Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jozef op 22 juni 2014 - 16:02:26
Ik denk trouwens dat het geen verschil had gemaakt of Hamilton op P4 was gestart (achter Rosberg) of op P9. Na ronde 1 reed hij vierde en vanaf daar had hij eigenlijk de aansluiting met Rosberg. Wat ongelukkig was, was dat Hamilton Bottas niet pakte bij de eerste pitstops, dat kwam omdat de pitstop van Bottas 1.4s sneller was dan die van Hamilton. Daardoor kon Hamilton Rosberg pas helemaal aan het eind van de race aanvallen.

Webber suggereerde trouwens dat de langzamere stops van Hamilton ook veroorzaakt kunnen zijn door Hamilton die niet op de goede plaats stopt. Complotten gaan zoeken bij Mercedes is echt wel lachwekkend.
Ik denk het juist wel. Goede start helpt een hoop. Misschien was hij direct als leider of 2de de eerste bocht in gegaan. Hamilton had sowieso pech bij de eerste stops, 2de rijder binnen en net iets te veel verlopen in die 2 rondjes en in de pitsstop.

Ik vond het ongelooflijk spannende race.

0634

Dat is geen pech. Normaal gesproken komt de nummer 2 van een team altijd als tweede binnen. Het was bijzonder dat Merc hem bij de tweede serie wel als eerste liet binnenkomen. Was wel heel goed van ze want daardoor kon hij eindelijk voorbij Bottas komen.

Perton

Citaat van: NielsD op 22 juni 2014 - 17:36:00
Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 15:55:10
Citaat van: Sabai op 22 juni 2014 - 15:45:54
Zagen jullie het slijm momentje van Bernie ook nog tijdens de race.Wat een figuur die ouwe.
Haha ja, what the fuck was dat ook. Rare shit

Nee?
Twee ronden voor het einde werd in een helikopter-shot op het rechte stuk geprojecteerd:
Congratulations Dietrich
Thanks, Bernie

Nog niet gezien zoiets...


En beweren dat Hamilton pech had bij de eerste stop omdat hij als tweede binnenkwam is natuurlijk raar. Teams kunnen nou eenmaal niet tegelijk stoppen in de Formule 1. Ik zou dat ook graag anders zien, zoals bij IndyCar, maar zo is het nou eenmaal heeft niks met pech te maken.


Ik las overigens dat Vettel geen straf krijgt voor zijn botsing met Gutiérrez vanwege de nieuwe richtlijnen coureurs niet meer voor elk wissewasje te bestraffen. Nu had de botsing van mij sowieso niet bestraft hoeven worden (vandaar ook de nieuwe richtlijnen natuurlijk :P), dus daar ben ik ontzettend content mee. Ook de afgenomen tijden in de kwalificaties... ik heb altijd bijzonder veel kritiek gehad op de FIA dat ze een snel slappelingen zijn die hun eigen regels niet hanteren en coureurs met veel te veel laten wegkomen, maar voor hoe de wedstrijdleiding het afgelopen weekend heeft gehandeld, kan ik alleen maar mijn lof uitspreken.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 18:06:14
Ook de afgenomen tijden in de kwalificaties... ik heb altijd bijzonder veel kritiek gehad op de FIA dat ze een snel slappelingen zijn die hun eigen regels niet hanteren en coureurs met veel te veel laten wegkomen, maar voor hoe de wedstrijdleiding het afgelopen weekend heeft gehandeld, kan ik alleen maar mijn lof uitspreken.
dat gaat altijd in overleg met de coureurs. Soms worden er uitzonderingen gemaakt en wordt er afgesproken dat je wel over de lijnen mag. In dit geval mocht het dus niet. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er bij duidelijke afspraken de laatste jaren een coureur mee is weggekomen.

0634

Vind de straf van Guitterez ook weer zo'n onzin. Alsof ze zonder straf niet snappen dat dit niet goed is. Kom op he. Dom. Ongelukkig. Misverstand. Nee hoor, straf en ook nog een boete eroverheen.

Wel goed dat Vettel geen straf kreeg. Natuurlijk een domme fout, zoals je zo vaak ziet, en dat hoeft voor mij niet bestraft te worden tenzij het een terugkerend fenomeen is bij de betreffende rijder. Bij Vettel is daar uiteraard geen sprake van.

0634

Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 18:30:51
Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 18:06:14
Ook de afgenomen tijden in de kwalificaties... ik heb altijd bijzonder veel kritiek gehad op de FIA dat ze een snel slappelingen zijn die hun eigen regels niet hanteren en coureurs met veel te veel laten wegkomen, maar voor hoe de wedstrijdleiding het afgelopen weekend heeft gehandeld, kan ik alleen maar mijn lof uitspreken.
dat gaat altijd in overleg met de coureurs. Soms worden er uitzonderingen gemaakt en wordt er afgesproken dat je wel over de lijnen mag. In dit geval mocht het dus niet. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er bij duidelijke afspraken de laatste jaren een coureur mee is weggekomen.

Er was van te voren ook gezegd dat als je wijd ging bij bocht 8, je niet bij de volgende bocht meteen mag inhalen omdat je extra snelheid mee hebt genomen. Je werd dus niet meteen bestraft, behalve als je het uitbuit.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 18:31:47
Vind de straf van Guitterez ook weer zo'n onzin. Alsof ze zonder straf niet snappen dat dit niet goed is. Kom op he. Dom. Ongelukkig. Misverstand. Nee hoor, straf en ook nog een boete eroverheen.
tja, die wielen moeten gewoon vastzitten, simpel zat. Dat mag van mij wel hard aangepakt worden.

0634


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 18:46:38
Dat wisten ze inderdaad nog niet bij Sauber.
toch gaat het mis. Ze moeten meer marge nemen. Ik snap eigenlijk niet wat je tegen zo'n straf kunt hebben.

0634

Ik zie het nut niet. Zelfde als dat ik geen nut zie bij Vettel straffen. Het zijn fouten waarbij ze zelf de dupe zijn.  Een straf voorkomt het de volgende keer niet.

Perton

Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 18:30:51
Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 18:06:14
Ook de afgenomen tijden in de kwalificaties... ik heb altijd bijzonder veel kritiek gehad op de FIA dat ze een snel slappelingen zijn die hun eigen regels niet hanteren en coureurs met veel te veel laten wegkomen, maar voor hoe de wedstrijdleiding het afgelopen weekend heeft gehandeld, kan ik alleen maar mijn lof uitspreken.
dat gaat altijd in overleg met de coureurs. Soms worden er uitzonderingen gemaakt en wordt er afgesproken dat je wel over de lijnen mag. In dit geval mocht het dus niet. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er bij duidelijke afspraken de laatste jaren een coureur mee is weggekomen.
Ik zou zo even geen race kunnen benoemen, maar ik kan me wel herinneren dat er soms op donderdag of vrijdag werd gemeld dat er streng opgetreden zou worden tegen dit en dat, maar daar het hele weekend niks van viel te merken. Terwijl coureurs wel duidelijk die fout maakten. Volgens mij was er vorig jaar nog ergens een race waar in de training coureurs binnen drie ronden weer over de witte lijn gingen en er toen geen punt meer van werd gemaakt door de FIA. Dat werd nog door de commentatoren expliciet genoemd, maar ik durf niet te zeggen welke race dat precies was.

Los daarvan, dat het in overleg met coureurs gaat, vind ik eigenlijk al van den zotte. In de reglementen staat nou eenmaal dat je niet over de witte lijnen mag. Als afsnijden of de uitloopstrook in de buitenbocht pakken sneller of fijner is, so be it, maar zo is het circuit niet ontworpen. Daar moet je je als coureur maar op aanpassen. Of in overleg met de FIA de bocht anders laten aanleggen. Maar dat is mijn persoonlijke mening verder, in de realiteit gaat het anders en daar leg ik me bij neer.

Perton

Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 19:11:10
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 18:46:38
Dat wisten ze inderdaad nog niet bij Sauber.
toch gaat het mis. Ze moeten meer marge nemen. Ik snap eigenlijk niet wat je tegen zo'n straf kunt hebben.
Wat ik er tegen heb, is dat Sauber zo'n beetje binnen 10, 20 meter al heeft gehandeld en de auto heeft stil gezet. Kijk, als je echt een ronde vol gas rijdt met een loszittend wiel, da's anders. En ik snap dat er ergens een grens moet worden getrokken, en de FIA heeft die grens getrokken bij "ook al rijdt de coureur 1 cm met een loszittend wiel, hij krijgt straf." Dat accepteer ik, maar als je vraagt wat iemand tegen zo'n straf kan hebben: dat dus. Er wordt al gehandeld, het kost al tijd om die auto terug naar achteren te duwen.. van mij hoeft er geen extra straf bovenop. Maar zoals gezegd, ergens is de grens getrokken.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 19:52:24
Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 18:30:51
Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 18:06:14
Ook de afgenomen tijden in de kwalificaties... ik heb altijd bijzonder veel kritiek gehad op de FIA dat ze een snel slappelingen zijn die hun eigen regels niet hanteren en coureurs met veel te veel laten wegkomen, maar voor hoe de wedstrijdleiding het afgelopen weekend heeft gehandeld, kan ik alleen maar mijn lof uitspreken.
dat gaat altijd in overleg met de coureurs. Soms worden er uitzonderingen gemaakt en wordt er afgesproken dat je wel over de lijnen mag. In dit geval mocht het dus niet. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er bij duidelijke afspraken de laatste jaren een coureur mee is weggekomen.
Ik zou zo even geen race kunnen benoemen, maar ik kan me wel herinneren dat er soms op donderdag of vrijdag werd gemeld dat er streng opgetreden zou worden tegen dit en dat, maar daar het hele weekend niks van viel te merken. Terwijl coureurs wel duidelijk die fout maakten. Volgens mij was er vorig jaar nog ergens een race waar in de training coureurs binnen drie ronden weer over de witte lijn gingen en er toen geen punt meer van werd gemaakt door de FIA. Dat werd nog door de commentatoren expliciet genoemd, maar ik durf niet te zeggen welke race dat precies was.

Los daarvan, dat het in overleg met coureurs gaat, vind ik eigenlijk al van den zotte. In de reglementen staat nou eenmaal dat je niet over de witte lijnen mag. Als afsnijden of de uitloopstrook in de buitenbocht pakken sneller of fijner is, so be it, maar zo is het circuit niet ontworpen. Daar moet je je als coureur maar op aanpassen. Of in overleg met de FIA de bocht anders laten aanleggen. Maar dat is mijn persoonlijke mening verder, in de realiteit gaat het anders en daar leg ik me bij neer.
in trainingen kun je er moeilijk mensen voor straffen. Volgens mij is er in Oostenrijk ook na vrijdag een verduidelijking gekomen. En ik vindt het juist wel ok dat dit in overleg met de coureurs wordt gedaan.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 19:55:48
Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 19:11:10
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 18:46:38
Dat wisten ze inderdaad nog niet bij Sauber.
toch gaat het mis. Ze moeten meer marge nemen. Ik snap eigenlijk niet wat je tegen zo'n straf kunt hebben.
Wat ik er tegen heb, is dat Sauber zo'n beetje binnen 10, 20 meter al heeft gehandeld en de auto heeft stil gezet. Kijk, als je echt een ronde vol gas rijdt met een loszittend wiel, da's anders. En ik snap dat er ergens een grens moet worden getrokken, en de FIA heeft die grens getrokken bij "ook al rijdt de coureur 1 cm met een loszittend wiel, hij krijgt straf." Dat accepteer ik, maar als je vraagt wat iemand tegen zo'n straf kan hebben: dat dus. Er wordt al gehandeld, het kost al tijd om die auto terug naar achteren te duwen.. van mij hoeft er geen extra straf bovenop. Maar zoals gezegd, ergens is de grens getrokken.
tja, over de overtreding is geen enkele discussie, het kan hele gevaarlijke situatie's opleveren en t is simpel te voorkomen. Dus gewoon straffen.

Perton

Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 20:10:06
in trainingen kun je er moeilijk mensen voor straffen.
Of kwalificatie. Ik weet het niet meer, maar het hele weekend hield men zich er niet aan in ieder geval, het viel me in een training of kwalificatie in ieder geval al vast op ;)

CitaatVolgens mij is er in Oostenrijk ook na vrijdag een verduidelijking gekomen. En ik vindt het juist wel ok dat dit in overleg met de coureurs wordt gedaan.
Nuja daarover verschillen we dan van mening. Maar ik ben in het algemeen wel een voorstander van dat de FIA zoveel mogelijk de regels bepaalt, ook qua reglementen in het algemeen. Natuurlijk dat er wel geluisterd wordt naar feedback van de coureurs, maar al dat democratische zorgt ervoor dat alle veranderingen allemaal zo bureaucratisch en langzaam verlopen.

En reactie op je andere post: je hebt ook verder gelijk, maar ik reageerde op je opmerking dat je niet snapte wat iemand tegen zo'n straf kan hebben, en dat legde ik uit. Voor de rest ben ik het met je eens.