Round 9: British Grand Prix, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 27 juni 2014 - 16:00:51

« vorige - volgende »

Wie rijft de glorie binnen op Silvertone

Vettel
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Hamilton
10 (55.6%)
Rosberg
5 (27.8%)
Alonso
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hülkenberg
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
Vergne
1 (5.6%)
Kvyat
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)
Ericsson
2 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Perton

Ik heb ooit een interview met een baanontwerper (niet Tilke) gelezen dat dat ook prima mogelijk is. Maarja de FIA lost het liever makkelijk op met staande herstarts dan er onderzoek naar te doen.

robbert

Citaat van: Matthijs op 08 juli 2014 - 09:24:53
Tja, ik vind dat je rijders niet kan beoordelen op hun emoties over de radio. Het is in the heat of the moment, dan zou ik ook anders reageren dan als ik eerst afgekoeld ben.

En over de track limits: de FIA moet gewoon er gewoon voor zorgen dat het altijd langzamer is om buiten de baan te komen (net als vroeger), dan zijn die problemen ook weer opgelost (toch Kimi? ;))

mss terug de zandbakken terugbrengen. Maar ja de FIA doet graag hun eigen gedacht >:(

Jehoentelaar

Je schijnt ook speciaal afremmend asfalt te hebben. Dan kan de FIA doorgaan met hun parkeerplaatsen maar krijg je geen Kimiacties.

Franky R.

Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 08:44:21
Ik vind het juist een mooie toevoeging dit soort zaken wel uit te zenden. Ik ben er van overtuigd dat dit al jaren gebeurd, zoals in het Villeneuve en Arnoux voorbeeld ook. Ik kan mij niet voorstellen dat Arnoux daar zo blij was. Wat Villeneuve deed was ronduit gevaarlijk. En dat in een tijd dat F1 nog echt gevaarlijk was. Als er toen radio verkeer uitgezonden kon worden zat Rene 1000% op de radio. En hij had gehoord gevonden. maar toen waren de middelen er gewoonweg niet. Ik vind het juist wel speciaal dat ze naast de actie op de baan ook met dat soort zaken bezig zijn. Het is een teken van niet willen opgeven en ten koste van alles willen winnen. Het geeft een kijkje in het brein van hoe een rijder is als mens in het heetst van de strijd. Voor deze 2 geldt: Mega egoistisch.


Vreemd,


Arnoux zei jaren later dat hij de volste vertrouwen had in Gilles Villeneuve...van elk ander coureur in die tijd was hij niet zeker geweest van een goed afloop...


Figge

Citaat van: Franky R. op 08 juli 2014 - 12:56:26
Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 08:44:21
Ik vind het juist een mooie toevoeging dit soort zaken wel uit te zenden. Ik ben er van overtuigd dat dit al jaren gebeurd, zoals in het Villeneuve en Arnoux voorbeeld ook. Ik kan mij niet voorstellen dat Arnoux daar zo blij was. Wat Villeneuve deed was ronduit gevaarlijk. En dat in een tijd dat F1 nog echt gevaarlijk was. Als er toen radio verkeer uitgezonden kon worden zat Rene 1000% op de radio. En hij had gehoord gevonden. maar toen waren de middelen er gewoonweg niet. Ik vind het juist wel speciaal dat ze naast de actie op de baan ook met dat soort zaken bezig zijn. Het is een teken van niet willen opgeven en ten koste van alles willen winnen. Het geeft een kijkje in het brein van hoe een rijder is als mens in het heetst van de strijd. Voor deze 2 geldt: Mega egoistisch.


Vreemd,


Arnoux zei jaren later dat hij de volste vertrouwen had in Gilles Villeneuve...van elk ander coureur in die tijd was hij niet zeker geweest van een goed afloop...



Jaja, jaren later Het zal misschien zwart op wit staan, omdat het een legendarisch gevecht is. Maar ik geloof er niet zoveel van. Het doet er ook niet toe verder.

Franky R.

Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 13:27:29
Citaat van: Franky R. op 08 juli 2014 - 12:56:26
Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 08:44:21
Ik vind het juist een mooie toevoeging dit soort zaken wel uit te zenden. Ik ben er van overtuigd dat dit al jaren gebeurd, zoals in het Villeneuve en Arnoux voorbeeld ook. Ik kan mij niet voorstellen dat Arnoux daar zo blij was. Wat Villeneuve deed was ronduit gevaarlijk. En dat in een tijd dat F1 nog echt gevaarlijk was. Als er toen radio verkeer uitgezonden kon worden zat Rene 1000% op de radio. En hij had gehoord gevonden. maar toen waren de middelen er gewoonweg niet. Ik vind het juist wel speciaal dat ze naast de actie op de baan ook met dat soort zaken bezig zijn. Het is een teken van niet willen opgeven en ten koste van alles willen winnen. Het geeft een kijkje in het brein van hoe een rijder is als mens in het heetst van de strijd. Voor deze 2 geldt: Mega egoistisch.


Vreemd,


Arnoux zei jaren later dat hij de volste vertrouwen had in Gilles Villeneuve...van elk ander coureur in die tijd was hij niet zeker geweest van een goed afloop...



Jaja, jaren later Het zal misschien zwart op wit staan, omdat het een legendarisch gevecht is. Maar ik geloof er niet zoveel van. Het doet er ook niet toe verder.


Als het er niet toe doet, waarom vermeldde je het dan? ;)


Perton

Mjah zoals je zelf stelt in het artikel: Wimbledon en Tour de France. Ik vraag me af hoeveel kijkers écht zijn afgehaakt in dat uur. De cijfers zullen we vermoedelijk nooit weten, maar mensen die de Wimbledon-finale (ik weet niet hoe laat die was) wilden kijken, zullen denk ik sowieso geen Formule 1 hebben gekeken. Misschien dat er wat mensen zijn gezapt naar de Tour en zijn blijven hangen, maar ik denk (en da's puur een gevoel uiteraard) dat het in de praktijk allemaal wel meevalt dat kijkers massaal zijn afgehaakt door de uur vertraging.

Voor de rest ben ik het volledig met Lauda eens dat zoiets geen uur moet duren. In NASCAR heb je volgens mij regelmatig dit soort akkefietjes, en daar duurt het ook geen uur. En daar zijn ze echt wel panisch over de veiligheid van vangrails. Dus voor mij is er maar één conclusie mogelijk: het systeem in de Formule 1 deugt niet, en wat mij betreft moet de FIA kijken hoe ze dit proces kunnen versnellen. Ik weet nog een IndyCar-race in Detroit waarbij de stukken asfalt loskwamen van het circuit. Toen lag de race twee uur stil, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar voor één stukje vangrail? Ik zeg niet dat het in twee minuten moet, maar een uur lijkt me toch wat aan de lange kant.

Pancake Shield

Het probleem was gewoon dat ze die vangrail niet los kregen. Er zat er daar eentje op z'n knieeen met een piepklein sleuteltje dat ding los te draaien. Terwijl de rest om hem heen stond te dartelen. Zodra die vangrail los was, zat de vervanging er zo op. Dus ja, beetje knullig om hem zo los te krijgen.

En tsja, die kijkers? Lastig te zeggen, het was natuurlijk een druk sportweekend in Engeland. Wimbledon, Tour, F1 en volgens mij zelfs ook nog eens ergens iets van een kampioenschap met roeien (wat ook een grote sport is in Engeland). Dus ja, of die kijkers sowieso zouden blijven hangen zijn?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Figge

Citaat van: Franky R. op 08 juli 2014 - 13:35:20
Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 13:27:29
Citaat van: Franky R. op 08 juli 2014 - 12:56:26
Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 08:44:21
Ik vind het juist een mooie toevoeging dit soort zaken wel uit te zenden. Ik ben er van overtuigd dat dit al jaren gebeurd, zoals in het Villeneuve en Arnoux voorbeeld ook. Ik kan mij niet voorstellen dat Arnoux daar zo blij was. Wat Villeneuve deed was ronduit gevaarlijk. En dat in een tijd dat F1 nog echt gevaarlijk was. Als er toen radio verkeer uitgezonden kon worden zat Rene 1000% op de radio. En hij had gehoord gevonden. maar toen waren de middelen er gewoonweg niet. Ik vind het juist wel speciaal dat ze naast de actie op de baan ook met dat soort zaken bezig zijn. Het is een teken van niet willen opgeven en ten koste van alles willen winnen. Het geeft een kijkje in het brein van hoe een rijder is als mens in het heetst van de strijd. Voor deze 2 geldt: Mega egoistisch.


Vreemd,


Arnoux zei jaren later dat hij de volste vertrouwen had in Gilles Villeneuve...van elk ander coureur in die tijd was hij niet zeker geweest van een goed afloop...



Jaja, jaren later Het zal misschien zwart op wit staan, omdat het een legendarisch gevecht is. Maar ik geloof er niet zoveel van. Het doet er ook niet toe verder.


Als het er niet toe doet, waarom vermeldde je het dan? ;)

Oh dat was meer omdat ik nog niet genoeg koffie op had op dat moment ;) Wilde er ook geen welles nietes discussie van maken.
Daarnaast doet lijkt het alsof het nieuw is dat rijders deze beleving hebben onder de helm. Maar ik denk dat dat niet zo is. Alleen heeft men tegenwoordig de middelen om uiting te geven aan de beleving en dat bij ons de woonkamer in te sturen.
Net als de filmpjes over onnodig huftergeweld op FB oid. Dat was 30 jaar geleden ook vast wel al zo, maar het opnemen en wijdverspreiden ervan was niet mogelijk. Nu wel.

Figge

Citaat van: Pancake Shield op 08 juli 2014 - 14:49:06
Het probleem was gewoon dat ze die vangrail niet los kregen. Er zat er daar eentje op z'n knieeen met een piepklein sleuteltje dat ding los te draaien. Terwijl de rest om hem heen stond te dartelen. Zodra die vangrail los was, zat de vervanging er zo op. Dus ja, beetje knullig om hem zo los te krijgen.

En tsja, die kijkers? Lastig te zeggen, het was natuurlijk een druk sportweekend in Engeland. Wimbledon, Tour, F1 en volgens mij zelfs ook nog eens ergens iets van een kampioenschap met roeien (wat ook een grote sport is in Engeland). Dus ja, of die kijkers sowieso zouden blijven hangen zijn?

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik door het lange wachten wel wat begon af te haken. Dat had niets met de andere sporten te maken.
Het was idd nogal prutserig hoe ze bezig waren dat beschadigde deel los te halen. Daar had toch veel sneller iemand naar toe gekund met zwaarder gereedschap.

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 08 juli 2014 - 14:49:06
Het probleem was gewoon dat ze die vangrail niet los kregen. Er zat er daar eentje op z'n knieeen met een piepklein sleuteltje dat ding los te draaien. Terwijl de rest om hem heen stond te dartelen. Zodra die vangrail los was, zat de vervanging er zo op. Dus ja, beetje knullig om hem zo los te krijgen.
Nou, dat toont mijn gelijk dan denk ik wel een beetje aan, dat het proces van de FIA niet deugt. Je zorgt dan toch voor een systeem dat dat ding zo los is? Of ben ik nou zo simpel?

Jozef

Ik denk dat dat de standaard is, dat heet namelijk een bout en een moer, maar op het moment dat er een auto van bijna 800 kg met 180 km/h tegenaan is geklapt, kan een en ander wel eens vervormd zijn waardoor het lastig wordt. Bovendien gebeurde het op een plek waar je geen crash verwacht en waar je dus niet meteen alle voorzieningen in de buurt hebt. En ik denk niet dat je dit op de FIA kunt schuiven, maar wel op de circuitorganisatie.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 08 juli 2014 - 14:56:57
Citaat van: Pancake Shield op 08 juli 2014 - 14:49:06
Het probleem was gewoon dat ze die vangrail niet los kregen. Er zat er daar eentje op z'n knieeen met een piepklein sleuteltje dat ding los te draaien. Terwijl de rest om hem heen stond te dartelen. Zodra die vangrail los was, zat de vervanging er zo op. Dus ja, beetje knullig om hem zo los te krijgen.
Nou, dat toont mijn gelijk dan denk ik wel een beetje aan, dat het proces van de FIA niet deugt. Je zorgt dan toch voor een systeem dat dat ding zo los is? Of ben ik nou zo simpel?

Nee, je hebt volkomen gelijk. Ik bedoelde mijn post ook niet om jou ongelijk te geven ofzo. Excuus als dat zo overkwam.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Citaat van: Jozef op 08 juli 2014 - 15:01:08
Ik denk dat dat de standaard is, dat heet namelijk een bout en een moer, maar op het moment dat er een auto van bijna 800 kg met 180 km/h tegenaan is geklapt, kan een en ander wel eens vervormd zijn waardoor het lastig wordt. Bovendien gebeurde het op een plek waar je geen crash verwacht en waar je dus niet meteen alle voorzieningen in de buurt hebt. En ik denk niet dat je dit op de FIA kunt schuiven, maar wel op de circuitorganisatie.

Er bestaan ook slijptollen op accu. Met mijn eigen gereedschap had ik in 10 min die vangrails eraf gehad. De organisatie heeft hier gigantisch gefaald. Ze mogen hierin een voorbeeld nemen aan de Indycars.