Round 10: Großer Preis von Deutschland, Hockenheimring, Hockenheim

Gestart door Maikel0230, 12 juli 2014 - 13:44:43

« vorige - volgende »

Jozef

Wel ja, dat is hetzelfde als wat ik van Wolff citeerde hierboven. Eerder dit jaar is een Brembo-schijf geknald, toen zijn de schijven aangepast en had het dus goed moeten zijn. Als er een vermoeden was dat de Brembo's zouden kunnen falen, had Mercedes ze überhaupt niet meegenomen natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 juli 2014 - 19:23:29
Wel ja, dat is hetzelfde als wat ik van Wolff citeerde hierboven. Eerder dit jaar is een Brembo-schijf geknald, toen zijn de schijven aangepast en had het dus goed moeten zijn. Als er een vermoeden was dat de Brembo's zouden kunnen falen, had Mercedes ze überhaupt niet meegenomen natuurlijk.
nou, ik zou dat zelf iig niet de meest conservatieve keus noemen dan, ook gezien die laatste zin van Lowe. Er waren problemen, er is wat veranderd, maar er was geen zekerheid dat het probleem daarmee opgelost was. Dat en het feit dat Hamilton pas na FP3 voor die remmen koos vind ik toch wel op een gokje wijzen en dan kan blijkbaar zoiets gebeuren.

gloudiesaurus

Rosberg reed met andere schijven. Morgen rijdt Hamilton ook met dit merk.

Hockenheim heeft voldoende inhaalmogelijkheden dus ik verwacht dat Hamilton zich nog wel naar voren kan rijden.
Maar Rosberg heeft een groot voordeel natuurlijk.

Met deze temperaturen worden de banden morgen ook cruciaal.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Jozef op 19 juli 2014 - 18:41:37
Bij Mercedes kunnen ze kiezen voor remmen van Brembo of van Carbone Industrie. Beide schijven hebben net iets andere karakteristieken. Beide zijn dit seizoen al gebruikt zowel door Rosberg als door Hamilton. De keuze van Lewis om vandaag te switchen naar Brembo, lijkt dus niks te maken te hebben met het falen.

Dus toch weer Rosberg die een besluit neemt die beter uitpakt.

Edwin90

Hallo allen! Momenteel is het hier bewolkt! Volgens Twitter regent het op het circuit. Ik vind het niet erg, lekker wat verkoeling! Gisteren was het 36 graden, en wij zitten vol in de zon. Dat is toch wel iets te veel van het goede. Het was regelmatig de schaduw opzoeken.

Tuesday

Citaat van: Edwin90 op 20 juli 2014 - 08:19:19
Hallo allen! Momenteel is het hier bewolkt! Volgens Twitter regent het op het circuit. Ik vind het niet erg, lekker wat verkoeling! Gisteren was het 36 graden, en wij zitten vol in de zon. Dat is toch wel iets te veel van het goede. Het was regelmatig de schaduw opzoeken.
volgens http://www.wetteronline.de/wetter/hockenheim kan het vroeg in de ochtend idd regenen maar wordt het vanmiddag weer warm en redelijk zonnig, maar blijft er ook kans op een bui. Geen 36 graden meer, maar toch nog best warm. Veel plezier!

Kootje

Tsja ... en volgens http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Hockenheim/4100009 is het 's ochtends droog en word er juist vanaf vanmiddag 14.00 uur pas lichte (mot)regen verwacht. ::) Zoveel weerstations met zoveel verschillende voorspellingen. :-\ We gaan 't zien.

robbert

Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 08:59:29
Tsja ... en volgens http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Hockenheim/4100009 is het 's ochtends droog en word er juist vanaf vanmiddag 14.00 uur pas lichte (mot)regen verwacht. ::) Zoveel weerstations met zoveel verschillende voorspellingen. :-\ We gaan 't zien.

ja en volgens buienradar, zal het deze namiddag droog blijven en enkel deze ochtend wat lichte regen vallen

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 08:59:29
Tsja ... en volgens http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Hockenheim/4100009 is het 's ochtends droog en word er juist vanaf vanmiddag 14.00 uur pas lichte (mot)regen verwacht. ::) Zoveel weerstations met zoveel verschillende voorspellingen. :-\ We gaan 't zien.
dat het s ochtends droog is klopt sowieso al niet ;) maar wie weet hebben ze voor vanmiddag wel gelijk. Ook wetteronline geeft kans op een bui aan. Maar warm wordt het sowieso weer.

Kootje

Dat het warm wordt is de enige constante in alle berichten, dus dat zal idd wel kloppen ;)

0634

Na Silverstone gemist te hebben ben ik er vanmiddag weer bij voor de race. Blij om te zien dat er met het remprobleem van Lewis een extra factor aan deze race is toegevoegd, aan de andere kant hoop ik dat Rosberg niet eenvoudig weg zal rijden. We gaan het meemaken allemaal. Heb er zin in!

Kootje

Ben vooral benieuwd naar de opmars van Lewis. Hoe ver weet hij zich terug te vechten? Zeker nu hij na het wisselen van z'n versnellingsbak ook nog eens 'n gridpenalty heeft gekregen en hij, bij de keuze voor die andere remschijven, waarschijnlijk uit de pits moet starten. ???