Provisionele Kalendertopic 2015-16 en daarna

Gestart door Maikel0230, 01 juli 2014 - 15:29:35

« vorige - volgende »

Figge

Dat denk ik niet. Monza zal echt wel blijven. En komt vast en zeker een Silverstone constructie. Ik heb laatst een uitgebreid artikel gelezen om het verdienmodel van F1. Bernie verdient niet zoveel aan de race in Italie. De organisatie van de GP op Monza betaalt maar een "lullig" bedagje van ongeveer € 6.000.000 per jaar. Dat is zo'n beetje het laagste van alle andere races. Ik kan mij voorstellen dat Bernie dit als onderhandelingstactiek gebruik om die prijs wat omhoog te krijgen. Want als Monza zo weinig betaalt willen andere organisatoren ook niet meer zoveel betalen. De organisatie in Maleisie betaald immers € 50.000.000. Dat zijn nogal verschillen. Die volgen dit natuurlijk ook. Ik verwacht een lang contract voor Monza, maar wel tegen een licht hogere prijs. Een paar %punten  bovenop de huidige prijs. Klaar, iedereen blij.

Maikel0230

Ongetwijfeld zal de infrastructuur ook wel niet meer naar de smaak van Bernie zijn. Zijn achterwerk is immers gewent geraakt aan de comfort van de tilkedromes van de laatste 10 jaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

dat iemand die ouwe seniele huilebalk nog serieus neemt...

Sabai

Als ze Monza zouden veruilen voor het gemoderniseerde Imola zou ik het zelsf toe juichen. Monza geeft altijd saaie races.

Jehoentelaar

Want op Imola is inhalen wel makkelijk inderdaad.

???

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 01 juli 2014 - 16:29:35
Ecclestone wordt met de dag gekker... Monza van de kalender halen?
Denk dat hij zelf ook al een beetje zegt waar over gaat, over geld.

Rijden op Mugello?
Daar zit de tifosi echt niet op te wachten.


Het kon nog gekker?
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_acht_teams_met_drie_autos_per_team/

Jehoentelaar

Hoe meer auto's per team, hoe groter de gevolgen als er een team wegvalt. Moeten we niet willen. Zie liever de mogelijkheid om in te stappen met één auto.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 02 juli 2014 - 16:02:53
Hoe meer auto's per team, hoe groter de gevolgen als er een team wegvalt. Moeten we niet willen. Zie liever de mogelijkheid om in te stappen met één auto.


We kunnen elkaar de hand schudden. Zo denk ik er precies ook over. Vraag mij nog steeds af waarom de teams per sé met twee auto's moeten opdraven.



Edwin90

Laat het gewoon lekker aan de teams over of ze drie, twee of één wagen inzetten. Teams moeten zelf maar zo verstandig zijn om er maar één in te zetten als er ook maar geld voor één is.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 02 juli 2014 - 17:02:50
Laat het gewoon lekker aan de teams over of ze drie, twee of één wagen inzetten. Teams moeten zelf maar zo verstandig zijn om er maar één in te zetten als er ook maar geld voor één is.


Hm, ok. Vrijheid blijheid, dus! Maar opa Bernie wil dat niet? Voor hem is het óf twee auto's per team in de huidige situatie óf er vallen teams af en dan wil die ouwe drie auto's per team inzetten.


De sport is niet het probleem, IMHO. Maar Ecclestone en/of de FIA...

robbert

man man man, wie wil er nu naar 3 ferrari's kijken die niet mee kunnen met de top. Daar zit toch ook niemand op te wachten. Die ouwe zou beter met pensioen gaan, en een fris iemand aan het roer zetten. Dan zal het wel beteren

Perton

Ik hoef überhaupt geen Ferrari te zien eigenlijk. Nee, da's wat overdreven natuurlijk, maar men heeft het altijd over dat Ferrari onmisbaar is voor de sport. Ik kan niet zeggen dat ik ze heb gemist in bijvoorbeeld Oostenrijk, waar ze zo onopvallend als de best waren.

Natuurlijk betekent dat niet dat dat voor het grote publiek ook zo is.

0634

Eigenlijk zie ik het liefst één team met 24 auto's. Dat team moet dan wel McLaren zijn.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 juli 2014 - 18:59:55
Eigenlijk zie ik het liefst één team met 24 auto's. Dat team moet dan wel McLaren zijn.

Goed idee, maar toch liever Williams.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 02 juli 2014 - 15:35:21
Want op Imola is inhalen wel makkelijk inderdaad.

???

Dat zeg ik niet. Maar ik persoonlijk vind Imola een mooier circuit met ook een historie.