Round 10: Großer Preis von Deutschland, Hockenheimring, Hockenheim

Gestart door Maikel0230, 12 juli 2014 - 13:44:43

« vorige - volgende »

0634

Mwah, spannender wel inderdaad. Maar vermoedelijk was hij direct voor supersofts gegaan en als leider terug op de baan gekomen. Dus ik vrees dat hij nog steeds wel gewonnen zou hebben.

Arthur

Maar zo oud waren die banden nog niet van Lewis, die anticipeerde [?] door direct naar binnen te gaan voor nieuwe supersofts. Had er toen een SC geweest had ie maximaal geprofiteerd!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Maar was hij toch achter Rosberg gebleven. En dan had hij hem niet ingehaald. Hij kon Bottas met oudere banden en een iets mindere auto ook niet meer inhalen. Laat staan Rosberg op gelijke banden.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:36:14
Maar zo oud waren die banden nog niet van Lewis, die anticipeerde [?] door direct naar binnen te gaan voor nieuwe supersofts. Had er toen een SC geweest had ie maximaal geprofiteerd!!!
dat was gepland volgens mij. Bij een SC was ie ook gewoon achter Rosberg en Bottas gekomen. Profiteren van een SC (qua posities) is tegenwoordig erg lastig.

robbert

over sc gesproken Na de crash van Massa, was ik positief verrast dat de sc zo snel terug naar binnen ging. Dat was waarschijnlijk nooit eerder gebeurd ;)

Arthur

Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:02:48
over sc gesproken Na de crash van Massa, was ik positief verrast dat de sc zo snel terug naar binnen ging. Dat was waarschijnlijk nooit eerder gebeurd ;)

Je kunt je afvragen of die SC daar terecht was? Maar idd was de SC snel weer verdwenen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 17:21:50
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:02:48
over sc gesproken Na de crash van Massa, was ik positief verrast dat de sc zo snel terug naar binnen ging. Dat was waarschijnlijk nooit eerder gebeurd ;)

Je kunt je afvragen of die SC daar terecht was? Maar idd was de SC snel weer verdwenen!

ja idd, wagen stond mooi aan de kant. Terug een paniekreactie van de fia wellicht, omdat massa over kop gevlogen was

Tuesday

Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:27:37
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 17:21:50
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:02:48
over sc gesproken Na de crash van Massa, was ik positief verrast dat de sc zo snel terug naar binnen ging. Dat was waarschijnlijk nooit eerder gebeurd ;)

Je kunt je afvragen of die SC daar terecht was? Maar idd was de SC snel weer verdwenen!

ja idd, wagen stond mooi aan de kant. Terug een paniekreactie van de fia wellicht, omdat massa over kop gevlogen was
na 1 rondje is die keus niet zo moeilijk. Invloed op de wedstrijd heeft het amper. 5 ronden voor tijd was dit zeker geen SC geweest.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 17:29:57
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:27:37
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 17:21:50
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:02:48
over sc gesproken Na de crash van Massa, was ik positief verrast dat de sc zo snel terug naar binnen ging. Dat was waarschijnlijk nooit eerder gebeurd ;)

Je kunt je afvragen of die SC daar terecht was? Maar idd was de SC snel weer verdwenen!

ja idd, wagen stond mooi aan de kant. Terug een paniekreactie van de fia wellicht, omdat massa over kop gevlogen was
na 1 rondje is die keus niet zo moeilijk. Invloed op de wedstrijd heeft het amper. 5 ronden voor tijd was dit zeker geen SC geweest.

Oneens! Dat moet niet uitmaken. Hetzelfde als geen 2e kaart willen geven in voetbal omdat het dan rood betekent. Dat mag nooit iets uitmaken. Als het een SC is dan wordt het er een. Zo niet dan niet. Ongeacht welke raceronde...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 17:43:10
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 17:29:57
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:27:37
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 17:21:50
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 17:02:48
over sc gesproken Na de crash van Massa, was ik positief verrast dat de sc zo snel terug naar binnen ging. Dat was waarschijnlijk nooit eerder gebeurd ;)

Je kunt je afvragen of die SC daar terecht was? Maar idd was de SC snel weer verdwenen!

ja idd, wagen stond mooi aan de kant. Terug een paniekreactie van de fia wellicht, omdat massa over kop gevlogen was
na 1 rondje is die keus niet zo moeilijk. Invloed op de wedstrijd heeft het amper. 5 ronden voor tijd was dit zeker geen SC geweest.

Oneens! Dat moet niet uitmaken. Hetzelfde als geen 2e kaart willen geven in voetbal omdat het dan rood betekent. Dat mag nooit iets uitmaken. Als het een SC is dan wordt het er een. Zo niet dan niet. Ongeacht welke raceronde...
is niet vergelijkbaar natuurlijk. Hier heeft niemand nadeel van dus kun je het zekere voor het onzekere nemen. Wel of geen 2e gele kaart, daar is altijd een ploeg de dupe van.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:38:56
Maar was hij toch achter Rosberg gebleven. En dan had hij hem niet ingehaald. Hij kon Bottas met oudere banden en een iets mindere auto ook niet meer inhalen. Laat staan Rosberg op gelijke banden.
De banden van Lewis waren op dat moment natuurlijk niet meer nieuw en gaven niet meer het voordeel dat hij eerder had.

Overigens is het een beetje makkelijk te zeggen dat Whiting dit perfect heeft opgelost. in mijn ogen was dat namelijk niet zo. Een beslissing die uiteindelijk goed heeft uitgepakt en een SC heeft weten te voorkomen. Maar perfect wil ik het niet noemen. Zaten heel veel risico's aan en had even goed verkeerd kunnen uitpakken ondanks de dubbele gele vlaggen.
Maar goed, misschien wilde ik ook wel een SC voor een super spannend einde.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 20 juli 2014 - 19:17:52
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:38:56
Maar was hij toch achter Rosberg gebleven. En dan had hij hem niet ingehaald. Hij kon Bottas met oudere banden en een iets mindere auto ook niet meer inhalen. Laat staan Rosberg op gelijke banden.
De banden van Lewis waren op dat moment natuurlijk niet meer nieuw en gaven niet meer het voordeel dat hij eerder had.
die van Bottas waren 10 ronden ouder, weliswaar de hardere compound, maar toch. Bij een SC zou de top waarschijnlijk op dezelfde banden komen en zou je waarschijnlijk exact dezelfde top 3 krijgen, Bottas die Hamilton ophoudt en Rosberg die weer wegloopt. Zeker weten doe ik niet natuurlijk, maar dat lijkt me wel het meest waarschijnlijke scenario.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 20 juli 2014 - 19:17:52
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:38:56
Maar was hij toch achter Rosberg gebleven. En dan had hij hem niet ingehaald. Hij kon Bottas met oudere banden en een iets mindere auto ook niet meer inhalen. Laat staan Rosberg op gelijke banden.
De banden van Lewis waren op dat moment natuurlijk niet meer nieuw en gaven niet meer het voordeel dat hij eerder had.

Overigens is het een beetje makkelijk te zeggen dat Whiting dit perfect heeft opgelost. in mijn ogen was dat namelijk niet zo. Een beslissing die uiteindelijk goed heeft uitgepakt en een SC heeft weten te voorkomen. Maar perfect wil ik het niet noemen. Zaten heel veel risico's aan en had even goed verkeerd kunnen uitpakken ondanks de dubbele gele vlaggen.
Maar goed, misschien wilde ik ook wel een SC voor een super spannend einde.

Alles had gekund. Ik kan tientallen scenario's bedenken die hadden kunnen gebeuren maar niet zijn gebeurd. Het enige dat wel is gebeurd is dat Sutil daar lullig stond, maar dat er genoeg ruimte overbleef, dat er dubbele gele vlaggen waren en dat de wagen weggeduwd kon worden zonder dat er invloed op de race werd uitgeoefend en de impact van het spinnetje op de race dus marginaal bleef. Whiting c.s. heeft dat uitstekend ingeschat en opgelost. Andere scenario's hadden best gekund, maar zijn niet uitgekomen, doordat er goed werd ingegrepen.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Logisch dat hij dat vind. Met SC had hij kans op de overwinning, al was het 'n kleine, zonder was de winst uitgesloten. Vraag het Rosberg en die zal zeggen dat 'n SC nergens voor nodig was.