FIA verbiedt FRIC - nieuw 'massademper'-schandaal in de maak?

Gestart door Jozef, 08 juli 2014 - 18:31:02

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Perton op 09 juli 2014 - 11:52:55
De regel wordt ook niet gewijzigd. Er wordt 'alleen' gezegd dat de interpretatie van de regels verkeerd is en het onderdeel daarmee automatisch illegaal.

En daar komen ze nu pas achter? Mercedes rijdt al een tijdje met die ophanging rond hé en andere teams ook natuurlijk.

EDIT: net dit gelezen op autosport in een analyse van Craig Scarborough

CitaatF1 teams need to unanimously agree to run the system until the end of the year, or it will be banned for the next race in Germany in just under two weeks' time. This presents the F1 pack with a huge technical hurdle to overcome - potentially within a very short timescale.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114890

Wat een soep als je het mij vraagt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Renault begon al met FRIC in 2008, volgens Autosport. Scarbs noemt Mercedes, Lotus, Ferrari en Marussia als voorbeelden van teams die al lang met FRIC bezig zijn en dus waarschijnlijk het meest zullen lijden onder het verbod. Maar hij schrijft ook wel als conclusie in zijn analyse dat het waarschijnlijk weinig invloed zal hebben op de verhoudingen tussen de teams. http://www.autosport.com/news/report.php/id/114890

Eric Bouiller heeft gezegd verrast te zijn door het verbod, maar hij verwacht dat McLaren er niet veel van zal afzien.

Jehoentelaar

Als we dan nu ineens Red Bull vooraan gaan krijgen is mijn seizoen afgelopen. Met de nadruk op 'als' natuurlijk.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 14:57:27
Als we dan nu ineens Red Bull vooraan gaan krijgen is mijn seizoen afgelopen. Met de nadruk op 'als' natuurlijk.


Hm, Red Bull rijdt niet met FRIC?

Jehoentelaar

Daarom. Er wordt hierboven juist geschreven dat bepaalde teams eronder gaan lijden, en dat is niet Red Bull. Mocht het dan gebeuren dat de Bullen ineens weer vooraan zitten, heb ik het wel weer gezien.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 15:03:09
Daarom. Er wordt hierboven juist geschreven dat bepaalde teams eronder gaan lijden, en dat is niet Red Bull. Mocht het dan gebeuren dat de Bullen ineens weer vooraan zitten, heb ik het wel weer gezien.


Dat is dan inderdaad geen goede zaak...Red Bull zou dan weer de schijn tegen krijgen, net als vorig jaar met de Pirelli's.

Jozef

Mocht Mercedes echt zwaar afzien onder dit verbod, dan is het wel in eerste instantie Williams dat het stokje lijkt over te nemen. :)

Sabai

Ik heb op de link na het nog nergens anders gelezen. Is het niet een storm in een glas water?

Jozef

We zullen het pas weten wanneer ze in Duitsland hun rondjes malen. Het zal sowieso invloed hebben op de mechanische én aerodynamische prestaties van sommige auto's - de vraag is in welke mate.

Ik vraag me wel af waarom het een storm in een glas water zou zijn als andere websites het nieuws niet overnemen...

Franky R.

Citaat van: Sabai op 09 juli 2014 - 16:06:08
Ik heb op de link na het nog nergens anders gelezen. Is het niet een storm in een glas water?


Het Britse Autosport plaatst IMHO niet zomaar een stukje online...

Dimensie

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 15:03:09
Daarom. Er wordt hierboven juist geschreven dat bepaalde teams eronder gaan lijden, en dat is niet Red Bull. Mocht het dan gebeuren dat de Bullen ineens weer vooraan zitten, heb ik het wel weer gezien.

Volgens gp update, Mercedes, Red Bull en Lotus dus dan kunnen de vooroordelen weer de kast in.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 09 juli 2014 - 19:09:58
Citaat van: Kootje op 08 juli 2014 - 18:50:44
FIA laat zich weer eens van hun "beste" kant zien. >:(

FIA... lijkt op FIFA  ;D


Twee verschillende organisaties, maar beide met oude grijze duiven die alle contact met de werkelijkheid zijn verloren, maar wel de jeugd gaan vertellen hoe het moet... :(


Daar moet eens een mega-grote bezem doorheen...

Jehoentelaar

Citaat van: Dimensie op 09 juli 2014 - 18:30:21
Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 15:03:09
Daarom. Er wordt hierboven juist geschreven dat bepaalde teams eronder gaan lijden, en dat is niet Red Bull. Mocht het dan gebeuren dat de Bullen ineens weer vooraan zitten, heb ik het wel weer gezien.

Volgens gp update, Mercedes, Red Bull en Lotus dus dan kunnen de vooroordelen weer de kast in.
Vooroordelen?

Arthur

Citaat van: Franky R. op 09 juli 2014 - 15:04:37
Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 15:03:09
Daarom. Er wordt hierboven juist geschreven dat bepaalde teams eronder gaan lijden, en dat is niet Red Bull. Mocht het dan gebeuren dat de Bullen ineens weer vooraan zitten, heb ik het wel weer gezien.


Dat is dan inderdaad geen goede zaak...Red Bull zou dan weer de schijn tegen krijgen, net als vorig jaar met de Pirelli's.

Hey? Heeft Bernie afgedaan bij je..... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel