Ferrari in 2014

Gestart door Breaktest, 11 juni 2014 - 10:58:17

« vorige - volgende »

Perton


robbert


Figge

Citaat van: Maikel0230 op 12 juni 2014 - 21:40:03
Ik heb hier nog vorige week een column over geschreven op een moment dat ik me verveelde, toevallig onstaat er hier een gesprek over op de pits

Dan zal ik zal hem eens moeten posten nadat ik er nog eens met de taalfoutendetector ben overgegaan.

Benieuwd op de reacties.  ;)

Ben benieuwd :) Kom maar door met die column

Breaktest

Citaat van: Breaktest op 11 juni 2014 - 10:58:17
Laat ik helder zijn: zelf ben ik geen Ferrari fan. Zelfs met een van de beste coureurs in huis kan het geen vuist meer maken. Dat het zich zo lang in de (sub)top kan handhaven is vooral te danken aan allerlei twijfelachtige deals die erop gericht zijn de status quo te handhaven - zonder dergelijke constructies zou het waarschijnlijk allang zijn afgezakt naar de middenmoot.
Maar hoe nu verder? In tegenstelling tot McLaren kan het niet hopen op een nieuw (motor)wonder van buitenaf. Een oud recept dan maar, de concurrentie wegkopen. Maar tegenwoordig helpt zelfs zwaaien met de geldbuidel ook niet meer. De meest getalenteerde koppen zoals Adrian Newey, en nu weer Andy Cowell, verantwoordelijk voor de motoren bij Mercedes, zijn al 'loaded' en zien Ferrari als werkgever absoluut niet zitten. Waarschijnlijk te veel Italiaanse chaos, te veel eigenwijzigheid.
Wat Ferrari past is bescheidenheid, het besef dat ze niet langer de grootste zijn. Ze hebben veel te lang geloofd -  en de wereld doen geloven - dat de F1 niet zonder hen. Nou mooi niet dus. Het zal een hell of a job worden hen aan de nieuwe realiteit te laten wennen.
Nou dat is nog eens op je wenken bediend worden...
http://www.autoblog.nl/nieuws/ferrari-baas-sluit-vertrek-uit-formule-1-niet-uit-67893

0634

En? Dat roept ie iedere twee jaar. Als ie zelf nou eens wegging. Zou al een hoop schelen.


Wings

Misschien lobbyen voor regelwijzigingen. Of even verduidelijken waarom hun nog steeds recht hebben (in hun optiek) op die volle mep aan inkomsten van TV-rechten.

Perton

Citaat"De F1 gaat achteruit door de nieuwe regels van de FIA. Mensen kijken voor het spektakel, niet om de rijders zo efficiënt mogelijk te zien racen en banden te sparen."
Di Montezemolo (en sowieso alle klagers over de nieuwe reglementen die hetzelfde argument gebruiken) lijken alleen soms te vergeten dat dat prima samen kan gaan. Bahrein was spannend, Canada was spannend (oké na de problemen van Mercedes, maar dat Mercedes dit jaar domineert ligt niet aan de regels op zich, de vorige reglementen begonnen met Brawn ook met een team dat gigantisch domineerde, maar 2010-2014 waren best aardige jaren, op sommige Red Bull-dominante momenten ja).

Ik zie dit jaar genoeg spektakel (niet elke race uiteraard, maar dat is geen enkel seizoen), en als dit het beste argument is dat Di Montezemolo kan geven, dan kan ik hem alleen maar uitlachen. Zoiets ambieert dan een politieke carrière. Ik zou er bijna conclusies over de Italiaanse politiek aan verbinden. Maar goed, sowieso valt die man natuurlijk niet serieus te nemen, en zeker zijn 'dreigementen' niet. Kinderen van 6 die roepen dat ze nooit meer van hun moeder zullen houden omdat ze geen koekje krijgen zijn nog serieuzer te nemen.

robbert

ja, als hij ferrari wil uit de f1 trekken, dat hij maar doet. Want sucessen behalen ze toch niet meer, dan is het beter om het ergens anders te zoeken, zoals de sportcars. Ik denk niet dat er iemand er rouwig om zal zijn, behalve de ferrarifans dan. Begrijp mij niet verkeerd é, ik ben geen anti-ferrari é, maar ik ben wel tegen iemand die jaren loopt te roepen dat hij wil vertrekken, zoals hier al eens gezegd is geweest. Moesten ze nu terug strijden om overwinningen, dan zal het wat anders zijn, maar nu zijn ze niet meer dan een subtopper, dus het zou geen kwaad kunnen. Er is dan plaats voor een ander team die mss wel voor de titel kan strijden, zoals redbull eens bijgekomen is :)

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2014 - 11:47:17
Overigens: http://www.jamesallenonf1.com/2014/06/ferrari-denies-montezemolo-threat-to-quit-f1/
Inderdaad, net zoals Caterham. Wel te koop, niet te koop, wel te koop niet te koop. Zo voorspelbaar, die CEO's.

Breaktest

Je zou die oude man bijna keihard in zijn gezicht uitlachen. De waarheid is: Ferrari kan nergens heen. Le Mans is geen alternatief qua exposure. Bovendien moeten ze het dan opnemen tegen zeer ervaren specialisten, waaronder een nog grotere autofabrikant dan Mercedes, Toyota. Ik zie Ferrari niet zou gauw een competitieve hybride met meer dan 1000 pk uit de hoge hoed toveren.

0634

Citaat van: Breaktest op 14 juni 2014 - 13:41:23
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2014 - 11:47:17
Overigens: http://www.jamesallenonf1.com/2014/06/ferrari-denies-montezemolo-threat-to-quit-f1/
Inderdaad, net zoals Caterham. Wel te koop, niet te koop, wel te koop niet te koop. Zo voorspelbaar, die CEO's.

Jamaar die hebben het water tot de lippen staan. Die zullen weinig keus hebben om zich terug te trekken of zich te laten kopen. Luca heeft een keuze. En die zal Ferrari echt niet uit de F1 terug trekken.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Maikel0230 op 15 juni 2014 - 10:02:45
http://www.gppits.net/nieuws/column_het_verdriet_van_fernando/
Prima column - van een bevooroordeelde Ferrari fan. Mijn toevoeging: Laten we hopen dat de Ferrari zich eindelijk eens als ieder ander team gaat gedragen in plaats van zich stiekem voordeeltjes toe te eigenen vanachter de groene tafel.

0634

Da's het mooie van columns, die mogen bevoordeeld zijn. Dat mag gewoon vanuit het perspectief van een fan of juist van een hater geschreven worden. Het is het enige dat ik tegen heb op RTL Grand Prix magazine. Die laat de mening in ieder artikel doorsijpelen. Dat moet je dus juist niet doen. Objectief in normale artikelen en nieuwsberichten, subjectief in columns.