Round 9: British Grand Prix, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 27 juni 2014 - 16:00:51

« vorige - volgende »

Wie rijft de glorie binnen op Silvertone

Vettel
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Hamilton
10 (55.6%)
Rosberg
5 (27.8%)
Alonso
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hülkenberg
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
Vergne
1 (5.6%)
Kvyat
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)
Ericsson
2 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Fabian

Citaat van: Pancake Shield op 07 juli 2014 - 00:21:30
Citaat van: Fabian op 06 juli 2014 - 23:48:33
Wie heeft in de poll eigenlijk op Ericsson gestemd? Had ik kunnen zijn, maar koos ditmaal voor Hamilton!

Dat was ik. :P. Verrassend genoeg is die keuze geen waarheid geworden
Hahaha. Ja verrast mij ook ontzettend. Heb Ericsson hoog zitten!!!


Perton

Jawel, maar wie van die twee categorieën lopen als kleine verwende kleuters over de radio te janken?

Jozef


Perton


Tuesday

Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 15:31:28
Jawel, maar wie van die twee categorieën lopen als kleine verwende kleuters over de radio te janken?
dat noemen ze nou emotie Perton, dat zou jij toch moeten weten. Als er gisteren één ding duidelijk is geworden, dan is het wel dat we dit willen zien. Men kan zoveel kanten op willen met de sport, maar dit is wel wat het sport maakt.

Perton

Nee, dat is niet wat ik wil zien. Ja, emotie wel, niet bij elk uitstapje over de radio schreeuwen dat de ander fout zit. Dat vind ik gewoon jammerlijk. Ik heb liever dat ze het gevecht afmaken en elkaar vervolgens de hand schudden om het gevecht op het randje. Als er dan daadwerkelijk ongeoorloofd DRS is gebruikt, zoals Alonso beweerde, oké, dan snap ik de frustratie, maar voor de rest niet.

Ik snap niet zo goed wat dit met emotie te maken zou moeten hebben. Maar goed, dat kunnen andere mensen anders zien, en dat is prima uiteraard. Maar ik vind het onnodig om bij elk wissewasje op de radio te komen. Zeker sinds de FIA een soepeler beleid hanteert. Vandaar ook dat ik me er pas de afgelopen twee races wat drukker over maak ;)

Stel je dat gevecht tussen Villeneuve en Arnoux eens voor met de radiogesprekken van Alonso en Vettel. Persoonlijk zou ik het dan niet zo'n mooi gevecht meer vinden. Dat gevecht werkte, in mijn ogen, juist omdat ze beiden accepteerden dat ze allebei flink de grens opzochten en daar ook niet over zeurden. Maar goed, misschien deden ze dat ook wel, maar weten we dat niet omdat je toen nog niet zulk radioverkeer als nu hebt. Kan ook.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 16:09:14
Nee, dat is niet wat ik wil zien. Ja, emotie wel, niet bij elk uitstapje over de radio schreeuwen dat de ander fout zit. Dat vind ik gewoon jammerlijk. Ik heb liever dat ze het gevecht afmaken en elkaar vervolgens de hand schudden om het gevecht op het randje. Als er dan daadwerkelijk ongeoorloofd DRS is gebruikt, zoals Alonso beweerde, oké, dan snap ik de frustratie, maar voor de rest niet.

Ik snap niet zo goed wat dit met emotie te maken zou moeten hebben. Maar goed, dat kunnen andere mensen anders zien, en dat is prima uiteraard. Maar ik vind het onnodig om bij elk wissewasje op de radio te komen. Zeker sinds de FIA een soepeler beleid hanteert. Vandaar ook dat ik me er pas de afgelopen twee races wat drukker over maak ;)
als die radio puur was om elkaar straffen aan te smeren heb je een punt, maar ik had toch vooral het idee dat ze het op de baan uit wilden vechten. In mijn ogen is de radio ook vooral een uitlaatklep

Perton

Ik meen me te herinneren dat Alonso nog zei dat Vettel de positie terug moest geven. Of ik moet me vergissen en dat was de conclusie van de BBC, en dat ik het me verkeerd herinner. Maar indien ik het me goed herinner, lijkt het me toch iets meer dan een uitlaatklep.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 16:20:10
Ik meen me te herinneren dat Alonso nog zei dat Vettel de positie terug moest geven. Of ik moet me vergissen en dat was de conclusie van de BBC, en dat ik het me verkeerd herinner. Maar indien ik het me goed herinner, lijkt het me toch iets meer dan een uitlaatklep.
ja ok, maar Alonso was na de inhaalactie natuurlijk kansloos en Vettel ging wel degelijk over de lijn. In het echte gevecht vond ik de emotie juist mooi en logisch, maar zelfs daar gaan mensen weer negatieve dingen van maken. Laat dan de radio maar helemaal weg. Ik vind het zelf een toevoeging, maar als het anderen afleidt dan misschien maar beter niet.

robbert

Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 15:31:28
Jawel, maar wie van die twee categorieën lopen als kleine verwende kleuters over de radio te janken?
ja de mannen die zich wereldkampioenen mogen noemen ;D ;D

Perton

Citaat van: Tuesday op 07 juli 2014 - 17:25:46
Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 16:20:10
Ik meen me te herinneren dat Alonso nog zei dat Vettel de positie terug moest geven. Of ik moet me vergissen en dat was de conclusie van de BBC, en dat ik het me verkeerd herinner. Maar indien ik het me goed herinner, lijkt het me toch iets meer dan een uitlaatklep.
ja ok, maar Alonso was na de inhaalactie natuurlijk kansloos en Vettel ging wel degelijk over de lijn. In het echte gevecht vond ik de emotie juist mooi en logisch, maar zelfs daar gaan mensen weer negatieve dingen van maken. Laat dan de radio maar helemaal weg. Ik vind het zelf een toevoeging, maar als het anderen afleidt dan misschien maar beter niet.
Ik vind het inderdaad.. naja een afleiding wil ik het niet noemen, maar ik geniet liever van het gevecht zelf. Als er dan nog wat emotioneels te zeggen is, zie ik dat liever na afloop van de race waarbij ze elkaar te lijf gaan of een discussie voeren, zoals Massa en Alonso ooit op de Nürburgring (?).

Da's verder gewoon een persoonlijke voorkeur, maar als ik zo Twitter en Whatsapp in de gaten hield, sta ik daar niet alleen in. Maar jij ongetwijfeld ook niet in jouw opvatting.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 18:15:02
Citaat van: Tuesday op 07 juli 2014 - 17:25:46
Citaat van: Perton op 07 juli 2014 - 16:20:10
Ik meen me te herinneren dat Alonso nog zei dat Vettel de positie terug moest geven. Of ik moet me vergissen en dat was de conclusie van de BBC, en dat ik het me verkeerd herinner. Maar indien ik het me goed herinner, lijkt het me toch iets meer dan een uitlaatklep.
ja ok, maar Alonso was na de inhaalactie natuurlijk kansloos en Vettel ging wel degelijk over de lijn. In het echte gevecht vond ik de emotie juist mooi en logisch, maar zelfs daar gaan mensen weer negatieve dingen van maken. Laat dan de radio maar helemaal weg. Ik vind het zelf een toevoeging, maar als het anderen afleidt dan misschien maar beter niet.
Ik vind het inderdaad.. naja een afleiding wil ik het niet noemen, maar ik geniet liever van het gevecht zelf. Als er dan nog wat emotioneels te zeggen is, zie ik dat liever na afloop van de race waarbij ze elkaar te lijf gaan of een discussie voeren, zoals Massa en Alonso ooit op de Nürburgring (?).

Da's verder gewoon een persoonlijke voorkeur, maar als ik zo Twitter en Whatsapp in de gaten hield, sta ik daar niet alleen in. Maar jij ongetwijfeld ook niet in jouw opvatting.
tja, ik weet het ook niet. Ik vond het een mooi gevecht, ook al ging het nergens om en juist daarom geloof ik ook niet zo in kwade bedoelingen wat betreft radioverkeer. Met de nieuwe koerswijziging zou dat ook niet meer uit moeten maken. Hoe dan ook, afgezien van het radioverkeer was het een supermooi gevecht.

Figge

Ik vind het juist een mooie toevoeging dit soort zaken wel uit te zenden. Ik ben er van overtuigd dat dit al jaren gebeurd, zoals in het Villeneuve en Arnoux voorbeeld ook. Ik kan mij niet voorstellen dat Arnoux daar zo blij was. Wat Villeneuve deed was ronduit gevaarlijk. En dat in een tijd dat F1 nog echt gevaarlijk was. Als er toen radio verkeer uitgezonden kon worden zat Rene 1000% op de radio. En hij had gehoord gevonden. maar toen waren de middelen er gewoonweg niet. Ik vind het juist wel speciaal dat ze naast de actie op de baan ook met dat soort zaken bezig zijn. Het is een teken van niet willen opgeven en ten koste van alles willen winnen. Het geeft een kijkje in het brein van hoe een rijder is als mens in het heetst van de strijd. Voor deze 2 geldt: Mega egoistisch.

Matthijs

Tja, ik vind dat je rijders niet kan beoordelen op hun emoties over de radio. Het is in the heat of the moment, dan zou ik ook anders reageren dan als ik eerst afgekoeld ben.

En over de track limits: de FIA moet gewoon er gewoon voor zorgen dat het altijd langzamer is om buiten de baan te komen (net als vroeger), dan zijn die problemen ook weer opgelost (toch Kimi? ;))