Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Arthur op 22 juni 2014 - 09:56:32
Citaat van: Maikel0230 op 21 juni 2014 - 15:38:54
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:36:37
dat was nog eens een verrassende kwalificatie, Vettel niet in Q3, Hamilton P9 en Massa op pole. Moet niet gekker worden. Wordt nu toch echt tijd dat Williams ook eens een keer een podium gaat pakken, maar denk toch dat er morgen 2 Mercedessen en een Ferrari op het podium staan.

Denk het ook, maar ik denk niet dat het twee Mercedessen zullen zijn, tot nu toe heeft Williams in bijna elke race een slechte eerste stint gekend, deze wagen is geen fan van veel benzine aan boord.

Maar goed ik laat me verassen.

Meen je dat nou van dat ;) verassen....

Neen, daar mag je me niet aan houden, ik laat me eigenlijk liever 'verrassen'

;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 10:05:19
Mja, we zullen zien. Maar na het verlies in Canada, nu ook al geen eerste startrij voor één van de Mercs... brokkelt hun voorsprong alweer af of is het een beetje schlemielig (problemen voor beiden in Canada en foutenfestival gisteren)?

We gaan het vanmiddag meemaken.

Voor mij zijn Lewis en Nico de grote favo's voor de zege, maar gelukkig zullen ze er allebei enorm hun best voor moeten doen. En dat is dan weer ons geluk. Lewis moet vooral heel rustig blijven en laten zien dat hij niet onder teveel WK-druk gebukt gaat (iets wat eigenlijk ook niet zou mogen in juni, kom op he, veel te vroeg om al te gaan bibberen).

Lewis een favoriet voor de zege? Dan zal hij toch moeten kunnen vliegen en de wind in zijn zeilen moeten hebben. Naar mijn weten is inhalen ontzettend lastig op dit circuit en ben ik benieuwd of Hamilton zijn geduld kan bewaren nu de glans ietwat lijkt te vervagen. Hoe raar kan het gaan? Het lijkt wel alsof Hamilton 'de Goden heeft verzocht' toen hij riep dat hij wel even wereldkampioen zou worden. Sindsdien is het er niet beter op geworden. 


Wings

Nee. Ik overdrijf. Maar hij had wel die houding aldus mijn beleving.

0634

Niks mis met die houding toch? Grote sporters moeten de overtuiging hebben dat zij de beste zijn. Het is ook een mental game. Natuurlijk moet het vertrouwen niet omslaan in arrogantie, maar het vertrouwen moet er wel zijn.

Omgekeerd vond ik Rosberg altijd wat bleutjes. Aardige, welbespraakte, sympathieke gozer, maar niet echt de uitstraling van een vent die het wel eventjes gaat doen. Ik heb het idee dat hij inmiddels daar ook stappen in heeft gemaakt. Ik zie meer verbetenheid op en buiten de baan.

En Lewis favo voor vandaag? Naah, misschien is dat wat sterk, maar de meesten van de wagens vor hem moet hij gewoon redelijk eenvoudig voorbij kunnen rijden op dat lange rechte stuk, zeker met DRS. Hij heeft itt bijvoorbeeld Vettel, een wagen waarmee je perfect kan inhalen.

Dus favo is wellicht iets overdreven, maar zeker kanshebber nog in mijn ogen, zeker voor het podium. Al zal hij wel met zijn verstand moeten rijden vandaag, want zoals gisteren (twee fouten in Q3) slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Wings

Hoogmoed komt voor de val. Mij boeit het verder niks wat Hamilton wel of niet doet maar het viel me wel op dat na zijn gedoe over Rosberg er een eind is gekomen aan het flierefluitend naar de overwinning cruisen. Vandaar de opmerkingen.

Wat Rosberg betreft: zoals ik eerder schreef zat hij nog niet in zo'n situatie. Hoe rijders daarin acteren moet blijken. Daarom vond ik het ook discutabel toen je zei dat de actie in Monaco niet des Rosberg is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen blijkt ook nu wel weer.

Verder staat de druk er flink op bij beiden maar krijg ik de indruk dat het ze niet sneller maakt maar het ze juist afremt. Goed, gebaseerd op Canada en gisteren. Nu de beer los is wordt overgecompenseerd lijkt wel. Of is het gewoon Mercedes dat wat terrein heeft verloren? Ik kan het me niet voorstellen maar sluit niks uit. De situatie na de zomerstop zal bepalend zijn. En Mercedes heeft één geluk: net als Red Bull een aantal jaren geleden komt de concurrentie vanuit verschillende hoeken. Dan is het Red Bull, een race later weer Williams.

Nog niks te vrezen dus.

0634

Staat bij mij nog steeds als een paal boven water dat het geen opzet was in Monaco hoor.

Wings

Ik denk daar anders over en houd er rekening mee dat dit een slimmigheidje was van Rosberg dat in een split second werd bedacht en uitgevoerd.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 10:05:19
Mja, we zullen zien. Maar na het verlies in Canada, nu ook al geen eerste startrij voor één van de Mercs... brokkelt hun voorsprong alweer af of is het een beetje schlemielig (problemen voor beiden in Canada en foutenfestival gisteren)?

We gaan het vanmiddag meemaken.

Voor mij zijn Lewis en Nico de grote favo's voor de zege, maar gelukkig zullen ze er allebei enorm hun best voor moeten doen. En dat is dan weer ons geluk. Lewis moet vooral heel rustig blijven en laten zien dat hij niet onder teveel WK-druk gebukt gaat (iets wat eigenlijk ook niet zou mogen in juni, kom op he, veel te vroeg om al te gaan bibberen).
Ik hoop echt zo erg dat Massa en Bottas mee kunnen. Echt geweldig voor Williams, maar ik vrees hun honger voor de banden. Al meld Williams zelf dat het met de race snelheid wel goed zit. Maar Als Alonso weer eens een wereld start maakt en Mercedessen nu eens terug zakken naar p11 en p12. Dan hebben we een hele gave race. Met Kimi als winnaar natuurlijk. Al mag Bottas van mij ook wel winnen.

0634

Citaat van: Wings op 22 juni 2014 - 11:38:14
Ik denk daar anders over en houd er rekening mee dat dit een slimmigheidje was van Rosberg dat in een split second werd bedacht en uitgevoerd.
Tja, die discussie zullen we maar niet aangaan want we zullen het nooit kunnen bewijzen, geen van beide kanten op.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 22 juni 2014 - 11:38:39
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 10:05:19
Mja, we zullen zien. Maar na het verlies in Canada, nu ook al geen eerste startrij voor één van de Mercs... brokkelt hun voorsprong alweer af of is het een beetje schlemielig (problemen voor beiden in Canada en foutenfestival gisteren)?

We gaan het vanmiddag meemaken.

Voor mij zijn Lewis en Nico de grote favo's voor de zege, maar gelukkig zullen ze er allebei enorm hun best voor moeten doen. En dat is dan weer ons geluk. Lewis moet vooral heel rustig blijven en laten zien dat hij niet onder teveel WK-druk gebukt gaat (iets wat eigenlijk ook niet zou mogen in juni, kom op he, veel te vroeg om al te gaan bibberen).
Ik hoop echt zo erg dat Massa en Bottas mee kunnen. Echt geweldig voor Williams, maar ik vrees hun honger voor de banden. Al meld Williams zelf dat het met de race snelheid wel goed zit. Maar Als Alonso weer eens een wereld start maakt en Mercedessen nu eens terug zakken naar p11 en p12. Dan hebben we een hele gave race. Met Kimi als winnaar natuurlijk. Al mag Bottas van mij ook wel winnen.

ik d eer nk dat Williams wel bij zal blijven.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 11:43:33
Citaat van: F1fan2987 op 22 juni 2014 - 11:38:39
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 10:05:19
Mja, we zullen zien. Maar na het verlies in Canada, nu ook al geen eerste startrij voor één van de Mercs... brokkelt hun voorsprong alweer af of is het een beetje schlemielig (problemen voor beiden in Canada en foutenfestival gisteren)?

We gaan het vanmiddag meemaken.

Voor mij zijn Lewis en Nico de grote favo's voor de zege, maar gelukkig zullen ze er allebei enorm hun best voor moeten doen. En dat is dan weer ons geluk. Lewis moet vooral heel rustig blijven en laten zien dat hij niet onder teveel WK-druk gebukt gaat (iets wat eigenlijk ook niet zou mogen in juni, kom op he, veel te vroeg om al te gaan bibberen).
Ik hoop echt zo erg dat Massa en Bottas mee kunnen. Echt geweldig voor Williams, maar ik vrees hun honger voor de banden. Al meld Williams zelf dat het met de race snelheid wel goed zit. Maar Als Alonso weer eens een wereld start maakt en Mercedessen nu eens terug zakken naar p11 en p12. Dan hebben we een hele gave race. Met Kimi als winnaar natuurlijk. Al mag Bottas van mij ook wel winnen.

ik d eer nk dat Williams wel bij zal blijven.
Is dit een woordspeling of zit er nog te veel bloed in je alcohol. haha, want ik begrijp niet helemaal wat je nou probeert te zeggen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 11:40:23
Citaat van: Wings op 22 juni 2014 - 11:38:14
Ik denk daar anders over en houd er rekening mee dat dit een slimmigheidje was van Rosberg dat in een split second werd bedacht en uitgevoerd.
Tja, die discussie zullen we maar niet aangaan want we zullen het nooit kunnen bewijzen, geen van beide kanten op.

Hoeft ook niet. Ik doel ook meer op het argument dat het niet des Rosberg is. Daarvan zeg ik dat hij ook nooit in die situatie heeft gezeten. En of het nu wel een slimmigheid was voortvloeiend uit een fout of niet, het maakt de situatie er niet anders op. En de situatie zoals deze nu is kan ik -ondanks de dominantie- wel meeleven.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 22 juni 2014 - 12:09:31
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 11:43:33
Citaat van: F1fan2987 op 22 juni 2014 - 11:38:39
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 10:05:19
Mja, we zullen zien. Maar na het verlies in Canada, nu ook al geen eerste startrij voor één van de Mercs... brokkelt hun voorsprong alweer af of is het een beetje schlemielig (problemen voor beiden in Canada en foutenfestival gisteren)?

We gaan het vanmiddag meemaken.

Voor mij zijn Lewis en Nico de grote favo's voor de zege, maar gelukkig zullen ze er allebei enorm hun best voor moeten doen.w En dat is dan weer ons geluk. Lewis moet vooral heel rustig blijven en laten zien dat hij niet onder teveel WK-druk gebukt gaat (iets wat eigenlijk ook niet zou mogen in juni, kom op he, veel te vroeg om al te gaan bibberen).
Ik hoop echt zo erg dat Massa en Bottas mee kunnen. Echt geweldig voor Williams, maar ik vrees hun honger voor de banden. Al meld Williams zelf dat het met de race snelheid wel goed zit. Maar Als Alonso weer eens een wereld start maakt en Mercedessen nu eens terug zakken naar p11 en p12. Dan hebben we een hele gave race. Met Kimi als winnaar natuurlijk. Al mag Bottas van mij ook wel winnen.

ik d eer nk dat Williams wel bij zal blijven.
Is dit een woordspeling of zit er nog te veel bloed in je alcohol. haha, want ik begrijp niet helemaal wat je nou probeert te zeggen.

Dat is de smartphone talking. Maar ik zei dat ik denk dat Williams lang bij zal blijven.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 12:18:47
Citaat van: F1fan2987 op 22 juni 2014 - 12:09:31
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 11:43:33
Citaat van: F1fan2987 op 22 juni 2014 - 11:38:39
Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 10:05:19
Mja, we zullen zien. Maar na het verlies in Canada, nu ook al geen eerste startrij voor één van de Mercs... brokkelt hun voorsprong alweer af of is het een beetje schlemielig (problemen voor beiden in Canada en foutenfestival gisteren)?

We gaan het vanmiddag meemaken.

Voor mij zijn Lewis en Nico de grote favo's voor de zege, maar gelukkig zullen ze er allebei enorm hun best voor moeten doen.w En dat is dan weer ons geluk. Lewis moet vooral heel rustig blijven en laten zien dat hij niet onder teveel WK-druk gebukt gaat (iets wat eigenlijk ook niet zou mogen in juni, kom op he, veel te vroeg om al te gaan bibberen).
Ik hoop echt zo erg dat Massa en Bottas mee kunnen. Echt geweldig voor Williams, maar ik vrees hun honger voor de banden. Al meld Williams zelf dat het met de race snelheid wel goed zit. Maar Als Alonso weer eens een wereld start maakt en Mercedessen nu eens terug zakken naar p11 en p12. Dan hebben we een hele gave race. Met Kimi als winnaar natuurlijk. Al mag Bottas van mij ook wel winnen.

ik d eer nk dat Williams wel bij zal blijven.
Is dit een woordspeling of zit er nog te veel bloed in je alcohol. haha, want ik begrijp niet helemaal wat je nou probeert te zeggen.

Dat is de smartphone talking. Maar ik zei dat ik denk dat Williams lang bij zal blijven.
ah, dat probleem heb ik nou nooit. Maar dat komt ook omdat ik zelden met mijn smartfone op een site type. Vreselijk irritant.