Round 9: British Grand Prix, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 27 juni 2014 - 16:00:51

« vorige - volgende »

Wie rijft de glorie binnen op Silvertone

Vettel
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Hamilton
10 (55.6%)
Rosberg
5 (27.8%)
Alonso
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hülkenberg
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
Vergne
1 (5.6%)
Kvyat
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)
Ericsson
2 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Perton

Citaat van: Jozef op 08 juli 2014 - 15:01:08
Ik denk dat dat de standaard is, dat heet namelijk een bout en een moer, maar op het moment dat er een auto van bijna 800 kg met 180 km/h tegenaan is geklapt, kan een en ander wel eens vervormd zijn waardoor het lastig wordt. Bovendien gebeurde het op een plek waar je geen crash verwacht en waar je dus niet meteen alle voorzieningen in de buurt hebt. En ik denk niet dat je dit op de FIA kunt schuiven, maar wel op de circuitorganisatie.
Ik ben bekend met een bout en een moer ;)

Maar uiteraard kan een vangrail vervormen bij een klap, daar ga ik zelfs vanuit dat het gebeurt (anders was er immers geen noodzaak om dat ding überhaupt te repareren). Dan ga ik er vanuit dat daar een oplossing voor is, want er zijn ook vangrails waar je wél een klap verwacht, die moeten toch ook gerepareerd kunnen worden? De race lag stil, het is dus niet alsof het volkomen onmogelijk was het juiste gereedschap binnen, en dan ben ik nog ruim, vijf minuten op locatie te hebben, tien in het ergste geval. En dat zal dan inderdaad de circuitorganisatie zijn geweest, maar zoals Sabai zegt, in de IndyCars is dat veel beter geregeld.

mmf050

Ik heb de afgelopen GP gezien op Sky Sports F1. Maar ik heb geen enkele onboard footage gezien van de crash van Raikkonen. Naar mijn idee zijn toch alle F1 wagens op de huidige grid wel uitgerust met 1 of meerdere camera's. Wel de footage van massa gezien en alonso, maar verder eigenlijk nix van die crash van kimi.

Iemand enig idee of uitleg, wat waarom etc ??

Perton

Mijn eerste vermoeden zou zijn dat die camera redelijk beschadigd is geraakt bij de impact. Then again, je zou verwachten dat de beelden voor de eerste klap wel ergens opgeslagen zouden zijn. Immers genoeg beelden uit het verleden waarbij je tot de impact onboardbeelden kon zien. Eigenlijk zeg ik dus in vier zinnen dat ik geen idee heb ;D

gloudiesaurus

Citaat van: mmf050 op 08 juli 2014 - 20:12:02
Ik heb de afgelopen GP gezien op Sky Sports F1. Maar ik heb geen enkele onboard footage gezien van de crash van Raikkonen. Naar mijn idee zijn toch alle F1 wagens op de huidige grid wel uitgerust met 1 of meerdere camera's. Wel de footage van massa gezien en alonso, maar verder eigenlijk nix van die crash van kimi.

Iemand enig idee of uitleg, wat waarom etc ??

Welkom op het forum mmf050.

Ook geen idee... enige wat ik kan bedenken is dat de camera beschadigd is geraakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

mmf050

Bij deze crash(zie video) begin dit seizoen raakt naar mijn idee de camera zwaar beschadigd, zo niet, hij pleurt eraf. Maar ze kunnen totdat moment toch de beelden terughalen.  Dus denk niet dat het daar aan ligt.(:schade camera, volgens mij komen die beelden redelijk live binnen bij de regie, en worden dus ook opgeslagen...

Vroeger hadden sommige teams wel van die dummy cams op hun wagen om het nadeel van het gewicht van de echte camera's te niet te doen. Dus allemaal gelijk gewicht etc. Maar kan mij niet voorstellen dan tegenwoordig, wanneer er zoveel geld in deze sport omgaat, niet elke auto uitgevoerd is met 1 of meerdere camera's.

Dus dan blijven we nog steeds zitten met die ene vraag, waarom hebben we nog niet beelden gezien van onboard kimi, of de andere wagens die er vlak achter reden bijvoorbeeld zoals Kobayashi....




Jozef

Vroeger, en dan heb ik het over meer dan 10 jaar geleden, hadden de auto's volgens mij ook wel allemaal een camera, maar kon de regisseur maar kiezen uit 4 auto's tegelijk waarvan de beelden werden doorgestuurd. Tegenwoordig zullen dat er wel maar dan 4 zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze nog altijd niet van alle 22 tegelijk de onboardbeelden kunnen zien. Het gaat namelijk echt wel om veel data die draadloos verstuurd en ontvangen moet worden.

We krijgen niet altijd alle onboardbeelden te zien, dit is echt niet de eerste keer. Om maar meteen het voorbeeld te gebruiken dat je zelf post: heb jij onboardbeelden van Maldonado gezien in die crash in Bahrein? Volgens mij waren die er ook niet.