Round 9: British Grand Prix, Silverstone Circuit, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 27 juni 2014 - 16:00:51

« vorige - volgende »

Wie rijft de glorie binnen op Silvertone

Vettel
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Hamilton
10 (55.6%)
Rosberg
5 (27.8%)
Alonso
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hülkenberg
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
Vergne
1 (5.6%)
Kvyat
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)
Ericsson
2 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Gerard

Oke, ik snap je punt Perton, maar... Bij een run off area, waar een plak asfalt ligt, mag je toch verwachten dat er geen kuilen liggen??

Jehoentelaar

Hij stuiterde met volle vaart over het gras. Daar mag je oneffenheden verwachten. Het is niet overal een biljartlaken.

Jehoentelaar

Overigens had Kimi ook gewoon over dat lichtgroene stuk naast de curbs kunnen gaan in plaats van meteen de run-off op te vliegen.

Perton

Citaat van: Gerard op 06 juli 2014 - 14:34:53
Oke, ik snap je punt Perton, maar... Bij een run off area, waar een plak asfalt ligt, mag je toch verwachten dat er geen kuilen liggen??
klopt.  Maar hij ging er bij het gras weer op, niet op het asfalt. Dus wat jij zegt is irrelevant. Hij ging gewoon zonder nadenken de baan op bij de eerste de beste mogelijkheid. Tsja, dan kan het misgaan. Geen medelijden mee.

Gerard

Ja... Oke...mmmm heb het nog eens goed kunnen bekijken... ik denk pech dat die bult/ kuil daar lag... Ik heb Deze acties eerder gezien en dan ging het goed

FolkertE

Citaat van: Perton op 06 juli 2014 - 14:41:46
Citaat van: Gerard op 06 juli 2014 - 14:34:53
Oke, ik snap je punt Perton, maar... Bij een run off area, waar een plak asfalt ligt, mag je toch verwachten dat er geen kuilen liggen??
klopt.  Maar hij ging er bij het gras weer op, niet op het asfalt. Dus wat jij zegt is irrelevant. Hij ging gewoon zonder nadenken de baan op bij de eerste de beste mogelijkheid. Tsja, dan kan het misgaan. Geen medelijden mee.
Citaat van: SDG op 06 juli 2014 - 14:34:39
Citaat van: Sabai op 06 juli 2014 - 14:31:05
Bij de indycar hebben ze het Holmatro team in Silverstone hebben ze iemand met een steeksleutel die de vangrails repareerd  ;D Die gozer is nog met het eerste boutje bezig los te maken  ::). Hopelijk is hij klaar voor het donker.

Ondertussen alvast wat verder gedaan met het huishouden. Grand Prix met strijkpauze, haha...  8)
gestofzuigd, was gevouwen, afwas gedaan, naar de wc geweest. Alle losse troepjes van gister avond opgeruimd die ik nog had laten liggen. En nog steeds tijd genoeg om de slaap kamer op te ruimen. ;D

Overigens ben ik het er niet helemaal mee eens dat het een idiote actie was om daar terug op de baan te gaan. Gebeurt altijd en als er ruimte is, dan is daar niks mis mee. Al vind ik het helemaal niks dat er zoveel asfalt is.

Sabai

Citaat van: F1fan2987 op 06 juli 2014 - 14:47:47
Citaat van: Perton op 06 juli 2014 - 14:41:46
Citaat van: Gerard op 06 juli 2014 - 14:34:53
Oke, ik snap je punt Perton, maar... Bij een run off area, waar een plak asfalt ligt, mag je toch verwachten dat er geen kuilen liggen??
klopt.  Maar hij ging er bij het gras weer op, niet op het asfalt. Dus wat jij zegt is irrelevant. Hij ging gewoon zonder nadenken de baan op bij de eerste de beste mogelijkheid. Tsja, dan kan het misgaan. Geen medelijden mee.
Citaat van: SDG op 06 juli 2014 - 14:34:39
Citaat van: Sabai op 06 juli 2014 - 14:31:05
Bij de indycar hebben ze het Holmatro team in Silverstone hebben ze iemand met een steeksleutel die de vangrails repareerd  ;D Die gozer is nog met het eerste boutje bezig los te maken  ::). Hopelijk is hij klaar voor het donker.

Ondertussen alvast wat verder gedaan met het huishouden. Grand Prix met strijkpauze, haha...  8)
gestofzuigd, was gevouwen, afwas gedaan, naar de wc geweest. Alle losse troepjes van gister avond opgeruimd die ik nog had laten liggen. En nog steeds tijd genoeg om de slaap kamer op te ruimen. ;D

Overigens ben ik het er niet helemaal mee eens dat het een idiote actie was om daar terug op de baan te gaan. Gebeurt altijd en als er ruimte is, dan is daar niks mis mee. Al vind ik het helemaal niks dat er zoveel asfalt is.

Wat een activiteit ! Ik ben nog aan het bijkomen van het feestje van vanacht.

Jehoentelaar

Citaat van: F1fan2987 op 06 juli 2014 - 14:47:47
Overigens ben ik het er niet helemaal mee eens dat het een idiote actie was om daar terug op de baan te gaan. Gebeurt altijd en als er ruimte is, dan is daar niks mis mee. Al vind ik het helemaal niks dat er zoveel asfalt is.
Iets wat altijd (of vaak) gebeurt hoeft niet automatisch correct te zijn. Kimi knalt als een malle over die run-off en zeilt in een ruk weer de baan op. Dat is op die snelheden onnodig gevaarlijk en dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Daarom zijn die parkeerplaatsen (zoals je zelf ook zegt) niet leuk, maar ze zijn ook gevaarlijk omdat coureurs meer risico's nemen (die je kunt nemen), waardoor de gevolgen groter kunnen zijn. Leg daar grind neer en je hebt dit soort gekkigheid niet.

Kootje

Citaat van: Perton op 06 juli 2014 - 14:07:23
Debiel van de race is nu al beslist.

Idd .... en hij heet Alonso. Je startplek missen vind ik iig vele malen dommer dan het missen van 'n kuil in het gras. ;D

FolkertE

Relatief spannende race. Alonso gaat goed, krijgt 5 seconden straf, Hamilton gaat goed. Vettel en Ricciardo gaan ook netjes mee. Mclaren verrassend goed en wat te denken van Bottas.

Jozef

Hamilton verliest zowat 0.4s per ronde terwijl hij op veel oudere banden rijdt, ik vind dit er goed uitzien voor hem. Zelfs als hij niet op een tweestopper staat, kan hij in de laatste stint veel versere banden hebben en Rosberg aanvallen. Deze race is nog niet gereden...

FolkertE

Overigens denk ik dat Hamilton dit gaat winnen, hij gaat nu op hard en dan op zacht. Rosberg gaat op hard op het laatst. Maar nog spannend.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 06 juli 2014 - 15:43:21
Hamilton verliest zowat 0.4s per ronde terwijl hij op veel oudere banden rijdt, ik vind dit er goed uitzien voor hem. Zelfs als hij niet op een tweestopper staat, kan hij in de laatste stint veel versere banden hebben en Rosberg aanvallen. Deze race is nog niet gereden...
Idd, het verbaasd me dat Hamilton zo lang kon door gaan op oude banden en dat hij nagenoeg zelfde ronde tijden rijd. Ik dacht dat Hij 1 of 2 ronde later binnen zou komen en toen hij buiten bleef dacht ik dat hij seconde of meer zou verliezen.

En een seconde per ronde sneller dan Rosberg op langzamere banden....Er is iemand hier gebrand op de overwinning.

Perton

Het speelde natuurlijk ook mee dat Rosberg zijn versnellingsproblemen had he, het is niet alleen Hamilton zijn kracht en banden die voor het verschil hebben gezorgd. Voor het kampioenschap is dit uitvallen natuurlijk ideaal en voor mij als Hamilton-fan natuurlijk ook ;) Ik denk dat dit uitvallen voor niemand een ramp zal zijn, behalve voor Rosberg-fans dan.

Nuja voor een spannende eindfase van de race is dit jammer natuurlijk, dat wel. Hopelijk blijft Hamilton nu rustig en haalt ie de overwinning binnen.

Jozef

De geluksbalans voor de titelstrijd is alweer wat minder uit balans, mooi. Bovendien kan Hamilton nu een halve GP (op een veeleisend circuit) cruisen waardoor hij ook zijn materiaal kan sparen voor de komende races.