Hoelang blijft Vettel nog bij RBR?

Gestart door Sabai, 07 juli 2014 - 16:33:59

« vorige - volgende »

Hoelang blijft Vettel nog bij RBR?

nog 1 jaar
nog 2 jaar
Nog 3 jaar
nog 4 jaar
nog 5 jaar

Sabai

Ik vraag me oprecht af hoelang houd Vettel het nog uit bij RBR nu ze geen winnende en vooral een betrouwbare auto kunnen bieden. Zijn teamgenoot word constant op een betere strategie gezet ( vermoedelijk doordat hij derde in het wk staat) alleen komen ze hier niet eerlijk voor uit. Ik zie Renault volgend jaar nou ook niet echt meteen een wereld motor leveren waardoor volgend jaar waarschijnlijk ook geen top jaar zal worden voor Vettel.  Maar waar kan hij heen? McLaren als vervanger voor Button? 

Wings

Misschien dat ik me vergis maar ik bespeur hier een teleurstelling. Nu Vettel de wind eens niet in de zeilen heeft zou hij reden hebben tot klagen? En al helemaal zwijgen over bevoordeeld worden. Daar mag hij al helemaal niet over klagen. Op basis van de bovenstaande toelichting vind ik dit topic dan ook erg kort door de bocht en onredelijk. Wel denk ik dat Vettel toe is aan iets nieuws en ooit bij Ferrari instapt en wel als Alonso vertrekt. Dus over 2 jaar (2016).

Sabai

Teleurstelling valt wel mee. Maar imo is de tijd rijp om een deurtje verder te gaan kijken. Zowel voor de uitdaging als voor het materiaal.  Het is toch overduidelijk dat Mercedes een gigantisch voordeel heeft dit jaar doordat ze alles in eigen huis hebben. Daarom vind ik McLaren met het terugkerende Honda de ideale uitdaging en kans voor hem. Honda heeft zijn huiswerk waarschijnlijk goed gedaan en zal hoogstwaarschijnlijk direct competitief zijn en hun focus op 1 team vestigen. En niet zoals Renault een klanten motor geven die niet vooruit te branden is.

Hamilton#44

Alles hangt samen met wat Alonso gaat doen denk ik.

Pancake Shield

Ik denk Vettel iig volgend jaar nog gewoon bij Red Bull rijdt. En als hij uberhaupt al naar een ander team vertrekt dan gaat dat Ferrari zijn denk ik. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat Vettel zijn hele carriere bij Red Bull blijft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Maar waarom zou hij zo graag naar Ferrari willen? Die leveren nou ook niet echt kampioen waardige auto's.

Wings

Nog niet. Maar hebben wel de financiële middelen en (misschien) een filosofie die Vettel wel ligt. Soms kunnen een paar mensen de ontbrekende puzzelstukjes zijn om het beeld weer kloppend te maken.

Kootje

Volgens mij, kan me ook vergissen, loopt zijn contract nog t/m 2016, dus .... nog 2 jaar. :P

Sabai

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:29:46
Volgens mij, kan me ook vergissen, loopt zijn contract nog t/m 2016, dus .... nog 2 jaar. :P

Tot 2015 met een clausule  :P

Wings

Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:01:53
Teleurstelling valt wel mee. Maar imo is de tijd rijp om een deurtje verder te gaan kijken. Zowel voor de uitdaging als voor het materiaal.  Het is toch overduidelijk dat Mercedes een gigantisch voordeel heeft dit jaar doordat ze alles in eigen huis hebben. Daarom vind ik McLaren met het terugkerende Honda de ideale uitdaging en kans voor hem. Honda heeft zijn huiswerk waarschijnlijk goed gedaan en zal hoogstwaarschijnlijk direct competitief zijn en hun focus op 1 team vestigen. En niet zoals Renault een klanten motor geven die niet vooruit te branden is.

Niet vergeten waar Vettel zijn eer en roem aan te danken heeft hé! Ik begrijp je teleurstelling maar heb ook het idee dat de Vettel-fans ietwat te verwend zijn. Bovendien, waarom zou McLaren Honda niet kiezen voor Ricciardo? Goedkoper, sneller en beter dan Vettel (even héél kort door de bocht hé). Ik denk dat Vettel helemaal niet bezig moet zijn met een eventueel vertrek uit te zetten maar met hoe hij de opgelopen schade gaat bijtrekken. Als teambaas van menig één groot team zou ik mij nu achter de oren krabben als Vettel aanklopt. 

Kootje

Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:33:36
Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:29:46
Volgens mij, kan me ook vergissen, loopt zijn contract nog t/m 2016, dus .... nog 2 jaar. :P

Tot 2015 met een clausule  :P

Wat voor clausule? Dat hij eerder weg mag of wat?

Tuesday

Vettel heeft al vier titels, het enige wat hij moet doen is net als Alonso die titels glans geven. Bij RBR lijkt hij mij klaar te zijn.

Wings

Titels kunnen alleen glans verliezen. En daar is Vettel hard mee bezig nu. ;) Wel apart dat hij volgens velen weg moet nu Red Bull een achttal races (na 4 jaren) niet meer domineert.

Sabai

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:47:06
Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:33:36
Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:29:46
Volgens mij, kan me ook vergissen, loopt zijn contract nog t/m 2016, dus .... nog 2 jaar. :P

Tot 2015 met een clausule  :P

Wat voor clausule? Dat hij eerder weg mag of wat?

Dat hij weg mag als ze hem geen winnende auto kunnen geven. Althans dat riep Helmut marko destijds.

Kootje

Oke ... dat veranderd de zaak. In dat geval zou dit weleens z'n laatste jaar kunnen zijn. Ik zie hem dan naar Ferrari gaan, ondanks het gebrek aan 'n winnende auto aldaar, en Alonso naar McLaren.