Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 20:19:05
Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 20:10:06
in trainingen kun je er moeilijk mensen voor straffen.
Of kwalificatie. Ik weet het niet meer, maar het hele weekend hield men zich er niet aan in ieder geval, het viel me in een training of kwalificatie in ieder geval al vast op ;)

CitaatVolgens mij is er in Oostenrijk ook na vrijdag een verduidelijking gekomen. En ik vindt het juist wel ok dat dit in overleg met de coureurs wordt gedaan.
Nuja daarover verschillen we dan van mening. Maar ik ben in het algemeen wel een voorstander van dat de FIA zoveel mogelijk de regels bepaalt, ook qua reglementen in het algemeen. Natuurlijk dat er wel geluisterd wordt naar feedback van de coureurs, maar al dat democratische zorgt ervoor dat alle veranderingen allemaal zo bureaucratisch en langzaam verlopen.

En reactie op je andere post: je hebt ook verder gelijk, maar ik reageerde op je opmerking dat je niet snapte wat iemand tegen zo'n straf kan hebben, en dat legde ik uit. Voor de rest ben ik het met je eens.
ok, tja, het heeft mij nooit gestoord, dit soort dingen geloof ik altijd wel. Als iedereen het doet zal het wel toegestaan zijn.

rafael25


0634

Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 22:00:24

Interessant!

Niet echt. Wat vond jij eigenlijk van Nico's lange stop in Canada waardoor Lewis de leiding pakte?


Perton

Ik heb dat stukje van Croft live gezien op de stream, en zou me niets kunnen bedenken wat precies interessant zou kunnen zijn. Hij meldt dat veel fans hun twijfels hebben en vervolgens zegt hij dat Mercedes een Duits team is, met een Britse basis en een Maleisische hoofdsponsor, en dat hij dus niet gelooft in een conspiracy.

Perton

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 22:03:48
Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 22:00:24

Interessant!

Niet echt. Wat vond jij eigenlijk van Nico's lange stop in Canada waardoor Lewis de leiding pakte?
Monteurs vergisten zich daar in de .

Maikel0230

Ik geloof er niet in, echt een belachelijke theorie, Hamilton is de race gisteren verloren door die twee fouten in de quali

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 22:05:17
Ik heb dat stukje van Croft live gezien op de stream, en zou me niets kunnen bedenken wat precies interessant zou kunnen zijn. Hij meldt dat veel fans hun twijfels hebben en vervolgens zegt hij dat Mercedes een Duits team is, met een Britse basis en een Maleisische hoofdsponsor, en dat hij dus niet gelooft in een conspiracy.

het enige opvallende is dat Hill en Herbert wel erg oude mannen zijn geworden.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 22:09:09
Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 22:05:17
Ik heb dat stukje van Croft live gezien op de stream, en zou me niets kunnen bedenken wat precies interessant zou kunnen zijn. Hij meldt dat veel fans hun twijfels hebben en vervolgens zegt hij dat Mercedes een Duits team is, met een Britse basis en een Maleisische hoofdsponsor, en dat hij dus niet gelooft in een conspiracy.

het enige opvallende is dat Hill en Herbert wel erg oude mannen zijn geworden.
Erg grijs ja.

robbert

Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 15:49:06
Pitstop 1 3.5sec en pitstop 2 4.0sec :S Ik erger me er dood aan, want dat is dit seizoen niet de eerste keer. Lijkt er steeds meer op dat het team dat bewust doet. Kan geen toeval meer zijn.

ja inderdaad, het team laat hamilton bewust langer staan, om dan risico te nemen dat ze nog meer posities verliezen ;D ;D ;D Ja redbull deed het ook ;D ;D ;D

Jozef

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 19:20:25
Ik zie het nut niet. Zelfde als dat ik geen nut zie bij Vettel straffen. Het zijn fouten waarbij ze zelf de dupe zijn.  Een straf voorkomt het de volgende keer niet.

Die straf is ingevoerd nadat een cameraman gewond raakte vorig jaar door een rondvliegend wiel. Ze zijn er niet alleen zelf de dupe van maar brengen dus ook hun omgeving in gevaar.

Perton

Maar het paniekerig elk dergelijk incident bestraffen is ingevoerd als paniekreactie na het ongeval van Henry Surtees, met Renault dat destijds een race schorsing kreeg voor een niet goed gemonteerd wiel kreeg. Ik snap de argumenten van veiligheid allemaal wel, maar zoals Sauber deze race, en Ricciardo enkele races terug... er wordt direct gehandeld door het team, van een onveilige situatie is nauwelijks sprake, dan vind ik de gridstraf ook overbodig.

Als men de risico's wil bannen, dan moeten ze pitstops maar afschaffen, maar zolang er bandenstops zijn zonder dat er bijgetankt wordt, zal je dit soort risico's altijd houden.


Tuesday

Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 00:23:10
Maar het paniekerig elk dergelijk incident bestraffen is ingevoerd als paniekreactie na het ongeval van Henry Surtees, met Renault dat destijds een race schorsing kreeg voor een niet goed gemonteerd wiel kreeg. Ik snap de argumenten van veiligheid allemaal wel, maar zoals Sauber deze race, en Ricciardo enkele races terug... er wordt direct gehandeld door het team, van een onveilige situatie is nauwelijks sprake, dan vind ik de gridstraf ook overbodig.

Als men de risico's wil bannen, dan moeten ze pitstops maar afschaffen, maar zolang er bandenstops zijn zonder dat er bijgetankt wordt, zal je dit soort risico's altijd houden.
ondertussen was al wel het wiel van Guttierez er half afgelopen. En volgens mij ging het bij Webber vorig jaar ook op de eerste meters al fout. Dat ze na 10 meter hun fout inzien is dus veels te laat.


Tuesday

Verklaring van Mercedes over de pitstops (via Ted)



1e stop lag dus ook deels aan Hamilton zelf. 2e stop kreeg hij juist de voorkeur boven Rosberg om hem voor Bottas te krijgen, dus daar kun je sowieso niks achter zoeken.

Perton

Citaat van: Tuesday op 23 juni 2014 - 00:27:59
Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 00:23:10
Maar het paniekerig elk dergelijk incident bestraffen is ingevoerd als paniekreactie na het ongeval van Henry Surtees, met Renault dat destijds een race schorsing kreeg voor een niet goed gemonteerd wiel kreeg. Ik snap de argumenten van veiligheid allemaal wel, maar zoals Sauber deze race, en Ricciardo enkele races terug... er wordt direct gehandeld door het team, van een onveilige situatie is nauwelijks sprake, dan vind ik de gridstraf ook overbodig.

Als men de risico's wil bannen, dan moeten ze pitstops maar afschaffen, maar zolang er bandenstops zijn zonder dat er bijgetankt wordt, zal je dit soort risico's altijd houden.
ondertussen was al wel het wiel van Guttierez er half afgelopen. En volgens mij ging het bij Webber vorig jaar ook op de eerste meters al fout. Dat ze na 10 meter hun fout inzien is dus veels te laat.


Je hebt gelijk.

Desondanks blijf ik wel van mening dat als men het écht veilig wil maken, pitstops maar in zijn totaliteit moeten worden afgeschaft. Zolang je pitstops hebt (tenzij je er een minimumtijd aan gaat verbinden van bijvoorbeeld 5 seconden) zal het risico's met zich mee brengen. Daar kan je voor straffen (terecht, overigens), maar het zal altijd mis blijven gaan. Dit seizoen al twee keer.

0634

Citaat van: Tuesday op 23 juni 2014 - 00:31:38
Verklaring van Mercedes over de pitstops (via Ted)



1e stop lag dus ook deels aan Hamilton zelf. 2e stop kreeg hij juist de voorkeur boven Rosberg om hem voor Bottas te krijgen, dus daar kun je sowieso niks achter zoeken.

dat laat ste deden ze heel slim maar nemen ook de kans dat hij daarmee Rosberg inhaalt.  Nu dan roepen dat Nico het voordeel krijgt slaat nergens op.