Silverstone: banaan van de race?

Gestart door Sabai, 06 juli 2014 - 16:56:37

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Kimi
Maldonado
Vettel
Alonso
Magnussen
Perez
Iemand anders namelijk. ...,

Jehoentelaar

Räikkönen, mafkees dat het is.

Fietser

Banaan van de race vind ik een populistische, ja zelfs ronduit nare uitdrukking. Maar als het om mindere prestaties van de coureurs betreft, dan vormt Raikkonen natuurlijk is een hele sterke optie. De Fin ging opzichtig in de fout. Ik tel hem echter niet meer serieus mee - hij is klaar in de F1 -, waardoor hij voor mij afvalt.
Force India is ook een optie, want ze vormden in Silverstone beslist geen force. Als enige Mercedes-klant toonden ze geen enkele snelheid. Ze leken qua topsnelheid zelfs langzamer dan de Red Bulls.
Maar de grote verliezer vind ik toch Sebastian Vettel - met pijn in het hart. Links- of rechtsom, steeds komt hij achter teamgenoot Ricciardo uit. De laatste startte vanaf plek 8, Vettel van 2 (oorzaak: de Australier miste de laatste kwalificatieronde). En toch dit resultaat! Dat de nog immer jonge Duitser kan racen bewees hij in zijn harde duel met Alonso. Maar dat laat onverlet dat hij echt aan het kortste eindje trekt bij Red Bull. Iedere race in 2014 brokkelt Vettels geweldige status verder af. Ook in Silverstone. Pijnlijk.

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 06 juli 2014 - 17:35:18
Kimi,


Had beter kunnen liften en anders via het asfalt de baan op kunnen keren, ipv het hobbelige gras..
Maar was er asfalt waar hij over kon rijden om terug te komen? Ik kon dat niet goed zien, maar volgens mij was er niet heel veel asfalt.
Ik twijfel nog even, vond het nou niet echt dom, want heel veel coureurs hebben dat in het verleden gedaan en toen liep het wel goed af.

Vond het stommer van Alonso om zijn start positie te missen.

Jehoentelaar

Dat was er wel, maar door Kimi's noodzaak om meteen door te knallen ging hij in een rechte lijn de baan weer op, zonder te kijken wat de beste route was. Dus pakte hij het gras mee.

Pancake Shield

Citaat van: F1fan2987 op 07 juli 2014 - 09:36:05
Citaat van: Franky R. op 06 juli 2014 - 17:35:18
Kimi,


Had beter kunnen liften en anders via het asfalt de baan op kunnen keren, ipv het hobbelige gras..
Maar was er asfalt waar hij over kon rijden om terug te komen? Ik kon dat niet goed zien, maar volgens mij was er niet heel veel asfalt.
Ik twijfel nog even, vond het nou niet echt dom, want heel veel coureurs hebben dat in het verleden gedaan en toen liep het wel goed af.

Het is niet direct zichtbaar als asfalt, maar na het eindigen van die kerb is er een groen stukje asfalt. Denk dat ze dat gewoon matchend vonden ofzo. En nja, waarom Raikkonen mijn stem wel kreeg is niet dat ie over dat gras rijdt, maar dat de Fin volgas over het gras doorknalt terwijl je dan midden in het veld uitkomt. Tsja, als je dan al niet iemand anders raakt, moet er iemand ook een enorm uitwijkende actie maken. Waarbij we van geluk mogen spreken dat zowel Kobayashi als Massa nog scherpe reflexen hadden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock