Ferrari in 2014

Gestart door Breaktest, 11 juni 2014 - 10:58:17

« vorige - volgende »

Jozef

Ik zou me echt grote zorgen maken als ik Ferrari-fan was. We kunnen alleen maar speculeren wat er achter de schermen aan de gang is, maar bijna alle scenario's die ik zie, zijn somber:

A) Mattiacci heeft de reorganisatie niet goed gedaan en het team is nog steeds een puinhoop, of een nog grotere puinhoop dan het al was. Daarom grijpt de Ferrari-top in.

B) Mattiacci was eigenlijk goed bezig, het team staat er nu beter voor, maar de Ferrari-top moet hem niet. Er worden politieke spelletjes gespeeld in de toplagen van Ferrari en dat kan de prestaties eigenlijk nooit ten goede komen. Arrivabene wordt aangesteld omdat hij hooggeplaatste vriendjes heeft en niet vanwege zijn kwaliteiten.

C) Mattiacci was altijd bedoeld als teambaas tot het eind van het seizoen en heeft zijn taak gewoon volbracht. Ik vind dit scenario onwaarschijnlijk, maar het kan.

Ik had het idee dat Ferrari op de goede weg was. Nieuwe gezichten, nieuwe topcoureur, nieuwe structuur, allemaal te laat om in 2015 voor de titel te gaan maar op termijn toch een hoop vooruitgang. Nu kunnen wij dat moeilijk beoordelen vanop een internetforum maar deze wending doet me toch sterk verwachten dat 2015 een nieuw flopjaar wordt voor de Scuderia.

Perton

Ik geloof dus totaal niet in optie C, dan zou het wel heel toevallig zijn dat ie na het compleet onverwachte interimteambaasschap (ik vind dat dit een woord is) ook nog eens vertrekt bij Ferrari. Als ie nou een andere rol had gekregen bij Ferrari, had optie C me nog reëel kunnen lijken, en Tuesday had me dit weekend aan het twijfelen gebracht. Maar die twijfel is nu eigenlijk wel weg.

Joe Saward en Adam Cooper menen ook beiden dat hij ontslagen is, en ook BBC heeft het woord sacked gebruikt. Nu zegt dat natuurlijk niet alles, maar als meerdere journalisten los van elkaar het hebben over een ontslag lijkt het me vrij logisch dat het een ontslag is.

Ik denk dan ook B.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 november 2014 - 18:08:54
Ik geloof dus totaal niet in optie C, dan zou het wel heel toevallig zijn dat ie na het compleet onverwachte interimteambaasschap (ik vind dat dit een woord is) ook nog eens vertrekt bij Ferrari. Als ie nou een andere rol had gekregen bij Ferrari, had optie C me nog reëel kunnen lijken, en Tuesday had me dit weekend aan het twijfelen gebracht. Maar die twijfel is nu eigenlijk wel weg.

Joe Saward en Adam Cooper menen ook beiden dat hij ontslagen is, en ook BBC heeft het woord sacked gebruikt. Nu zegt dat natuurlijk niet alles, maar als meerdere journalisten los van elkaar het hebben over een ontslag lijkt het me vrij logisch dat het een ontslag is.

Ik denk dan ook B.
tja, ik bij mij begint de twijfel nu juist toe te slaan. Ik begin nu zelf toch ook wel benieuwd te worden hoe ik (en Sabai) er bij kom(en) dat Mattiacci sowieso maar tijdelijk aan zou blijven als teambaas. Volgens mij komt dat ergens uit een interview met Mattiacci ergens achterin een garage, maar misschien heb ik het me ook wel zelf wijsgemaakt. Als ik er nog iets van terug kan vinden laat ik het weten. Hoe dan ook verbaasd het ontslag mij niet, al is het wel wat eerder dan ik had verwacht en vind ik de keuze voor zijn opvolger wel enigzins verbazend. Weer iemand zonder echte raceachtergrond.

Jozef

#213
Zonder auto-achtergrond, zonder race-achtergrond, zonder technische achtergrond, zonder Ferrari-achtergrond. Wie kent deze man en wat kan hij eigenlijk behalve sigaretten rollen? Ik kan het nog steeds nauwelijks geloven.

Edit: oké, hij zit wel al 4 jaar in de F1 Commission, al denk ik dat die Commission niet heel veel voorstelt

0634

Wel zuur. Die Mattiacci was hoofd van Ferrari in Noord Amerika.  Dat laat hij dan achter voor dit en een paar maanden later ben je helemaal weg.

Jozef

Die vindt heus wel een andere topbaan hoor. Al zal hij dan niet meer bij Ferrari horen inderdaad.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 november 2014 - 19:06:52
Wel zuur. Die Mattiacci was hoofd van Ferrari in Noord Amerika.  Dat laat hij dan achter voor dit en een paar maanden later ben je helemaal weg.
tja, dat zal op 1 of andere manier wel gecompenseerd worden. Uiteindelijk zal het sowieso wel weer goedkomen, dit was gewoon niet de juiste plek voor hem. Zelden zo'n onbeduidende teambaas gezien als het gaat om aanwezigheid in media etc.

Edit
Beetje zelfde als wat Jozef zegt dus, alleen die was net ff eerder  ;)

Perton

#217
Volgens Saward (qua rijdersmarkt nooit de meest betrouwbare, ik weet niet hoe dat zit met dit soort transfernieuws) zijn er al gesprekken geweest met Aston Martin en McLaren. Dan wel de straatauto-afdelingen van beide merken, wat me ook wel logisch lijkt.

-edit- en volgens Twitter is Tombazis de volgende die gaat.

Jozef

Hmm, die is altijd welkom bij McLaren als het van mij afhangt!

Pancake Shield

Ik vind het raar. Ze zullen van hogeraf wel weer iets beslist hebben. Maar ja, degene die er nu zit heeft eigenlijk geen ervaring in de autosportwereld. Alleen vooral zakelijk eigenlijk...Zo iemand kan toch niet de race-technische zaken van een team regelen?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 24 november 2014 - 23:43:46
Ik vind het raar. Ze zullen van hogeraf wel weer iets beslist hebben. Maar ja, degene die er nu zit heeft eigenlijk geen ervaring in de autosportwereld. Alleen vooral zakelijk eigenlijk...Zo iemand kan toch niet de race-technische zaken van een team regelen?
de eerstvolgende race is pas in Maart, het zal mij niet verbazen als ze richting het model van Mercedes gaan en dat er dus nog iemand bijkomt. Misschien Brawn wel.

Kootje

Citaat van: Pancake Shield op 24 november 2014 - 23:43:46
Ik vind het raar. Ze zullen van hogeraf wel weer iets beslist hebben. Maar ja, degene die er nu zit heeft eigenlijk geen ervaring in de autosportwereld. Alleen vooral zakelijk eigenlijk...Zo iemand kan toch niet de race-technische zaken van een team regelen?

Maar dat heeft z'n opvolger ook niet. Ja .... hij zit in die F1 commission, maar dat heeft weinig met het runnen van 'n team te maken.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 25 november 2014 - 00:15:07
Citaat van: Pancake Shield op 24 november 2014 - 23:43:46
Ik vind het raar. Ze zullen van hogeraf wel weer iets beslist hebben. Maar ja, degene die er nu zit heeft eigenlijk geen ervaring in de autosportwereld. Alleen vooral zakelijk eigenlijk...Zo iemand kan toch niet de race-technische zaken van een team regelen?
de eerstvolgende race is pas in Maart, het zal mij niet verbazen als ze richting het model van Mercedes gaan en dat er dus nog iemand bijkomt. Misschien Brawn wel.

Laten we het hopen, de combinatie van Brawn, Ferrari en een Duitse coureur is succesvol gebleken...  ::)

Maikel0230

Dit is em dus onze Arrivabene



Doet me een beetje aan Dietrich Mateschitz denken

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.