Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

rafael25

Pitstop 1 3.5sec en pitstop 2 4.0sec :S Ik erger me er dood aan, want dat is dit seizoen niet de eerste keer. Lijkt er steeds meer op dat het team dat bewust doet. Kan geen toeval meer zijn.

0634

Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 15:44:28
Citaat van: robbert op 22 juni 2014 - 15:39:56
Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 15:36:57
Waarom de Pitstop van Hamilton zijn langzamer??????

omdat ze foefelen bij mercedes ;D ;D ;D  zoals bij redbull vorig seizoen

Ok mensen, dat was dus een grapje é ;)

Opvallend dat Mercedes alleen bij Rosberg de pitstops juist kunnen uitvoeren. Niet de eerste keer dit seizoen.

Schei nou uit hoor. Merc deed de strategie geweldig in het voordeel van Lewis. Tweede stop eerst zodat hij langs Bottas kon. Deden ze goed terwijl Rosberg vermoedelijk de eerste rechten had.

Bovendien , Lewis heeft deze race zelf verspeeld op zaterdag.

Perton

Citaat van: Wings op 22 juni 2014 - 15:31:06
Gewoon volgas hoor!! Geweldig!! ROSBERG!!! YES!!!
Niet helemaal als we Ted Kravitz mochten geloven. Ze stonden beide op standje 6. Standje 1 is voluit, standje 12 is vol besparen, dus het zat er iets tussenin. Pas in de laatste ronde mocht Hamilton écht volgas.

Maar wel beiden gelijke kansen, uiteraard. Voor mijn post weer verkeerd geïnterpreteerd gaat worden.

Perton

Citaat van: Sabai op 22 juni 2014 - 15:45:54
Zagen jullie het slijm momentje van Bernie ook nog tijdens de race.Wat een figuur die ouwe.
Haha ja, what the fuck was dat ook. Rare shit

Perton

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 15:49:09
Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 15:44:28
Citaat van: robbert op 22 juni 2014 - 15:39:56
Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 15:36:57
Waarom de Pitstop van Hamilton zijn langzamer??????

omdat ze foefelen bij mercedes ;D ;D ;D  zoals bij redbull vorig seizoen

Ok mensen, dat was dus een grapje é ;)

Opvallend dat Mercedes alleen bij Rosberg de pitstops juist kunnen uitvoeren. Niet de eerste keer dit seizoen.

Schei nou uit hoor. Merc deed de strategie geweldig in het voordeel van Lewis. Tweede stop eerst zodat hij langs Bottas kon. Deden ze goed terwijl Rosberg vermoedelijk de eerste rechten had.

Bovendien , Lewis heeft deze race zelf verspeeld op zaterdag.
Inderdaad. Je kan er alles op loslaten: de pitstops, het vastzitten achter Williams, hell zelfs dat ze in standje 6 rondreden in de eindfase kan je nog over zeiken. Maar als Hamilton zijn kwalificatie niet had verneukt, had hij nooit van deze problemen last gehad.

Jozef

Ik denk trouwens dat het geen verschil had gemaakt of Hamilton op P4 was gestart (achter Rosberg) of op P9. Na ronde 1 reed hij vierde en vanaf daar had hij eigenlijk de aansluiting met Rosberg. Wat ongelukkig was, was dat Hamilton Bottas niet pakte bij de eerste pitstops, dat kwam omdat de pitstop van Bottas 1.4s sneller was dan die van Hamilton. Daardoor kon Hamilton Rosberg pas helemaal aan het eind van de race aanvallen.

Webber suggereerde trouwens dat de langzamere stops van Hamilton ook veroorzaakt kunnen zijn door Hamilton die niet op de goede plaats stopt. Complotten gaan zoeken bij Mercedes is echt wel lachwekkend.


Perton

O zei Hamilton dat niet zelf? Detail verder natuurlijk of hij of Webber er mee kwam, ik zat ook maar met een half oor te luisteren.

Jozef

Volgens mij vroeg Webber zelf naar de "positioning" van Hamilton. Hamilton antwoordde dat hij het niet wist en dat hij het nog met het team zal moeten bestuderen.

Tuesday

Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 15:49:06
Pitstop 1 3.5sec en pitstop 2 4.0sec :S Ik erger me er dood aan, want dat is dit seizoen niet de eerste keer. Lijkt er steeds meer op dat het team dat bewust doet. Kan geen toeval meer zijn.
in Canada stond Rosberg 2 seconden langer stil en pakte Hamilton de leiding, maar die was je t voor gemak vast ff vergeten. Verder hebben de stops nooit voor positiewisselingen gezorgd, wat ook haast niet kan vanwege de undercut en het recht van 1e keus voor de voorliggende partij. Rosberg had wel wat last van verkeer bij zn eerste stop dus wellicht had daar een heel klein kansje voor Lewis gelegen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 juni 2014 - 16:12:21
Volgens mij vroeg Webber zelf naar de "positioning" van Hamilton. Hamilton antwoordde dat hij het niet wist en dat hij het nog met het team zal moeten bestuderen.
trackpositioning neem ik aan?

Perton

Nee, het ging specifiek over positionering bij de pitstop, of Hamilton daar wat mee verloor.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 16:24:07
Nee, het ging specifiek over positionering bij de pitstop, of Hamilton daar wat mee verloor.
ok, zou kunnen, ik heb wel meegeluisterd en ik dacht dat het om trackpositie ging, maar t was Duits en Engels door elkaar (RTL), dus was erg lastig te volgen ;) het was mij iig niet opgevallen dat Hamilton verkeerd stond oid.

Jozef

Nee het duurde bij mij ook heel even voor ik doorhad waar Webber het over had, maar het ging wel degelijk over waar Lewis z'n auto positioneerde tov de pitcrew.

0634

Citaat van: Tuesday op 22 juni 2014 - 16:22:12
Citaat van: rafael25 op 22 juni 2014 - 15:49:06
Pitstop 1 3.5sec en pitstop 2 4.0sec :S Ik erger me er dood aan, want dat is dit seizoen niet de eerste keer. Lijkt er steeds meer op dat het team dat bewust doet. Kan geen toeval meer zijn.
in Canada stond Rosberg 2 seconden langer stil en pakte Hamilton de leiding, maar die was je t voor gemak vast ff vergeten. Verder hebben de stops nooit voor positiewisselingen gezorgd, wat ook haast niet kan vanwege de undercut en het recht van 1e keus voor de voorliggende partij. Rosberg had wel wat last van verkeer bij zn eerste stop dus wellicht had daar een heel klein kansje voor Lewis gelegen.

Precies ja. Maar ik denk dat Merc Rosberg toen ook express twee seconden langer binnen hield.

Raceteams zijn daar namelijk heel eigenaardig in: ze benadelen graag hun eigen rijders.

NielsD

Citaat van: Perton op 22 juni 2014 - 15:55:10
Citaat van: Sabai op 22 juni 2014 - 15:45:54
Zagen jullie het slijm momentje van Bernie ook nog tijdens de race.Wat een figuur die ouwe.
Haha ja, what the fuck was dat ook. Rare shit

Nee?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna