GP Rusland: wat doe jij?

Gestart door 0634, 20 juli 2014 - 11:45:47

« vorige - volgende »

Ga jij kijken naar de GP van Rusland?

Ik zal gewoon kijken
8 (61.5%)
No way
1 (7.7%)
...kweetniet...
4 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

0634

Ik wordt een beetje moe van dat 'jamaar we hebben toen daar en daar ook een wedstrijd gehad' (niet naar jou toe overigens). Dat argument kan je dus blijvend aanhalen en nooit zal er op basis daarvan dus een sportwedstrijd meer kunnen worden geannuleerd. Immers 'toen en toen ging het ook gewoon door'.

Mij lijkt het dat er ergens een grens getrokken moet worden. De spelen in Sotsji waren al discutabel. Met de meest recente ontwikkelingen in het achterhoofd denk ik dat we nu toch wel ergens een grens moeten trekken. Bernie zou hier niet meer moeten willen racen. De sport moet nooit als promofilmpje voor een dictator als Poetin mogen dienen. En als Bernie het niet ziet, moeten de teams dat en masse eens inzien en gewoon zeggen dat Bernie het maar uit moet zoeken.

Arthur

Denk niet dat Bernie er ook zo over denkt. Tenzij hij zo gepusht wordt dat ie niet anders kan dan annuleren. Maar ga er maar van uit dat die race doorgaat...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 12:14:07
Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 11:58:20
@Fietser,

Per ongeluk of expres is nogal 'n verschil nietwaar? Maar zelfs als we dat onderscheid al niet meer maken, dan hadden we de GP van Amerika in '88 moeten boycotten. Of wacht ... die was toen al geweest. :P

In beide geval was het per ongeluk! De Oekrainse rebellen dachten dat ze een Antonov van de reguliere Oekrainse luchtmacht hadden neergeschoten. De Amerikanen dachten dat ze een Iraanse F14 hadden neergeschoten. In beide gevallen was het dus niet de opzet om een verkeersvliegtuig neer te halen. Er is in dat opzicht dus geen enkel verschil! Seperatisten en Amerikaanse marine schoten op militaire doelen maar raakten in beide gevallen een nietsvermoedend verkeersvliegtuig met bijna 300 passagiers. Maar daar hoor je de Amerikanen (en dus het Westen) nu niet over.


De Amerikanen hebben niet ontkent dat ze het vliegtuig neerschoten. Wel lieten ze het feit weg, dar ze op dit plek niets te zoeken hadden.


Het verschil met MH17 is dat Poetin eerst wapens heeft geleverd aan de separatisten, maar nu zwijgt of juist de Oekraïne de schuld wil geven[size=78%]...[/size]terwijl er nu over een vergissing met een Oekraïens militair vliegtuig wordt gesproken? ::)

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:10:16
Ik wordt een beetje moe van dat 'jamaar we hebben toen daar en daar ook een wedstrijd gehad' (niet naar jou toe overigens). Dat argument kan je dus blijvend aanhalen en nooit zal er op basis daarvan dus een sportwedstrijd meer kunnen worden geannuleerd. Immers 'toen en toen ging het ook gewoon door'.

Mij lijkt het dat er ergens een grens getrokken moet worden. De spelen in Sotsji waren al discutabel. Met de meest recente ontwikkelingen in het achterhoofd denk ik dat we nu toch wel ergens een grens moeten trekken. Bernie zou hier niet meer moeten willen racen. De sport moet nooit als promofilmpje voor een dictator als Poetin mogen dienen. En als Bernie het niet ziet, moeten de teams dat en masse eens inzien en gewoon zeggen dat Bernie het maar uit moet zoeken.

Ik denk niet dat je de autosport moet gaan linken aan politieke gebeurtenissen. Waarom wel in Duitsland willen racen? En in Italië? En wat als Russische geldschieters nu aandienen en Russische rijders opduiken? Ook maar mijden dan? Ik vind het doorgeschoten in welk politiek doel dan ook. De autosport staat volledig los van al de verschrikkelijke dingen die op de wereld gebeuren. Zo ook van het vliegtuig dat is neergeschoten. Ik kijk dus gewoon.

Arthur

Stel nu dat een van de vliegtuigen was neergehaald dat equipement vervoert van een F1 team? Dan raakt het direct de sport. Maar ook dan vraag ik me af of de race in Rusland hierdoor geannuleerd zou worden...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:20:28
Stel nu dat een van de vliegtuigen was neergehaald dat equipement vervoert van een F1 team? Dan raakt het direct de sport. Maar ook dan vraag ik me af of de race in Rusland hierdoor geannuleerd zou worden...


Ja, dan heb je het over iets totaal anders. Dan wordt de sport idd. direct geraakt.

0634

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 16:16:46
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:10:16
Ik wordt een beetje moe van dat 'jamaar we hebben toen daar en daar ook een wedstrijd gehad' (niet naar jou toe overigens). Dat argument kan je dus blijvend aanhalen en nooit zal er op basis daarvan dus een sportwedstrijd meer kunnen worden geannuleerd. Immers 'toen en toen ging het ook gewoon door'.

Mij lijkt het dat er ergens een grens getrokken moet worden. De spelen in Sotsji waren al discutabel. Met de meest recente ontwikkelingen in het achterhoofd denk ik dat we nu toch wel ergens een grens moeten trekken. Bernie zou hier niet meer moeten willen racen. De sport moet nooit als promofilmpje voor een dictator als Poetin mogen dienen. En als Bernie het niet ziet, moeten de teams dat en masse eens inzien en gewoon zeggen dat Bernie het maar uit moet zoeken.

Ik denk niet dat je de autosport moet gaan linken aan politieke gebeurtenissen. Waarom wel in Duitsland willen racen? En in Italië? En wat als Russische geldschieters nu aandienen en Russische rijders opduiken? Ook maar mijden dan? Ik vind het doorgeschoten in welk politiek doel dan ook. De autosport staat volledig los van al de verschrikkelijke dingen die op de wereld gebeuren. Zo ook van het vliegtuig dat is neergeschoten. Ik kijk dus gewoon.

Poetin haalt F1 niet naar Rusland omdat hij zo graag een race wil zien. Dat interesseert hem geen pest. Het is pure Rusland promotie. Net als de OS. Rusland staat onder druk qua mensenrechten en dit soort sportevenementen laten een leuk plaatje van het land zien. Promotie. Niks meer of minder. Net als Qatar op het shirt van Barca en het WK in 2018.

We kunnen altijd maar roepen dat sport er niets mee te maken heeft, maar dat is m.i absoluut onwaar. We moeten hier eens mee stoppen. Ergens is het een keer genoeg geweest. Lang heb ik gedacht zoals jij hoor, dus ik ben ook hypocriet dat besef ik heus wel, maar ergens zijn er grenzen en ooit moeten we eens iets doen tegen dit soort waanzinnige landen.

Op het moment dat mensenrechtenschendende dictatoren sport misbruiken als promotie van hun land, staat de sport absoluut niet meer los van dit soort praktijken.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 16:22:43
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:20:28
Stel nu dat een van de vliegtuigen was neergehaald dat equipement vervoert van een F1 team? Dan raakt het direct de sport. Maar ook dan vraag ik me af of de race in Rusland hierdoor geannuleerd zou worden...


Ja, dan heb je het over iets totaal anders. Dan wordt de sport idd. direct geraakt.

Eerder zou dan de race in Hongarije geannuleerd worden maar eerder denk ik dat een moment van herdenking voorafgaande aan de race [en is Bernie ook weer blij].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:27:57
Poetin haalt F1 niet naar Rusland omdat hij zo graag een race wil zien. Dat interesseert hem geen pest. Het is pure Rusland promotie. Net als de OS. Rusland staat onder druk qua mensenrechten en dit soort sportevenementen laten een leuk plaatje van het land zien. Promotie. Niks meer of minder. Net als Qatar op het shirt van Barca en het WK in 2018.

We kunnen altijd maar roepen dat sport er niets mee te maken heeft, maar dat is m.i absoluut onwaar. We moeten hier eens mee stoppen. Ergens is het een keer genoeg geweest. Lang heb ik gedacht zoals jij hoor, dus ik ben ook hypocriet dat besef ik heus wel, maar ergens zijn er grenzen en ooit moeten we eens iets doen tegen dit soort waanzinnige landen.

Op het moment dat mensenrechtenschendende dictatoren sport misbruiken als promotie van hun land, staat de sport absoluut niet meer los van dit soort praktijken.

Ik snap je maar dan zou je je niet moeten beperken tot Rusland alleen. En dan wordt de spoeling dun.

0634

Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:13:49
Denk niet dat Bernie er ook zo over denkt. Tenzij hij zo gepusht wordt dat ie niet anders kan dan annuleren. Maar ga er maar van uit dat die race doorgaat...

Oooo, dat weet ik inderdaad wel zeker hoor. Wij kunnen er hier best over praten, maar er zal in werkelijkheid niks gebeuren. Life goes on, als Vlad schuift, zal Bernie het licht op groen zetten.

0634

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 16:33:41

Ik snap je maar dan zou je je niet moeten beperken tot Rusland alleen. En dan wordt de spoeling dun.

Wellicht. Maar deze ramp is wel iets dat als directe aanleiding kan worden gebruikt om in ieder geval te beginnen met Rusland over te slaan.

Wings

Dan kan je dadelijk nergens meer racen. Ik vind niet dat we politieke gebeurtenissen, oorlogen, moeten gaan linken aan de autosport en dat als aanvoeren doorslaggevend argument of er wel of niet geracet gaat worden. Bovendien zou je dan de deuren moeten sluiten voor alle input wat daar vandaan komt. Daarmee ontneem je Russische geldschieters en rijders, -die misschien afhankelijk zijn van een thuisrace, om zo de sport op de kaart te zetten- een eerlijke kans. Als dit soort gebeurtenissen gaan doorsijpelen naar de sport is het einde zoek vrees ik. Dus ik hoop vurig dat er gewoon geracet gaat worden en doe niet mee met dit geneuzel. Dan kun je overal wel vraagtekens bij gaan plaatsen. Laat de sport in godsnaam een sport zijn!

Franky R.

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 16:53:06
Dan kan je dadelijk nergens meer racen. Ik vind niet dat we politieke gebeurtenissen, oorlogen, moeten gaan linken aan de autosport en dat als aanvoeren doorslaggevend argument of er wel of niet geracet gaat worden. Bovendien zou je dan de deuren moeten sluiten voor alle input wat daar vandaan komt. Daarmee ontneem je Russische geldschieters en rijders, -die misschien afhankelijk zijn van een thuisrace, om zo de sport op de kaart te zetten- een eerlijke kans. Als dit soort gebeurtenissen gaan doorsijpelen naar de sport is het einde zoek vrees ik. Dus ik hoop vurig dat er gewoon geracet gaat worden en doe niet mee met dit geneuzel. Dan kun je overal wel vraagtekens bij gaan plaatsen. Laat de sport in godsnaam een sport zijn!


Dus als het aan jou lag, zou de F1 ook ten tijde van de Apartheid blijven racen in ZA?


Daar ligt bij mij de grens, nml. dat de autoriteiten een act opvoeren, of de sport promotioneel gebruiken voor hun regime.


Daarom was ik tegen een race in Bahrein wat overduidelijk een 'feestje' is voor de heersers aldaar.

En over welke Russische geldschieters heb je het? Sauber, Marussia undsoweiter...allemaal Russische geld beloofd, maar het kwam nooit... :P
;)

Wings

Moeilijk of ik ten tijde van de apartheid zou racen in Zuid-Africa. Wat heb je er aan om weg te blijven? En mag er dan ook niet meer gevoetbald worden? En getennist? En gehockeyd? Of hun helemaal verbannen van de sportwereld? Is dat ook niet een vorm van discrimineren? Begrijp me niet verkeerd, ik heb er nooit bij stilgestaan, dus echt een standpunt hierin heb ik (nog) niet. Wat dat aangaat vind ik het -ondanks dat ik het wat zeurderig vind overkomen- een goed topic. Maar laten we bij het begin beginnen: wat heeft het voor een doel om de race, later dit jaar, in Rusland, niet te kijken? Wat is het doel?

0634

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 16:53:06
Dan kan je dadelijk nergens meer racen. Ik vind niet dat we politieke gebeurtenissen, oorlogen, moeten gaan linken aan de autosport en dat als aanvoeren doorslaggevend argument of er wel of niet geracet gaat worden. Bovendien zou je dan de deuren moeten sluiten voor alle input wat daar vandaan komt. Daarmee ontneem je Russische geldschieters en rijders, -die misschien afhankelijk zijn van een thuisrace, om zo de sport op de kaart te zetten- een eerlijke kans. Als dit soort gebeurtenissen gaan doorsijpelen naar de sport is het einde zoek vrees ik. Dus ik hoop vurig dat er gewoon geracet gaat worden en doe niet mee met dit geneuzel. Dan kun je overal wel vraagtekens bij gaan plaatsen. Laat de sport in godsnaam een sport zijn!

Precies ja. En laat het dus niet misbruikt worden door foute dictatoren. Sport zou daar verre van moeten blijven.