Ferrari in 2014

Gestart door Breaktest, 11 juni 2014 - 10:58:17

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:23:35
Wat Gloudi zegt. Al zou het tijdelijk zijn, is 7 mndn wel erg tijdelijk. Je hebt net wat mensen aangesteld en nog voordat iedereen binnen is ben je al weer weg. Dat komt op mij ook vreemd over.
is ook zo, maar er staat we een nieuw seizoen voor de deur. 19 maanden is wellicht veels te lang zonder echte teambaas. Misschien dat Mattiacci nog wel ff blijft, maar ik denk wel dat Ferrari een echt teambaas nodig heeft voor 2015.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:25:39
Volgens onze Marco is Vettel gekomen omdat ze een gemotiveerde en gecommiteerde rijder zochten. Dat is natuurlijk een onvriendelijke opmerking richting je huidige rijder.

Vandaar ook dat Alonso reageerde door te zeggen dat Ferrari pas een nieuwe rijder ging zoeken nadat hij besloot weg te gaan en Marco hem maar bleef bestoken met smeekbedes om te blijven.
als Alonso zelf aangeeft dat ie vorig jaar is begonnen met twijfelen, dan is dat niet zo onvriendelijk niet denk ik.

0634

Het komt natuurlijk nooit vriendelijk over als je zegt 'wij hebben een rijder nodig die gemotiveerd en gecommiteerd is.' Als Alonso iets is geweest is het dat wel.

0634

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 23:26:27
Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:23:35
Wat Gloudi zegt. Al zou het tijdelijk zijn, is 7 mndn wel erg tijdelijk. Je hebt net wat mensen aangesteld en nog voordat iedereen binnen is ben je al weer weg. Dat komt op mij ook vreemd over.
is ook zo, maar er staat we een nieuw seizoen voor de deur. 19 maanden is wellicht veels te lang zonder echte teambaas. Misschien dat Mattiacci nog wel ff blijft, maar ik denk wel dat Ferrari een echt teambaas nodig heeft voor 2015.

Waarom is Mattiacci geen échte teambaas? Is ie van Lego?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:31:13
Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 23:26:27
Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:23:35
Wat Gloudi zegt. Al zou het tijdelijk zijn, is 7 mndn wel erg tijdelijk. Je hebt net wat mensen aangesteld en nog voordat iedereen binnen is ben je al weer weg. Dat komt op mij ook vreemd over.
is ook zo, maar er staat we een nieuw seizoen voor de deur. 19 maanden is wellicht veels te lang zonder echte teambaas. Misschien dat Mattiacci nog wel ff blijft, maar ik denk wel dat Ferrari een echt teambaas nodig heeft voor 2015.

Waarom is Mattiacci geen échte teambaas? Is ie van Lego?
omdat hij geen geschiedenis heeft als teambaas, uberhaupt niks in de autosport. Hij komt meer uit de zakenwereld.

0634

En Briatore was lekker gelouterd toen hij bij Benetton kwam.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:30:36
Het komt natuurlijk nooit vriendelijk over als je zegt 'wij hebben een rijder nodig die gemotiveerd en gecommiteerd is.' Als Alonso iets is geweest is het dat wel.
jawel, maar dit gaat om 2015. We zien het allemaal wel een beetje aankomen dat het voor Alonso bij Ferrari niet meer gaat lukken, dat idee zal hij zelf ook wel een beetje hebben en Ferrari heeft dat misschien ook wel. Ik denk ook dat de opmerkingen van Mattiacci daar op slaan. Op de baan heeft hij de afgelopen jaren natuurlijk perfect werk geleverd, dus daar zal het zeker niet op slaan. t is gewoon tijd voor iets nieuws, voor beide partijen. Alonso heeft zelf ook al meermaals gezegd dat zijn keuze ook het beste was voor Ferrari.

0634

Ik snap wel hoe Mattiacci het uit zal leggen, maar ik snap ook dat dat soort woorden (zie Autosport voor wat hij precies zei) niet echt lekker overkomen bij Alonso.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:44:02
En Briatore was lekker gelouterd toen hij bij Benetton kwam.
die won ook heel veel in zn eerste jaren idd.

Perton

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 23:50:25
Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:44:02
En Briatore was lekker gelouterd toen hij bij Benetton kwam.
die won ook heel veel in zn eerste jaren idd.
Nee, maar die kreeg / nam de tijd om het team op te bouwen, wat hem lukte ondanks zijn niet race-achtergrond. Dus dat argument dat Mattiacci geen race-achtergrond heeft, snap ik persoonlijk ook niet zo goed.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 november 2014 - 23:56:53
Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 23:50:25
Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:44:02
En Briatore was lekker gelouterd toen hij bij Benetton kwam.
die won ook heel veel in zn eerste jaren idd.
Nee, maar die kreeg / nam de tijd om het team op te bouwen, wat hem lukte ondanks zijn niet race-achtergrond. Dus dat argument dat Mattiacci geen race-achtergrond heeft, snap ik persoonlijk ook niet zo goed.
ja, en die tijd krijg Mattiaccia niet, want die stapt in bij Ferrari. En wat dan nog, ook al was er ooit Briatore, mijn argument blijft daar wel mee staan hoor. Maar goed, op de vorige vraag van Jeroen wil ik dan nog wel een argument toevoegen (wat ik al eerder heb genoemd) en dat is dat Mattiacci sowieso benoemd is om te reorganiseren, niet zo zeer om het team te leiden.

Perton

Je argument blijft helemaal niet staan. "Hij is geen echte teambaas omdat hij niet uit de race-wereld komt." Wat is dat nou weer voor redenatie? Hij is een teambaas of hij is het niet. Je laatste punt zit verder wel logica in, maar dat maakt hem nog altijd een teambaas, al is het maar een interim-teambaas. Zijn functie is niet reorganisatiebaas ofzo.

Die huidige dude van Caterham komt ook niet uit de race-wereld. Toch is ie nu teambaas. In de meest interimversie die je je kan bedenken, maar hij is het wel. Maar goed, hij zal het natuurlijk ook niet blijven als Caterham een doorstart maakt, dat is dan ook wel weer zo.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 00:08:35
Je argument blijft helemaal niet staan. "Hij is geen echte teambaas omdat hij niet uit de race-wereld komt." Wat is dat nou weer voor redenatie? Hij is een teambaas of hij is het niet. Je laatste punt zit verder wel logica in, maar dat maakt hem nog altijd een teambaas, al is het maar een interim-teambaas. Zijn functie is niet reorganisatiebaas ofzo.
tja, plak die dingen aan elkaar en hebt je hebt een prima redenatie.

Perton

#178
Ik heb nog steeds geen echte (bekend woordje he? ;)) uitleg gezien waarom Mattiacci geen echte teambaas is. Hij leidt Ferrari. Of hij dat nou voor 1 maand, 7 maanden of 45 jaar doet, hij is de baas over het Formule 1-team van Ferrari. Hij neemt de beslissingen. En als hij is aangesteld met het doel om dat tijdelijk te doen, dan plak je het woordje interim ervoor en is hij een interim-teambaas. Maar als ze Pat Fry de interim-teambaas hadden gemaakt was hij plotseling wel een echte teambaas geweest, omdat hij een raceman is ofzo?

Wanneer is iemand een echte teambaas? Als hij meer dan 12 maanden in die functie zit? Als hij meer dan 5 jaar andere functies in de racewereld heeft gehad? Waar ligt de grens?

Simpel roepen dat je gelijk hebt "omdat je een prima redenatie hebt" is eigenlijk een best wel behoorlijke cirkelredenatie. Zo kan ik voortaan ook wel elke discussie 'winnen' door te zeggen dat mijn argumenten de enige juiste zijn.

0634

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 23:50:25
Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:44:02
En Briatore was lekker gelouterd toen hij bij Benetton kwam.
die won ook heel veel in zn eerste jaren idd.

Dus? Wat bedoel je hiermee? Had ie dus maar ontslagen moeten worden? Net als Mattiacci nu (misschien)?

Ik geef alleen maar aan dat het wel eerder is gebeurd dat iemand koud in de sport komt en gewoon een uitstekende teambaas blijkt te zijn. Ook als (in jouw termen) geen 'echte' teambaas bent.