Oostenrijk: Cijfer voor de race?

Gestart door Sabai, 22 juni 2014 - 15:49:42

« vorige - volgende »

Oostenrijk :Cijfer voor de race?

10
9
8
7
6
5
4
3

0634

Dan open jij de poll bij de volgende race. Met enen en tweeen.

T is gewoon een forumpoll. Geen wetenschappelijk onderzoek of zoiets.

Sabai


Tuesday

twijfel tussen een 6 en 7, toch maar een 6.

KVDracer

Oké, voor mij een 0. Dit is niet iets wat ik wil zien, ik heb de race dan ook 20 ronden voor het einde uitgezet. Ik ben héél teleurgesteld, ik volg al 20 jaar formule1, maar dit is toch één van demeest bedroevende races. Bijna geen enkel gevecht op de baan. Ik kan dan ook niet zeggen voor wat ik een 1 of meer zou geven. Ieder zijn mening natuurlijk, maar mensen die hier zeggen dat ze een interessante race gezien hebben begrijp ik niet echt. Je kunt ergens tactisch iets zien wat er interessant is of gevechtjes op de baan ( dat moet daarom niet echt in de top3 zijn), maar ik heb nergens één gevecht gezien.
Ik vraag mij echt af of ik hier nog zondagnamiddagen wil aan opofferen.

Fietser

Soms spannend, maar in grote lijnen kun je toch ook zeggen dat de uitslag al na een paar ronden vaststond. De sfeer was daarentegen wel erg goed en de locatie prachtig. Het baantje zelf kan mij echter niet al te zeer boeien - nu niet en in het verleden ook niet. Dit alles brengt mij op een 6 en een half, die ik dit keer naar beneden afrond. Een zes dus.

robbert

Citaat van: KVDracer op 22 juni 2014 - 21:03:31
Oké, voor mij een 0. Dit is niet iets wat ik wil zien, ik heb de race dan ook 20 ronden voor het einde uitgezet. Ik ben héél teleurgesteld, ik volg al 20 jaar formule1, maar dit is toch één van demeest bedroevende races. Bijna geen enkel gevecht op de baan. Ik kan dan ook niet zeggen voor wat ik een 1 of meer zou geven. Ieder zijn mening natuurlijk, maar mensen die hier zeggen dat ze een interessante race gezien hebben begrijp ik niet echt. Je kunt ergens tactisch iets zien wat er interessant is of gevechtjes op de baan ( dat moet daarom niet echt in de top3 zijn), maar ik heb nergens één gevecht gezien.
Ik vraag mij echt af of ik hier nog zondagnamiddagen wil aan opofferen.

daarom dat ik zei, dat men niet veel moet verwachten van de race. Je kan moeilijk inhalen op dit circuit. Maar ja, als je jezelf afvraagt of je nog zondagnamiddagen wil opofferen, dan moet je stoppen met kijken é. Je kiest er zelf voor, dus je doet het jezelf aan dat je naar een race kijkt die, volgens u, op niks trekt.
Ahja, mijn excuses voor mijn reactie, als hij wat persoonlijk overkomt

NielsD

Ik snap wel dat mensen beginnen te twijfelen om de televisie nog aan te zetten, ik zelf kijk altijd uit naar de F1-weekenden, maar in aanloop naar deze GP, had ik niet zo veel zin.

Toen ze eenmaal bezig waren met de kwalificatie, dacht ik: wow, dit wordt nog wat. De race viel dan ietwat tegen, het is en blijft Formule 1 en dat blijft voor mij genoeg. Hoe cliché het dan ook klinkt. Saaie voetbalwedstrijden heb je ook weleens. Dominantie is nooit goed, maar races als in Canada en Bahrein blijven mij de zin in F1 houden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 17:39:56
Citaat van: Miguel op 22 juni 2014 - 17:36:08
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 17:23:41
Citaat van: Miguel op 22 juni 2014 - 17:12:18
Waarom mag ik niet lager dan een 3 stemmen?
Omdat je dan maar handbal of zo moet kijken.
Nu snap ik het, je mag hier alleen hoge cijfers stemmen, anders "moet je maar handbal of zo kijken".

Klopt. Drieen en vieren zijn inderdaad ontzettend hoge cijfers.

De reden is, dat er een paar jaar geleden steeds een paar gasten waren die bij de leukste races nog een 1 gaven, for the fun ofzo. Toen zijn de 1 en de 2 eraf gehaald.

Als je het heel slecht vind, zegt een 3 toch ook wel wat je bedoeld?

Don't feed the troll. ;)

robbert

Citaat van: NielsD op 22 juni 2014 - 23:09:23
Ik snap wel dat mensen beginnen te twijfelen om de televisie nog aan te zetten, ik zelf kijk altijd uit naar de F1-weekenden, maar in aanloop naar deze GP, had ik niet zo veel zin.

Toen ze eenmaal bezig waren met de kwalificatie, dacht ik: wow, dit wordt nog wat. De race viel dan ietwat tegen, het is en blijft Formule 1 en dat blijft voor mij genoeg. Hoe cliché het dan ook klinkt. Saaie voetbalwedstrijden heb je ook weleens. Dominantie is nooit goed, maar races als in Canada en Bahrein blijven mij de zin in F1 houden.

ja inderdaad, je hebt altijd mindere races. Maar van oostenrijk kon je wel al op voorhand weten dat deze wel minder kon zijn dan. Dan vind ik het overdreven dat er al onmiddellijk mensen zijn die zeggen, "waarom verspil ik mijn zondagnamiddag aan zo'n race". En als ik nu iemand persoonlijk aanval, is dat mijn bedoeling niet en wil ik mijn excuses aanbieden. Het is gewoon een persoonlijke mening...

FolkertE

Ik heb zeer zeker genoten. Maar dat komt misschien omdat Williams en Bottas het zo goed deden. Ik hoopte echt heel stiekem op een klein wondertje en als Bottas iets eerder was gepit had hij misschien nog voor Hamilton kunnen blijven.
Ik vond het echt helemaal geweldig dat Williams en in zekere zin ook Alonso zo goed mee konden.

Enorm teleur gesteld in Kimi, dit is niet zijn jaar. Maar ik denk wel dat als het zo dicht bij elkaar zit, een ronde later pitstop maken veel verschil uitmaakt.
Maar de spanning voor de top 4, die toch best behoorlijk wat ronden achter elkaar aan reden, ga ik voor een 8,5. Ik moet nog even denken of ik naar boven of naar beneden afrond.

Sabai

Ik heb de gehele race een gevecht om de top 4 gezien. Wat wil je nog meer?

FolkertE

Citaat van: Sabai op 23 juni 2014 - 09:32:50
Ik heb de gehele race een gevecht om de top 4 gezien. Wat wil je nog meer?
Niet veel eigenlijk. En ik denk dat als Williams eerder was gepit ze nog langer voor Mercedes konden blijven.

Wallie

Prima raceje dus een prima 7.
Jammer dat Williams niet echt met de Mercedessen het gevecht aan kon gaan.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Breaktest

Ik heb zelf de eerste dertig min. via live stream gevolgd, daarna ging ik naar buiten waar de vogeltjes fluiten (en het begin van de avond nog even de samenvatting op Canvas).
F1 doet me in zekere zin aan de Beatles denken op 2/3 van hun carrière: de aankondiging van weer een nieuwe plaat (Magical Mystery tour) veroorzaakte meer opwinding dan de plaat zelf.
Naar F1 vertaald: eerst krijg je te horen hoe opwindend het circuit is, hebben we een verrassende polesitter en vraag je je af hoe Hamilton zal terugslaan. Dan gaat de race van start. De start blijft interessant maar gaandeweg gaat het gebeuren als een nachtkaars uit.
Jammer dat de de meeste positiewisselingen in de top 4 in de pits plaatsvinden. Daarvoor ga je niet naar een circuit. (Ik heb al vaker geopperd dat ze een paar races erin moeten gooien om waarin helemaal geen pitstops mogen worden gemaakt - of dit spannender races geeft weet ik niet, maar het geeft wel de nodige variatie).

Toen ik om half twee naar bed ging realiseerde ik me dat ik meer plezier had beleefd aan die knotsgekke wedstrijd VS-Portugal dan het gedoe op de Red Bull ring. Nuchter beschouwd is zo'n F1 race helemaal niet spannender dan F3 races met Verstappen op Spa. Het circus drijft vooral op de poeha die eromheen wordt gecreëerd waarin mensen oneindig veel belangrijker worden gemaakt dan ze eigenlijk zijn.



Perton

Tsja nuchter beschouwd zal de Derde Klasse Noord-Oost denk ik ook meer spanning opleveren dan de Champions League waarin topverdedigers spelen. Geen idee verder, ik denk dat Jehoentelaar dat beter zal kunnen verwoorden. Maar toch kijkt (op hij na dan) niemand naar de Derde Klasse Noord-Oost, en wel naar de Champions League. Ik heb paar weken terug de finale van de Champions League gezien (die voor vrouwen om precies te zijn) en die vond ik stukken vermakelijker dan die van de mannen. Wat meer kwam door het belabberde niveau daarin trouwens.

Maar terug naar F3 en F1, ik denk dat als je een gemiddelde clubrace in Brands Hatch bezoekt, die nog 20 keer interessanter zal zijn dan Formule 1. Maarja, in die klasse rijden nou eenmaal niet de topcoureurs en de beste teams. Of dat in de Formule 1 wél zo is, valt uiteraard ook nog te bezien.

En ik denk dat in elke sport lagere klassen eigenlijk meer spektakel opleveren dan de hoogste klasse of het hoogste niveau. Het is niet voor niets dat enkele van de grootste stadions ter wereld niet van NFL-teams zijn, maar juist van de teams van een universiteit.