Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 06:11:14
Citaat van: Tuesday op 23 juni 2014 - 00:31:38
Verklaring van Mercedes over de pitstops (via Ted)



1e stop lag dus ook deels aan Hamilton zelf. 2e stop kreeg hij juist de voorkeur boven Rosberg om hem voor Bottas te krijgen, dus daar kun je sowieso niks achter zoeken.

dat laat ste deden ze heel slim maar nemen ook de kans dat hij daarmee Rosberg inhaalt.  Nu dan roepen dat Nico het voordeel krijgt slaat nergens op.
Ik vind al die complot theorieën sowieso onzin. Lewis heeft gewoon pech gehad, meer niet. Overal zie je Hamilton fans van alles brullen dat Rosberg bevoordeeld word, maar ze zouden Hamilton echt niet 4 keer op rij hebben laten winnen anders. Pitstop is zo verprutst als ze het express willen.

Maar wat ik wel misschien zou kunnen geloven is dat ze bewust 1 van de 2 rijders zou tegen werken om meer spektakel te creëren. Dus dat ze rosberg nu eens 1 of 2 races laten uitvallen om Hamilton weer op gelijke hoogte te krijgen.
Maar ook dat zie ik niet echt gebeuren.

FolkertE

Even iets anders, Ik hoorde Sky iets zeggen over het terug brengen van "Breaking Bias is too much forward, I am bringing it back to 0."
En Rosberg had te veel last van overstuur.

Waren er weer problemen bij de remmen van Hamilton of was het gewoon verkeerde afstelling?

Maikel0230

En nu het toch over pitstops gaat, wat te denken van die van Williams, tot twee maal toe te laat gereageerd op Mercedes wat uiteindelijk tot plaatsverlies leidde op de baan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 23 juni 2014 - 09:58:02
En nu het toch over pitstops gaat, wat te denken van die van Williams, tot twee maal toe te laat gereageerd op Mercedes wat uiteindelijk tot plaatsverlies leidde op de baan.
Ja dat zei ik ook al, als ze iets eerder waren gestopt waren ze nog voor Mercedes terug gekomen en hadden ze tot het eind kunnen strijden voor de leiding.

Overigens denk ik dat Mercedes ,en met name Hamilton,  toch behouden hebben gereden. Maar Silverstone is ook een behoorlijk snelle baan en misschien kunnen de Williamsen daar weer mooie stunt leveren.

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 23 juni 2014 - 09:48:28
Even iets anders, Ik hoorde Sky iets zeggen over het terug brengen van "Breaking Bias is too much forward, I am bringing it back to 0."
En Rosberg had te veel last van overstuur.

Waren er weer problemen bij de remmen van Hamilton of was het gewoon verkeerde afstelling?
Men had weer koelingsproblemen ja, bevestigd tegenover Autosport. En het kwam ook als een totale verrassing.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114601

Jozef

Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 01:03:49
Citaat van: Tuesday op 23 juni 2014 - 00:27:59
Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 00:23:10
Maar het paniekerig elk dergelijk incident bestraffen is ingevoerd als paniekreactie na het ongeval van Henry Surtees, met Renault dat destijds een race schorsing kreeg voor een niet goed gemonteerd wiel kreeg. Ik snap de argumenten van veiligheid allemaal wel, maar zoals Sauber deze race, en Ricciardo enkele races terug... er wordt direct gehandeld door het team, van een onveilige situatie is nauwelijks sprake, dan vind ik de gridstraf ook overbodig.

Als men de risico's wil bannen, dan moeten ze pitstops maar afschaffen, maar zolang er bandenstops zijn zonder dat er bijgetankt wordt, zal je dit soort risico's altijd houden.
ondertussen was al wel het wiel van Guttierez er half afgelopen. En volgens mij ging het bij Webber vorig jaar ook op de eerste meters al fout. Dat ze na 10 meter hun fout inzien is dus veels te laat.


Je hebt gelijk.

Desondanks blijf ik wel van mening dat als men het écht veilig wil maken, pitstops maar in zijn totaliteit moeten worden afgeschaft. Zolang je pitstops hebt (tenzij je er een minimumtijd aan gaat verbinden van bijvoorbeeld 5 seconden) zal het risico's met zich mee brengen. Daar kan je voor straffen (terecht, overigens), maar het zal altijd mis blijven gaan. Dit seizoen al twee keer.

Ja, je raakte het zelf al aan: voer het bijtanken weer in en het probleem is opgelost (net als het probleem van het bandensparen). :)

Matthijs

Edit, kan geen tweet toevoegen, maar deze is voor Rafael25:

F1 Fanatic @f1fanatic_co_uk  ·  23h

Idiot test:

Do you think there's a conspiracy at Mercedes because Hamilton's pit stops were slower?

Yes?

Then you're an idiot. #F1

rafael25



Perton

In een weekend waarin ze vonken gingen testen, was dit ideaal om te zien.

Verder, leuk plaatje inderdaad.