Provisionele Kalendertopic 2015-16 en daarna

Gestart door Maikel0230, 01 juli 2014 - 15:29:35

« vorige - volgende »

Maikel0230

In dit topic bespreken we de ontwikkelingen voor de kalender van de Formule 1 in 2015 en de jaren die erop volgen.

Ik zal in de loop der tijd deze OP meer up to date maken met de laatste stand van zaken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

BE: Het publiek is nergens lager dan in Italië

Dit lijkt me simpelweg onwaar, of ben ik nou gek?

Maikel0230

#3
Citaat van: Perton op 01 juli 2014 - 15:35:17
BE: Het publiek is nergens lager dan in Italië

Dit lijkt me simpelweg onwaar, of ben ik nou gek?

Uit mijn bronartikel van onestopstrategy.com

Citaat"Audiences are lower in Italy than anywhere," he told La Gazzetta dello Sport.

Ik denk dat ie speciefiek de tv-cijfers bedoeld, das dan slecht vertaald van mijn kant, heb het aangepast

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Kan echt niet dat Monza verdwijnt. Daar zullen heel veel mensen tegen protesteren!

Maikel0230

Ik kan er op dit moment niet veel woorden aan vuil maken

Ik zal alleen dit even zeggen: "Ik HAD een goed middaghumeur"

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Ik denk dat het voorlopig een storm in een glas water is. Ik kan mij echt niet voorstellen dat Monza zomaar van de kalender verdwijnt. Het is een van de weinige GP's waar de tribunes bijna altijd vol zitten en ik denk dat opa Bernie daar ook een flink zakcentje mee verdient. Bovendien weet ik dat Gazzetta bepaalde uitspraken en nieuws'feiten' nog wel eens aandikt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Ecclestone wordt met de dag gekker... Monza van de kalender halen?
Denk dat hij zelf ook al een beetje zegt waar over gaat, over geld.

Rijden op Mugello?
Daar zit de tifosi echt niet op te wachten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Citaat van: Pancake Shield op 01 juli 2014 - 16:27:05
Ik denk dat het voorlopig een storm in een glas water is. Ik kan mij echt niet voorstellen dat Monza zomaar van de kalender verdwijnt. Het is een van de weinige GP's waar de tribunes bijna altijd vol zitten en ik denk dat opa Bernie daar ook een flink zakcentje mee verdient. Bovendien weet ik dat Gazzetta bepaalde uitspraken en nieuws'feiten' nog wel eens aandikt.

Dat denk ik na een paar minuten rust ook Pancake, het is zijn gewoonlijke druk tactiek om elke cent eruit te persen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Inderdaad, sinds ik Formule 1 kijk is Silverstone ook al twee keer van de kalender gehaald. Ik heb nog altijd geen Formule 1-race op Brands Hatch of Donington Park mee mogen maken in mijn leven. Of in mijn leven wel, maar niet in mijn kijkperiode.

Maikel0230

Citaat van: NobleF1If historic venues with big crowds and home to F1's most iconic team cannot afford a race, then surely the business model is broken.

Bericht op twitter van Jon Noble, Journalist bij Autosport

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Of het business model is veranderd en mensen halen historisch en ouderwets door elkaar. En gaan daardoor niet mee met hun tijd. Zie Kodak.

Ik ben het overigens totaal niet met deze door mij gedeponeerde stelling eens, ik vind namelijk ook dat de commerciële kant van de Formule 1 verrot is. Maar het ligt lang niet zo zwart-wit als Noble daar stelt. En daarom speelde ik even advocaat van de duivel.

0634

Monza gaat echt niet van de kalender. Bernie is gewoon Ferrari een beetje aan het treiteren, nu Luca voor zoveelste keer had gedreigd de F1 te kunnen verlaten.

Jehoentelaar

Als het gebeurt kunnen beter zowel Ferrari als Monza eruit verdwijnen. En dan gewoon allebei naar het WEC.

Maar het gebeurt natuurlijk helemaal niet. Gekke Bernie.

0634

Natuurlijk gebeurt het niet. Binnen een paar maanden krijgt Monza een tienjarig contract. Zie Montreal.