op de waarheid.

Ben er ook bang voor...
Daarnaast wijst ook iedereen naar elkaar en zijn onderzoekers nu niet echt welkom...
Het is en blijft toch een warzone.

En een GP van Rusland, tsjah lastig.
Het begint al met de vraag of je politiek en sport moet scheiden.
Ik vind zelf van niet.

Mocht Rusland zijn invloed echt niet aanwenden om de onderzoekers zo snel mogelijk toegang te geven tot de rampplek dan ben ik toch geneigd naar een boycot.
Maar de historie van de Formule 1 en vooral Bernie laten zien dat de Formule 1 alleen voor het geld kiest.
Anders had men enkele jaren terug ook niet in Bahrein gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Lastig om een antwoord te geven op de vraag, 2 jaar geleden heb ik ook mijn gal gespuwd op Bernie en co. omdat ze de GP in Bahrein terug op de kalender hadden gezet maar ik heb de race toen wel gewoon bekeken.

Dit incident treft ons allen veel dieper dan een burgeroorlog ergens in een woestijnstaat, een typisch voorbeeld van een ver weg van mijn bed show die ineens heel dichtbij lijkt.

Ik overweeg nu wel om de boycot te steunen, ik betreur dan ook een beetje mijn hypocriete beslissing van twee jaar geleden, iedereen moet daar zelf een beslissing in nemen en ik vind niet dat men de personen die wel kijken dit kwalijk mogen nemen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634


robbert

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 20:11:02
Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 20:03:02
Dat ben ik ook wel eens met je maar wat denk je te bereiken als jij de TV uitlaat en de Grand Prix van Rusland niet kijkt?
Als racefans massaal de race boycotten? Dan is de commerciële waarde nul en zien we volgend jaar een race in Frankrijk of Jamaica.

ahaa, dan kunnen we allemaal samen de races, buiten europa, die in de plaats van europese races komen, boycotten ;D :D
mijn excuses dat was maar om te lachen

robbert

Citaat van: SDG op 20 juli 2014 - 22:53:09
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 22:12:00
Wat men eraan heeft? Het hielp wel om een statement te maken. Op alle gebieden werd Zuid-Afrika uitgesloten van deelname. OS, voetbal, tennis inderdaad.


Ik weet niet hoe oud jij bent, maar in die tijd werd je wekelijks geconfronteerd met alweer doden, die niets anders deden dan protesteren tegen hun erbarmelijke omstandigheden.

Met als dieptepunt het doodschieten van schoolkinderen die beter lesmateriaal wilden.

Zelf achteraf vond ik het uitsluiten van ZA een goed idee. Een regime dat een grote groep autochtonen [!] onderdrukt en uitsluit moet je niet willen tolereren.

Hier in België is momenteel een gelijkaardige discussie gaande om de eerstvolgende voetbalinterland Israël-België te boycotten.

ahzo? heb ik nog nooit iets van gehoord

Fietser

Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 20:48:05
Voor mij staat dit incident los van de race. Ik geloof ook niet dat ze bewust een burger vliegtuig uit de lucht gaan schieten en dat het helaas een treurige vergissing is geweest. Ik snap ook niet wat dat vliegtuig daar deed op die route in een oorlogs gebied waar de afgelopen maanden 10 vliegtuigen zijn neergehaald.

Of het verstandig is weet ik niet. Maar dat toestel vloog daar omdat het de kortste verbinding is tussen Amsterdam en Maleisie. Het is een veilige, goedgekeurde en veelgebruikte route (door o.a. Malaysian, Singapore Airlines, Cathay Pacific) omdat verkeersvliegtuigen op 10 km hoogte vliegen. Ik weet dat omdat ik me daar 2 maanden geleden ook bevond op weg naar Singapore. Ik keek destijds op mijn boordschermpje en zag dat we ergens boven Donetsk vlogen. Ik dacht toen nog: daar beneden is het hommeles en ik zit hier gezellig aan de rode wijn die een betoverende Aziatische stewardess me juist voor had gezet...

Fabian

Ik weet het nog niet. Denk dat ik toch gewoon kijk.

0634

Ik vond dit tweet (Fabian zag hem ook) van Grand Prix Diary wel treffend:

CitaatBernie says F1 doesn't get involved in politics. I doubt the 80 children on MH17 were worried about politics either.

Daaronder hadden ze een pic van al die kids.

Fabian

Heb hem ook gezien inderdaad. Erg treffend.

Tuesday

ik vind dat wel een beetje ver gaan eerlijk gezegd.

0634

Dat vind ik van het neerhalen van een boeing.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 22:42:05
Dat vind ik van het neerhalen van een boeing.
ja, ik ook uiteraard en Bernie ook lijkt mij. Maar verder snap ik de link niet zo goed en vind ik het eigenlijk erg ongepast om die link wel te leggen. Of heb ik afgelopen weekend wat gemist qua uitspraken van Bernie?

0634

Dat Bernie vindt dat politiek niets met F1 te maken heeft. Er wordt opgemerkt dat de slachtoffers dat ook niet waren. Soms raak je dus blijkbaar ineens ergens bij betrokken en kan je niet altijd maar vanaf de zijlijn blijven roepen dat het jouw zaak niet is.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 23:06:20
Dat Bernie vindt dat politiek niets met F1 te maken heeft. Er wordt opgemerkt dat de slachtoffers dat ook niet waren. Soms raak je dus blijkbaar ineens ergens bij betrokken en kan je niet altijd maar vanaf de zijlijn blijven roepen dat het jouw zaak niet is.
ja, dat begrijp ik, maar vooralsnog is het ook absoluut Bernie zn zaak niet. Ik vind dit wel een hele goedkope manier om bij mensen een emotionele snaar te raken en vind het ongepast dat deze foto's daarvoor gebruikt worden. En ook de manier waarop Bernie wordt weggezet vind ik niet ok.