Ferrari in 2014

Gestart door Breaktest, 11 juni 2014 - 10:58:17

« vorige - volgende »

0634

En hij is tevens op een voor hem vervelende manier aan de kant gezet, dat zegt hij n.b. zelf. Dan krijg je dit soort praat. Omdat ik de man niet ken, heb ik geen idee wat waar is en wat er natrappen is. Dus kan ik er verder niks mee.

FolkertE

Ik had dat artikel op autosport eens vluchtig door gelezen, maar daar kon ik geen na trappen vinden eigenlijk. Enkel dat hij gelukkig is bij Mercedes en dat het pijn in zijn hart doet dat Ferrari zo slecht gaat.

Maar Zoals Maikel et stelde klonk het wel wat natrapperig. Maar goed ik zal dit weekend eens alles rustig na lezen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2014 - 14:39:06
Ik zou ook echt niet weten waarom we het commentaar van Costa serieus moeten nemen.

Verder over Luca: ik zou blij zijn als hij weg is. Ik mag die vent niet.

Ron Dennis mag ik net zomin ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Mwah, Die voegt wel wat toe aan McLaren. Bij Luca heb ik nooit zo begrepen wat hij dan precies toevoegt. Kijk, Mateschitz staat ook boven iedereen, maar die schuift de poen naar voren, wat Luca dan precies allemaal toevoegt weet ik nooit zo. Behalve een hoop 'Ferrari gaat de F1 verlaten'-onzin.

Jehoentelaar

Nou ja, met al die onruststokerij van hem heeft hij toch wat dingen weten te bewerkstelligen? Vraagteken erachter omdat ik zelf geen voorbeelden kan verzinnen.

Kootje

Hmmm .... wat Luca toevoegde?

Nou .... het is natuurlijk al even geleden, maar 'n handvol wereldtitels op naam van Schumacher, Todt, Brawn en Byrne die hij allemaal naar Maranello haalde. 

Edwin90

Mwah, hij haalde Todt, Todt haalde Schumacher en Schumacher wees (in overleg met Todt neem ik aan) aan wie hij wou hebben geloof ik.

robbert

Citaat van: Kootje op 14 augustus 2014 - 20:21:13
Hmmm .... wat Luca toevoegde?

Nou .... het is natuurlijk al even geleden, maar 'n handvol wereldtitels op naam van Schumacher, Todt, Brawn en Byrne die hij allemaal naar Maranello haalde.

dus maar 4titels in al die jaren ferrari, is dus niet zo vet, en kijk wat er nu is bij ferrari. Als hij toen het kon, dan moet hij het nu ook kunnen. Maar het word alleen maar slechter

0634

Citaat van: Kootje op 14 augustus 2014 - 20:21:13
Hmmm .... wat Luca toevoegde?

Nou .... het is natuurlijk al even geleden, maar 'n handvol wereldtitels op naam van Schumacher, Todt, Brawn en Byrne die hij allemaal naar Maranello haalde.

Op zich heb je daar gelijk in.

Maar is Perez dan ook een held omdat hij Ronaldo, Bale, Kroost en Rodriguez kocht? Veel geld, een mooie club en voor de hand liggende scouting. Met alle respect maar ik neem meer mijn pet af voor de leiding van Red Bull. Vanuit het relatieve niets zon team neerzetten is knapper imo. Zelf sterren maken en opleiden ipv kopen is lastiger ( al hebben ook zij heul veel geld natuurlijk en was Newey aantrekken ook niet heel moeilijk te bedenken).

Bovendien,  na dat die jongens v ertrokken kon Luca geen hernieuwde successen bewerkstelligen.  En daarvoor trouwens ook niet.

Kootje

Citaat van: robbert op 14 augustus 2014 - 23:16:24
Citaat van: Kootje op 14 augustus 2014 - 20:21:13
Hmmm .... wat Luca toevoegde?

Nou .... het is natuurlijk al even geleden, maar 'n handvol wereldtitels op naam van Schumacher, Todt, Brawn en Byrne die hij allemaal naar Maranello haalde.

dus maar 4titels in al die jaren ferrari, is dus niet zo vet, en kijk wat er nu is bij ferrari. Als hij toen het kon, dan moet hij het nu ook kunnen. Maar het word alleen maar slechter

Maar 4 titels? ??? Wat dacht je van 23 titels? ::)

14 constructeurstitels (1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007 & 2008)
  9 coureurstitels        (1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 & 2007)?

Dat is iig de oogst die de Scuderia Ferrari binnen heeft gehaald sinds Luca aan het roer staat. En dan hebben we het nog niet eens over de overige race-activiteiten waar het FIAT concern zich mee bezig hield, want ook daar had hij de leiding over.

Maikel0230

#130
Ik geef je 100% Jeroen als je zegt dat Luca soms met van die onzin verhalen komt, vind ik namelijk ook ergerlijk en onnodig.

Maar om nu te stellen dat hij 23 jaar lang niets heeft bijgedragen tot het succes van Ferrari vind ik totaal geen recht doen aan de prestaties van de man.

Je mag niet vergeten dat hij ook nog eens over de gehele autoafdeling van Ferrari gaat, een merk dat na toch wel enkele slaperige jaren helemaal terug is en sterker dan ooit. Het geld dat hier mee verdient wordt ook weer in de F1 afdeling gestoken.

Jij zegt 'talent kopen' maar dat doet elk team RB inclusief, je gaat voor het beste personeel en als je die wil krijgen moet je dokken. Uiteraard zijn de prestaties van Red Bull bewonderenswaardig te noemen maar ook zij hadden een tijd nodig om zich op te maken voor de top (2005-2008) en zelfs toen het gebeurde was het toch wel een verassing en waren ze nog niet helemaal klaar (2009)

Net zoals Ron Dennis kent ook Luca di Montezemolo tijden dat het gewoon niet lukken wil. Ik denk dan aan de periode 2000-2007

Trouwens, heb na die initiele geruchten in de Italiaanse media er niets meer over gehoord dus ik neem aan dat er niets gaat veranderen, jammer het was echt wel eens tijd voor verandering aan de top, die John Elkam is geloof pas recent nog uitgeroepen tot beste jongste manager onder de 40. Een man die Ferrari best wel zou kunnen gebruiken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Kootje op 14 augustus 2014 - 23:42:05
Citaat van: robbert op 14 augustus 2014 - 23:16:24
Citaat van: Kootje op 14 augustus 2014 - 20:21:13
Hmmm .... wat Luca toevoegde?

Nou .... het is natuurlijk al even geleden, maar 'n handvol wereldtitels op naam van Schumacher, Todt, Brawn en Byrne die hij allemaal naar Maranello haalde.

dus maar 4titels in al die jaren ferrari, is dus niet zo vet, en kijk wat er nu is bij ferrari. Als hij toen het kon, dan moet hij het nu ook kunnen. Maar het word alleen maar slechter

Maar 4 titels? ??? Wat dacht je van 23 titels? ::)

14 constructeurstitels (1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007 & 2008)
  9 coureurstitels        (1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 & 2007)?

Dat is iig de oogst die de Scuderia Ferrari binnen heeft gehaald sinds Luca aan het roer staat. En dan hebben we het nog niet eens over de overige race-activiteiten waar het FIAT concern zich mee bezig hield, want ook daar had hij de leiding over.

ja maar ik doelde dus wel op de titels samen met de ploeg van schumacher é. Niet van de jarren 70-80-90, maar inderdaad hij heeft ferrari veel bijgedragen, dus ik vind de onzin die hij de laatste tijd dan uitkraamt niet erg, zolang hij maar ferrari probeert aan de top te krijgen

0634

Citaat van: Maikel0230 op 14 augustus 2014 - 23:43:57
Ik geef je 100% Jeroen als je zegt dat Luca soms met van die onzin verhalen komt, vind ik namelijk ook ergerlijk en onnodig.

Maar om nu te stellen dat hij 23 jaar lang niets heeft bijgedragen tot het succes van Ferrari vind ik totaal geen recht doen aan de prestaties van de man.


Dat is ook niet precies wat ik wilde zeggen, dat hij niets presteerde. Ik vraag me gewoon een beetje af wat zijn waarde is. Natuurlijk was hij eindverantwoordelijk vanaf de jaren 90 of zoiets. En dus ook eindverantwoordelijk voor het succesvolle team van Todt. Credits daarvoor.

Maar nogmaals, hij kocht simpelweg de beste mensen. Dat doet hij goed, maar op zich hadden wij dat ook kunnen bedenken en met zoveel geld hadden wij dat ook kunnen bewerkstelligen.

Moet wel zeggen dat Ferrari er begin jaren 90 niet heel goed op stond financieel en later weer wel. Dat is natuurlijk wel echt zijn werk.

Maar goed, sinds Todt en de zijnen weg zijn is hij natuurlijk ook eindverantwoordelijk voor heel lang niets... En nu heeft hij weer die nieuwe teambaas aangesteld. Ik moet het nog zien.

Kootje

Citaat van: robbert op 14 augustus 2014 - 23:47:31
ja maar ik doelde dus wel op de titels samen met de ploeg van schumacher é. Niet van de jarren 70-80-90, maar inderdaad hij heeft ferrari veel bijgedragen, dus ik vind de onzin die hij de laatste tijd dan uitkraamt niet erg, zolang hij maar ferrari probeert aan de top te krijgen

Dan nog waren het 11 titels, 6x WCC - 5x WDC, en niet slechts 4. ;)

En wat die onzin betreft, de enige onzin waar ik me aan stoor is elke keer weer dat loze dreigement de F1 te verlaten als hij z'n zin niet krijgt. Wat dat betreft ben ik blij dat hij (of FIAT) nu eindelijk de daad bij het woord voegt en de F1 verlaat. :D

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 augustus 2014 - 06:21:10


Dat is ook niet precies wat ik wilde zeggen, dat hij niets presteerde. Ik vraag me gewoon een beetje af wat zijn waarde is. Natuurlijk was hij eindverantwoordelijk vanaf de jaren 90 of zoiets. En dus ook eindverantwoordelijk voor het succesvolle team van Todt. Credits daarvoor.

Maar nogmaals, hij kocht simpelweg de beste mensen. Dat doet hij goed, maar op zich hadden wij dat ook kunnen bedenken en met zoveel geld hadden wij dat ook kunnen bewerkstelligen.

Moet wel zeggen dat Ferrari er begin jaren 90 niet heel goed op stond financieel en later weer wel. Dat is natuurlijk wel echt zijn werk.

Maar goed, sinds Todt en de zijnen weg zijn is hij natuurlijk ook eindverantwoordelijk voor heel lang niets... En nu heeft hij weer die nieuwe teambaas aangesteld. Ik moet het nog zien.


Nog los van het feit dat LdM het niet nodig vond om een nieuwe windtunnel te bouwen...aldus Aldo Costa. Ik kijk naar Luca's succcessen, maar ook naar de fouten die hij nu maakt.

Dat geflirt met Newey zal ook niet goed zijn ontvangen bij het huidige ontwerpteam, is het niet? Dat soort dingetjes bedoel ik..[en mss. Jeroen ook].