Provisionele Kalendertopic 2015-16 en daarna

Gestart door Maikel0230, 01 juli 2014 - 15:29:35

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Sabai op 04 juli 2014 - 10:03:17
Citaat van: Perton op 04 juli 2014 - 02:10:48
Inderdaad, ik snap die ophemeling van Imola niet zo goed. Dat is alsof je de huidige Hockenheimring geweldig noemt, omdat er op de oude baan zulke mooie races werden gehouden. Er zijn weinig circuits die ik tien jaar geleden nog liever van de kalender hoopte te zien verdwijnen dan Imola.


De huidige hockenheim ring is toch ook niks mis mee. Vind ik zelfs beter dan het oude eerlijk gezegd. Want een echt boeiende lay-out was het oude niet op het stadion na en dat is dan ook behouden.
Ik vind er ook niks mee, het gaat mij erom dat doen alsof de huidige Imola terug moet komen omdat er ooit in het verleden een mooie lay-out lag, een beetje apart is. En dan kan het circuit wel marginaal zijn aangepast zoals Jeroen stelt, maar die paar veranderingen hebben het hele karakter van de baan wel om zeep geholpen.

Kootje

Citaat van: Sabai op 04 juli 2014 - 10:03:17
De huidige hockenheim ring is toch ook niks mis mee. Vind ik zelfs beter dan het oude eerlijk gezegd. Want een echt boeiende lay-out was het oude niet op het stadion na en dat is dan ook behouden.

YES !!!! Sabaï  :-*, eindelijk 'n medestander. :) 8)

0634

Wat is er leuk aan dan? Eerst kon je overal inhalen, nu bijna nergens meer. Eerst was het een unieke lay-out, nu is het van hetzelfde laken een pak.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 04 juli 2014 - 15:21:01
Citaat van: Sabai op 04 juli 2014 - 10:03:17
De huidige hockenheim ring is toch ook niks mis mee. Vind ik zelfs beter dan het oude eerlijk gezegd. Want een echt boeiende lay-out was het oude niet op het stadion na en dat is dan ook behouden.

YES !!!! Sabaï  :-* , eindelijk 'n medestander. :) 8)


Het nieuwe Hockenheim b.e.t.e.r. dan de oude? :o :o :o
*belt stapmaatje met connecties bij de SWAT*

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 04 juli 2014 - 16:39:00
Citaat van: Kootje op 04 juli 2014 - 15:21:01
Citaat van: Sabai op 04 juli 2014 - 10:03:17
De huidige hockenheim ring is toch ook niks mis mee. Vind ik zelfs beter dan het oude eerlijk gezegd. Want een echt boeiende lay-out was het oude niet op het stadion na en dat is dan ook behouden.

YES !!!! Sabaï  :-* , eindelijk 'n medestander. :) 8)


Het nieuwe Hockenheim b.e.t.e.r. dan de oude? :o :o :o
*belt stapmaatje met connecties bij de SWAT*

*rent naar de kast*



Ik kom eraan Franky!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jeroen op 04 juli 2014 - 16:28:14
Wat is er leuk aan dan? Eerst kon je overal inhalen, nu bijna nergens meer. Eerst was het een unieke lay-out, nu is het van hetzelfde laken een pak.

Eerst had je idd 3 chicanes waar ingehaald kon worden ja, maar dat gebeurde nauwelijks tot niet. Ja .... in de jaren 70 en 80 nog wel, maar in de jaren 90 al niet meer. Vuile lucht zorgde ervoor dat slipstreamen onmogelijk werd en de snelheidsverschillen tussen de teams waren zo groot dat er van gevechten nauwelijks nog sprake was. Nee ... ik heb Hockenheim nooit veel aan gevonden.

Nu heb je 1 hairpin en 1 bocht in het nieuwe stadiongedeelte waar ingehaald kan worden, dus slechts één plekje minder, maar met het grote verschil dat er ook ingehaald word nu. Nu zie ik er wel gevechten die ik er eerst niet zag, dus ja ... ik vind het huidige Hockenheim geslaagder ook al is het idd z'n unieke karakter kwijt. Maar uniek is niet per definitie beter.

Kootje


0634

Citaat van: Kootje op 04 juli 2014 - 17:34:37
Citaat van: Jeroen op 04 juli 2014 - 16:28:14
Wat is er leuk aan dan? Eerst kon je overal inhalen, nu bijna nergens meer. Eerst was het een unieke lay-out, nu is het van hetzelfde laken een pak.

Eerst had je idd 3 chicanes waar ingehaald kon worden ja, maar dat gebeurde nauwelijks tot niet. Ja .... in de jaren 70 en 80 nog wel, maar in de jaren 90 al niet meer. Vuile lucht zorgde ervoor dat slipstreamen onmogelijk werd en de snelheidsverschillen tussen de teams waren zo groot dat er van gevechten nauwelijks nog sprake was. Nee ... ik heb Hockenheim nooit veel aan gevonden.

Nu heb je 1 hairpin en 1 bocht in het nieuwe stadiongedeelte waar ingehaald kan worden, dus slechts één plekje minder, maar met het grote verschil dat er ook ingehaald word nu. Nu zie ik er wel gevechten die ik er eerst niet zag, dus ja ... ik vind het huidige Hockenheim geslaagder ook al is het idd z'n unieke karakter kwijt. Maar uniek is niet per definitie beter.

Dat er in die tijd minder werd ingehaald had niks met de baan te maken want dat gebeurde overal. De laatste jaren wordt er weer meer ingehaald dus automatisch ook op Hockenheim. De argumenten die jij noemt hebben niets met de baan te maken want de lange rechte stukken zouden nu weer volop voor inhalen gebruikt kunnen worden.

Kootje

Misschien wel, maar dat weten we dus niet. Gelukkig niet. ;)

0634

Je zou me gewoon eens moeten geloven ;D.

Kootje


Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.



Perton

http://www.motorsport.com/f1/news/fom-confirms-2016-f1-calendar-leaked

Dit is blijkbaar hoe de kalender van 2016 moet gaan worden, met die seizoensstart in april.

Rusland naar voren, Maleisië naar achter.

Op zich had ik qua double headers misschien Engeland/Duitsland en Oostenrijk/Hongarije logischer gevonden dan Engeland/Oostenrijk en Duitsland/Hongarije en voor de monteurs is het misschien wat jammer dat de zomerstop nu 3 weken ipv 4 weken duurt. En het is erg jammer dat Abu Dhabi de laatste race is ipv Brazilië. Aan de andere kant regent het op die laatste locatie erg vaak, en is het misschien jammer als een kampioenschap meer wordt beslist door regen dan door normale race-omstandigheden.

Voor de rest prima kalender naar mijn idee.