Ferrari in 2014

Gestart door Breaktest, 11 juni 2014 - 10:58:17

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 00:24:42
Ik heb nog steeds geen echte (bekend woordje he? ;)) uitleg gezien waarom Mattiacci geen echte teambaas is. Hij leidt Ferrari. Of hij dat nou voor 1 maand, 7 maanden of 45 jaar doet, hij is de baas over het Formule 1-team van Ferrari. Hij neemt de beslissingen. En als hij is aangesteld met het doel om dat tijdelijk te doen, dan plak je het woordje interim ervoor en is hij een interim-teambaas. Maar als ze Pat Fry de interim-teambaas hadden gemaakt was hij plotseling wel een echte teambaas geweest, omdat hij een raceman is ofzo?

Wanneer is iemand een echte teambaas? Als hij meer dan 12 maanden in die functie zit? Als hij meer dan 5 jaar andere functies in de racewereld heeft gehad? Waar ligt de grens?

Simpel roepen dat je gelijk hebt "omdat je een prima redenatie hebt" is eigenlijk een best wel behoorlijke cirkelredenatie. Zo kan ik voortaan ook wel elke discussie 'winnen' door te zeggen dat mijn argumenten de enige juiste zijn.
nou, gelijk hebben is een groot woord, maar dit is hoe ik het zie. En als ik me niet vergis heb ik hemzelf ook dergelijke dingen horen zeggen. Ik kom er later op terug, heb nu ff geen tijd om dingen op te zoeken.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 00:32:43
Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 23:50:25
Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:44:02
En Briatore was lekker gelouterd toen hij bij Benetton kwam.
die won ook heel veel in zn eerste jaren idd.

Dus? Wat bedoel je hiermee? Had ie dus maar ontslagen moeten worden? Net als Mattiacci nu (misschien)?

Ik geef alleen maar aan dat het wel eerder is gebeurd dat iemand koud in de sport komt en gewoon een uitstekende teambaas blijkt te zijn. Ook als (in jouw termen) geen 'echte' teambaas bent.
nee, maar je hebt het over gelouterd, dat was Briatore toen idd niet, maar 6 jaar later wel, toen de successen kwamen. Bij Ferrari krijg je die tijd niet om te leren, daar moet je er direct staan. Maar goed, aangezien ik weinig behoefte heb aan dit soort discussies; laten we het er gewoon op houden dat ik het geen echte teambaas vind en dat komt misschien wel doordat ik hem zelf dat soort dingen heb horen zeggen (inclusief mijn eerder genoemde argument). Ik denk wel dat ik daar volgende week iets van terug kan vinden. Sabai schijnt ook dat soort dingen gehoord of gelezen te hebben, dus het is niet zo dat ik het loop te verzinnen. Ik dacht zelf dat iedereen wel zo'n beetje wist wat de bedoeling met Mattiacci was, maar dat blijkt niet zo te zijn. Hoe dan ook,als Ferrari binnenkort weer van em af wil, dan is de kans sowieso groot dat dat gepland was, hij heeft nl niks te maken met de resultaten van dit jaar. Dus waar maken we ons uberhaupt druk over?

0634

Ik zeg ook nergens dat je van dat interim verzint. Ik ben daar geen enkele keer op ingegaan en heb zelf geen idee (meer). Ik zeg alleen dat het best kan werken een 'niet echte'  teambaas.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 01:06:19
Ik zeg ook nergens dat je van dat interim verzint. Ik ben daar geen enkele keer op ingegaan en heb zelf geen idee (meer). Ik zeg alleen dat het best kan werken een 'niet echte'  teambaas.
en ik zei alleen dat 19 maanden wellicht weer te lang was voor een 'niet echte' teambaas. Volgens mij ziet Ferrari hem wel als interim en daarom kan ik me prima voorstellen dat ze in de winter weer een 'echte' teambaas nemen, die zich weer op het racen richt in tegenstelling tot Mattiacci die vooral voor de reorganisatie is aangesteld. Maar goed, laten we dit ff uitstellen tot volgende week. Ik moet nu weg en morgen zijn er vast belangrijkere dingen ;)

0634

De vraag is dan waar je om 2:38 nog heen moet... :P

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:30:36
Het komt natuurlijk nooit vriendelijk over als je zegt 'wij hebben een rijder nodig die gemotiveerd en gecommiteerd is.' Als Alonso iets is geweest is het dat wel.

Misschien bedoelde hij Kimi? ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 02:09:40
De vraag is dan waar je om 2:38 nog heen moet... :P
dat was 1:38, in Groningen kun je dan gewoon nog de stad in. En aangezien ik midden in het centrum woon, ben ik het haast verplicht ;)

0634

Ah, tijdsverschil met Nederland ;D.

Maikel0230

Volgens Eddie Jordan net live op de BBC iplayer is Mattiacci wel degelijk op weg naar de achterdeur...

Nou lekker bezig daar bij Ferrari, gaan ze weer iemand anders op zijn plaats zetten die de veranderingen die Mattiacci al had doorgevoerd weer helemaal overhoop gaat gooien en dan kan je Ferrari al zeker afschrijven voor 2015, dat was sowieso al Kielekiele maar dit zou echt nergens op slaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 23 november 2014 - 16:41:40
Volgens Eddie Jordan net live op de BBC iplayer is Mattiacci wel degelijk op weg naar de achterdeur...

Nou lekker bezig daar bij Ferrari, gaan ze weer iemand anders op zijn plaats zetten die de veranderingen die Mattiacci al had doorgevoerd weer helemaal overhoop gaat gooien en dan kan je Ferrari al zeker afschrijven voor 2015, dat was sowieso al Kielekiele maar dit zou echt nergens op slaan.


Maar Mattiacci had toch ook geen autosportachtergrond? Waarom dan handhaven? Misschien wil die man niet eens lang aanblijven?


Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 23 november 2014 - 16:43:15
Citaat van: Maikel0230 op 23 november 2014 - 16:41:40
Volgens Eddie Jordan net live op de BBC iplayer is Mattiacci wel degelijk op weg naar de achterdeur...

Nou lekker bezig daar bij Ferrari, gaan ze weer iemand anders op zijn plaats zetten die de veranderingen die Mattiacci al had doorgevoerd weer helemaal overhoop gaat gooien en dan kan je Ferrari al zeker afschrijven voor 2015, dat was sowieso al Kielekiele maar dit zou echt nergens op slaan.


Maar Mattiacci had toch ook geen autosportachtergrond? Waarom dan handhaven? Misschien wil die man niet eens lang aanblijven?

Als je niet de intentie hebt lang aan te blijven ga je toch niet een hele reorganisatie op poten zetten met 60 man extra personeel die dan mogelijk door je opvolger weer helemaal ontmanteld kan worden.

Nee, dit slaat nergens op en zal Ferrari veel pijn bezorgen de komende jaren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Franky R. op 23 november 2014 - 16:43:15

Maar Mattiacci had toch ook geen autosportachtergrond? Waarom dan handhaven? Misschien wil die man niet eens lang aanblijven?
Maar in hoeverre heeft die Phillip Morris-dude dan wel een achtersportachtergrond? Behalve dat ie blijkbaar in een of andere sponsorcommissie zit, kan ik vrij weinig over hem vinden.

0634

Psst.... men fluistert in Duitsland (Bild, Auto Motor und Sport) en Engeland (sky) dat Brawn benaderd is voor technisch directeur. Overigens ontkennen ze dat in Italie (La Stampa).

Andere roddels: Costa terug naar Ferrari en Bottas als vervanger van Kimi in '16.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 23 november 2014 - 16:50:19
Citaat van: Franky R. op 23 november 2014 - 16:43:15
Citaat van: Maikel0230 op 23 november 2014 - 16:41:40
Volgens Eddie Jordan net live op de BBC iplayer is Mattiacci wel degelijk op weg naar de achterdeur...

Nou lekker bezig daar bij Ferrari, gaan ze weer iemand anders op zijn plaats zetten die de veranderingen die Mattiacci al had doorgevoerd weer helemaal overhoop gaat gooien en dan kan je Ferrari al zeker afschrijven voor 2015, dat was sowieso al Kielekiele maar dit zou echt nergens op slaan.


Maar Mattiacci had toch ook geen autosportachtergrond? Waarom dan handhaven? Misschien wil die man niet eens lang aanblijven?

Als je niet de intentie hebt lang aan te blijven ga je toch niet een hele reorganisatie op poten zetten met 60 man extra personeel die dan mogelijk door je opvolger weer helemaal ontmanteld kan worden.

Nee, dit slaat nergens op en zal Ferrari veel pijn bezorgen de komende jaren.
ik heb het al vaker gezegd, maar volgens mij was dit vanaf het begin de bedoeling. In die zin kun je wel zeggen, hoe sneller hij weg is hoe beter... vind jij dat als Ferrari fan jammer dan?? (ik ben vanaf vandaag ook weer Ferrari fan btw)

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 17:28:04
Citaat van: Maikel0230 op 23 november 2014 - 16:50:19
Citaat van: Franky R. op 23 november 2014 - 16:43:15
Citaat van: Maikel0230 op 23 november 2014 - 16:41:40
Volgens Eddie Jordan net live op de BBC iplayer is Mattiacci wel degelijk op weg naar de achterdeur...

Nou lekker bezig daar bij Ferrari, gaan ze weer iemand anders op zijn plaats zetten die de veranderingen die Mattiacci al had doorgevoerd weer helemaal overhoop gaat gooien en dan kan je Ferrari al zeker afschrijven voor 2015, dat was sowieso al Kielekiele maar dit zou echt nergens op slaan.


Maar Mattiacci had toch ook geen autosportachtergrond? Waarom dan handhaven? Misschien wil die man niet eens lang aanblijven?

Als je niet de intentie hebt lang aan te blijven ga je toch niet een hele reorganisatie op poten zetten met 60 man extra personeel die dan mogelijk door je opvolger weer helemaal ontmanteld kan worden.

Nee, dit slaat nergens op en zal Ferrari veel pijn bezorgen de komende jaren.
ik heb het al vaker gezegd, maar volgens mij was dit vanaf het begin de bedoeling. In die zin kun je wel zeggen, hoe sneller hij weg is hoe beter... vind jij dat als Ferrari fan jammer dan?? (ik ben vanaf vandaag ook weer Ferrari fan btw)

Jammer? Neen, dat zeker niet, Mattiacci is nog niet lang genoeg teambaas en heeft nog niks bereikt.

Het lijkt me alleen zo onzinnig om hem nu alweer de laan uit te sturen, voor het personeel is dat alleen maar meer Italiaanse chaos en verwarring in een tijd waar ze zich op hun werk zouden moeten richten.

Maar goed ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn, althans dat hoop ik...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25