FIA verbiedt FRIC - nieuw 'massademper'-schandaal in de maak?

Gestart door Jozef, 08 juli 2014 - 18:31:02

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Arthur op 10 juli 2014 - 18:56:16
Citaat van: Franky R. op 09 juli 2014 - 15:04:37
Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 15:03:09
Daarom. Er wordt hierboven juist geschreven dat bepaalde teams eronder gaan lijden, en dat is niet Red Bull. Mocht het dan gebeuren dat de Bullen ineens weer vooraan zitten, heb ik het wel weer gezien.


Dat is dan inderdaad geen goede zaak...Red Bull zou dan weer de schijn tegen krijgen, net als vorig jaar met de Pirelli's.

Hey? Heeft Bernie afgedaan bij je..... ;)


;D ;D ;D
Nee hoor! Ik hou die ouwe altijd in het vizier. ;)

Arthur

Citaat van: Franky R. op 10 juli 2014 - 19:27:01
Citaat van: Arthur op 10 juli 2014 - 18:56:16
Citaat van: Franky R. op 09 juli 2014 - 15:04:37
Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2014 - 15:03:09
Daarom. Er wordt hierboven juist geschreven dat bepaalde teams eronder gaan lijden, en dat is niet Red Bull. Mocht het dan gebeuren dat de Bullen ineens weer vooraan zitten, heb ik het wel weer gezien.


Dat is dan inderdaad geen goede zaak...Red Bull zou dan weer de schijn tegen krijgen, net als vorig jaar met de Pirelli's.

Hey? Heeft Bernie afgedaan bij je..... ;)


;D ;D ;D
Nee hoor! Ik hou die ouwe altijd in het vizier. ;)

Is ie Ninja geworden dan... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Miguel

Peace out yo.

FolkertE

Ik ben toch wel heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren en wie er nadeel van ondervind. Ik snap niet waarom zo'n verbod ineens zou kunnen doorgaan. Ik dacht dat regelwijzigingen halverwege het seizoen juist niet konden. Iets wat in 2011 ook niet kon.

Maar volgens Bottas en Button zouden er vrij weinig verschillen ontstaan in het veld. Maar als er verschillen ontstaan hoop ik stiekem dat Williams ineens helemaal vooraan staat.
Go Bottas.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 11 juli 2014 - 11:45:17
Ik ben toch wel heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren en wie er nadeel van ondervind. Ik snap niet waarom zo'n verbod ineens zou kunnen doorgaan. Ik dacht dat regelwijzigingen halverwege het seizoen juist niet konden. Iets wat in 2011 ook niet kon.

Maar volgens Bottas en Button zouden er vrij weinig verschillen ontstaan in het veld. Maar als er verschillen ontstaan hoop ik stiekem dat Williams ineens helemaal vooraan staat.
Go Bottas.


De FIA kan zaken doorvoeren, als de veiligheid in geding is. Daar is geen sprake van inzake de FRIC. Dus idd intrigerend waarom de FIA meent om midden in het seizoen de spelregels te veranderen.

Perton

Nogmaals, de spelregels zijn niet veranderd. Er is na lang onderzoek geconcludeerd dat een huidige interpretatie van het reglement niet de juiste is. Dat is compleet achterlijk van de FIA om dat middenin het seizoen te bepalen, maar er is zeker geen verandering van de spelregels.

Dit uiteraard niet ter verdediging van de FIA, want dat zijn een stel idioten dat ze dit het afgelopen decennium met zekere regelmaat hebben gedaan, maar alleen ter verduidelijking.

Tuesday

zou het niet te maken hebben met stukgelopen onderhandelingen over de kostenreductie? want het zijn nu wel een beetje de grote teams tegen de kleine. FRIC was in feite misschien al die tijd al illegaal, maar gedoogd, misschien dat kleine teams hier hun kans roken?

Franky R.

Citaat van: Perton op 11 juli 2014 - 17:37:02
Nogmaals, de spelregels zijn niet veranderd. Er is na lang onderzoek geconcludeerd dat een huidige interpretatie van het reglement niet de juiste is. Dat is compleet achterlijk van de FIA om dat middenin het seizoen te bepalen, maar er is zeker geen verandering van de spelregels.

Dit uiteraard niet ter verdediging van de FIA, want dat zijn een stel idioten dat ze dit het afgelopen decennium met zekere regelmaat hebben gedaan, maar alleen ter verduidelijking.


Volgens hun eigen regels mogen de hoge heren van de FIA geen veranderingen doorvoeren, als het niet is om de veiligheid te verbeteren. Wat is dan de motivatie om FRIC zo ontzettend snel te willen verbieden?

Jehoentelaar

Omdat het blijkbaar niet geheel volgens de bestaande regels is en het zooitje ongeregeld van de FIA te incapabel is om dat op een eerder moment vast te stellen.

Jozef

Inderdaad, wat ze in essentie zeggen is: "Wij hebben de afgelopen 9 races een fout gemaakt door FRIC toe te staan, maar die fout gaan we vanaf race 10 niet meer maken."

Een stom standpunt, maar dit is wel waar het m.i. op neerkomt.

Maikel0230

Na de vrije trainingen lijkt het veld toch wat gewonnen te hebben op Mercedes ahoewel die nog steeds een mooi voordeel overhouden, blijkbaar heeft het verbieden van FRIC toch wel een royale impact gehad. Er duiken nu meteen geruchten op de Red Bull gelobbyd heeft om het verbod te krijgen omdat Adrian Newey er maar niet in slaagde hetzelfde effect uit FRIC te halen in vergelijking met wat Mercedes uit hun systeem haalt.

Geen idee of het waar is maar het zou me niet verbazen gezien die soap vorig jaar. Red Bull en Mercedes zijn echte rivalen van elkaar aan het worden a la Ferrari-McLaren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 18 juli 2014 - 16:38:37
Na de vrije trainingen lijkt het veld toch wat gewonnen te hebben op Mercedes ahoewel die nog steeds een mooi voordeel overhouden, blijkbaar heeft het verbieden van FRIC toch wel een royale impact gehad. Er duiken nu meteen geruchten op de Red Bull gelobbyd heeft om het verbod te krijgen omdat Adrian Newey er maar niet in slaagde hetzelfde effect uit FRIC te halen in vergelijking met wat Mercedes uit hun systeem haalt.

Geen idee of het waar is maar het zou me niet verbazen gezien die soap vorig jaar. Red Bull en Mercedes zijn echte rivalen van elkaar aan het worden a la Ferrari-McLaren.


Ik weet het niet...de RB10 moet het niet hebben van zijn rechtelijnsnelheid. Een verbod op FRIC betekent dat ook de RB10 tijd verliest in de bochten.


Terwijl de W05 nog altijd sneller is op een recht stuk.

Maikel0230

Ben hier nog wat meer onderzoek aan het verichten en blijkbaar komen die geruchten van de gewoonlijke RB haters die hen constant bejegenen met zulke nonsens want blijkbaar had Red Bull volgens Scarbs bijvoobeeld een van de betere FRIC systemen op de grid dus zij zouden nooit hun voordeel opgeven maar toch lijkt het erop dat Mercedes het grootste slachtoffer gaat worden van het verbod, ze geven nu zelf toe problemen ermee te hebben.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115007

Mercedes, Red Bull en Ferrari hadden tijdens hun race pace rondjes ongeveer gelijke snelheid dus wie weet zien we vanaf nu eindelijk wat meer gevechten tussen meerdere teams aan het front. Als je ziet dat Kimi +0.500 staat van de Mercedesen en je gokt dat Fernando een halve seconde sneller kan dan de fin...  ;)

Toch als het zo moest zijn laat dit net zoals vorig jaar een wrange nasmaak achter hoe de concurrentie tot stand is gekomen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Perton op 11 juli 2014 - 17:37:02
Nogmaals, de spelregels zijn niet veranderd. Er is na lang onderzoek geconcludeerd dat een huidige interpretatie van het reglement niet de juiste is. Dat is compleet achterlijk van de FIA om dat middenin het seizoen te bepalen, maar er is zeker geen verandering van de spelregels.

Dit uiteraard niet ter verdediging van de FIA, want dat zijn een stel idioten dat ze dit het afgelopen decennium met zekere regelmaat hebben gedaan, maar alleen ter verduidelijking.

Naar mijn weten werd FRIC gedoogd. Door het nu pertinent te verbieden verander je dus min of meer wel de spelregels, of in ieder geval de toepassing daarvan. Het effect is gelijk, egaal in welk hokje dat propt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 09:41:25
Citaat van: Perton op 11 juli 2014 - 17:37:02
Nogmaals, de spelregels zijn niet veranderd. Er is na lang onderzoek geconcludeerd dat een huidige interpretatie van het reglement niet de juiste is. Dat is compleet achterlijk van de FIA om dat middenin het seizoen te bepalen, maar er is zeker geen verandering van de spelregels.

Dit uiteraard niet ter verdediging van de FIA, want dat zijn een stel idioten dat ze dit het afgelopen decennium met zekere regelmaat hebben gedaan, maar alleen ter verduidelijking.

Naar mijn weten werd FRIC gedoogd. Door het nu pertinent te verbieden verander je dus min of meer wel de spelregels, of in ieder geval de toepassing daarvan. Het effect is gelijk, egaal in welk hokje dat propt.
het wordt niet pertinent verboden, er is alleen gewaarschuwd dat het mogelijk illegaal is. Juridisch gezien lijkt me dit de juiste weg, sportief gezien natuurlijk niet. Ik denk nog steeds dat hier 1 of meerdere teams achter zitten en dat de FIA niet veel anders kan dan wat ze nu doen.